نقد و بررسی انیمه Ragna Crimson (راگنا کریمسون)

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Ragna Crimson 

Ragna Crimson یک سری مانگای ژاپنی نوشته شده و طرح زده شده توسط دایکی کوبایاشی (Daiki Kobayashi) است. این اثر از 22 مارس 2017 در مجله گانگان جوکر ماهانه (Monthly Gangan Joker) مانگای شونن (پسرانه) سکور انیکس (Square Enix) منتشر می شود و تا ماه نوامبر 2023 در سیزده جلد تانکوبون جمع آوری شده است. این سری در آمریکای شمالی توسط حق نشر مانگا و کتاب های سکور انیکس (Square Enix Manga & Books imprint) برای انتشار انگلیسی مجوزدهی شده است. در 19 مارس 2022 ساخت یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به تولید شرکت سیلور لینک (Silver Link) و کارگردانی کن تاکاهاشی (Ken Takahashi) اعلام شد. این انیمه اول اکتبر 2023 در توکیو ام اکس و سایر شبکه ها پخش خود را آغاز کرد و بیست و چهار قسمت خواهد داشت.

 

چکیده داستان انیمه Ragna Crimson

در دنیایی فانتزی و تخیلی که بشریت در یک قدمی پرتگاه انقراض است و توسط اژادر که به آسمان، دریا ها و خشکی ها سلطنت می کنند به ستوه آمده است، جنگجویانی که شکارچیان اژدها نامیده می شوند تنها چیزی هستند که بین امنیت و انقراض ایستاده اند. شکارچیان اژدها برای کشتن اژدها ها و جمع کردن غنائمشان از سلاح های نقره ای استفاده می کنند و راگنا (Ragna) یکی از این شکارچیان است؛ که منتهی مهارت بالایی در آن ندارد. او با نخبه جوان سال لئونیکا (Leonica) که یکی از بزرگ ترین شکارچیان زنده عصر حاضر است همراه می شود. اما همینطور که خطر اژدها ها به طور ناگهانی افزایش پیدا می کند، او از یک یار پیش بینی نشده قدرت قرض می گیرد. کسی که به او نشان می دهد اگر ضعیف باقی بماند چه اتفاقی می افتد: او مرگ لئونیکا در آغوش خود را خواهد دید. او که اکنون به این قدرت جدید مسلح شده است و ترس از دست دادن لئونیکا به او انگیزه آتشینی می دهد، وی را پشت سر رها می کند و می رود تا هر اژدهایی که بر سر راهش پیدا کند را از بین ببرد، صرف نظر از اینکه چقدر قرار است قوی باشند.

 

دیدگاه مخاطب

گرنت جونز (Grant Jones) از شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «مقدمه و عملکرد داستان از نظرهای مختلف بسیار آشنا به نظر می رسند. یک بستر تخیلی که بشریت در آن در مرز نابودی است و هیولا ها دوجین دوجین بی گناه را نابود می کنند و تنها عده ای چند هستند که می توانند از بقیه محافظت کنند. اما این اثر چندین ویژگی خاص دارد که او را از بقیه جدا می کنند. یکی از آن ها تغییری است که بسیار زود هم معرفی می شود؛ تغییر استفاده از سلاح های نقره ای به یکی شدن قهرمان با سلاحش. این غافلگیری خوبیست. طوری که نقره اطراف راگنا متبلور می شود از نظر بصری بسیار دیدنی است و به طور موضوعی بسیار متمایز کننده است. داشتن نوعی ابر زنده از شاخه ها که از بدن یک شخص بیرون می آیند قطعا از این طرف و آن طرف کشیدن یک شمشیر سنتی جالب تر است».

«طریقه به دست آوردن این قدرت جدیدش هم به همان اندازه جالب است. اصل جان دار کارش وقتی است که صرف رسیدگی و بال و پر دادن به جنبه احساسی افزایش قدرت راگنا شده است. به نظرم نویسنده دایکی تزریق کردن یک حس از این که این لحظه چقدر برای راگنا مهم است و هزینه باختن چی است را به مخاطب فوق العاده عالی انجام داده است. اگر بخواهیم سفت و روراست بگوییم، راگنا یکی از قدرتمندترین موجودات این بستر می شود، و با این وجود این احساس در میان است که شرطی که میان گذاشته شده نمی توانسته از آن چه هست گران تر باشد… که به نظر من گواهی از نویسندگی قوی و زمان بندی موثر است».

«اعضای غیر اصلی نیز به مرور زمان بسیار بسیار بهتر می شوند. در ابتدای انیمه به نظر می رسد که گله های دور ریختی و بی اهمیت شکارچیان مصرف می شوند و اژدها های به طرزی مبهم ترسناک که خیلی چنگی به دل نمی زنند حضور دارند؛ اما روی تمام این ها در صحنه های بعدی داستان کار شده است. راگنا و کریمسون (Crimson) اما بی نظیر هستند. یک روند تعاملی دوست – دشمن خیلی جالب بینشان دارند که بر خط بین یار هایی که از روی منافع مشترک با هم کار می کنند و تنها دوست واقعی ای که هر یکشان تا به حال در زندگی داشته اند سوار است. از تماشای همکاری و زیر آب زدن هم‌زمانشان لذت می برم، مخصوصا وقتی نقشه ها عجیب و غریب می شوند. به خاطر دارم زمانی که نخستین جلد های مانگای این انیمه بیرون آمده بودند خیلی برایم جذاب نبودند اما به خاطر نقش زنی ها و صحنه های اکشن عالی از پتانسیل را درش دیدم و خوشحالم که به دنبال کردنش ادامه دادم، چرا که توانستم رشد و تحول این کار و تبدیل شدنش به یکی از کارهای مورد علاقه کنونی ام را شاهد باشم».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما خواننده عزیز دعوت می شود جهت دانلود انیمه Ragna Crimson به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید