رده بندی بهترین فصل های سریال Game of Thrones بازی تاج و تخت

توسط Alireza

رده بندی بهترین فصل های سریال بازی تاج و تخت

سریال بازی تاج و تخت، این تجربه فوق العاده تلویزیونیِ دهه 2010، صدها میلیون بیننده را در سراسر جهان با فضای تاریک فانتزی، شخصیت های ظالم و حیله گرش و پرسش اصلی دراماتیک هیجان انگیزش در مورد اینکه چه کسی به تخت آهنین می رسد، مجذوب خود کرد. هشت فصل آن مملو از تنش های مهیج و قدرت داستان گویی باشکوه بود، اما برخی از آنها قوی تر از بقیه بودند، واقعیتی که توسط سایت نقد Rotten Tomatoes از هر فصل بر آن تاکید شده است. در حالی که بسیاری بر این عقیده هستند که سریال بازی تاج و تخت به شکلی بی نظیر به پایان رسید، مخاطبان تلویزیون بلافاصله با بازگشت به آشفتگی جادویی و سیاسی وستروس در سریال پیش درآمد HBO، یعنی سریال ouse of the Dragon، که برای فصل دوم به تلویزیون بازمی گردد، مجذوب شدند. دیدگاه منتقدان در مورد نحوه رتبه بندی هر فصل دیدگاه جالبی را ارائه می دهد که بسیاری از طرفداران ممکن است احساسات شدیدی نسبت به آن داشته باشند. در انیمه لیست بهترین فصل های سریال بازی تاج و تخت را رده بندی کرده ایم.

 

  1. فصل چهارم سریال Game of Thrones

تاج باشکوه بازی تاج و تخت در نگاه منتقدان و میلیون ها کارشناس، فصل 4 است که از ابتدا تا انتها کاملاً هیجان انگیز است و آن را به یکی از بهترین فصل های هر سریال در تاریخ تلویزیون تبدیل کرده است. این یک ترکیب زیبا و مست کننده از هرج و مرج است، با استارک هایی که به دنبال وقایع عروسی سرخ هستند در حالی که خاندان لنیستر به زودی خود را درگیر دشمنی داخلی می بیند و شاه جافری در مراسم عروسی خود ترور می شود. در اِسوس، دنریس فرماندهی میرین را بر عهده می گیرد، اما در اداره شهر با مشکل مواجه می شود.

 

  1. فصل سوم سریال Game of Thrones

فصل سوم برجسته GoT به خاطر چندین آرک خود مشهور است. مهم تر از همه، شوکه کننده ترین قسمت تاریخ تلویزیون در قالب «باران های کاستامر» پخش شد که در آن راب استارک و متحدانش در مراسم عروسی سرخ در کمین و ترور قرار گرفتند. در همین حال، جان اسنو خود را در میان وحشی ها می بیند، لنیسترها همچنان با تایوین لنیستر حکومت خود را تقویت می کنند. در اسوس، دنریس تارگرین تلاش خود را برای از بین بردن برده داری آغاز می کند و نفوذ او همراه با ارتشش شروع به افزایش می کند.

 

  1. فصل دوم سریال Game of Thrones

در دومین فصل سریال بازی تاج و تخت، جنگ پنج پادشاه در وستروس شروع شد و استارک ها متحدان خود را در شمال پشت سر راب استارک جمع کردند و استنیس باراتیون نیز ادعای خود را برای تاج و تخت آهنین مطرح کرد. در همین حال، لنیسترها برای تقویت حکومت خود متحد می شوند، آریا استارک سعی می کند که فقط زنده بماند و کارش به هارنهال ختم می شود، دنریس از اژدهایان تازه متولد شده اش برای ایجاد وفاداری های جدید استفاده می کند و تئون گریجوی حمله ای افتضاح به وینترفل انجام می دهد.

 

  1. فصل ششم سریال Game of Thrones

فصل 6 که در میان بسیاری از طرفداران این سریال مورد علاقه است، با لحظات بسیار مهمی که مناظر وستروس و جنگ جاری را به طور چشمگیری تغییر می دهد، تعریف می شود. با رستاخیز جان اسنو و احیای وینترفل توسط استارک ها و در نتیجه شکست رمزی بولتون که برخی از هیجان انگیزترین لحظات سریال را رقم زد، صحنه های پیروزمندانه زیادی دارد. این فصل همچنین سرسی لنیستر را در انتقام جویانه ترین و الهام بخش ترین حالت خود می بیند که تمام دشمنانش را در کینگز لندینگ با یک حرکت از بین می برد، در حالی که دنریس تارگرین نیروهای خود را جمع می کند تا به سمت وستروس حرکت کند.

 

  1. فصل پنجم سریال Game of Thrones

در این فصل، جان اسنو به عنوان لرد فرمانده جدید نگهبانان شب تبدیل می شود، در حالی که پادشاه تامن با تهدید جدیدی در قالب رهبری مذهبی، های اسپارو مواجه می شود. تیریون که پدرش را کشته و از بازداشت فرار کرده است، به اسوس می گریزد تا زیر نظر دنریس تارگرین خدمت کند، استنیس باراتیون فتح خود را برای تخت آهنین آغاز می کند و آریا به عنوان یک قاتل در براوو آموزش می بیند.

 

  1. فصل هفتم سریال Game of Thrones

فصل ماقبل آخر سریال بازی تاج و تخت دارای بسیاری از اجزای سریال است که در بهترین حالت باشکوهی و الهام بخشیِ خود عمل می کنند، اما همچنین به برخی از صحنه های عجولانه نیز اشاره می کند که سریال را در نمایش نهایی اش تحت تأثیر قرار می دهد. دنریس با نیروهایش از دریای باریک عبور می کند تا فتح وستروس را آغاز کند و با بسیاری از خاندان ها متحد می شود و در عین حال با جان اسنو که کارش برای متحد کردن وستروس در برابر وایت واکرها ضرورت پیدا می کند، پیوند صمیمانه ای برقرار می کند. در تمام این مدت، سایر اعضای بازمانده خاندان استارک با وینترفل می رسند و لنیسترها نیروی خود را جمع می کنند تا در برابر دنریس بایستند.

 

  1. فصل اول سریال Game of Thrones

در حالی که بسیاری از سریال های تلویزیونی از فصل های اول خود برای ایجاد لحن و نکات اصلی داستان استفاده می کنند و در عین حال ارزیابی می کنند که مخاطبان چه ایده هایی را پذیرفته و رد می کنند، سریال بازی تاج و تخت در این فصل به سرعت در حال اجراست. قسمت اعظم فصل اول به ادارد استارک می پردازد که به سمت کینگز لندینگ می رود تا با خدمت به عنوان دست پادشاه به دوست دیرینه خود پادشاه باراتیون کمک کند. در حالی که طرح های سیاسی در پس زمینه رخ می دهد و چهره های قدرتمند علیه هاوس استارک نقشه می کشند.

 

  1. فصل هشتم سریال Game of Thrones

بازی تاج و تخت در فصل هشتم خود به عنوان احتمالا مورد انتظارترین فصل از هر سریالی در تاریخ سرگرمی های تلویزیونی، با کار غیرممکنی روبرو شد تا همه طرفداران خود را با فصل آخرش راضی کند. این فصل با شروع از شمال، در ابتدا تلاش ارتش های متحد بشریت برای ایستادگی در برابر وایت واکرهایی که از آن سوی دیوار بر وستروس فرود می آیند را دنبال می کند. هنگامی که این شر باستانی شکست می خورد، تمام توجهات به زودی به تخت آهنین و جنگ نزدیک بین ملکه سرسی و دنریس تارگرین معطوف می شود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Game of Thrones به وب سایت انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید