نقد و بررسی فیلم ترسناک کره ای Sleep‎ خواب

توسط Alireza

معرفی فیلم Sleep‎

فیلم مهیج روانشناختی Sleep محصول 2023 کره جنوبی، داستان دلخراش زوجی را روایت می کند که با مشکلات فزاینده ای روبرو می شوند، زیرا خواب گردی خطرناکِ شوهر، از کنترل خارج می شود. سو جین و هیون سو در حالی که برای آمدن نوزاد جدیدشان آماده می شوند، بسیار عاشق به نظر می رسند. اما رفتارهای شبانه هیون سو یک چرخش هشدار دهنده به خود می گیرد و سو جین را از جهت امنیت خانواده خود وحشت زده می کند. این فیلم، بینندگان را در دنیای کلاستروفوبیک شخصیت های اصلی خود غرق می کند. ما در کنار سو جین با بازی جونگ یو می و هیون سو با بازی لی سان کیون در حصار دیوارهای آپارتمان کوچکشان زندگی می کنیم. در ابتدا رابطه آنها طنز و محبت به همراه دارد. با این حال، هیون سو به آرامی رضایت خود را از این زندگی از دست می دهد. جیسون یو با ظرافت کارگردانی می کند. دوربین او در نماهای نزدیک از چهره های نگران و چشمان هراسان این زوج کار دقیقی انجام می دهد. از طریق اجرای ظریف یونگ و لی، ما احساس می کنیم که این ازدواج، نخ به نخ از هم می پاشد زیرا توصیه های مرسوم پزشکان شکست می خورد. این بیماری اسرارآمیز ممکن است حاکی از مالکیت باشد، اما ریشه آن ناگفته باقی می ماند و گواهی بر اکتشاف محدود یو در مورد شیاطین درونی به روشی خصوصی و در عین حال عمیقاً ناراحت کننده است.

 

نقد و بررسی فیلم ترسناک کره ای Sleep‎ خواب

درآمدی بر داستان فیلم کره ای خواب

به نظر می رسد سو جین و هیون سو با نزدیک شدن به تولد نوزادشان با شادی و شعف در حالت انتظار هستند. اما یک سری رویداد عجیب و غریب، با خود هشدار خطر برای از بین بردن آرامش خانه ی آنها را دارند. این زوج جوان با رضایت در داخل دیوارهای تنگ آپارتمان خود زندگی می کنند. هیون سو، سو جین را با استعداد تئاتری خود خوشحال می کند و عشق آنها امیدهای پدر و مادر شدن را تقویت می کند. با این حال خواب های هیون سو باعث ناراحتی زوجین می شود. سو جین با زمزمه های شوم خود در کنار تخت از خواب بیدار می شود، آن هم بدون هیچ دلیل موجهی… مشکلات شبانه هیون سو تیره تر می شود. سرگردانی او مسیر خطرناکی به خود می گیرد و سو جین را به ترس از امنیت خود سوق می دهد. او لغزش های شوهرش را با نگرانی تحمل می کند، اما ایمان دارد که پیوند آنها می تواند بر آن غلبه کند. پزشکان علت را در رویاهای آشفته می دانند و نه شیاطین. از نظر آنها خرافات معنایی ندارند، با این حال، وقتی سایه ها چشمانش را می پوشانند، یک حس عدم اطمینان هیون سو را فرا می گیرد. با تولد نوزاد همه چیز به سرانجام می رسد. سو جین برای ملاقات با فرزندش خوشحال است، اما وحشت هیون سو انتها ندارد، گویی یک موجود، شوهرش را تسخیر کرده است.

 

نقد و بررسی فیلم ترسناک کره ای Sleep‎ خواب

بررسی خط داستانی و شخصیت های فیلم Sleep

این داستان حول محور هیون سو و سو جین است، که پیوند عمیق آنها، سنگ بنای داستان فیلم است. هیون سو به عنوان یک مرد بازیگوش مملو از محبت نسبت به همسرش جذابیت دارد. او که یک بازیگر مشتاق است، از چیزهای ساده لذت می برد و با شیطنت های احمقانه لبخند به ارمغان می آورد. اما ابرهای تیره در افق جمع می شوند. سو جین در مراقبت از شوهرش درخشان ظاهر می شود. در حالی که این زوج مشتاقانه منتظر شادی خود هستند، حمایت ثابت او، بندرگاهی امن برای هیون سو در دریای مواج ترس و آشفتگی فراهم می کند. با این حال، وقتی خواب، هیون سو را به آشفتگی می کشاند، سوجین تحت فشار شدیدی قرار می گیرد. این رویدادهای ناراحت کننده هر دو را می ترساند. رابطه ی میان این زوج معتبر است. ژست های کوچک آنها گویای همه چیز است. از پوزخندهای تمسخرآمیز هیون سو گرفته تا نحوه برق زدن چشمان سو جین به محض ملاقات چشم هایشان، مشخص می شود که عشق آنها به سختی به دست آمده و واقعی به نظر می رسد. حتی با ظهور شکاف ها، هر کدام شجاعانه ایستاده و از وحدت خود دفاع می کنند. اگرچه تاریکی فرود می آید، اما اشتیاق آنها برای رویارویی با آن همه ترس، امید را حفظ می کند.

 

آشوب واقعی را در فیلم خواب حس خواهید کرد

درک دقیق کارگردان جیسون یو از هنر خود در همه جا می درخشد. او چه در یک تخت خواب دو نفره و چه لوکیشن های محدود دیگر، تنش را از هر گوشه بیرون می کشد. با فرا رسیدن عذاب، فضا برای ارواح ناآرام باز می شود. با این حال یو از کلاستروفوبیای صرف جلوگیری می کند. دوربین او مانند یک فکر ناخوشایند پرسه می زند و حتی در مکآنهایی که زمانی آشنا بوده اند، نکاتی برای توجه می یابد. نور و سایه در فیلم اسلیپ سلطنت می کنند و توهمات زاییده هر دو هستند. ما جهان را دوباره از چشمان درهم و بریده ی این کارگردان می بینیم، به عنوان مثال عشقی که بیگانه است و پناهگاهی که در آن جایی برای فرار نیست. بیشترین افتخار فیلم برای بازیگران جونگ یو می و لی سون کیون است. این استادان تفاوت های ظریف، عشقشان را مواج نشان می دهند، هر دیالوگ ظریف آنها پنجره ای به احساسات در بخش های مختلف باز می کند.

 

فیلم Sleep، مرز بین ترس و لبخند را بر می دارد

مردم عاشق فیلم های ترسناک هستند، اما تعداد کمی از فیلم ها به اندازه فیلم Sleep تغییر لحن را به طور یکپارچه مدیریت می کنند. کارگردان جیسون یو مانند یک گیتار با ما بازی می کند و بین خنده و تنش های واقعی با متانتی بی نقص حرکت می کند. دقیقه به دقیقه باید انتظار موجی از وحشت یا شادی را داشته باشید و هرگز مطمئن نمی شوید که آیا لبخند یا فریاد در انتظار شماست… و این کار کارگردان با ما، مانند جنایات تبهکاران است. صحنه های اولیه راه رفتن در خواب خنده دار است، با این حال بذرهای ظریف ناراحتی این زوج عمیق و عمیق تر در خاک فرو می روند. تسلط در ایجاد تعادل در چنین سکانس هایی، با لحظات شخصیتی جذاب همگام می شوند. دیالوگ های خنده دار به ما اجازه می دهد در میان طوفان در حال شکل گیری آرام بگیریم و محبت در خانواده تأثیر وحشتهای آینده را کاهش می دهد. بیشتر کارگردانان فراموش می کنند که تماشاگران نیز به یکی دو فرجه ی آرامش بخش در میان ترس های بی امان نیاز دارند اما در این فیلم این گونه نیست. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Sleep به وب سایت انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید