نقد و بررسی فیلم Fly Me to the Moon مرا به ماه پرواز ده با بازی اسکارلت جوهانسن

توسط Alireza

معرفی فیلم Fly Me to the Moon

سال 1969 بود و آمریکا در مسابقه ای برای رسیدن به ستاره ها تقلا می کرد، اما به همان اندازه که آن رقابت مهم بود، به چنگ آوردن قلب و ذهن مردمی که بر روی زمین بودند نیز برای انجام آن کار مهم بود. فیلم Fly Me to the Moon ما را از طریق داستان خود که یک عامل بازاریابی تیزبینانه است و وظیفه تبلیغ ناسا و ماموریت آپولو 11 را برعهده دارد، به آن دوران هیجان انگیز می برد. اسکارلت جوهانسون در نقش کلی جونز بازی می کند، که برای کمک به کارگردانی کول دیویس، با بازی چنینگ تیتوم، آورده شد تا بودجه اضافی مورد نیاز خود را از کنگره دریافت کند. اما ترویج چنین تلاش بلند پروازانه ای در یک زمانه ی پر از شک و تردید، به طور فزاینده چالش برانگیز است و فشار وارده بر آنها منجر به اعمال تاکتیک های غیر متعارفی می شود که هم اصول و هم جذابیت آنها را آزمایش می کند. در این فیلم با اساس کشی به ساحل فضایی فلوریدا در حدود دهه 1960، مناظر، صداها و استعداد واقعی آن دوره را تجربه می کنیم. توجه به جزئیات ما را مستقیماً به داخل صحنه می کشاند، از ماشین های شیک و فرهنگ عامه آن دوران گرفته تا مکان های واقعی مانند کیپ کاناورال که به عنوان صحنه ای برای رویاهای آمریکایی در مورد اکتشاف آسمان عمل می کرد. البته، هیجان واقعی، ارتباط بین جوهانسون و تیتوم است، زیرا شخصیت های آن ها هم از نظر حرفه ای و هم عاشقانه با هم می جنگند و در آستانه تاریخ سازی هستند.

 

درآمدی بر داستان فیلم مرا به ماه پرواز ده

اسکارلت جوهانسون در نقش کلی جونز، یک مدیر تبلیغاتی نیویورکی است که به خاطر طرح های حیله گرانه و تمایل به پیچاندن حقیقت برای بستن یک معامله شناخته می شود. اما پس از لو رفتن، کلی خود را به یک کمپین بازگشتی نیازمند می بیند. این زمانی است که یک مامور دولتی به نام مو، با بازی وودی هارلسون، با فرصتی خارج از زمین وارد زندگی او می شود: تبلیغ ناسا و ماموریت آتی آپولو 11. کلی که به فلوریدای دهه 1960 پیوند زده شده است و به زودی با بزرگترین چالش خود در مسیر، یعنی کول دیویس کارگردان مواجه می شود، که چنینگ تیتوم با کاریزمایی جدی آن را بازی می کند. کول یک خلبان نظامی سابق است که اکنون تیم مهتاب را رهبری می کند؛ او کار خود را جدی می گیرد و جان فضانوردان را در خطر می بیند. کلی و کول با سر به سر هم گذاشتن، شکاف فزاینده بین عمل گرایی و ایده آل گرایی را نشان می دهند، زیرا حمایت عمومی از برنامه پرهزینه فضایی شروع به کاهش می کند.

 

مضامین فیلم Fly Me to the Moon

اگرچه فیلم مرا به ماه پرواز ده، یک فیلم مستند نیست، اما این فیلم راهی سرگرم کننده برای کشف ایده آل ها، ‏بحث ها و تجاری سازی پیرامون مأموریت های اصلی سفر ماه می یابد که هنوز هم امروز ما را مجذوب خود ‏می کنند. کارگردان گرگ برلانتی یک درام سرگرم کننده را با تفسیر اجتماعی متفکرانه در مورد علم، سیاست و ‏تبلیغات متعادل می کند. برای هر کسی که به این دوران محوری علاقه دارد یا فقط به دنبال یک فرار تئاتری ‏خنده دار و با احساس خوب است، فیلم ‏Fly Me to the Moon‏ برداشت تازه ای از داستانی ارائه می دهد که ‏نسل بشر در دل خود می پرورانده است.‏ این فیلم کار فوق العاده ای انجام می دهد و شما را مستقیماً به قلب فلوریدا دهه 1960 می رساند. از لحظه ای که کلی با لباس پر زرق و برق و کتیبه  ی اغراق آمیزش از اتوبوس پیاده می شود، احساس می کنید که به یک پیچ و تاب زمانی برخورد کرده اید. در اطراف او، خودروهایی مستقیماً از آن دوران هستند، کوروت های شیک، موستانگ های شیک، و حتی ماشین خود کلی، یک کاماروی کانورتیبل آبی براق. واضح است که از هیچ هزینه ای برای بازسازی لباس ها و سبک های نمادین آن دوره تا ریزترین جزئیات صرفه جویی نشده است. از پیراهن های دکمه دار کول گرفته تا مینی لباس های عجیب و غریب و اکسسوری های مدرن کِلی، هر لباسی به خودی خود یک اثر هنری است.

 

بررسی شخصیت های اصلی فیلم مرا به ماه پرواز ده

این فیلم واقعاً متعلق به بازیگران اصلی آن است. اسکارلت جوهانسون کلی جونز را می گیرد و او را از ابتدا تا انتها کاملا مغناطیسی می کند. دوست داشتن کلی همیشه آسان نیست. او بدون عذرخواهی هایش فریبنده است و برای خودش پاچه پاره ایست. اما جوهانسون تضمین می کند که شما در سفر او باقی می مانید. او چنان شوخ طبعی، تیزهوشی و عمق را به کلی آغشته می کند که انگیزه های او را درک می کنید، حتی اگر نتوانید از اعمال او چشم پوشی کنید. فراتر از ظاهر و جذابیت، چیزی که واقعاً قابل توجه است این است که چگونه جوهانسون باعث می شود لایه های متعدد کلی احساس اصیل بودن کنند. و سپس چنینگ تیتوم در نقش کول دیویس را داریم. روی کاغذ، این نقش طبیعی ترین نقش برای تیتوم به نظر نمی رسد. اما هنگامی که دوربین ها شروع به چرخش می کنند، او و جوهانسون چنان ارتباط غیرقابل انکاری را ایجاد می کنند که گویی دارند با هم آواز می خوانند. تیتوم به طور کامل به ماهیت جدی کول و بار سنگین مسئولیتش متعهد است. شما به فداکاری او اعتقاد دارید، حتی زمانی که او با نقشه های کلی از عمق خود خارج شده است. این دو با هم باعث می شوند دائماً حدس بزنید که داستان آنها به کجا می تواند منجر شود.

 

تماشای فیلم Fly Me to the Moon را از دست ندهید

به طور خلاصه، سینمایی مرا به ماه پرواز ده، فیلمی است سبک و در عین حال کاملاً تحقیق شده که چشم انداز تازه ای را به ماموریت آپولو 11 می آورد. اگرچه از نظر تاریخی کاملاً دقیق نیست، اما راه جذابی برای تأمل در مورد چگونگی شکل دهی ادراکات چنین دوره ی مهمی را پیدا می کند. جوهانسون و تیتوم در برابر پس زمینه ی عجیب فلوریدای دهه 1960، ارتباطات درخشان زیادی ارائه می دهند. در مجموع، این فیلم یک فیلم پرفروش تابستانی کاملاً سرگرم کننده را به ما ارائه می دهد. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Fly Me to the Moon‏ ‏ به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی و بدون سانسور لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید