در انتظار فیلم A Man Called Otto مردی به نام اتو

A Man Called Otto

مردی به نام اتو

فیلم مردی به نام اتو (A Man Called Otto) یک فیلم کمدی-درام به کارگردانی مارک فورستر (Marc Forster)، کارگردان فیلم‌هایی همچون World War Z، Quantum of Solace و Machine Gun Preacher بر اساس فیلمنامه ای از دیوید مگی (David Magee) است. این دومین اقتباس فیلم سینمایی از رمان مردی به نام اوه (A Man Called Ove) در سال 2012 است که توسط فردریک بکمن نوشته شد که یک فیلم سوئدی به همین نام در سال 2015 به نویسندگی و کارگردانی هانس هولم ساخته شده است. اقتباس اصلی سوئدی نامزد دو جایزه اسکار شد و پرفروش‌ترین فیلم خارجی سال 2016 در ایالات متحده بود. در این فیلم تام هنکس (Tom Hanks) در نقش اصلی با ماریانا تروینو (Mariana Trevino)، ریچل کلر (Rachel Keller) و مانوئل گارسیا رولفو (Manuel Garcia-Rulfo) همبازی خواهد شد.

مردی به نام اتو برای اکران محدود در ایالات متحده در تاریخ 25 دسامبر 2022 (یکشنبه، چهارم دی ماه 1401) برنامه ریزی شده است، و اکران گسترده آن در 13 ژانویه 2023 (جمعه 23 دی 1401) توسط Sony Pictures  انتشار خواهد یافت.

فیلم A Man Called Otto

پیش‌درآمدی بر فیلم سینمایی مردی به نام اوتو

وقتی همسر اوتو می میرد و او مجبور می شود از شغل نزدیک به 40 ساله خود بازنشسته شود، این مرد 60 ساله بداخلاق تصمیم می گیرد خود را بکشد. اما تلاش‌های او دائماً توسط همسایه‌های جدید پرهیاهویش بی‌ثمر می‌ماند، که منجر به یک دوستی باورنکردنی بین آنها می‌شود.

کلمبیا پیکچرز تریلر این فیلم A Man Called Otto را منتشر کرده و در آن اتو را معرفی می کند، مردی که به نظر می رسد از مردم متنفر است. اتو را در حال قدم زدن در محله می‌بینیم، او از دست سگ ها عصبانی است، زیرا حیوانات در پیاده رو ادرار می کنند، از کامیون های حمل و نقل که بد جا پارک می کنند عصبانی است، و البته از همسایه هایی که صبح زود بیرون می روند تا ورزش کنند. هر نمایش عمومی کوچکی از شادی باعث می شود اتو اخم کند، او تنها زندگی می کند و از همه کسانی که از مسیرش عبور می کنند دشمن می سازد. با این حال، به نظر می رسد دلیلی برای بدخلقی اتو وجود داشته باشد، زیرا در تریلر می بینیم تنها زمانی که او یک رابطه انسانی واقعی دارد، زمانی است که همسر مرده خود را در قبرستان ملاقات می کند.

قلب یخ زده اتو پس از اینکه ماریسل (ماریانا تروینو) با خانواده اش به محله او نقل مکان می کند، شروع به آب شدن می کند. ماریسل به خاطر بارداری اینقدر چاق شده که به نظر می رسد آماده انفجار است، اما هنوز هم انرژی زیادی دارد تا در مقابل اتو بایستد و نشان دهد که چقدر بی ادب است. با این حال، ماریسل مصمم است که با اتو دوست شود و تریلر نشان می‌دهد که اتو چگونه به آن زن رانندگی یاد می دهد و حتی پرستار دو فرزند همسایه‌اش می‌شود. با این حال، تبدیل کردن اتو به یک انسان آرام و عاقل کار آسانی نیست، زیرا در اواخر تریلر شاهد این هستیم که او آماده است تا با یک دلقک شعبده باز بر سر یک سکه دعوا کند.

مروری بر ساخت و توسعه‌ی فیلم A Man Called Otto

در سپتامبر 2017، اعلام شد که تام هنکس در یک اقتباس انگلیسی زبان از فیلم 2015 مردی به نام اوه بازی خواهد کرد و همچنین در کنار گری گوتزمن، ریتا ویلسون و فردریک ویکستروم نیکاسترو از استودیو SF تهیه کنندگی خواهد کار را بر عهده خواهد گرفت. مارک فورستر در ژانویه 2022 به عنوان کارگردان فیلم تایید شد و دیوید مگی فیلمنامه آن را نوشت. در 10 فوریه 2022، اعلام شد که سونی پیکچرز حقوق این فیلم را به قیمت حدود 60 میلیون دلار در بازار فیلم اروپا پیش‌خرید کرده است. فیلمبرداری در پیتسبورگ، پنسیلوانیا در فوریه 2022 آغاز و در می 2022 به پایان رسید.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی