نقد و بررسی فیلم The Price of Nonna’s Inheritance قیمت ارث نونا

توسط Alireza

معرفی فیلم قیمت ارث نونا

فیلم قیمت ارث نونا، خانواده ی نامتعارف اما دوست داشتنی دله فاوه را دوباره متحد می کند. این دنباله کمدی به کارگردانی جیووانی بونتی به نامزدی مادربزرگ جولیانا با دوست پسر سابق مشکوکش، نونزیو، می پردازد. آنا که نگران امنیت و ارث مادرش است، از همسرش کارلو و فرزندان بزرگسالشان الساندرا و امیلیو می خواهد که مداخله کنند. کریستین دی سیکا و آنجلا فینوکیارو دوباره نقش خود را به عنوان والدینی که مدت ها متاهل اما نامتجانس هستند، بازی می کنند و این بار دارما مانگیا وودز، کلودیو کولیکا و فیورتا ماری به آنها پیوسته اند. در حالی که تاکتیک های این خانواده ی ناکارآمد ایتالیایی چیزهای زیادی را برای تماشا ارائه می دهد، اما وفاداری آنها به یکدیگر عنصر اصلی و واقعی فیلم است. در طول اجرای نقشه نادرست آنها، پیوندها از طریق خنده و ناامیدی مشترک تقویت می شوند. دله فاوه ها چه برنامه های عروسی مادربزرگشان را خنثی کنند و چه یکدیگر را خنثی کنند، ثابت می کنند که آنچه واقعاً مهم است حمایت از یکدیگر در هر مصیبتی از نوع کمدی است.

 

نقد و بررسی فیلم The Price of Nonna’s Inheritance قیمت ارث نونا

درآمدی بر داستان فیلم قیمت ارث نونا

در قلب فیلم The Price of Nonna’s Inheritance اعضای خانواده دلّه فاوه قرار دارند. از مادربزرگ ‏جولیانای مداخله گر گرفته تا والدین متخاصم و فرزندان بالغ آن ها، هر کدام ناکارآمدی رنگارنگ خود را به همراه دارند. با این حال، با وجود تمام عیب ها و نقشه های احمقانه آنها، آنچه از راه می رسد عشق و وفاداری است که به یکدیگر دارند. آنا و کارلو با بازی آنجلا فینوکیارو و کریستین دی سیکا کهنه کار را در این فیلم دنبال خواهیم کرد. در ظاهر، آنها تا آنجا که می توانند از یک زوج کاریزماتیک دور هستند. عدم تایید متقابل دائمی آنا از بدبختی شوهرش تنها با تلاش های رقت انگیز کارلو برای دلجویی از او مطابقت دارد. اما سابقه طولانی آنها با هم مشهود است. هنگامی که مخاطرات در بالاترین حد خود است، آنها با همبستگی تزلزل ناپذیر برای یکدیگر به عنوان حامی ظاهر می شوند. بچه های این دو کمتر از خودشان، عجیب و غریب نیستند. امیلیو وارد یک زندگی عصبی شده است و روزهای خود را در افسردگی ظاهراً عمیقی می گذراند. با این حال، هیستریک های او حتی در بدترین موقعیت ها نیز به تسکین و کمدی جهت می دهند. در همین حال، الساندرا جاه طلب اما از نظر مالی ضعیف است، او یک گوی آتشین خالص است. او با اشتیاق به هر مانعی حمله می کند، حتی اگر نتایج همیشه زیبا نباشد.

 

نقد و بررسی فیلم The Price of Nonna’s Inheritance قیمت ارث نونا

نقد و بررسی فیلم The Price of Nonna’s Inheritance

از صحنه های آغازین، مشخص است که فیلم قیمت ارث نونا، خودش را خیلی جدی نمی گیرد. این داستان پر از حواس پرتی است، از نقشه ی قتل گرفته تا طرحی برای متوقف کردن عشق مادربزرگشان، این فیلم دیوانگی را با آغوش باز در بر می گیرد. ما بلافاصله با خانواده Delle Fave با غرور دیوانه کننده آنها آشنا می شویم. ملودرام امیلیو جریانی مداوم از خنده های کنایه آمیز را فراهم می کند، در حالی که الساندرای کله خراب، سر هر مشکلی با غیرتی بی پروا به او حمله می کند. حتی آنا و کارلو که ظاهراً عاقل هستند، یک نبرد مداوم دارند که به همان اندازه خنده دار است. طلای کمیک واقعی از موقعیت هایی می آید که کارگردان بونتّی می سازد. ایده هایی مانند خوابیدن روی گیاهان سمی یا تمرین تپانچه در اتاق های کوچک هتل، مملو از پوچی هستند. ما می خندیم نه به این دلیل که این خانواده بر حق هستند، بلکه دقیقاً به این دلیل که برنامه های آنها از ابتدا محکوم به شکست است. برای به دست آوردن یک معیار سنجش خوب، یک مادربزرگ مداخله گر و یک جولیانای عجیب و غریب را به آنها اضافه کنید. اخلاق ایتالیایی ها شباهت زیادی به ما ایرانی ها دارد و این مورد را در این فیلم به خوبی می توانید حس کنید.

 

بررسی مضامین فیلم قیمت ارث نونا

در هسته خود، فیلم The Price of Nonna’s Inheritance به بررسی معنای واقعی خانواده می پردازد. بخش بزرگی از آن به پول مربوط می شود، یا بهتر است بگوییم، ارث شش میلیون یورویی که بر روی خاندان دله فاوه سنگینی می کند. از همان ابتدا، سود بادآورده مورد انتظار آنها را به همان اندازه که آنها را در برابر یکدیگر قرار می دهد، به هم نزدیک می کند. مادربزرگ جولیانا عشق جدیدی در شخصیت نونزیو پیدا می کند. در حالی که او نونزیو را عاشق و دلباخته می بیند، بقیه او را یک جوینده طلا می دانند که به دنبال پول نقد است. مطمئناً، هنگامی که برنامه های ازدواج اعلام می شود و ثروت را به خارج از کشور می برد، زنگ خطر از همیشه بلندتر به صدا در می آید. طلا یا ایمنی مادربزرگ؟ این سوالی است که همه را از هم جدا می کند. با این حال، با وجود تمام نقشه های آنها، واضح است که رابطه ی خونی غلیظ تر از اسکناس و پول است. این خانواده، درست یا نادرست، با هم متحد می شوند و ماموریت هشیارانه خود را برای کشتن نونزیو آغاز می کنند. پیوندهای ناکارآمد آنها ناگسستنی است. پول ممکن است احساسات را برانگیزد، اما این محافظت شدید آنها از جولیانا است که واقعاً طرح داستان را به جلو می برد.

 

درباره ی فیلم The Price of Nonna’s Inheritance

فیلم قیمت ارث نونا تا آنجا که به تصاویر آن مربوط می شود، کاملاً به پتانسیل خود عمل نمی کند. در حالی که محیط کنار دریا یک پس زمینه دلپذیر ایجاد می کند، می توان کارهای بیشتری را با فیلم برداری و شکوفایی هنری انجام داد. تصویربرداری موقعیت مکانی به زندگی ما می افزاید و ما را به اسپانیای آفتاب زده منتقل می کند. مناظر و معماری حال و هوای تعطیلات را ایجاد می کند. با این حال، عکس های استاتیک با انرژی نقشه های دیوانه کننده مطابقت ندارند. صحنه ها مانند یک بازی تئاتری در مقابل یک ماجراجویی سینمایی اجرا می شوند. فیلمبرداری فاقد تفاوت های ظریف است. زوایای ساده هیچ موهبتی برای کادربندی خلاقانه یا نمادگرایی ظریف ندارند. نور اضافی می تواند اثر کمدی را افزایش دهد اما باز هم به اندازه ی لازم، کافی نیست. اما این فیلم تا بخواهید شما را می خنداند، پس تماشای آن را از دست ندهید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید