نقد و بررسی انیمه Seijo no Maryoku wa Bannou desu قدرت جادویی قدیس قادر مطلق است

The Saint's Magic Power is Omnipotent

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Seijo no Maryoku wa Bannou desu

«قدرت جادویی قدیس مطلق است» یک سری رمان ژاپنی نوشته یوکا تاچیبانا (Yuka Tachibana) و به طرح زنی های یاسویوکی سیوری (Yasuyuki Syuri) است. انتشار خود را به صورت آنلاین در وبسایت انتشار رمان کاربرمحور شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) آغاز کرد. بعد ها توسط فوجیمی شوبو (Fujimi Shobo) اخذ شد که از فوریه 2017 سری را تحت حق نشر کتاب های کادوکاوایش (Kadokawa Books) منتشر کرد. یک نسخه مانگا با هنرمندی فوجیازوکی (Fujiazuki) از جولای 2017 به صورت آنلاین به واسطه وبسایت کمیک واکر (ComicWalker) کادوکاوا شوتن (Kadokawa Shoten) شروع به انتشار کرد. هم رمان و هم مانگا برای انتشار در آمریکای شمالی توسط سرگرمی هفت دریا (Seven Seas Entertainment) مجوزدهی شده اند. یک سری دیگر بر اساس همین مانگا به نام «قدرت جادویی قدیس مطلق است: قدیس دیگر» (The Saint’s Magic Power Is Omnipotent: The Other Saint) انتشار خود از سایت کمیک واکر را در اکتبر 2020 آغاز کرد که این مانگا نیز توسط سرگرمی هفت دریا مجوزدهی داده شده است.

نقد و بررسی انیمه Seijo no Maryoku wa Bannou desu قدرت جادویی قدیس قادر مطلق است

در 7 سپتامبر 2020 کادوکاوا اعلام کردند که این سری یک نسخه انیمه خواهد گرفت که بعد ها علنی شد که یک سریال تلوزیونی به ساخت دیومدئا (Diomedéa) خواهد بود. این سریال به کارگردانی شوتا ایهارا (Shōta Ihara) با نظارت نمایشنامه ها توسط واتارو واتاری (Wataru Watari) از 6 آوریل تا 22 ژوئن 2021 از ای تی اکس (AT-X) و سایر شبکه ها پخش شد. آهنگ تیتراژ اول این انیمه به نام «نعمت» (Blessing) را آیرا یوکی (Aira Yūki) ساخته و آهنگ تیتراژ پایانی اش «صفحه برای فردا» (Page for Tomorrow) را نو آن ایر (NOW ON AIR). فانیمیشن (Funimation) پخش سریال را بیرون از آسیا مجوز داد که در نهایت در ادامه اتخاذ سونی از آن به کرانچی رول (Crunchyroll) انتقال یافت. در 13 جولای فانیمیشن شروع به پخش زنده دوبله انگلیسی اش از انیمه کرد و میوز کامیونیکیشن (Muse Communication) سریال را در جنوب و آسیای جنوبی مجوز داد و آن را از کانال یوتیوب میوز آسیای (Muse Asia) پخش می کند. در 9 مارس 2022 اعلام شد که این سریال فصل دومی خواهد داشت. این فصل از 3 اکتبر الی 19 دسامبر 2023 پخش شد. آهنگ تیتراژ آغازین آن «ظهر کم شیرین» (Semisweet Afternoon) آیرا یوکیست و آهنگ تیتراژ پایانی اش «نغمه یاس» (Lilac Melody) اثر آینا سوزوکی (Aina Suzuki) می باشد.  

 

نقد و بررسی انیمه Seijo no Maryoku wa Bannou desu قدرت جادویی قدیس قادر مطلق است

چکیده داستان Seijo no Maryoku wa Bannou desu

یک عصر، همینطور که کارمند دفتری سی تاکاناشی (Sei Takanashi) از یک روز خسته کننده از کار به خانه بر می گردد و درب جلویی خانه اش را باز می کند، به طرز غیرمنتظره ای وارد یک دایره جادویی می شود که او را به یک دنیای دیگر می فرستد. علت این سفر اتفاقی یک مراسم از پادشاهی سلانتانیا (Slantania) بوده است که در آن قصد احضار کردن یک «قدیس» را داشته اند. بر اساس رسم، این قدیس توانایی این را دارد که برای تطهیر تعفنی که در قلمرو در حال پخش بود با شیاطین مبارزه کند. اما در کمال تعجب جادوگران دربار سلطنتی، دختر جوان دیگری به نام آیرا میسونو (Aira Misono) نیز احضار می شود. پیش از این که آن دو بتوانند از وضعیت خود سر در بیاورند، ولیعهد قلمرو که مردی جوان با مو های بلند سرخ آتشین است وارد اتاق می شود و آیرا که او را قدیس می شناسد را با خود می برد، بدون این که حتی به سی نگاهی بیندازد.

همینطور که سی متوجه وضعیتی که در آن است می شود و از یکی از جادوگران متوجه می شود که نمی تواند به این سادگی ها به دنیای خودش برگرد، اولین واکنشش این است که با احساسات برانگیخته شده از کاخ بیرون رود. او اما موافقت می کند که تا عادت کردن به دنیای ناشناخته آن ها آنجا بماند. مدتی می گذرد و یک روز که در باغ های کاخ نزدیک مرز های ملک راه می رود به یک موسسه تحقیقاتی برای گیاهان دارویی می رسد. او که هیجان زده می شود تمام چیز هایی که محقق ها به او می گویند را جذب می کند و به زودی تصمیم می گیرد که خودش نیز به موسسه بپیوندد. همانطور که او با اشتیاق خودش را به کارش اختصاص می دهد، برای او و اطرافیانش فاش می شود که او احتمالا قدرت های خاص جادویی دارد…

 

بازخورد مخاطب

ربکا سیلورمن (Rebecca Silverman) از شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «این انیمه ایست که هر قسمت بیشتر دوستش می دارم. البته در اوایل کار برای این که روی پای خودش بایستد زمان برد. قسمت اول که بیشتر توضیحات کارش است واقعا ضعیف ترین قسمتش است. همان قسمتیست که بیشترین بگیر نگیر برای این که کدام یک از وقایع و نوشته های رمان اصلی را داخل کار بگذارد و کدام را نگذارد دارد.

اما نمی توان سرزنشش کرد. عادت کردن سی به وضعیت جدیدش به مقدار زیادی آزمون و خطا و در کل آزمایش احتیاج دارد، و این جور چیز ها را بهتر است خواند تا این که تماشا کرد. اما یک چیز که تا این جا راجع به این داستان خوب است این است که تنها یک رمانس نیست، بلکه درباره این است که چطور سی سعی می کند در زندگی جدیدی که هیچ ایده ای نداشت دارد میاید جای بگیرد. این که او همراه آیرا، یک دختر کوچکتر و از نظر سنتی زیباتر از او احضار شده است از نظر این که او از اولش اصلا برای چی احضار شده سوال هایی بر می انگیزد. هر دو زن در تلاشی برای پیدا کردن قدیس، شخصی با قدرت های جادویی برای مبارزه با نیرو های تاریکی که کشور را تحت سلطه در آورده اند احضار شدند، اما شاهزاده جوان ناگهان به دختر کوچکتر چسبید و سی را کنار گذاشت. دست کم این جناب شاهزاده سعی کرد با معجون های مختلف و ترتیب دادن درس های مختلف طلسم کردن برای او او را آزمایش کند.»

ریچارد اینسبیس (Richard Eisenbeis) از همان سایت ادامه می دهد: «این یک داستان فانتزی تاریک نیست که در آن قلمرو فقط زن اضافه را پرت می کند بیرون و می گذارد تا او یک انتقام وحشتناک را نقشه بکشد یا خودش راه برگشت به خانه اش را پیدا کند. به جایش، نیاز های اولیه سی پاسخ داده می شوند و به او یک اتاق در کاخ سلطنتی داده می شود و حتی یک پیشخدمت شخصی که به او برسد. او حتی مجبور نمی شود که قلمرو را ترک کند. اما او می تواند ببیند که هم اکنون راهی برای تنها زنده ماندن در این دنیای عجیب جدید ندارد. مشکل اصلی او این است که در حال حاضر به او احتیاجی نیست. هیچ کس برای دیدنش نمی آید یا چیزی از او نمی خواهد. از احضار شدن سی تا کار پیدا کردنش تا اولین نشانه های قدرت های قدیسی اش چیز های زیادی هستند که در همان قسمت اول اتفاق میفتند، با این وجود و علی رغم طی شدن ماه های متوالی از زندگی اش، احساس این که عجله ای در کار است نیست.

در حالی که تنها مهم ترین وقایع زندگی او در این دوران را تماشا می کنیم، به درستی زمان داده شده اند تا همه چیز با عقل جور در آید. حتی مونتاژ کوتاه این قسمت نیز خوب انجام داده شده است و فهمیدن این که کدام مکالمه را دارد انجام می دهد ساده است. لازم نیست بشنویمش تا متوجه اش شویم. همینطور که جلو می رویم، علاقه من بیشتر به این است که راجع به اتفاقاتی که برای دختر دیگر یعنی آیرا می افتد بدانم. برعکس سی، به نظر می رسد او آزادی کمتری دارد، شاهزاده برای او تعیین می کند که کجا می تواند برود و کجا نمی تواند برود. این باعث می شود سوالاتی راجع به شاهزاده ایجاد شود، چرا که به آیرا اجازه درمان مردان آسیب دیده را نمی دهد. در ضمن او تک نفره تصمیم می گیرد که سی از اول قدیس نبوده. به عبارت دیگر، به نظر می رسد داستان دیگری در پشت صحنه در حال اتفاق افتادن است، و مشتاق این هستم که افشا شود».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه دارید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Seijo no Maryoku wa Bannou desu به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید