معرفی آندرریتدترین فیلم های جنگ جهانی دوم

توسط Alireza

دست کم گرفته شده ترین فیلم های جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم مرگبارترین درگیری در تاریخ بشر بود که تخمین زده می شود 60 میلیون نفر در سراسر جهان کشته شدند. هر یک از آن افراد و همچنین آنهایی که جان سالم به در بردند، همگی داستان های خود را برای گفتن داشتند. تعداد انگشت شماری از آن ها تبدیل به فیلم می شوند. در واقع، تعداد بی‌پایانی فیلم درباره جنگ جهانی دوم وجود دارد و این به این دلیل است که خود جنگ با قهرمانی انجام در آمیخته شده است. این شیفتگی که بسیاری نسبت به جنگ جهانی دوم دارند، دقیقاً به همین دلیل است که این موضوع در هالیوود مورد بررسی قرار گرفته است. متأسفانه، همه فیلم‌های جنگ جهانی دوم، به ویژه با چنین بازار رقابتی و عجیبی، توجهی را که لایق آن هستند، به خود جلب نمی‌کنند. این فیلم های جنگی به همان اندازه قهرمانانه هستند و ارزش گفتن دارند، اما به دلایلی هرگز مانند برخی فیلم‌های دیگر در مورد جنگ جهانی دوم وارد مدار مخاطبان نشدند. در انیمه لیست، فهرستی از دست کم گرفته شده ترین فیلم های جنگ جهانی دوم را برای شما آماده کرده ایم.

 

  1. فیلم Narvik (2022)

فیلم نارویک داستان نبردهای نارویک در نروژ را روایت می‌کند که شامل گروهی از سربازان نروژی است که ناامیدانه برای حفظ این شهر قهرمان می‌جنگند، اگرچه این ماموریت شکست خواهد خورد. دو ماه جنگ وحشیانه بین متفقین و محور در گرفت، اما در نهایت، متفقین شکست خوردند و نارویک به دست رایش سوم افتاد. نارویک که در سال 2022 با نقدهای عالی منتشر شد، متأسفانه زیر رادار پرواز کرد. تعداد بسیار کمی از مردم واقعاً در مورد آن صحبت می کنند و اینکه آیا بسیاری از مردم حتی آن را دیده اند یا خیر جای سوال دارد.

 

  1. فیلم The Longest Day (1962)

فیلم طولانی ترین روز قبل فیلم نجات سرجوخه رایان آمده بود و تبدیل به فیلم اصلی مرتبط با این رویداد در جنگ جهانی دوم شده بود. این یکی از دقیق‌ترین فیلم‌های جنگی از لحاظ تاریخی است که نه تنها بر اساس کتابی غیرداستانی از کورنلیوس رایان ساخته شده است، بلکه عمدتاً شخصیت‌های واقعی را در خود دارد. این فیلم شامل گروه بازیگری عظیمی متشکل از ده‌ها بازیگر است که همگی در جهت اهداف مختلف تلاش می‌کنند.

 

  1. فیلم The Inglorious Bastards (1978)

فیلم اصلی حرامزاده های لعنتی یک فیلم ایتالیایی است که مستقیماً الهام بخش فیلم جنگ جهانی دوم کوئنتین تارانتینو است. در حالی که فیلم تارانتینو یک بازسازی مستقیم نیست، تأثیر آشکاری از این فیلم در فیلم برنده اسکار 2009 وجود دارد. نسخه اصلی 1978 گروهی از افراد ناسازگار را دنبال می کند که همگی به دلیل جنایات مختلف در طول خدمت و سفری که برای فرار از چنگ مافوق خود انجام می دهند دستگیر شده اند.

 

  1. فیلم Ivan’s Childhood (1962)

فیلم کودکی ایوان در طول عملیات بارباروسا اتفاق می افتد، که نام رمز حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی بود. این خونین ترین بخش جنگ و مرگبارترین عملیات نظامی در تاریخ بود. در جریان تهاجم، والدین ایوان جوان (نیکلای بورلیایف) کشته می‌شوند و پسر روسی را به حال خودش رها می شود. سرانجام سربازان شوروی او را می گیرند و ایوان می خواهد انتقام مرگ والدینش را بگیرد. او با جاسوسی از آلمان ها به روس ها کمک می کند.

 

  1. فیلم The Forgotten Battle (2020)

فیلم نبرد فراموش شده یک فیلم هلندی درباره نبرد شلدت است که در اواخر جنگ جهانی دوم رخ داد. در حالی که در مورد نبرد به طور گسترده صحبت نمی شود، متأسفانه به نظر می رسد که فیلم نیز مهجور باقی مانده است. با اینکه این فیلم نقدهایی عالی دریافت کرد، اما نتوانست در باکس آفیس موفقیت چندانی کسب کند.

 

  1. فیلم The King’s Choice (2016)

انتخاب پادشاه یک فیلم نروژی و یادآور فیلم سخنرانی پادشاه (2010) است که در آن کالین فرث در نقش پادشاه جورج ششم در حالی که آماده می‌شود برای ایراد سخنرانی برای مردم بریتانیا رسماً به آلمان جنگ اعلان کند، بازی می‌کند. در حالی که دومی درباره یک پادشاه بریتانیایی است، اولی درباره پادشاه نروژ، هاکون هفتم با بازی جسپر کریستنسن است. این فیلم آنقدر خوب است که در فهرست نهایی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان قرار گرفت.

 

  1. فیلم Letters From Iwo Jima (2006)

در حالی که بیشتر فیلم های جنگی مبارزه قهرمانانه به سوی پیروزی را نشان می دهند، فیلم نامه هایی از ایوو جیما چنین فیلمی نیست. کلینت ایستوود در این فیلم تصمیم می گیرد رویکرد غیرمتعارفی را در پیش بگیرد و ژاپنی ها را دنبال کند که در ماه های پایانی جنگ جهانی دوم در نبرد ایوو جیما شکست خوردند. در حالی که یک فیلم آمریکایی معمولاً آمریکایی ها را به عنوان قهرمان و ژاپنی ها را به عنوان شرور نشان می دهد، این فیلم تصمیم گرفت تا هر دو طرف را به عنوان گروهی از مردم عادی نشان دهد که برای چیزهایی که به آن اعتقاد دارند می جنگند زیرا جنگ همیشه آنقدر سیاه و سفید نیست.

 

  1. فیلم Memphis Belle (1990)

ممفیس بل فیلمی است که خیلی ها تا به حال حتی نامش را نشنیده اند و این واقعاً مایه شرمساری است زیرا نقدهای بسیار خوبی از منتقدان دریافت کرد. داستان مربوط به ممفیس بل، یک بمب افکن واقعی B-17 Flying Fortress است که در بیست و پنجمین و آخرین ماموریت خود توسط ایالات متحده به خدمت گرفته شد. جالب اینجاست که این فیلم اولین فیلم بلند خواننده هری کونیک جونیور است.

 

  1. انیمه سینمایی Grave of the Fireflies

فیلم مدفن کرم‌های شب‌تاب بیشتر به عنوان یک فیلم استودیو جیبلی به جای یک فیلم جنگ جهانی دوم در نظر گرفته می شود، که صادقانه بگویم نادرست نیست. در حالی که استودیوی باورنکردنی جیبلی واقعاً این فیلم را ساخته است، اما با برخی دیگر از پروژه های خارق العاده تر آنها فاصله زیادی دارد. فیلم مدفن کرم های شب تاب دو کودک ژاپنی را دنبال می کند که پس از تخریب خانه آنها در بمباران آمریکایی ها، برای زنده ماندن تلاش می کنند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم های مذکور به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن ها لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید