نقد و بررسی انیمه Tsuki ga Michibiku Isekai Douchuu سوکیمیچی: فانتزی مهتابی

Tsukimichi: Moonlit Fantasy

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Moon-led Journey Across Another World

«تسوکیمیچی: مونلیت فنتسی» (Tsukimichi: Moonlit Fantasy) یا «سفری به رهنمودی ماه در دنیایی دیگر» یک سری رمان ژاپنی نوشته کی آزومی (Kei Azumi) و تصویرگری میتسوآکی ماتسوموتو (Mitsuaki Matsumoto) است. این رمان انتشار خود را در ابتدا در سال 2012 به صورت آنلاین از وبسایت انتشار رمان کاربر محور شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) آغاز کرد و سپس در سال 2016 به وبسایت آلفاپلیس (AlphaPolis) انتقال یافت. پس از اتخاذ توسط این وبسایت، این رمان از مه 2013 در آن شروع به انتشار کرد. رسانه هاناشی (Hanashi Media) رمان را برای انتشار به زبان انگلیسی مجوزدهی کرده است. یک نسخه مانگا به تصویرگری کوتورا کینو (Kotora Kino) از 2015 در وبسایت مانگای آلفاپلیس در حال انتشار است که این مانگا در آن جا به صورت دیجیتالی و به زبان انگلیسی منتشر شده است. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به ساخت استودیو انیمیشن C2C از ژوئیه تا سپتامبر 2021 از توکیو ام اکس (Tokyo MX) و شبکه های دیگر پخش شد. فصل دومی به ساخت J.C.Staff نیز در ژانویه 2024 روی آنتن رفت که اعلام شد قرار است دو بخش مجزا داشته باشد. آهنگ تیتراژ آغازین فصل اول «قمار» (Gamble) اثر سیودو (Syudo) و آهنگ تیتراژ پایانی این فصل «رویاپرداز زیبا» (Beautiful Dreamer) اثر ازوشیکا گورمت کلاب (Ezoshika Gourmet Club) است. آهنگ های تیتراژ آغازین و پایانی فصل دوم به ترتیب «آرمانشهر» (Utopia) اجرای کینا سودا (Keina Suda) و «My Factor» اجرای کن ایتو (Ken Ito) هستند.

نقد و بررسی انیمه Tsuki ga Michibiku Isekai Douchuu سوکیمیچی: فانتزی مهتابی

چکیده داستان Tsuki ga Michibiku Isekai Douchuu

دانش آموز دبیرستانی ماکوتو میسومی (Makoto Misumi) از هر نظر یک پسر عادی است و خواهر های خوش دل و زیبایی دارد. زیر این ظاهر، پدر و مادر او در واقع از یک دنیای فانتزی هستند و به علت های متفاوت به زمین فرار کرده اند. آن ها با یک الهه عهد بستند تا در ازای فرستاده شدن به ژاپن چیزی که از همه چیز برایشان مهم تر بود، یعنی یکی از بچه هایشان را به او بدهند. حالا که مردم دنیای دیگر در خطر هستند، الهه حکمفرما طلب عملی شدن عهد را می کند. متاسفانه اوضاع آن طور که ماکوتو همیشه تصور می کرد پیش نمی رود. الهه توجه خاصی به زیبایی ظاهری دارد و ماکوتو را زشت می داند. او که از قبل انسان های دیگری را برای این کار در دسترس داشته است ماکوتو را از جایگاه قهرمانی اش سلب، ارتباط با دیگر انسان ها را برای او ممنوع، و او را به گوشه جهان پرتاب می کند. خوشبختانه، الهه ماه تسوکویومی (Tsukuyomi) او را نجات می دهد و به او قدرت بسیار اعطا می کند تا بتواند آزاد زندگی کند. در تضاد با آرمان های الهه اول، ماکوتو نیمه انسان ها و موجودات افسانه ای مختلفی را ملاقات می کند که محو او می شوند و با او همراه می شوند تا تمدنی جدید بنا کنند که همگی در آن بتوانند در آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند. یک مشکل دیگر این است که بعضی وقت ها هاله انرژی اطراف ماکوتو به خاطر سودای قوی وارد شدن به جامعه انسانی بیش از حد قوی و بی ثبات می شود. یاران جدید او اکنون مایلند هر طور که می توانند به او کمک کنند تا در مسیر عقلش را حفظ کند.

 

نقد و بررسی انیمه Tsuki ga Michibiku Isekai Douchuu سوکیمیچی: فانتزی مهتابی

دیدگاه مخاطب

اودیسی (Odyssey) بنیان گذار سایت انیمه هاجیمه (Anime Hajime) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «برای این که درک کنید تسوکیمیچی چه جور سریالی است باید آن را آمیزشی از انیمه های ایسکای دیگر در نظر بگیرید. این انیمه مخلوطی از: شخصیت های به شدت غیر قابل لمس و قدرتمند Overlord، دنیاپردازی آن دفعه ای که به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم (That Time I Got Reincarnated as a Slime)، سبک بسیار عجیب و غریب بر این دنیای شگفت‌انگیز برکت باد (Kobo Subarashii Sekai ni Shukufuku wo!) است. همچنین پیدا شدن چند وقت به چند وقت سر و کله تاریکی Re:Zero را هم که بهش اضافه کنید، بوم. تسوکیمیچی را دارید. در کل، این سریال قدم های درست را برداشت.

خنده دار، فوق العاده سرگرم کننده، هیجان انگیز، و مهم تر از همه رضایت بخش بود. با توجه به ژانر ایسکای و طوری که معمولا ارائه می شود و بی راهه هایی که می تواند برود به نظرم این یک دستاورد عالی بوده. مطئن هستم که افراد بسیاری از این یکی فیض زیادی می برند. Tsuki ga Michibiku Isekai Douchuu را پیشنهاد می کنم».  کاربری دیگر می نویسد: «پر از کمدی، اکشن و داستانی عالی. این ایسکای یکی از مورد علاقه هایم شده است. خوشم می آید که علی رغم این که انقدر قدرت دارد، گستاخ و مغرور نیست؛ با دوستانش مهربان است و با دشمنانش بی رحم. خوشتیپ محسوب نمی شود اما جذبه دارد و به همین دلیل مردم مجذوب او می شوند. انیمیشن، صداگذاری، و دنیایی که مجبور می شود به آن وارد شود را دوست دارم.» دیگری می نویسد: «تسوکیمیچی یکی از آن ایسکای های کلی و ساده است که در واقع خیلی سرگرم کننده از آب در می آید و به نحوی خوب با خیلی از نسخه های دیگر در این ژانر قابل مقایسه است. از اول تا آخرش خیلی لذت بردم.

داستان تا حد خوبی درگیرکننده بود، دنیاپردازی ها و مکان های خوبی بودند و تماشا کردن جلو رفتنشان کیف داشت. فکر می کنم سیر پیشروی داستان را خوب کنترل کرده بودند، کار های جالب زیادی هم بود که با قدرت شخصیت اصلی انجام دادند. شخصیت ها قطعا قوی ترین بخش این انیمه بودند. سه شخصیت اصلی به خصوص خیلی در تمام لحظه ها تماشایشان خوش می گذشت؛ عاشق این بودم که دو دختر فقط برای این که دختر داخل انیمه باشد آن جا نبودند. چیزی که در این ژانر خیلی سخت پیدا می کنید. تعداد زیادی از شخصیت های حامی هم با وجود این که نقش هایشان خیلی اصلی نبود خوب بودند. در کل فکر می کنم که این قطعا یکی از ایسکای های بهتر باشد». اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Tsuki ga Michibiku Isekai Douchuu به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید