معرفی برترین فیلم های ترسناک دهه 90

برترین فیلم های ترسناک دهه 90

بیایید با آن روبرو شویم: دهه 1990 برخی از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما را تولید کرد. پس از دهه 1980 هیجان انگیز که شاهد اوج و فرود های انتقادی و تجاری جدیدی برای ژانر وحشت بود، دهه 90 آماده سرگرم کردن و ترساندن نسل جدیدی از تماشاگران سینما بود. وقتی یک قرن جدید در افق بود و با ظهور تماشاچیانی جدید که دیگر به این راحتی نمی ترسیدند، ژانر باید تغییر می کرد. دهه 90 سپیده دم اینترنت بود و طرفداران به سرعت متوجه همان ترفندها و ترس های خسته کننده قبلی شده بودند. اما همین دهه بود که بازی را تغییر داد و شاهد دستاوردهای ترسناک سینمایی منحصربه فرد و خلاقانه ای بود که هنوز هم دوست داشتنی هستند، همچنان شناخته می شوند و امروز به خوبی در مورد آنها صحبت می شود. گزینه ها بسیار هستند، از موفقیت های برنده جایزه اسکاری مانند سکوت بره ها و بدبختی گرفته تا صف شکنان تعیین کننده ژانر وحشت مانند فیلم های جیغ و پروژه جادوگر بلر. با این حال، چند فیلم ترسناک دهه 90 ارزش بازبینی بالاتری دارند، چه به دلیل مکان های به یاد ماندنی شان و چه به دلیل تأثیر کلی ای که بر این ژانر داشتند. در انیمه لیست، فهرستی از بهترین فیلم های دهه 90 تهیه شده است.

 

  1. فیلم Scream

فیلم ترسناک مورد علاقه شما چیست؟ خوب، برای بسیاری از علاقه مندان به فیلم های ترسناک که در دهه 90 بزرگ شده اند، ممکن است جواب این سؤال، اسلشرِ نمادین جیغِ وس کریون باشد. فیلم Scream که به طور گسترده به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فیلم های ترسناک تا به حال شناخته می شود، در زمان مناسبی اکران شد تا ژانر وحشت را دوباره جوان کند و با ترکیب منحصر به فردی از خنده ها و ترس ها مخاطبان را نیمه جان کند. این فیلم با بازی نیو کمپبل، دیوید آرکت، کورتنی کاکس و اسکیت اولریچ، یک نوجوان غمگین و دوستانش را دنبال می کند که خود را هدف یک قاتل نقاب دار می بینند که سعی دارد از یک فیلم ترسناک واقعی تقلید کند.

 

  1. فیلم The Silence of the Lambs

ماراتن فیلم ترسناک دهه 90 بدون فیلم ترسناک روانشناختیِ تحسین شده و فوق العاده مشهور و نمادین جاناتان دمی، یعنی فیلم سکوت بره ها، کامل نمی شود. این فیلم با بازی جودی فاستر و سِر آنتونی هاپکینز، برندگان جایزه اسکار، یک کارآموز جوان FBI به نام کلاریس استارلینگ را دنبال می کند. در اولین ماموریت انفرادی خود، او از قاتل بدنام و بسیار باهوشريال یعنی دکتر هانیبال لِکتِر کمک می گیرد تا بتواند یک قاتل زنجیره ای متواری را پیدا کند.

 

  1. فیلم The Sixth Sense

تعداد کمی از فیلم های ترسناک دهه 90 به اندازه تریلر معمایی وهم آور ماوراء طبیعیِ حس ششم، اثر  ام. نایت شیامالان نمادین هستند. این فیلم با بازی بروس ویلیس، هیلی جوئل اوسمنت جوان و دوست داشتنی در اولین نمایشش و تونی کولت، داستان مالکوم کرو، روانشناس کودک را دنبال می کند که او مشغول بررسی پسر جوانی مشکل دار به نام کول سیر است که توانایی منحصر به فردی دارد و می تواند با مردگان ارتباط برقرار کند.

 

  1. فیلم The Blair Witch Project

وقتی صحبت از فیلم های ترسناک ساخته شده به میان می آید، هیچ چیز بالاتر از موفقیت و تأثیر پروژه جادوگر بلر نیست. این فیلم ترسناک ماوراء الطبیعه با بازی هدر دوناهو، مایکل ویلیامز و جاشوا لئونارد به سبک ماورایی، بینندگان را با احساس غرق شدن و عذاب قریب الوقوع برمی انگیزد، زیرا سه دانشجوی ساده را دنبال می کند که به تنهایی در جنگل های مریلند پیاده روی می کنند تا افسانه مرموز جادوگر ‏بلر را بررسی کنند. با این حال، همانطور که آنها به عمق جنگل انبوه می روند، به طرز وحشتناکی متوجه می شوند که تنها نیستند.

 

  1. فیلم Candyman

از آنجایی که فیلم های اسلشر مربوط می شود، فیلم کلاسیک Candyman محصول 1992 برنارد رز مطمئناً یکی از بهترین ها است. این فیلم با بازی ویرجینیا مدسن و تونی تادِ همیشه لذت بخش در نقش اصلی، داستان دانشجوی فارغ التحصیلی شیکاگو، هلن لایل را روایت می کند که در حال بررسی اسطوره شهری در مورد لولوخورخوره ی ترسناک، کندی من است. با این حال، هنگامی که اقدامات او شروع به بی اعتبار کردن افسانه می کند، هلن به طرز وحشتناکی متوجه می شود که کندی من بسیار واقعی است زیرا او را هدف بعدی خود قرار داده است.

 

  1. فیلم Misery

فیلم میزری به عنوان یکی از بهترین اقتباس ها از کارهای استیون کینگ، نویسنده مشهور ترسناک، شاهکاری از تنش و تعلیق است که بینندگان را وادار می کند دو بار در مورد مشهور شدن فکر کنند. (پُل شلدن)، نویسندەی نام دار داستان دنباله دار (میزِری)، برآن می شود، واپسین بخش آن را با مرگ قهرمان داستان، به پایان برساند. سپس، از خانه تابستانی اش با (فورد موستانگِ) خود، راه بازگشت را در پیش می گیرد ولی در جاده لغزنده، خودرو اش در شیب کناره راه، سُر می خورد و در آن تصادف، زخمی می شود. هنگامی که به خود می آید، پرستاری به نام (آنی ویلکس) را بالای سر خود می بیند که گویا از خوانندگان پرشور اوست. اما بەزودی، گرفتار کابوس ترسناکی می شود.

 

  1. فیلم The Craft

فیلم ترسناک فانتزی فوق العاده تاریک اندرو فلمینگ یعنی فیلم حیله برای طرفداران جادوگران و فراطبیعی ها بسیار مناسب است. این فیلم با بازی رابین تونی، فیروزا بالک، نیو کمپبل و ریچل ترو، داستان یک نوجوان خجالتی را دنبال می کند که به یک مدرسه کاتولیک در لس آنجلس نقل مکان می کند، خانه سه نفر مخفی از جادوگران مشتاق. با این حال، هنگامی که او به این سه نفر در تمرینات تاریک آنها ملحق می شود، همه آنها قدرت های جدید و وحشتناکی پیدا می کنند.

 

  1. فیلم Tremors

چه اتفاقی می افتد وقتی یک هیولا از زیر زمین به قربانیان خود حمله کند؟ این ایده منحصر به فرد و ترسناکی است که توسط کارگردان ران آندروود در سال 1990، کمدی ترسناک کلاسیک Tremors را با بازی کوین بیکن و فرد وارد به اجرا در آورد. در یک دره بیابانی دورافتاده، ساکنان رنگارنگ یک شهر کوچک دور هم جمع می شوند تا زمانی که کرم های گوشتخوار غول پیکر زیرزمینی شروع به بلعیدن مردم می کنند، از حمله جان سالم به در ببرند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های ترسناک دهه 90 به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها بدون سانسور و با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان