نقد و بررسی فیلم The Watchers نگهبانان

توسط Alireza

معرفی فیلم نگهبانان

ایشانا نایت شیامالان اولین کارگردانی خود را با فیلم The Watchers، یک فیلم هیجان انگیز ماوراء طبیعی در ژانر وحشت که در یک جنگل انبوه ایرلندی اتفاق می افتد، انجام می دهد. او به عنوان دختر استاد پیچ ​​و تاب شناس و مشهور یعنی ام نایت شیمالان، مجبور بوده به رگه ای از داستان سرایی ژانر اسرارآمیز که پدرش را به شهرت رساند، چنگ بیندازد. داستان فیلم حول محور یک زن جوان تنها به نام مینا می چرخد که خود را در جنگلی مخوف به دام افتاده می بیند. او به گروهی از غریبه ها می پیوندد که در پناهگاهی متروک ساکن هستند، جایی که هر شب در مقابل آینه ای دو طرفه صف می کشند تا توسط افراد ناپیدایی به نام نگهبانان مشاهده شوند. این محیط منزوی، با ناظران ناشناخته ای که در سایه ها کمین کرده اند، پتانسیل های نگران کننده زیادی را در خود جای داده است. این فیلم در ابتدا ما را به سمت خود جذب می کند، زیرا شخصیت ها برای کشف قوانین شوم و تاریخچه موقعیت خود تلاش می کنند. با این حال، فیلم The Watchers تلاش می کند تا فضای مرموز و ترسناک خود را حفظ کند. همانطور که توضیحات بیشتری ارائه می شود، طرح داستان به طور فزاینده ای با پیچ و تاب های رقابتی و پس زمینه های پیچیده، قر و قاطی می شود. در حالی که این فیلم نگاه های اجمالی از فتنه های منجمد کننده را نشان می دهد، ناظران در نهایت راه خود را در یک بخش بزرگ از سردرگمی روایی گم می کنند.

 

نقد و بررسی فیلم The Watchers نگهبانان

درآمدی بر داستان فیلم نگهبانان 2024

مینا با اندوه در گالوی زندگی می کند و هنوز در سوگ از دست دادن مادرش در سال های گذشته است. کار در فروشگاه حیوانات خانگی به او کمک می کند تا خود را مشغول نگه دارد، اما کمک چندانی به تقویت روحیه ی فکری او نمی کند. همه اینها زمانی تغییر می کند که او وظیفه تحویل یک طوطی کمیاب را به یک مشتری در بلفاست می پذیرد. با شروع سفر، او شاید امیدوار است که تغییر مناظر به نفع او باشد. با این حال، زمانی که مینا وارد جنگلی بزرگ می شود، همه چیز به سمت تاریکی می رود. ماشین او به طور مرموزی از داخل خراب می شود و هیچ نشانه ای از دلیل خرابی آن نیست. با فرا رسیدن شب، جنگل تهدیدی غیرطبیعی را از خود ساطع می کند، گویی آن جنگل بر هر کسی که واردش می شود کنترل دارد. در حین جستجو برای کمک، مینا یک زن مسن را در دوردست می بیند که او را به سمت پناهگاهی قدیمی در اعماق درختان سوق می دهد. این خانه امن که کوپ نام دارد، شامل سه نفر دیگر است که به طور مشابه در طول زمان در آنجا گیر افتاده اند. رهبر واقعی آنها، مادلین، از مینا استقبال می کند و وضعیت شومی که در آن گرفتار شده را فاش می کند. شب که می شود، چهره های ناپیدایی که فقط به عنوان ناظران یا نگهبانان شناخته می شوند، فرود می آیند تا آنها را از یک آینه دو طرفه  که اسیران را در بر می گیرد، نگاه کنند. قوانین سختگیرانه ای برای جلوگیری از برانگیختن خشم آنها وجود دارد، اگرچه انگیزه واقعی این ناظران ناپیدا نامشخص است. چه قدرت تاریکی کنترل جنگل را به دست گرفته است؟ آیا هیچ یک از این اسیران، رنگ آزادی را دوباره خواهد دید؟

 

نقد و بررسی فیلم The Watchers نگهبانان

نقد و بررسی فیلم The Watchers

در لحظات آغازین فیلم چیز کمی آشکار می شود، اما لحن ناراحت کننده ی فیلم واضح و مبرهن است. بینندگان در این جنگل های متراکم که روی هیچ نقشه ای ظاهر نمی شوند، احساس خطر می کنند. مینا هنگام تحویل طوطی گرفتار می شود، زیرا وسیله نقلیه او به طور مرموزی در جنگل از کار می افتد. حالا او باید قبل از فرا رسیدن شب راهی برای خروج پیدا کند. با نزدیک شدن به یک کابین، مکالمه با یک زن مسن که او را به دویدن دعوت می کند غیرضروری به نظر می آید، زیرا جنگل به عنوان جنبه ای غیرقابل پیش بینی از طبیعت جلوه می کند. در داخل کابین، مینا دیگران را می یابد که به طور مشابه به دام افتاده اند، و به طور مرموزی موجودات ناشناخته ای را پس از تاریکی هوا در آن سوی آینه دو طرفه مشاهده می کنند. این فیلم از طریق تعلیق اطلاعات محدود به طرز ماهرانه ای جذاب است. مینا و همراهان جدیدش، به همراه بینندگان قوانین جنگل را با احتیاط بررسی می کنند و نمی دانند که در مورد آن ناظران ناپیدا چه چیزی را باور کنند یا نکنند. سرنخ ها با سرعتی منظم از طریق گفت وگوهای کوتاه ظاهر می شوند و مخاطبان را به اندازه شخصیت ها در تاریکی نگه می دارند.

 

بررسی شخصیت های فیلم سینمایی نگهبانان

گیر افتادن با غریبه ها در یک فضای بسته با قوانین غیرقابل توضیح و تهدیداتی که بیرون در کمین است، موادی غنی برای رشد شخصیت و تعاملات پویا فراهم می کند. فیلم نگهبانان، با این حال، نمی توانند این پتانسیل را به طور کامل درک کند. در حالی که فیلم یک موقعیت و پیش فرض جذاب را ایجاد می کند، از بیان شخصیت هایش با پیچیدگی هایی که بینندگان می خواهند غفلت می کند. ما هرگز با مینا و غم طولانی او دم خور نمی شویم. فلش بک ها به آسیب های ناشی از مرگ مادرش اشاره می کند، اما اطلاعات کمی در مورد اینکه مینای امروزی کیست و واقعاً چه چیزی او را هدایت می کند، نشان می دهد. به همین ترتیب، ساکنان دیگر نیز به صورت معما باقی می مانند. دنیل بی ثبات می شود، در حالی که سیارا رازهای خود را سربسته نگه می دارد، اما شخصیت آنها تک بعدی به نظر می رسد. مادلین بیش از اینکه یک شخصیت کاملاً تحقق یافته باشد، به صورت حضوری دور از ذهن باقی می ماند.

 

فیلم سینمایی The Watchers، فیلمی پر از تعلیق و سؤال

در حالی که فیلم نگهبانان درخشش هایی از خود نشان می دهد، در نهایت سعی می کند به بهای نپرداختن به شخصیت ها، تعلیق و ترسناک بودن، اطلاعات زیادی را در طرح خود جمع کند. ایشانا نایت شیامالان دارای مهارت های فنی نوظهوری است، اما این تلاش برای اولین بار از تمرکز بیشتر بر اتمسفر داستان بهره می برد. با این تجربه، او می توانست تعادل مورد نیاز برای چسباندن مخاطبان به صفحه را ایجاد کند اما فیلم The Watchers اندکی در روایت پیچیده خود گم می شود و بینندگان را بیشتر با سوال روبرو می کند تا هیجان. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم The Watchers به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید