معرفی و دانلود برترین فیلم های علمی-تخیلی معمایی

توسط Alireza

برترین فیلم های علمی-تخیلی معمایی

شگفتیِ ژانر علمی تخیلی، بیشتر این است که چگونه مخاطبان را به سناریوهایی که در آینده اتفاق می افتند می برد و آنها را وادار می کند تا آینده همه بشریت را زیر سوال ببرند و با روایت های غالباً گیج کننده اش، خوراکی برای تفکر فراهم می کند. طبیعتاً، هنگامی که ژانر علمی تخیلی با ژانر جذاب ‏ معمایی ترکیب می شود، که به خودیِ خود در جذب مخاطبان و کنجکاو نگه داشتن آن ها به خوبی کار می کند، ژانر فرعی تولید شده یکی از قدرتمندترین مقوله های فیلم را ایجاد می کند. با گذشت زمان، بسیاری از فیلم های علمی تخیلی معمایی ‏تأثیری قوی بر بینندگان سراسر جهان گذاشته اند، چه به دلیل اجرای بی عیب و نقص شان و چه به دلیل پیش فرض های محرک فکریشان و این ما را در انیمه لیست بر آن داشت که از خود بپرسیم به یاد ماندنی ترین فیلم های این ژانر تا کنون کدام فیلم ها بوده اند؟ از فیلم تماس رابرت زمکیس تا فیلم سولاریس آندری تارکوفسکی، ما بهترین فیلم های علمی تخیلی معمایی را فهرست می کنیم و آنها را بر اساس ارزش سرگرمی و کیفیت کلی رتبه بندی می کنیم.

 

  1. فیلم Solaris

معرفی و دانلود برترین فیلم های علمی-تخیلی معمایی

درج نکردن نام آندری تارکوفسکی در چنین فهرستی یک فقدان بزرگ خواهد بود. این فیلمساز روسی که مغز متفکر فیلم انقلابی استالکر نیز بوده، فیلم علمی تخیلی معمایی سولاریس را کارگردانی کرده است، فیلمی که تمرکز آن بر روی دکتر روانشناسی است که به یک ایستگاه فضایی که به دور قمر سیاره ای دور می چرخد، فرستاده می شود تا کشف کند که چه چیزی باعث کاهش تعداد خدمه ایستگاه فضایی شده است.

 

  1. فیلم The Thing

معرفی و دانلود برترین فیلم های علمی-تخیلی معمایی

جان کارپنتر به دلایل زیادی یک افسانه ترسناک است. با این حال، اقتباس او از رمان ۱۹۳۸ جان دبلیو کمپبل جونیور با عنوان «چه کسی به آنجا می رود؟» در صدر فهرست بهترین آثار او قرار دارد. فیلم موجود با بازی کرت راسل در نقش اصلی، داستان گروهی از محققان آمریکایی در قطب جنوب را روایت می کند که با موجودی فرازمینی روبرو می شوند که موجودات دیگر را جذب و تقلید می کند، موجودی که به نام «موجود» شناخته می شود.

 

  1. فیلم Arrival

معرفی و دانلود برترین فیلم های علمی-تخیلی معمایی

از ذهن کارگردان ویلنووی با استعداد (کارگردان فیلم های Dune)، فیلم Arrival حول محور زبان شناس لوئیز بنکس است که توسط امی آدامزِ فوق العاده ماهر به تصویر کشیده شده است، که پس از ظاهر شدن دوازده فضاپیمای مرموز در 12 مکان در سراسر جهان، با ارتش متحد می شود تا با حیات بیگانه ارتباط برقرار کند. لوئیز در حالی که تلاش می کند این راز را در نبرد با زمان کشف کند، از فرصتی استفاده می کند که زندگی او را تهدید می کند.

 

  1. فیلم Blade Runner 2049

معرفی و دانلود برترین فیلم های علمی-تخیلی معمایی

دنیس ویلنوو، کارگردان فیلم Dune، خود را به عنوان یکی از بااستعدادترین فیلمسازانی که امروزه کار می کند، تثبیت کرده است و بارها و بارها ثابت کرده است که بدون شک می داند که چگونه یک فیلم علمی تخیلی را با یک جهان سازی استثنائی بسازد. رایان گاسلینگ در این فیلمنامه ی دوباره از بلید رانر، افسر کی است، یک بلید رانر جوان که رازی دیرینه را کشف می کند که او را به دنبال ریک دکارد (هریسون فورد) هدایت می کند، امری که جامعه را بی ثبات می کند.

 

  1. فیلم The Prestige

ممکن است که فیلم پرستیژ بهترین اثر کریستوفر نولان نباشد، اما مطمئناً در نوع خود یک شاهکار معمایی علمی تخیلی است. در این فیلم، کریستین بیل و هیو جکمن در دو تا از بهترین تلاش هایشان در بازیگری به عنوان دو شعبده باز به صحنه نمایش می آیند تا نبرد منطقی خود را برای ایجاد یک توهم فرابشری در لندن دهه 1980 به تصویر بکشند.

 

  1. فیلم 12 Monkeys

فیلم 12 میمون با بازی بروس ویلیس و برد پیت در نقش های اصلی، مطمئناً یکی از محبوب ترین فیلم های آخر قرن در ژانر علمی تخیلی بوده است. این فیلم با الهام از فیلم کوتاه علمی تخیلی پیشگامانه کریس مارکر در سال 1962 ساخته شده است و در آینده ای رخ می دهد که در آن جهان توسط یک بیماری ویران شده است. جمع آوری اطلاعات در مورد ویروس به عهده محکومی است که در زمان به عقب فرستاده می شود.

 

  1. فیلم Gattaca

فیلم گاتاکا ساخته اندرو نیکول که در آینده ای نه چندان دور می گذرد و داستان فیلم در جامعه ای اتفاق می افتد که اگر چه در آن تبعیض بر اساس توانایی هایی ژنتیکی افراد بد شمرده می شود، اما شناسنامه ژنتیکی برتر کلید اصلی پیشرفت و پذیرفته شدن در جامعه است. افرادی که با مهندسی ژنتیک اصلاح شده اند را معتبر (Valid) و دیگران را نامعتبر (In-Valid) می شمارند. تنها معتبرها می توانند به جایی برسند و نامعتبرها به ناچار مجبورند به کارهای سطح پایین تر قناعت کنند.

 

  1. فیلم Donnie Darko

علاقه مندان به تریلرهای روانشناختی احتمالاً با این فیلم با بازی جیک جیلنهال به کارگردانی ریچارد کلی آشنا هستند که یک داستان علمی تخیلی و رازآلود را ترکیب می کند. در سال ۱۹۸۸، نوجوانی به نام «دانی دارکو» شب هنگام در خواب راه می افتد و از خانه خارج می شود و با یک خرگوش-انسان غول پیکر و زشت رو به نام «فرانک» ملاقات می کند. فرانک به او می گوید که دنیا ۲۸ روز و ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه دیگر به پایان خواهد رسید.

 

  1. فیلم Moon

با حضور سم راکوِل در یکی از بهترین اجراهای دراماتیک خود، فیلم ماه یک شاهکار دست کم گرفته شده در ژانر علمی تخیلی است که در مورد تنهایی و انزوا صحبت می کند و فضانورد سم بل را در یک حضور سه ساله در ماه به تصویر می کشد. در آنجا، او با کمک کامپیوتر خود ‏گرتی بسته هایی را به زمین می فرستد که به مشکلات انرژی سیاره ما کمک می کند و آنجاست که با یک بحران مواجه می شود.

 

  1. فیلم Contact

تماس فیلمی علمی تخیلی و معمایی به کارگردانی رابرت زمکیس و برگرفته از رمانی با همین نام اثر کارل سیگنِ بزرگ است. نقش اصلی فیلم را جودی فاستر بازی کرده، دکتر الینور (الی) آرووی، ستاره شناسی که روی طرح ستی مشغول به کار است. طرح ستی یک پروژه علمی واقعی با هدف یافتن هوش فرازمینی است که در سال ۱۹۸۴ با حضور بیش از ۱۰۰ دانشمند به وجود آمد. الی نشانه هایی قوی از وجود هوش فرازمینی می یابد، امری که باعث می شود او را برای برقراری نخستین تماس انسان با موجودات هوشمند فرازمینی بر گزینند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های علمی تخیلی معمایی به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آنها لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید