نقد و بررسی سریال Sausage Party: Foodtopia سوسیس پارتی: فودتوپیا

توسط Alireza

معرفی سریال سوسیس پارتی: فودتوپیا

سریال انیمیشن کمدی سوسیس پارتی ۲۰۲۴ بینندگان را با داستان متهورانه اش شگفت زده کرده است: دنیایی مخفی که در آن مواد غذایی در خواربارفروشی های ما زندگی می کنند، نفس می کشند و باهم رابطه دارند، آن هم در حالی که مشتاقانه منتظر روزی هستند که انتخاب شوند و فروشگاه را ترک کنند. البته، سوسیس، نان و سایر غذاها به سرعت متوجه می شوند که انتخاب شدن به معنای مواجهه با سرنوشتی وحشتناک است و به منزله رسیدن به بهشت نیست. این فرانچایز موفقیت آمیز بوده و با استفاده از طنز تند و هوشمندانه اش ارزش ها و آداب جامعه را به سیخ می کشد. چند سالی به جلو حرکت کنید و این فرنچایز در قالب سری جدید Sausage Party: Foodtopia از Amazon Prime، جایگاه دیگری در جدول به دست آورده است. از جایی که ساخت فیلم متوقف شد، همان صداپیشگان مشهور را بازمی گرداند و دوستان غذایی ما تلاش می کنند تا جامعه ای کارآمد را پس از انقلاب فروشگاه های مواد غذایی تشکیل دهند. این سریال پر هرج و مرج، جناس و فلسفه ورزی عمیق در مورد وضعیت انسان است، البته با جوک های نامناسب و زشتِ بسیار بیشتری که شامل میوه ها و سبزیجات می شود. ما در انیمه لیست، در طول این بررسی، نگاهی دقیق تر به دنیای فودتوپیا خواهیم داشت، نکات برجسته هر قسمت را تجزیه و تحلیل می کنیم و چگونگی شکل گیری مضامین را تحلیل می کنیم. ابتدا، کاوشی در مورد چگونگی ظهور جامعه برای غذا پس از پیروزی خواهیم داشت.

 

نقد و بررسی سریال Sausage Party: Foodtopia سوسیس پارتی: فودتوپیا

درآمدی بر داستان سریال سوسیس پارتی: فودتوپیا

فرانکِ هات داگ و برندای نان پس از پیروزی بر انسان ها در فروشگاه مواد غذایی شاپول، مشتاق بودند تا زندگی جدید خود را شروع کنند. اما ایجاد جامعه ای کارآمد خارج از محدوده ای که می شناختند کار آسانی نبود. فودتوپیا، پناهگاه امنی است که آنها امیدوارند بسازند، اما عمر کوتاهی داشت و زیر باران سیل آسا منجر به تلفات گسترده در جمعیت غذاها شد. همانطور که دیگران به دنبال شخصی برای سرزنش هستند، فرانک متوجه می شود که برای زنده ماندن باید پاسخی بیابند. یک انسان اسیر شده به نام جک استخدام می شود تا اسرار دنیای بیرون مانند بارندگی و کلاغ های تهدیدآمیز را به دیگران توضیح دهد. در همین حال، پرتقالی به نام جولیوس فرصتی را در هرج و مرج می بیند. او با استفاده از دندان های باقی مانده انسان به عنوان ارز جدید، سیستمی را بنا می کند که بر اساس نابرابری رشد می کند. جولیوس از قلعه یخچال صنعتی خود عوارضی را برای نیازهای اولیه از افراد کم شانس تر دریافت می کند. رژیم سرمایه داری جولیوس که از طریق فریب به قدرت رسیده، جامعه را تقسیم کرده است. با افزایش نابرابری ثروت، بسیاری از مردم چاره ای جز تسلیم شدن به حکومت او در ازای پناه گرفتن نمی بینند. اما یک مقاومت زیرزمینی با فرانک، برندا و دوستانشان شکل می گیرد تا سلطه اقتدارگرایانه جولیوس را به چالش بکشد.

 

نقد و بررسی سریال Sausage Party: Foodtopia سوسیس پارتی: فودتوپیا

بررسی شخصیت ها و صداپیشگان سریال Sausage Party: Foodtopia

تماشای فرانک، برندا و بقیه شخصیت های مورد علاقه در سریال سوسیس پارتی بسیار سرگرم کننده است. ست روگن و کریستن ویگ بدون هیچ زحمتی به نقش های فرانک و برندا برمی گردند و در عین حال، حس شوخ طبعی و ارتباط عفونی خود را به ارمغان می آورند. آنها مثل همیشه یک زوج کمدی کاریزماتیک هستند و به وضوح هنوز عاشق هر دقیقه از ماجراجویی با هم هستند. مایکل سرا اخلاق خاص خود را به بری تنومند قرض می دهد. بری در حالی که جثه کوچکی دارد، بیش از حد آن را با شیطنت های وحشیانه و قاطعیت خود جبران می کند. شخصیت اردک عجیب و غریب به سرا اجازه می دهد تا در اجرای برجسته ای بدرخشد که تماشاگران به زودی فراموش نخواهند کرد. با این حال، یکی از نکات برجسته، دریافت یک دوز دیگر از سامی باگل جونیور است که توسط ادوارد نورتون به خوبی و با غیرت بازی شده است. سامی که با عشق و فقدان دست و پنجه نرم می کند، هم شدت کمدی و هم ترسناکی را به ارمغان می آورد. نورتون چه در اجرای جناس های پرشور و چه در موزیکال، هر صحنه را با ذوق و شوق در اختیار خود می گیرد.

 

بررسی انیمیشن سریال سوسیس پارتی: فودتوپیا

دنیای انیمیشن Foodtopia واقعا زنده می شود. پس از ایجاد جامعه غذاهای حساس در محدوده خواربارفروشی در فیلم، این مجموعه بینندگان را به آن سوی دیوارها منتقل می کند و انیمیشن به آن مناسبت می رسد. محیط های طبیعی که غذاها اکنون در حال بررسی هستند، از مزارع چمن زار گرفته تا آسمان های طوفانی، به وضوح به تصویر کشیده شده اند. طرح های واضح همه چیز را به نمایش می گذارند، از کلاغ های در حال بال زدن گرفته تا قطرات باران که بی رحمانه به منظره حمله می کنند. خود شخصیت ها برای چشم ها یک درمان به حساب می آیند. حرکات بیانی، شخصیت متمایز هر غذا را به تصویر می کشد، از رهبری مشتاقانه فرانک گرفته تا تلاش دائمی سامی باگل برای جلب توجه. خشونت گرافیکی رده R را نیز افزایش می دهد، خواه کلاغی باشد که طعمه اش را با فضله از بین می برد یا یک حادثه فاجعه بار تخم مرغ که باعث ایجاد آشفتگی می شود.

 

سریال Sausage Party: Foodtopia مناسب افراد باادب نیست

مجموعه انیمیشنی سوسیس پارتی: فودتوپیا، همچنان مرزهای کمدی را که توسط نسخه قبلی خود تعیین شده بود، جابه جا می کند. بینندگان با شوخی های بی معنی در مورد یافتن افراط های جدید پرفساد، با عملکردهای بدنی و هرزگی که در قالب کارتونی گرافیکی نمایش داده می شوند، رفتار می کنند. با این حال، این ظلم با بازی هوشمندانه کلمات متعادل می شود، زیرا ارجاعات به فیلم، موسیقی و موارد دیگر از طریق دریچه ای از جنایات دوباره تصور می شوند. شخصیت سامی بگل به ویژه از جوک های زشت و سناریوهای پیش پا افتاده لذت می برد. این سریال در حالی که ژست های خام قابل توجهی دارد، صمیمانه مسائل مدرن را هجو می کند. با به تصویر کشیدن یک پرتقال که منابع را احتکار می کند، سرمایه داری در مراحل آخر را به سیخ می کشد. همانطور که نابرابری بین دارندگان و ندارها افزایش می یابد، تفسیر از زوایای پوچی ظاهر می شود، مانند نقد طمع در حالی که شخصیت ها به معنای واقعی کلمه، ثروتمندان را می خورند. در این سریال طنز در حوزه های عجیب و غریبی شکوفا می شود و درکی تامل برانگیز را در زیر سطوح ظالمانه ی  زندگی عیان می کند. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Sausage Party: Foodtopia به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید