نقد و بررسی انیمه Ao no Exorcist جنگیر آبی

توسط Alireza

نقد و بررسی انیمه Ao no Exorcist جنگیر آبی

انیمه جن گیر آبی (青の祓魔師(エクソシスト)) معروف به Ao no Futsumashi یک انیمه سریالی ساخت کشور ژاپن می‌باشد که بر گرفته از مانگایی به همین نام است.

 

نقد و بررسی انیمه Ao no Exorcist جنگیر آبی

خلاصه داستان انیمه Blue Exorcist

دنیای این انیمه از دو بعد تشکیل شده است که به عنوان یک آینه و بازتاب آن به یکدیگر متصل شده اند. بعد اول دنیای مادی است که انسان‌ها در آن زندگی می کنند، و آسیا نام دارد و دیگری جهنم یا همان دنیای شیاطین که توسط شیطان اداره می شود. در اصل، سفر بین دنیاها یا حتی تماس بین آنها غیرممکن بود، با این حال، هر شیطان می تواند از طریق در اختیار داشتن یک موجود زنده در بعد انسان‌ها به آن بعد منتقل شود. شیاطین در طول تاریخ در بین انسان ها سرگردان بوده اند و فقط برای افرادی که قبلاً با شیاطین تماس داشته‌اند قابل مشاهده هستند. برای حفاظت از انسان‌ها افرادی به نام جنگیر وجود دارند، افرادی که برای از بین بردن شیاطینی که در آسیا(بعد انسان‌ها) به شیوه‌ای مخرب عمل می‌کنند، آموزش می‌بینند. این گروه با بیش از دو هزار سال فعالیت، شعبه های متعددی در سرتاسر جهان دارد که تحت فرمان خود واتیکان بوده و به صورت مخفیانه به پاکسازی دنیای انسان‌ها از وجود شیاطین می‌پردازند. داستان حول محور رین اوکومورا می‌چرخد که به همراه دوقلوی کوچکترش یوکیو اوکومورا توسط پدر شیرو فوجیموتو، یک جن گیر بزرگ شده است. روزی رین متوجه می‌شود که توانایی مشاهده شیاطین را دارد و به گونه‌ای در گذشته‌ی خود با آنها ارتباط داشته‌است. شیاطین به قصد آسیب رساندن به رین وارد معبد‌( محلی که رین در آن بزرگ شده‌است) می‌شوند و راهبان با آنها مبارزه می‌کنند. در این طول این مبارزه تمام راهبان معبد از جمله دوستان رین کشته می‌شوند و پدر شیرو نیز برای حفاظت از رین جان خود را از دست می‌دهد. در ادامه رین متوجه می‌شود که ارتباط ویژه‌ای با دنیای شیاطین دارد و با شمشیری که پدر شیرو برایش باقی گذاشته است و قسمتی از روح او را کنترل می‌کند، ادامه زندگی خود را صرف مبارزه با شیاطین و آموزش مبارزه می‌کند.

 

نقد و بررسی انیمه Ao no Exorcist جنگیر آبی

مانگا Blue Exorcist و دیگر  عناوین ساخته شده بر أساس آن

جنگیر آبی یک مجموعه مانگا ژاپنی با ژانر فانتزی است که توسط کازوئه کاتو نوشته و طراحی شده‌است. این مانگا از آوریل سال 2009 در مجله مانگا شونن Shueisha’s Jump Square منتشر شده‌است. در تاریخ آوریل سال 2011 اقتباسی از این مانگا توسط استودیو A-1 Pictures ساخته و به نمایش درآمده‌است. پس از یک سال از اتمام فصل اول انیمه جنگیر آبی انیمه‎‌ای سینمایی در دسامبر 2012 منتشر شد و فصل دوم آن به عنوان جنگیر آبی: حماسه کیوتو در ژانویه 2017 به نمایش درآمد. هم‌اکنون فصل سوم این انیمه‌ی زیبا در حال پخش می‌باشد که نام آن Blue Exorcist: Shimane Illuminati Saga است. همچنین اسپین‌آفی سریالی که بر روی زندگی دو برادر رین و یوکیو تمرکز دارد به نام سالاریمن جنگیر: غم های یوکیو اوکومورا در لیست عناوین منتشر شده از این مانگا قرار دارد. اوپنینگ 12 قسمت فصل اول این مجموعه توسط Uverworld با نام Core pride و اوپنینگ 13 قسمت پایانی فصل اول توسط Rookiez is Punk’d به نام In My World خوانده شده‌است.

مجموعه‌ای دیگر به نام Kuro Runs Away From Home تحت عنوان OVA نیز بر اساس داستان این مانگا منتشر شده که در سایت انیمه‌لیست می‌توانید این مجموعه را دانلود و تماشا کنید.

همچنین بازی ویدیویی با نام Alterna Welt: Ao no Exorcist Gaiden در دست انتشار قرار دارد که قابل نصب بر روی تلفن همراه و سیستم عامل ویندوز می‌باشد.

 

دیدگاه بینندگان و منتقدین نسبت به انیمه جنگیر آبی

با وجود استقبال بی‌نظیر از این انیمه و مانگا امتیاز فصل اول انیمه جنگیر آبی در سایت IMDB، 7.4 و در سایت My Anime List 7.49 ثبت شده‌است. فصل دوم این انیمه امتیاز 7.3 و 7.35 و فصل سوم آن تا کنون توانسته‌است امتیاز  7.44 را کسب نماید. تا دسامبر 2022، 25 میلیون نسخه از این مانگا فروش رفته‌است که عدد قابل توجهی در میان مقدار فروش مانگاهای مختلف به شمار می‌آید. همچنین بعد از انتشار انیمه‌ی آن، میزان فروش مانگا افزایش قابل توجهی داشته که می‌تواند معیاری برای رضایت بینندگان از انیمه باشد.

کلام آخر

پس از اتمام فصل دوم این انیمه زیبا خبر های مبنی بر ادامه نیافتن انیمه و ساخته‌نشدن ادامه آن در رسانه پیچید که موجب ناراحتی و اعتراض بسیاری از طرفداران این انیمه شد. هم اکنون با انتشار فصل سوم این انیمه و ادامه داستان آن، بسیاری از طرفداران خوشحالی خود را در فضای مجازی از انتشار ادامه این مجموعه ابراز کردند. اگر به ژانر فانتزی و انیمه‌های دیگری همچون اسرافیل پایانی و شیطان کش علاقه دارید این انیمه نیز با داشتن فضایی همچون آنها می‌تواند دلخواه شما باشد و از تماشا آن لذت ببرید.

برای دانلود انیمه‌ Ao no Exorcist به همراه زیرنویس اختصاصی فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید