معرفی برترین فیلم های کمدی قدیمی

توسط Alireza

برترین فیلم های کمدی تمام دوران

در میان تمام ژانرهای سینمایی، تسلط واقعی بر کمدی سخت ترین کار است. طنز، آنقدر وابسته به زمینه است و از فردی به فرد دیگر چنان تغییر می کند و بین نسل ها آنقدر متغیر است که بسیاری از کمدی ها تلاش می کنند تأثیری قوی و فوری داشته باشند و بسیاری از کمدی ها خیلی زود منسوخ شده و به طرز آشکاری در زمان خود می مانند. با این حال، فیلم های کمدی زیادی در طول تاریخ سینما وجود داشته اند که ثابت کرده اند فارغ از رنگ هر دوره و زمان هستند و در میان بهترین فیلم های کمدی تمام دوران قرار دارند. این فهرستی از برترین فیلم های کمدی تمام دوران است که انیمه لیست آن را به شما تقدیم می کند.

 

  1. فیلم Dr. Strangelove

معرفی برترین فیلم های کمدی قدیمی

استنلی کوبریک یکی از بزرگترین صنعتگرانی بود که سینما به خود دیده است، بنابراین جای تعجب نیست که تلاش او در کمدی، بهترین و جسورانه ترین فیلمی که این ژانر تا به حال دیده را خلق کرده است. این فیلم خلاصه ای از داستان جنگ سرد است که تقریباً یک سال پس از بحران موشکی کوبا منتشر شد، فیلم دکتر استرنج لاو، تشدیدی دور از ذهن در تنش ها بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر می کشد.

 

  1. فیلم Blazing Saddles

معرفی برترین فیلم های کمدی قدیمی

سال 1974 برای مل بروکس سال تعیین کننده ای برای حرفه اش بود و در حالی که خود فیلمساز، فیلم فرانکنشتاین جوان را بهترین فیلم خود می دانست، فیلم زین های شعله ور از نظر قدرت کمدی محض به سختی قابل سبقت است. این فیلم هم یک کمدی تقلیدی و هم طنزی وسترن است که در شهری کوچک اتفاق می افتد و یک سیاستمدار فاسد یک مرد سیاه پوست را به عنوان کلانتر منصوب می کند تا مردم شهر را از آنجا فراری دهد اما اوضاع تغییر می کند.

 

  1. فیلم Airplane

معرفی برترین فیلم های کمدی قدیمی

«من جدی ام… در ضمن، منو شرلی صدا نکن.» فیلم هواپیما! احتمالاً مشهورترین فیلم در بین تمام فیلم های تقلیدی دهه های 70 و 80 است که فیلم های فاجعه ای را که در همان زمان محبوب بودند، هدف قرار می دهد. در پروازی از لس آنجلس به شیکاگو، مسافران معدودی توسط فیلم نشان داده می شوند که تناسب آن را حفظ می کنند، زیرا یک مورد مسمومیت غذایی بسیاری از سرنشینان، از جمله خلبانان را از بین می برد. دکتر رامک خلبان سابق و ناتوان، آسیب دیده و دلشکسته یعنی تد استریکر را  در حالی که سعی دارد هواپیما را فرود بیاورد، تر و خشک می کند.

 

  1. فیلم City Lights

معرفی برترین فیلم های کمدی قدیمی

یکی از زیباترین روایت های تاریخ سینما، فیلم روشنایی های شهر، ولگرد کوچک، چارلی چاپلین را دنبال می کند، در حالی که او عاشق یک دختر گل نابینا می شود و تلاش می کند تا پول کافی برای درمان چشم های برای او جمع آوری کند. این باعث می شود که او چندین شغل عجیب و غریب انجام دهد و در عین حال دوستی آشفته ای را با یک میلیونر افسرده حفظ می کند که فقط در حالت مستی می تواند او را به یاد بیاورد.

 

  1. فیلم Some Like It Hot

ترکیبی از خانواده سلطنتی هالیوود، فیلم بعضی ها داغشو دوست دارن، بیلی وایلدر را در نقش تهیه کننده و کارگردان می بیند که استعدادهای بزرگ آن دوران یعنی مرلین مونرو، تونی کورتیس و جک لمون را برای یکی از مشهورترین فیلم های کمدی ساخته شده، جمع آوری کرد. کورتیس و لمون به عنوان دو نوازنده جاز ساکن شیکاگو ظاهر می شوند که پس از مشاهده یک قتل عام، باید سریع از شهر خارج شوند تا مبادا گنگسترها آنها را برای همیشه ساکت کنند و در این مسیر با مرلین مونرو دوست می شوند.

 

  1. فیلم The General

در حالی که چارلی چاپلین به عنوان نماد تعیین کننده سینمای صامت در نظر گرفته می شود، بسیاری بر این عقیده اند که باستر کیتون واقعی ترین و بزرگترین ستاره آن دوران بوده است. کیتون که یک کمیک با چهره سنگی بود، به خاطر شیرین کاری های مرگبار، کمدی فیزیکی و استعداد باورنکردنی اش در داستان سرایی بصری شهرت داشت و تمام این جنبه ها در شاهکار نمادینش، ژنرال، به منصه ظهور رسیدند.

 

  1. فیلم Monty Python and the Holy Grail

اولین فیلم بلند از گروه کمدی Monty Python، یعنی فیلم مانتی پایتون و جام مقدس، این گروه را در بهترین خلاقیت خود به نمایش می گذارد، به طوری که خود به خود، فیلم از حالت فوق العاده شوخ به جنونی پرانرژی با نوسانی نابغه وار از کمدی تبدیل می شود. این فیلم یک پس زمینه بر روی افسانه دوران آرتوری است که شوالیه های میز گرد را دنبال می کند،  در حالی که این شخصیت ها را در تلاش برای بازیابی جام مقدس نشان می دهد.

 

  1. فیلم Young Frankenstein

فیلم فرانکنشتاین جوان که احتمالاً بهترین فیلم پارودی ساخته شده تا به اکنون است، یک پس زمینه دائماً غم انگیز از رمان مری شلی (و اقتباس های فیلم معروف فرانکشتاین در دهه های 30 و 40) دارد. فردریک فرانکنشتاین جوان (جین وایلدر) پس از غلبه بر شهرت خانواده اش، قلعه قدیمی پدربزرگش در ترانسیلوانیا را به ارث می برد. هنگامی که او جرات می کند به ملک نگاه کند، آزمایش های قدیمی زیادی را کشف می کند و با کمک چند دستیار جو و واجور سعی دارد آن ها را بازسازی کند.

 

  1. فیلم The Apartment

شاید عالی ترین و بهترین ترکیب ژانر های رمانتیک و کمدی که سینما تا به حال دیده است، فیلم آپارتمان باشد که جک لمون و شرلی مک لین را در بهترین حالت خود می بیند. سی سی باکستر (لمون) یک کارگر بیمه تنها و جاه طلب است که به مافوق هایش اجازه می دهد از آپارتمانش برای امور نامشروع خود استفاده کند، ترتیبی که به پیشرفت شغلی او کمک می کند. با این حال، زمانی که رئیس پرسنل، آقای شلدریک شروع به استفاده از آپارتمان می کند و با اپراتور آسانسوری که باکستر عاشق اوست، درگیر می شود، عوارضی ناجور ایجاد می شود.

 

  1. فیلم Bridesmaids

در حالی که این فیلم به عنوان یک نسخه زنانه از فیلم The Hangover معرفی می شد، فیلم ساقدوش ها در سال ۲۰۱۱ بسیار فراتر از آن برچسبِ ناپسند بود. «لیلیان» دختر ساده و محبوبی است که قرار است به زودی مراسم عروسی خود را برگزار کند. او از دوستش «آنی» می خواهد تا در مراسم ساقدوش او باشد اما لیلیان دوستان دیگری نیز دارد که هر کدام می خواهند کاری کنند تا جشن او به بهترین شکل اجرا شود و به این ترتیب در روز عروسی هر کدام از دوستان در حین برگزاری، تغییراتی در نحوهٔ برگزاری ایجاد می کنند تا به شکلی که خودشان فکر می کنند مراسم را بهتر برگزار کنند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید