نقد و بررسی انیمه Megumi no Daigo Kyuukoku no Orange آتش‌نشان دایگو: نجان‌دهندگان در آتش

Firefighter Daigo: Rescuer in Orange

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Megumi no Daigo Kyuukoku no Orange

«آتش نشان دایگو: ناجی نارنجی پوش» یک سری مانگای ژاپنی نوشته و نقش زده شده توسط ماساهیتو سودا (Masahito Soda) و همکاری کورو تومی‌یاما (Kuro Tomiyama) می باشد. این اثر بخش دوم از سری «آتش نشان! دایگو از شرکت آتش نشانی ام» (Firefighter! Daigo of Fire Company M) است و از اکتبر 2020 در مجله پسرانه کودانشا (Kodansha) به نام مجله ماهانه شونن (Monthly Shōnen Magazine) در حال انتشار است و بخش های مختلف آن تا فوریه 2024 در نه جلد تانکوبون جمع آوری شده اند. در اکتبر 2023، یک کتاب راهنمای رسمی به نام «کتاب راهنمای رسمی آتش نشان دایگو: ناجی نارنجی پوش – داستان اعضای پرشور تیم نجات» (Firefighter Daigo: Rescuer in Orange Official Guidebook – The Story of Passionate Rescue Team Members) توسط کودانشا برای عموم موجود شد.

نقد و بررسی انیمه Megumi no Daigo Kyuukoku no Orange آتش‌نشان دایگو: نجان‌دهندگان در آتش

یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی از این اثر به تولید شرکت پایگاه مغز (Brain Base) و کارگردانی ماساهیکو موراتا (Masahiko Murata) از سپتامبر 2023 تا مارس 2024 روی آنتن تمامی شبکه های مرتبط به NNS از جمله ytv و Nippon TV رفت. نخستین آهنگ تیتراژ آغازین این اثر «انثروپوس» (Anthropos) اثر گروه کانجانی ایت (Kanjani Eight) بوده، اولین و دومین آهنگ های تیتراژ پایانی به ترتیب «دنیای بی نقص» (Perfect World) کار LMYK و «ماموریت» (Mission) به ساخت میکا ناکاشیما (Mika Nakashima) می باشند. مدیا لینک (Medialink) سریال را برای پخش در آسیای جنوب شرقی مجوزدهی کرده و آن را از کانال یوتیوب Ani-One خود ستریم می کند. کرانچی رول (Crunchyroll) نیز مجوز پخش بیرون از آسیای سریال را تامین کرده است.

 

نقد و بررسی انیمه Megumi no Daigo Kyuukoku no Orange آتش‌نشان دایگو: نجان‌دهندگان در آتش

چکیده داستان انیمه آتش‌نشان دایگو: نجان‌دهندگان در آتش

صحنه را برای سه آتش نشان دلیر تازه کار باز کنید: دایگو (Daigo)، شون (Shun) و یوکی (Yuki) که یک هدف مشترک آن ها را به هم متصل می کند؛ و آن عضویت در گروه ویژه نجات نارنجی است. همانطور که دایگو با مهارت های شگفت انگیز و اراده تزلزل ناپذیرش بقیه را متحیر می کند، شون با شجاعت به جنگ شعله های فروزان می رود. در همین حال، یوکی با پافشاری تلاش می کند تا در یک محیط آتش نشانی مردمحور رقابت کند. ناگهان یک فاجعه قریب الوقوع سایه خود را بر ژاپن می افکند و تمامی آن را در خطری عظیم قرار می دهد. در نتیجه این، مهارت های سه آتش نشان نوشکفته زودتر از موعد مورد آزمون قرار می گیرند. آن ها چگونه با این تهدید دست و پنجه نرم خواهند کرد؟

 

بازخورد مخاطب

مانگای این اثر در سال 2023 نامزد چهل و هفتمین مراسم جایزه مانگای کودانشا در دسته شونن شد. جیمز بکت (James Beckett) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «می دانید چی دوست دارم؟ دراما های انیمه راجع به انسان های بالغ که کار های بالغانه انجام می دهند. هیچ نکته غافلگیر کننده جادویی ای نیست، هیچ سرویس دهی ای برای طرفدار ها نیست، هیچ مسخره بازی کمدی رمانتیک مصنوعی ای نیست. اشتباه نکنید، من هم خیلی با چرندیات کارتونی خنگولانه و جادویی و جیگیل پیگیل حال می کنم، اما داخل این صنعت از آن ها زیاد می گیریم و همیشه خوب است که چیزی مثل این سفرمان را کامل کند که مخاطبش آن اعضایی از تماشاچیان باشند که لزوما نمی خواهند صد درصد مواقع در دنیای رویاپردازی های دبیرستانی و تخیلات ژانر هایپر دراماتیک گیر افتاده بمانند». «یکی از حقایق کودکی که برعکس بیشترشان توسط منفی بافی و دلسردی بزرگسالی شکسته نمی شود این است: آتش نشان ها شدیدا خفن اند.

درامایی فطری و افسانه ای وجود دارد که وقتی حرفه ای وجود دارد که در آن مردم باید به خطرناک ترین وضعیت های ممکن وارد شوند تا جان مردم را نجات دهند؛ همراهش می آید. و Megumi no Daigo Kyuukoku no Orange این را درک می کند. تمام خصوصیات یک انیمه خوب آموزنده را دارد: حقایق خوب چک شده مرتبط به داستان راجع به حرفه آتش نشانی، گروهی از شخصیت ها که تمام خصوصیت های لازم برای بررسی سطوح این حرفه را در خود دارند، و دقیقا مقداری که از درامای پیاز داغ شده انیمه ای برای بهتر کردن یک شروع از قبل جالب و که جنبه باحال جلو رفتن قضیه را برجسته می کند نیاز است».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Megumi no Daigo Kyuukoku no Orange به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید