معرفی و تاریخ انتشار فیلم شصت و پنج 65

معرفی و اعلام تاریخ انتشار فیلم شصت و پنج – فیلم 65

 

فیلم 65 (شصت و پنج) به کارگردانی اسکات بک و برایان وودز، نویسندگان فیلم مکانی آرام (A Quiet Place)، همچنین آریانا گرینبلات، ستاره فیلم در ارتفاعات (In the Heights) و کلویی کلمن، بازیگر سریال دروغ های کوچک بزرگ (Big Little Lies) نیز ایفای نقش می کنند. داستان فیلم درباره فضانوردی است که به صورت تصادفی بر روی سیاره ای مرموز فرود می آید و متوجه می شود که تنها نیست.

سینمایی 65 یک فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی اسکات بِک (Scott Beck) و برایان وودز (Bryan Woods) است که آدام درایور (Adam Driver)، آریانا گرینبلات (Ariana Greenblatt) و کلویی کلمن (Chloe Coleman) در آن نقش آفرینی می کنند. این فیلم تخیلی محصول مشترک بین Columbia Pictures، Bron Creative، Raimi Productions و Beck/Woods است. فیلم سینمایی شصت و پنج قرار است در تاریخ 17 مارس 2023 (جمعه 26 اسفند 1401) توسط Sony Pictures  در ایالات متحده اکران شود.

نویسندگان بک/وودز از همکاری با LucasFilms (و احتمالاً آدام درایور در جنگ ستارگان) به منظور ادامه ساختن داستان‌های اصلی به جای برداشت از مالکیت معنوی اثر مذکور خودداری کردند. حالا، این دو فیلمساز بالاخره با درایور در پروژه مرموز جدید همکاری می کنند.

 

مختصری از کارهای کارگردانان فیلم

اسکات بک (متولد ۲۲ اکتبر ۱۹۸۴) و برایان وودز (متولد ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۴) کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم نامه نویسان آمریکایی هستند. در سال ۲۰۱۶، بک و وودز فیلمنامه اصلی خود را برای یک مکان آرام به پارامونت پیکچرز فروختند. این دو همچنین کارگردان و نویسنده فیلم تسخیر ۲۰۱۹ (Haunt) بود.

 

داستان فیلم 65

پس از یک سقوط فاجعه بار در یک سیاره ناشناخته، خلبان میلز به سرعت متوجه می شود که روی زمین گیر افتاده است … البته زمینِ 65 میلیون سال پیش. اکنون، تنها با یک شانس برای نجات، کاپیتان میلز (Adam Driver) و تنها بازمانده دیگر سفینه، کوآ (Ariana Greenblatt)، باید راه خود را میان یک قلمروی ناشناخته و مملو از موجودات خطرناک ماقبل تاریخ (از جمله دایناسورها) در یک مبارزه حماسی برای بقا، باز کنند.

 

مصاحبه با عوامل سینمایی شصت و پنج

برایان وودز در طی یک مصاحبه مجازی در جشنواره فیلم نایت استریم 2020 توضیح داد: «برای ما، فیلم 65 پروژه‌ای بود که وقتی «یک مکان آرام» منتشر شد و استودیو تصمیم گرفت که یک فیلم یک فیلم از فرنچایز باشد، به صورت جداگانه نوشتیم.»؛ وی ادامه داد: «ما داستان یک مکان آرام را نوشتیم زیرا از دنباله‌ها خسته شده بودیم. تنها فیلم‌هایی که ساخته می‌شد دنباله‌ها، فرنچایزها و فیلم‌های کمیک بود. ما این فیلم را ورای آن فیلم‌ها نوشتیم.” بک افزود: «این یکی از مواردی است که سال های سال در سر داشتیم.»

سپس بک به بحث قدردانی خود از استعداد درایور بازگشت. او گفت: «از «جنگ ستارگان» تا فیلم‌های جیم جارموش، همه چیزهایی که او به یک فیلم اضافه می‌کند، چندلایه است. دیدن اینکه دوربین می‌تواند این لایه‌ها را ضبط کند واقعاً سرگرم‌کننده است.»

معرفی آدام درایور بازیگر نقش اصلی فیلم شصت و پنج

آدام داگلاس درایور بازیگر آمریکایی است. او دریافت‌کنندهٔ جوایز گوناگونی مانند جام ولپی بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم ونیز شده‌است و علاوه بر این، نامزد دریافت یک جایزهٔ تونی، دو جایزهٔ اسکار، دو جایزهٔ گلدن گلوب و چهار جایزهٔ امی ساعات پربیننده بوده‌است. از فیلم‌های شناخته‌شده‌ی او می‌توان به سه‌گانهٔ دنبالهٔ جنگ ستارگان در نقش کایلو رن، فیلم لینکلن ساخته استیون اسپیلبرگ (۲۰۱۲) در نقشی مکمل، فیلم سکوت (۲۰۱۶) ساختهٔ مارتین اسکورسیزی اشاره کرد؛ او سپس به صورت متوالی نامزد دریافت جوایز اسکار شد؛ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم بلکککلنزمن (BlacKkKlansman)(۲۰۱۸) ساختهٔ اسپایک لی و بهترین بازیگر مرد برای داستان ازدواج (Marriage Story)(۲۰۱۹) ساختهٔ نوآ بامباک. درایور در سال ۲۰۲۱ در دو فیلم ریدلی اسکات ایفای نقش کرد: فیلم های آخرین دوئل و خاندان گوچی.

ساخت و توسعه‌ی فیلم سینمایی 65

در سپتامبر 2020، آدام درایور برای بازی در این فیلم شصت و پنج قرارداد امضا کرد که به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی اسکات بک و برایان وودز ساخته می شود. (سم ریمی، زینب عزیزی و دبی لیبلینگ نیز این فیلم را تهیه کرده اند.) دو ماه بعد، آریانا گرینبلات به بازیگران پیوست. در دسامبر 2020، کلویی کلمن نیز به به این جمع ملحق شد.فیلمبرداری در 16 نوامبر 2020 در نیواورلئان آغاز شد. قسمتی از فیلمبرداری نیز در جنگل ملی کیساچی در ورنون پریش، لوئیزیانا در ژانویه 2021 انجام شد.

موسیقی فیلم 65

در فوریه 2021، اعلام شد که دنی الفمن (Danny Elfman) آهنگسازی فیلم 65 را برعهده خواهد داشت، زیرا قبلاً با سم ریمی در پروژه‌های کارگردانی او همکاری کرده بوده است.

تاریخ انتشار فیلم 65

سینمایی 65 قرار است در 17 مارس 2023 (جمعه 26 اسفند 1401) توسط Sony Pictures Releasing در ایالات متحده اکران شود. این فیلم قبلاً قرار بود در 13 می 2022،  29 آوریل 2022،  14 آوریل 2023،  28 آوریل 2023، و 10 مارس 2023 اکران شود که تمامی این تاریخ‌ها جابجا شده‌اند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن