نقد و بررسی انیمه Hypnosis Mic Division Rap Battle – Rhyme Anima هیپمیک

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Hypnosis Mic Division Rap Battle – Rhyme Anima

«هیپنوسیس میکروفون: دعوای رپ فرقه ای – رایم انیما» یک سریال انیمه تلوزیونی سیزده قسمتی محصول شرکت ای وان پیکچرز (A-1 Pictures) و به کارگردانی کاتسومی اونو (Katsumi Ono) است که به عنوان بخشی از پروژه چند رسانه ای به همین نام ساخته شده است. فانیمیشن سریال را از طریق آنیپلکس مجوزدهی کرد. این سریال از اکتبر تا دسامبر سال 2020 پخش شد و 5 مارس 2023 در همایش انیمه ژاپن (AnimeJapan) اعلام کرد که فصل دوم آن به نام Hypnosis Mic: Division Rap Battle: Rhyme Anima+ نیز در دست ساخت است که این انیمه از 7 اکتبر تا 30 دسامبر روی آنتن رفت. آهنگ تیتراژ اول نخستین فصل «میکروفون هیپنوسیس -رایم انیما-» است که Divisiom All Stars آن را اجرا کرده است، در حالی که آهنگ تیتراژ پایانی فصل « Kizuna – IKEBUKURO ver. – » اجرای باستر بروز (Buster Bros!!!) می باشد. دومین، سومین، چهارمین، پنجمین آهنگ های تیتراژ پایانی به نام های «Kizuna -YOKOHAMA ver.-» و«Kizuna -SHIBUYA ver.-» و «Kizuna -SHINJUKU ver.-» و «Rhyme Anima’s Mixtape» را به ترتیب Mad  Trigger Crew و Fling Posse و Matenro و Division All Stars ساختند.

 

نقد و بررسی انیمه Hypnosis Mic Division Rap Battle - Rhyme Anima هیپمیک

چکیده داستان انیمه هیپمیک

در دنیایی که زن ها بر آن غلبه دارند، هم تولید و هم استفاده از سلاح ها به طور سخت گیرانه ای قدغن است و با این وجود جنگ های بشر اتمام نیافته اند. ستیز ها هم اکنون به جای اسلحه از طریق کلمات سر می گیرند. با قدرت یک «میکروفون هیپنوسیس» متن یک آهنگ می تواند رقیب را از طرایق مختلف تحت تاثیر قرار دهد و حتی آسیب واقعی را منجر شود. کسانی که بیرون جامعه زن-سالار شوئو (Chuo) زدگی می کنند در نبرد ادامه دارشان برای کسب قلمرو از میکروفون به عنوان سلاحشان برای جنگ های رپ سرسختانه استفاده می کنند.

 

نقد و بررسی انیمه Hypnosis Mic Division Rap Battle - Rhyme Anima هیپمیک

بازخورد مخاطب

نویسندگان سایت پیند آپ اینک (Pinned Up Ink) در سنجش خود از این انیمه می نویسند: مانگای Hypnosis Mic Division Rap Battle – Rhyme Anima از قبل موفقیت آمیز بود و خوب سر و صدا کرده بود. با این که طرفدار ها نمی توانستند خود رپ را بشوند، به همان متونی که می توانستند ببینند راضی بودند. ما کمی مانده بودیم که چه می شود چراکه انیمه هایی مثل این معمولا خیلی خوب از آب در نمی آیند اما در کمال تعجب این انیمه درون مایه اش را خوب عملی کرد. میکروفون هیپنوسیس با یک آغاز شدیدا عجیب و غریب انیمه بسیار سرگرم کننده ای برای تماشا کردن است. ممکن است برخی داستان را ضعیف بببینند، اما این ژانر از انیمه که قرار نیست چرخ دنده های مغز شما را سنگین به کار بیندازد تا تحلیل کنید چه اتفاقی دارد می افتد. مردم این نوع از انیمه ها را به خاطر خوش گذشتنش زیادش دوست دارند.

فقط به ذهنتان استراحت دهید و از دیوانگی اش لذت ببرید!  وقتی به طراحی شخصیت این انیمه نگاه می کنیم بدون شک مقدار تلاش و مراقبت که خرجش شده است مشخص است. سازنده ها سخت تلاش کرده اند تا هر شخصیت را نه فقط در ظاهرشان بلکه در شخصیت هایشان نیز متمایز و خاص کنند. اگر نمایشنامه را بخوانیم و سعی کنیم حدس بزنیم که کدام شخصیت دارد صحبت می کند، با شخصیت های این انیمه به سادگی می توانیم تشخیص دهیم. تمام شخصیت های این انیمه با ویژگی های منحصر به فرد خودشان و شیوه این که چطور با مسائل مختلف سر و کله می زنند بسیار دوست داشتنی هستند. اگر بگوییم که این انیمه از بهترین CG ای که در تاریخ انیمه های دو بعدی دیده شده استفاده کرده است اغراق نکردیم. CG اش نه زیاد پر زرق و برق است نه حال به هم زن. نرم و روان حرکت می کنند و عجیب غریب و لگ دار به نظر نمی رسد.

وقتی که شخصیت ها روی صحنه هستند احساس می کنید که در یک کنسرت واقعی حضور دارید.  حالا به بخش اصلی می رسیم که این انیمه باید در آن قوی باشد. موسیقی و آهنگ های رپ عمیقا زیبا و داخل ذهن گیر کن هستند. اما بیشتر کسانی که بدون هیچ پیش فرضی شروع به دیدن آن کردند احتمالا انتظار رپ سنگین داشتند. سازندگان این انیمه با رپ سبکش خیلی خوب عمل کرده و اصلا غیرمرتبط یا بی جا احساس نشد. هر قسمت آهنگ های رپ تازه و جدید داریم، هیچ آهنگی هرگز تکرار نمی شود. جا دارد واقعا به صداگذار های این انیمه دست مریزاد بگوییم که رپش را انقدر خوب انجام دادند و با هر شخصیت طبیعی درستش کردند. کیفیت صدا هم فوق العاده بود. بخش مدیریت صداپردازی اش خیلی خوب انجام شده.

اگر شما نیز به تماشای این انیمه علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Hypnosis Mic Division Rap Battle – Rhyme Anima به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید