Inside Out 2 – معرفی، نقد و بررسی فیلم درون و بیرون 2

توسط dante

 

فیلم انیمیشن Inside Out اصلی بینندگان را به سفری لذت بخش در ذهن یک دختر 11 ساله ای به نام رایلی برد. این نشان داد که چگونه احساسات اصلی او یعنی شادی، غم، خشم، انزجار و ترس به هدایت رایلی در زندگی روزمره، آن هم از دفتر مرکزی مغزش کمک می کردند.

دنیای آنها تجلی روشنی از افکار و احساسات رایلی بود. فیلم دوم درون و بیرون، چند سال بعد با رایلی روبرو می شود، زیرا او در حال عبور از دوران دشوار نوجوانی است. رایلی در حال حاضر 13 سال دارد و ستاد مغز او در حال انجام یک تعمیر اساسی برای مقابله با دوران بلوغ و ترن هوایی هورمونی در سال های نوجوانی است. این بدان معناست که دسته جدیدی از احساسات برای نشان دادن چالش های جدیدی که رایلی با آن مواجه است، وارد داستان شده است. حس اضطراب نمایان می شود که بیش از حد پریشان است و همه چیز را مانند یک بحران می بیند.

همچنین در این فیلم، ملالت را می بینیم، خجالت آزاردهنده و حسادت کوچولو که همیشه خود را با دیگران مقایسه می کند، نیز در فیلم حضور دارند. با این ترکیب عاطفی جدیدتر و پیچیده تر که به تصمیم گیری رایلی دامن می زند، او در نهایت با دوستان وفادار دوران کودکی خود روبرو می شود و می خواهد با یک جمعیت محبوب جدید هماهنگ شود. آیا شادی و احساسات اولیه اش می توانند به چالش هدایت رایلی در این دوره انتقالی در زندگی اش در میان همه ناامنی ها و فشارهای بلوغ غلبه کنند؟ برای معرفی، نقد و بررسی فیلم درون و بیرون 2 یا انیمه لیست همراه باشید.

درآمدی بر داستان فیلم درون و بیرون 2

رایلی اندرسون برای شروع دبیرستان آماده می شود و امیدوار است در تیم معتبر هاکی روی یخ فایرهاوکس عضو شود. با این حال، ابتدا باید خود را در یک اردوی انتخابی سه روزه ثابت کند، جایی که مربی افراد جدید را استعدادیابی می کند. رایلی همیشه راحتی و رفاقت را در پیست بازی پیدا کرده است.

تابستان امسال اما تغییرات عمده ای را نشان می دهد. بلوغ در نوسان کامل است و یک گرداب عاطفی در ذهن او ایجاد می کند. در ستاد فرماندهی مغز رایلی، شادی و احساسات اصلی در تلاش هستند تا با ورود تازه واردان به کنترل خود ادامه دهند. مهمترین حسی که وارد می شود، اضطراب بیش فعال است که رایلی را با تمام توان به سمت بدترین سناریوها هدایت می کند. خجالت در نزدیکی کمین می کند و در هر گام اشتباه اجتماعی به هم می ریزد. ملالت نیز حضور دارد. رایلی همچنین با آشفتگی بیرون از سر خود مواجه است. دوستان مادام العمر او، گریس و بری، در دبیرستان های مختلف ثبت نام خواهند کرد و پایه و اساس گروه دوستی تنگاتنگشان قرار است که متزلزل شود.

با دیدن یک فرصت، رایلی تصمیم به تحت تاثیر قرار دادن ستاره فایرهاوکس، والنتینا و اطرافیانش می گیرد. رایلی که به خاطر پذیرش در تیم و کسب موقعیت تهییج شده است، به آرامی گریس و بری را از خود دور می کند. او عزت نفس خود را روی امیدهای نامطمئن برای تشکیل تیم انباشته می کند و با وسواس از آنچه که فکر می کند بچه های باحال می خواهند، تقلید می کند. در داخل اتاق فرمان مغزش، شادی و دیگران پرتنش و غرق در کارهای خود هستند و سعی می کنند از شکستن باورهای اصلی رایلی، تحت تأثیر احساسات جدید جلوگیری کنند.

Inside Out 2

بررسی شخصیت احساسات جدید رایلی در فیلم Inside Out 2‎

در داخل ستاد مغز، همه چیز برای شادی و خدمه وفادارش تغییر کرده است. همانطور که رایلی وارد سال های نوجوانی خود می شود، چهار احساس جدید با ایده های خاص خود در مورد نحوه عملکرد همه چیز به اتاق کنترل هجوم می آورند. اضطراب هیجان انگیز او که دائماً روی نگرانی ها و اتفاق هایش در اطراف زوم می کند، سردمدار این گروه جدید است. ملالتِ بی حال، همیشه با آهی بیش از حد دراماتیک شانه هایش را با بی حوصلگی بالا می اندازد.

سپس خجالتی وارد می شود که به راحتی خجالت می کشد، که تمام تلاشش را می کند تا داخل هودی بزرگش ناپدید شود. و البته، حسادت فسقلی، آماده است که هر وقت چیزی براق تر را ببیند، همه چیز را بهم بریزد.

Inside Out 2

بررسی مضامین فیلم انیمیشن درون و بیرون 2

فیلم Inside Out 2 به طور متفکرانه آشفتگی دوران نوجوانی را به تصویر می کشد. رایلی اکنون با فرا رسیدن بلوغ با دردهای فزاینده ای، هم از نظر عاطفی و هم جسمی، مواجه است. این تغییرات شگرفی را در دنیای درونی او به همراه می آورد، زیرا احساسات جدید وارد می شود. اضطراب سکان هدایت را در دست می گیرد و اولویتش تطابق با آینده و آنچه دیگران فکر می کنند، است. شادی ها و دوستی های دوران کودکی رایلی به حاشیه می رود.

شادی و دیگران از کنترل دور می شوند. یک جنگ داخلی بین احساسات قدیم و جدید آغاز می شود، زیرا هر طرف می خواهد رایلی را هدایت کند. بلوغ با ناپدید شدن دوران کودکی، بحران هویت را به همراه می آورد. رایلی فقط می خواهد مورد توجه دانش آموزان باحال دبیرستانی قرار بگیرد. اما انجام این کار نزدیک ترین پیوندها و ارزش های او را آزمایش می کند. آیا ارزش دارد آنچه را که می داند برای تایید ناشناخته رها کند؟

Inside Out 2

نقد و بررسی فیلم انیمیشن Inside Out 2‎

تیم خلاق کارگردان، کلسی مان چشم اندازی خیره کننده از یک ذهن نوجوان ایجاد می کند. آن ها پیچیدگی های ناآشنای فکر و احساس را به مکان های پر جنب و جوش و شخصیت های عجیب و غریب دوست داشتنی تبدیل می کنند. روان در حال تکامل رایلی مانند همیشه پیچیده و تخیلی است. مغز او ما را به محله های دقیق دعوت می کند که در آن مفاهیم انتزاعی حضور فیزیکی را تشکیل می دهند. البته خود احساسات نمایش را می دزدند. شخصیت های مورد علاقه طرفداران مانند شادی و غم مانند دوستان قدیمی به نظر می رسند، در حالی که تازه واردها به نوبه خود جذابیت دارند.

اضطراب به طور خاص با حرکات عجیب و انرژی نامنظمش که بخش های مساوی شوخ طبعی و همدلی را برمی انگیزد، به دل های ما چنگ می زند. فروپاشی اوج او، ما را به گردباد گمراه کننده درون فردی می کشاند که از کنترل خارج می شود. حتی شخصیت های کوچک هم در این فیلم می درخشند، از بی تفاوتی کامل ملالت گرفته تا رژگونه های بزرگ خجالت. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Inside Out 2‎ به وب سایت انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

درون بیرون

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید