نقد و بررسی فیلم کره ای A Man of Reason مرد منطق

توسط Alireza

معرفی فیلم کره ای A Man of Reason

فیلم مرد منطق با بازی و کارگردانی جونگ وو سونگ یک فیلم با چند ژانر مختلط است. سکانس های اکشن شیک و شخصیت های شرور جذابش، گاهی بینندگان را درگیر می کند. با این حال، فیلم در بسط دادن شخصیت هایش و سرعت بخشیدن به تنش های دراماتیک، گاهی دچار لغزش می شود. در حالی که مهارت فنی از نظر بصری تحت تاثیر قرار می گیرد، داستان سرایی کم عمق و مسائل مربوط به سرعت فیلم تأثیر کلی را تضعیف می کند. برای طرفداران اکشن که به دنبال تماشای فیلمی صرفاً گذرا و پر تنش هستند، فیلم مرد منطق سهم خود را ایفا می کند. اما آنهایی که خواهان سفری فراتر از تصاویر پر تحرک و زیبا هستند، با سوءتغذیه مواجه می شوند. ما در انیمه لیست امیدواریم که کارگردان یونگ در تلاش های آینده خود، چشم انداز آشکار سینماییش را با چیزی که از او انتظار داریم مطابقت دهد. پتانسیل او سزاوار یک سکوی مناسب برای عملکردی کامل است. اگر او به آن دست یابد، فیلم های آینده اش می توانند شعله ور شوند. در فیلم مرد منطق، به عنوان اولین فیلم اکشنش، درخشش هایی از عظمت وجود دارد، اما سوخت کافی برای حفظ علاقه تا لحظات پایانی وجود ندارد. یونگ نشانه هایی از تسلط را نشان می دهد، اگرچه او هنوز در زمینه های دیگر شاگرد است.

 

نقد و بررسی فیلم کره ای A Man of Reason مرد منطق

درآمدی بر داستان فیلم A Man of Reason

پس از تحمل یک دهه زندان، سو هیوک چیزی جز یک زندگی ساده نمی خواهد. او به عنوان یکی از ترسناک ترین قاتلان کره، دشمنان زیادی را به خاک و خون کشیده است. اما اکنون متوجه می شود که یک دختر جوان دارد و کشف این خبر همه چیز را تغییر می دهد. تمام چیزی که سو هیوک می خواهد این است که از فرزندش مراقبت کند و زمان از دست رفته را با عشق خود جبران کند و گذشته خود را پشت سر بگذارد. سو هیوک به زودی متوجه می شود، این یک تلاش آسان نیست. رئیس قدیمی او که اکنون به عنوان رئیس شناخته می شود، هنوز هم عملیات های جنایتکارانه را اداره می کند. رئیس، سو هیوک را یکی از با ارزش ترین دارایی های خود می بیند و اجازه نمی دهد به این راحتی از آنجا دور شود. او دو قاتل بی هدف به نام های وو جین و دوست دخترش جین آ را می فرستد تا مطمئن شود سو هیوک چاره ای جز بازگشت به زندگی خشونت باری که سعی کرده از آن فرار کند، ندارد.

 

نقد و بررسی فیلم کره ای A Man of Reason مرد منطق

نقش بازیگران و شخصیت های فیلم مرد منطق بسیار پررنگ است

وجود شخصیت های فیلم A Man of Reason برای ارتقای طرح جنایی هیجان انگیز آن کلیدی است. جونگ وو سونگ به عنوان سو هیوک منطقی اما مرگ بار توجه را جلب می کند. او که مانند یک ستاره اکشن ساخته شده است، او با ظرافت های پیچیده ی یک قاتل حرکت می کند و به مبارزاتش اجازه می دهد که بی کلام منظور خود را برساند. با این حال، عبارات زودگذر حاکی از تمایل قاتل سابق برای عادی بودن است. قدرت فیلم حتی بیشتر از او، از شرورهای فیلم ناشی می شود. کیم نام گیل ترس واقعی را به عنوان وو جین ایجاد می کند. او مانند یک کودک دیوانه، با قربانیان بازی می کند و آن ها را تهدید می کند. پیوند او با جین آ از پارک یونا، یک لایه احساسی به فیلم می افزاید و ریشه های شیطانی را در همبستگی نشان می دهد. آرام و در عین حال پیچ خورده، او نیمه ی خطرناک تری از فیلم را به تصویر می کشد.

 

بررسی مضامین فیلم A Man of Reason

جونگ وو سونگ خود را یک کارگردان با دیدی ثابت در پشت هرج و مرج ثابت می کند. در سرتاسر مجموعه  اکشن های خیره کننده فیلم سینمایی A Man of Reason، چشمان ماهر او مخاطبان را محکم در جریان ثابت نگه می دارد. از همان ابتدا، واضح است که یونگ زبان بصری خشونت را درک می کند. قتل عام کلوپ شبانه تنها با یک چراغ قوه برای نشان دادن اجمالی خشونت، مجذوب کننده است. اما در حالی که دعواها و تصادفات توجهات را می دزدند، فیلم A Man of Reason به طور ماهرانه موضوعات سنگین تری را بررسی می کند. اولین کارگردانی جونگ وو سونگ به ایده آل های مردانگی، توانبخشی و تغییر چهره جنایتکاران زیرزمینی می پردازد. سفر سو هیوک این سوال را مطرح می کند که خشونت چگونه مردانگی را تعریف می کند. او به عنوان یک قاتل، ممکن است احترام قائل شود، با این حال پدر بودن الهام بخشِ تغییر است. از طریق عشق، او از بی رحمی عبور می کند. مبارزه او نشان می دهد که اصلاحات حتی برای کسانی که در تاریکی غوطه ور هستند امکان پذیر است. این فیلم همچنین به نقش جامعه در اصلاحات می پردازد. با وجود سال ها دوری، رئیس و کانگ فقط گذشته قاتل سو هیوک را می بینند. ادغام مجدد آنها با مخالفت روبرو می شود. صلح مستلزم اثبات دوباره خود او به صورت روزانه است. امتناع آنها موانع پیش روی محکومان سابق دنیای واقعی را برجسته می کند، که اغلب به دلیل درهای بسته با انتخاب کمی جز جنایت روبرو هستند.

 

نقد و بررسی فیلم مرد منطق

کارگردان جونگ وو سونگ، مردی که پشت دوربین است و همچنین نقش سو هیوک را بازی می کند، سر راه آنها ایستاده است. یونگ به عنوان یکی از برترین ستاره های اکشن کره، می داند که چگونه این ژانر را مدیریت کند. او قصد دارد یک سواری هیجان انگیز با تصادف ها و مبارزات با هیجان بالا ارائه دهد. با این حال، داستان همچنین می خواهد مردی را نشان دهد که سعی دارد از طریق خانواده اش اصلاح شود و رستگاری پیدا کند. آیا یونگ می تواند این عناصر را در یک بسته سرگرم کننده متعادل کند؟ یا اینکه فیلم زیر بار بلندپروازی هایش له خواهد شد؟ فقط با تماشای نبردهای سو هیوک روی صفحه می توانیم قضاوت کنیم که آیا مرد منطق به بزنگاه زندگی اش رسیده است یا خیر. در حالی که به نظر می رسد طرح برای قطعات انفجاری آماده است، ساختن شخصیتی که می توانیم به او اهمیت دهیم، آزمون سخت تری را ارائه می دهد. اگر یونگ موفق شود این جنبه ها را با هم تطبیق دهد، ممکن است یک اکشن عالی در دست داشته باشیم که ارزش یادآوری را داشته باشد. اما برای اینکه بفهمیم، باید ببینیم سو هیوک چقدر سخت می جنگد تا جایگاهش را در صلح به دست آورد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید