معرفی برترین فیلم های معمایی جنایی با موضوع قتل و آدم کشی

توسط Alireza

برترین فیلم های معمایی جنایی

رایان جانسون به عنوان کارگردانی که در حال زنده کردن فیلم های معمایی جنایی است، نامی برای خود دست و پا کرده. تا همین اواخر، فیلم های معمای قتل زیادی وجود نداشت که سرگرم کننده باشد، اما فیلم  Knives Out به چیزی واقعاً خاص تبدیل شد. وقتی فیلم اکران شد، به خاطر اینکه چند نفر رفتند آن را تماشا کردند، تبدیل به یک قوه محرک شد و بعد، آن را به دیگران توصیه کردند. پس از آن یک فیلم معمایی جنایی دیگر با بازیگران کاملاً جدید به عنوان دنباله، یعنی فیلم Glass Onion: A Knives Out Mystery ساخته شد و طرفداران از تأیید ساخت Knives Out 3 خوشحال شدند. فیلم های زیادی در ژانر معمایی و جنایی وجود داشته است و در طول سال ها ذهن درخشان کارآگاهان را نشان داده است و در عین حال نحوه اجرای ترفند قاتلین را به تمسخر گرفته است. در انیمه لیست بر آن شدیم که بهترین فیلم های رازآلود جنایی را برای شما عزیزان فهرست کنیم.

 

  1. فیلم Knives Out (2019)

معرفی برترین فیلم های معمایی جنایی با موضوع قتل و آدم کشی

رایان جانسون، نویسنده و کارگردان، این ژانر را در سال 2019 با شاهکار سینمایی چاقوکشی احیا کرد. این تعریف را از مردم شنیده ام و او حتی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی نیز شد. احیای مجدد فیلم های کارآگاهی به ذهنیت بسیار خاصی و هشیاری نیاز دارد، اما جانسون یک بازیگر کلیدی داشت که بقیه نداشتند و آن دنیل کریگ در نقش کارآگاه بنوا بلان است. این امر باعث می شود که بنوا بلان در مورد مرگ هارلن ترومبی (کریستوفر پلامر) تحقیق کند، زیرا خانواده اش مظنون به قتل او می شوند.

 

  1. فیلم Rear Window (1954)

معرفی برترین فیلم های معمایی جنایی با موضوع قتل و آدم کشی

فیلم پنجره عقبی به کارگردانی آلفرد هیچکاکِ بزرگ یکی از کلاسیک های بزرگ ژانر معمایی است. جفریس (جیمز استوارت)، قهرمان داستان به دلیل جراحت مجبور شده در آپارتمان خود بماند. برای جلوگیری از احساس خستگی اجتناب ناپذیر، او دوربین را برمی دارد و شروع به جاسوسی از همسایگان خود از پنجره می کند. یک روز قبل از اینکه متوجه شود چه چیزی را تماشا می کند، یکی از همسایه هایش ظاهراً در مقابل چشمانش قتلی انجام می دهد.

 

  1. فیلم Gone Girl (2014)

معرفی برترین فیلم های معمایی جنایی با موضوع قتل و آدم کشی

فیلمی در مورد یک دختر گم شده که به یک فیلم معمایی جنایی تبدیل شده و به داستانی پر از دروغ دامن می زند، فیلم دختر گم شده، یک تریلر روانشناختی پیچیده است که بینندگان را به یک سواری وحشیانه می برد. این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر و نویسندگی گیلیان فلین بر اساس رمانی همنام در سال 2012، بر ناپدید شدن عجیب امی دان (رزاموند پایک) متمرکز است و سرنخ ها به زودی به مظنون اصلی، همسرش نیک (بن افلک) اشاره می کنند.

 

  1. فیلم Memories of Murder (2003)

معرفی برترین فیلم های معمایی جنایی با موضوع قتل و آدم کشی

قبل از فیلم پارازیت، کارگردان بونگ جون هو از طریق یک فیلم جنایی کمدی سیاه، یعنی فیلم خاطرات قتل، نظرات اجتماعی قدرتمندی را به مخاطبان ارائه کرد. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و کارآگاه پارک دو-من (سونگ کانگ هو) و سئو ته یون (کیم سانگ-کیونگ)، که در حال تحقیق در مورد قتل های مرموز در یک بخش روستایی از کره جنوبی هستند را دنبال می کند. با افزایش فشار برای حل این پرونده ها، همه چیز از کنترل خارج می شود و کارآگاهان به زودی شروع به زیر سوال بردن روش های تعیین شده می کنند.

 

  1. فیلم Sherlock Holmes (2009)

رابرت داونی جونیور جدا از اینکه در همان سال مرد آهنین بود، در اقتباس گای ریچی نیز نقش شرلوک هلمز را بازی کرد. در این فیلم مجموعه ای از قتل های وحشیانه رخ می دهد که لندن را به وحشت می اندازد و زمان زیادی طول نمی کشد که هلمز و دکتر جان واتسون (جود لا) به تحقیق می پردازند. مظنون مورد بحث لرد بلک وود (مارک استرانگ) است که نقش یک شرور باورنکردنی را بازی می کند؛ این شخصیت از طرفداران هنرهای تاریک است و نقشه بزرگ تری در ذهن دارد.

 

  1. فیلم Scream (1996)

با وجود اینکه فیلم جیغ در ژانر ترسناک است، کارگردان وس کریون به طرز ماهرانه ای قراردادهای ژانر را ترکیب می کند تا یک معمای قتل منحصر به فرد بسازد. جیغ لایه های زیادی دارد و یکی از بهترین رازهای قتل را ارائه می دهد، مخصوصاً زمانی که بدانید قاتل کیست. یک سال پس از قتل دیگری، سیدنی پرسکات (نیو کمپبل) توسط یک قاتل جدید وحشت زده می شود که با استفاده از فیلم های ترسناک به عنوان بخشی از یک بازی مرگبار، دختر و دوستانش را هدف قرار می دهد. این فیلم به یک فیلم ترسناک کلاسیک تبدیل شده است که بسیاری دیگر به دلیل تغییر ژانر به آن اشاره می کنند.

 

  1. فیلم The Nice Guys (2016)

اگر دوست دارید بهترین بازی رایان گاسلینگ را تماشا کنید، فیلم The Nice Guys بهترین فیلمی است که می شود به شما معرفی کرد. در این معمای قتل پرماجرا به کارگردانی شین بلک، هالند مارچ (گاسلینگ) در سال 1977 در لس آنجلس یک کارآگاه خصوصی بد شانس است. جکسون هیلی (راسل کرو) مجری اجیر شده ای است که برای امرار معاش مردم را آزار می دهد و پس از ناپدید شدن اسرارآمیز زن جوانی به نام آملیا (مارگارت کوالی) سرنوشت آنها را به شرکای نامحتمل تبدیل می کند.

 

  1. فیلم Clue (1985)

فیلم سرنخ یک کمدی سیاه آمریکایی است که بر اساس یک بازی رومیزی به همین نام ساخته شده و توسط جاناتان لین کارگردانی شده است که در فیلمنامه نیز با جان لندیس همکاری داشته است. در این فیلم شش قربانی باج گیری وجود دارند که توسط مردی که از هر یک از گذشته هایشان راز تاریکی را می داند به یک عمارت منزوی دعوت می شوند. در بدو ورود، به هر کدام یک نام مستعار داده می شود، قبل از اینکه به باج گیر معرفی شوند.

 

  1. فیلم Bad Times at the El Royale (2018)

برای اینکه یک معمای قتل کار کند، باید یک بازیگر پویا داشته باشد، و فیلم اوقات بد در ال رویال یک فیلم غیرمتعارف است که چند بازیگر برجسته دارد. داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ رخ می دهد و ماجرای هفت غریبه را دنبال می کند که هرکدام برای یک شب در هتلی مرموز و عجیب به نام ال رویال که درست در وسط مرز نوادای کالیفرنیا قرار دارد، اتاق رزور می کنند و این در حالی است که هرکدام از این افراد برای هدف مشخصی به این هتل آمده اند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های معمایی جنایی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها با زیرنویس فارسی و بدون سانسور لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید