نقد و بررسی سریال Perry Mason پری میسن

توسط Alireza

معرفی سریال Perry Mason پری میسن

نسخه HBO از Perry Mason بیشتر به Boardwalk Empire یا L.A. Confidential شبیه است تا چیزی که طرفداران ریموند برر ممکن است انتظار داشته باشند. محبوب ترین نسخه شخصیت ارل استنلی گاردنر توسط ریموند بر از سال 1957 تا 1966 در شبکه CBS بازی شد و برای همیشه درام دادگاهی در تلویزیون را تغییر داد. اگر تعجب کرده اید که HBO و یک گروه برجسته روی بازسازی نمایشی که اساساً یک سریال هفتگی بوده، سرمایه گذاری می کنند، باید بدانید که واقعاً این کار را نکرده اند. در پایان، دیدن این که چگونه این فصل از زندگی اولیه وکیل معروف می گذرد و در مقایسه با آنچه که ما از شخصیت گاردنر و حتی بور می دانیم، این یک نمایش بسیار متفاوت است، نمایشی که بر روی یک پرونده در مورد هشت نفر تمرکز دارد. اپیزودهای این سریال آنچه که آن پرونده در مورد نهادهای فاسد مذهبی، قانونی، و پلیس در اوایل دهه 1930 در لس آنجلس کشف می کند را به تصویر می کشند. از نظر طراحی تولید، نمایش فوق العاده ای است و بازیگران از بالا تا پایین قوی هستند، اما نویسندگان رولین جونز و ران فیتزجرالد تلاش می کنند داستانی بیابند که حداقل در نیمه اول فصل هشت قسمتی روی آن سرمایه گذاری کنند. بک استیج بسیار قوی تر است و اجراها تولید را در تمام طول مسیر در می آورند. پس در دانلود و تماشای آن شک نکنید.

 

نقد و بررسی سریال Perry Mason پری میسن

معرفی سریال Perry Mason

پری میسِن یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی دوره ای آمریکایی است که توسط رولین جونز و ران فیتزجرالد برای شبکه HBO ساخته شده است. این سریال بر اساس شخصیتی به همین نام اثر ارل استنلی گاردنر ساخته شده است. این سریال با بازی متیو ریس در نقش اصلی در 21 ژوئن 2020 پخش شد. در جولای 2020، HBO سریال را برای فصل دوم تمدید کرد. در آوریل 2021، اعلام شد که جونز و فیتزجرالد سریال را ترک کردند و جک آمیل و مایکل بیگلر جایگزین آنها شدند. فصل دوم در 6 مارس 2023 پخش شد. هر دو فصل عمدتاً نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کردند، البته با تمجید از فیلمبرداری، طراحی تولید و اجرای بازیگران آن، به ویژه ریس.

 

نقد و بررسی سریال Perry Mason پری میسن

خلاصه داستان سریال پری میسن

این سریال بر روی داستان اصلی وکیل مدافع مشهور پری میسن تمرکز دارد. در سال 1932، لس آنجلس در حال شکوفایی است در حالی که بقیه ایالات متحده در حال بهبودی از چنگال رکود بزرگ هستند. پری میسن، بازپرس خصوصی، با آسیب های روحی خود در جنگ بزرگ و طلاق دست و پنجه نرم می کند. او برای یک دادگاه جنجالی کودک ربایی استخدام شده است. تحقیقات او عواقب بزرگی برای میسن، اطرافیانش و رهبران محلی دارد. پری میسن توسط دوست و مربی خود، وکیل جاناتان، برای بررسی پرونده چارلی دادسون، نوزاد پسری که در شرایطی مرموز ربوده شده و پس از مرگش چشمانش را بخیه زدند گماشته می شود. میسن که توسط هرمان باگرلی برای تحقیق استخدام می شود، به سرعت به شرایط پیرامون پرونده، به ویژه باج 100000 دلاری مشکوک می شود. میسن، یک جانباز جنگ جهانی اول که از نظر روانی زخم خورده است، با نوشیدن مشروبات الکلی و جدایی از همسر و پسرش دست و پنجه نرم می کند. بعداً، در یک مهمانی شب سال نو، زمانی که تلاش او برای اخاذی از یک مدیر هالیوود شکست می خورد، مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. همانطور که میسن پرونده را دنبال می کند، کارآگاه فاسد انیس با آدم ربایان چارلی ملاقات می کند، دو نفر از آنها را می کشد و تماشا می کند که سومی از پشت بام سقوط می کند و می میرد.

 

بررسی شخصیت های سریال Perry Mason

در این سریال متیو ریس در نقش پری میسن، یک بازرس خصوصی که بعداً وکیل می شود را بازی می کند، جولیت رایلنس در نقش دلا استریت، منشی حقوقی وفادار و رانده جاناتان را بازی می کند، کریس چالک در نقش پل دریک، پلیسی با مهارت در کارآگاهی، شی ویگهام در نقش پیت استریکلند (فصل 1؛ فصل 2 تکراری)، شریک کاری میسن، تاتیانا ماسلانی در نقش خواهر آلیس مک کیگان (فصل 1)، واعظ و رهبر مجمع تابناک خدا، جان لیتگو در نقش الیاس بیرچارد جاناتان (فصل 1)، وکیل مدافع و کارفرمای معمولی پری میسن، جاستین کرک در نقش همیلتون برگر (فصل 2؛ فصل 1 تکراری)، دستیار دادستان ناحیه ارائه دهنده مشاوره حقوقی به میسن، دیارا کیلپاتریک در نقش کلارا دریک (فصل 2؛ فصل 1 تکراری) همسر پل، اریک لانگ در نقش یوجین “جین” هولکام (فصل 2؛ فصل 1 تکراری)، کارآگاه جنایی لس آنجلس و کاترین واترستون در نقش جینی ایمز (فصل 2)، معلم مدرسه خوش بین پسر پری، تدی را بازی می کنند.

 

بررسی عملکرد سریال پری میسن

در وب سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes، فصل اول بر اساس 84 بررسی، با میانگین امتیاز 7.3/10، 75% تایید شده است. اجماع منتقدان این سایت می گوید: «مملو از اجراهای درجه یک و با سبک، معمای متقاعدکننده پری میسن بیش از آن است که داستانِ تا حدودی آشفته اش را جبران کند» متاکریکت، بر اساسنظر  39 منتقد، نشان دهنده “بررسی های به طور کلی مطلوب” است. بن تراورز از IndieWire گفته که فصل اول “با اعتماد به نفس، حوصله و صدایی کالیبره شده برای مخاطبان امروزی ساخته شده است” و به آن نمره “B+” داده و نوشته: “پری میسن برای قاب بندی های خاصش لایق عنوان یک شاهکار بصری شگفت انگیز است. تصاویر قابل توجهی از نمایه سیاه و سفید و نماهای مجلل در فضای باز از مکان های واقعی لس آنجلس وجود دارد. در برخی نمایش ها، مکالمات صمیمی بین دو نفر می تواند با صحنه های بزرگتر در تضاد باشد… امتیاز راتن تومیتوز برای فصل دوم بر اساس 27 بررسی، با میانگین امتیاز 7.2/10، 85% تایید شده است. اجماع منتقدان این سایت چنین می گوید: «فصل دوم پری میسن، منسجم تر و جذاب تر از فصل اول آن، پیشرفتی چشمگیر است که ناشی از یک هدف فوری است و متیو رایس مانند همیشه تماشایی بازی می کند.» در متاکریتیک، این فصل بر اساس نظر  18 منتقد، میانگین وزنی امتیاز 70 از 100 را دارد که نشان دهنده «بررسی های عموماً مطلوب» است. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Perry Mason به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید