معرفی، نقد و بررسی سریال مشاجره Beef

معرفی، نقد و بررسی سریال مشاجره Beef

سریال بیف یک مجموعه عالی از  نتفلیکس است که دو نفر را از محافل کاملاً متضاد در لس آنجلس می گیرد و با یکدیگر شاخ در شاخ می‌کند و از خشم عمومیِ در حال جوشش در این کشور استفاده می کند تا به روایتی قانع کننده دامن بزند. در ملاقات اخیری که با یک پزشک داشتم از من پرسیده شد که آیا مضطرب هستم، و من پاسخ دادم: “مگر همه اینطور نیستند؟” به نظر می رسد که حال عمومی همه در حال حاضر، بین اضطراب، ناامیدی و خشم معلق است و خالق سریال لی سونگ جین از این وضعیت کلی برای ساختن یک سریال تلویزیونی جسورانه استفاده می کند، سریالی که از کمدی به درام و و از درام به تریلر و هیجان و بالعکس در نوسان است. سریال مشاجره که توسط یک جفت از بهترین اجراهایی که امسال در هر فیلمی خواهید دید، تثبیت شده است، این سریال زیبا جرأت می‌کند که به قهرمان‌هایش اجازه دهد شرور باشند و در عین حال آنها را به آینه‌ی عبرتی برای خودمان تبدیل می‌کند. همه ما روزهای بدی داشته ایم و این بدیهی است که همه ما یک رگ بادکرده با تصمیم احمقانه فاصله داریم. اما دانلود سریال مشاجره و تماشای آن جزو آن تصمیم ها نیست.

معرفی سریال Beef

سریال بیف یک مجموعه تلویزیونی کمدی درام است که توسط لی سونگ جین برای نتفلیکس ساخته شده است. استیون یئون (بازیگر مردگان متحرک) و الی ونگ بازیگران آن هستند. این سریال در 6 آوریل 2023 در نتفلیکس منتشر شد. استیون یئون در نقش دنی چو، الی ونگ در نقش امی لاو، دیوید چو در نقش آیزاک، یانگ مازینو در نقش پل، جوزف لی در نقش جورج و پتی یاسوتاکه در نقش فومی یه ایفای نقش می پردازند. این پروژه که توسط لی سونگ جین ساخته شده و استیون یون و الی ونگ در آن نقش آفرینی می کنند؛ ساخت سریال برای اولین بار در مارس 2021 اعلام شد و یک جنگ مزایده بر سر حقوق سریال اتفاق افتاد. نتفلیکس در نهایت حقوق را به دست آورد. در دسامبر گزارش شد که لی آیزاک چانگ کارگردانی اپیزود پایلوت را بر عهده دارد. در مارس 2022، ورود بازیگران دیگری از جمله دیوید چو و پتی یاسوتاکه اعلام شد و قسمت پایلوت در عوض توسط کارگردان ژاپنی هیکاری کارگردانی شد. همچنین تایید شد که او چندین قسمت دیگر را کارگردانی خواهد کرد. فیلمبرداری از آوریل 2022 آغاز شده و در جشنواره SXSW 2023 در 18 مارس 2023 به نمایش درآمد. در این سریال ماریا بلو در نقش جردن، اشلی پارک در نقش نائومی، جاستین اچ مین در نقش ادوین، اندرو سانتینو در نقش مایکل، رکستیزی در نقش بابی، میا سرافینو در نقش میا و رمی هولت در نقش ژوئن به عنوان بازیگران فرعی به ایفای نقش می پردازند.

خلاصه داستان سریال ‏Beef

در حاشیه یک کل کل خیابانی، تماشاگران دو غریبه، دنی چو (استیون یئون) و امی لاو (الی ونگ) را دنبال می کنند. هر دو با اعصاب خرد و متضاد از نظر مالی از آن ماجرا کینه به دل می گیرند؛ دنی چو یک پیمانکار شکست خورده است که تراشه ای روی شانه اش دارد، و امی لاو یک کارآفرین خودساخته با زندگی زیبا است. اما پس از یک روز بسیار بد در یک پارکینگ، این دو رقص انتقام جویانه ای را علیه یکدیگر آغاز می کنند. در حالی که این دو شروع به استفاده از قدرت خود به عنوان خروجی برای خشمی می کنند که در زندگیشان می جوشد، شروع به غفلت می کنند و همان زمان نیز زندگی خود را از هم می پاشند. علی رغم تفاوت های زیادشان، امی و دنی دو آدم شکسته اند که در طول تلاش برای شکست دادن یکدیگر، زندگی خود را نابود می کنند. سریال بیف یک تراژدی کمدی تاریک است که نشان می دهد دو زندگی که روند نزولی یکسان دارند، چگونه در مسیر خود به سمت پوچی تداخل پیدا می کنند.

بررسی عملکرد سریال Beef

در وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes، 100٪ از 39 نقد منتقد، با میانگین امتیاز 8.40/10 مثبت است. اجماع این وب سایت می گوید: «الی ونگ و استیون یون در سریال «بیف» یک جفت رقیب شیطانی تماشایی هستند، این سریال یک کمدی برجسته است که رقت انگیز بودن را در خوار کردن می یابد». متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس نظر 17 منتقد، امتیاز 85 از 100 را به خود اختصاص داد که نشان دهنده “تحسین جهانی” است.

نقد و بررسی سریال مشاجره Beef

«بیف» داستان دو نفر است که به نظر می‌رسد بارها در زندگی‌شان مجبور شده‌اند «مبادی آداب باشند». آنها از این کار خسته شده اند. دنی ابتدا امی را پیدا می کند و در خانه او کار وحشتناکی انجام می دهد. امی متوجه می شود که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و با تحت‌الشعاع قرار دادن تجارت دنی آتش مشاجره را تشدید می کند. با این حال، سریال بیف به طور هوشمندانه ای صرفاً به مجموعه ای از تصمیمات وحشتناک و فزاینده که ممکن است انتظارش را داشته باشید، راضی نمی شود. به نظر می‌رسد که دنی و امی که اولی در یک جامعه کلیسایی کره‌ای و دومی در آغاز جلب احترام حرفه‌ای آرامش را یافته اند، اسیر موج تصمیمات قبلی می‌شوند.

استیون یئون به سادگی یکی از بهترین بازیگران نسل خودش است و او در اینجا تصمیمات بسیار جذابی می گیرد. او زبان بدن مردی را می‌فهمد که از باخت خسته شده است، اما نمی‌تواند از انجام اشتباهات بزرگ‌تر و بزرگ‌تر در تلاش برای پیروزی دست بردارد. او مانند یک قمارباز است که فکر می کند افزایش شرط بندی به نحوی شانس او را تغییر می دهد. با این حال، یئون تسلیم کلیشه‌هایی نمی‌شود که می‌توانست فقط یک بخش از عصبانیت باشد. او این شخصیت را با نجابت، پشیمانی و فرسودگی قابل ربط بدون بازی کردن بیش از حدِ عیب‌های دنی تحت الشعاع قرار می‌دهد. خیلی از بازیگران می‌توانستند به بدجنسی دنی تکیه کنند، اما این دو شخصیت هستند که بیف را از ریل مرسوم دور نگه می‌دارند، حداقل تا قسمت ماقبل آخر، که کمی اوضاع سخت می‌شود و تصمیم‌های مهمی می‌گیرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل