نقد و بررسی سریال یک میلیون چیز کوچک A Million Little Things

معرفی سریال A Million Little Things
سریال یک میلیون چیز کوچک یک مجموعه تلویزیونی درام خانوادگی آمریکایی است که توسط دی جی نش برای ABC ساخته شده است. این سریال که توسط ABC Signature و Kapital Entertainment تهیه شده است، گروهی از بازیگران شامل دیوید جیونتولی، گریس پارک، رومانی مالکو، کریستینا موزس، آلیسون میلر، جیمز رودی رودریگز، استفانی شوستاک، تریستان بایون و لیزی گرین را در خود دارد. این نمایش در آگوست 2017 یک تعهد آزمایشی در ABC دریافت کرد. سریال A Million Little Things در می 2018 سفارش داده شد و در 26 سپتامبر 2018 پخش شد. در می 2021، سریال برای فصل چهارم تمدید شد که در 22 سپتامبر 2021 برای اولین بار پخش شد. در می 2022، این سریال برای فصل پنجم تمدید شد. در نوامبر 2022، اعلام شد که فصل پنجم آخرین فصل این سریال خواهد بود و این فصل در تاریخ 8 فوریه 2023 پخش خواهد شد.

 

درآمدی بر داستان سریال A Million Little Things

در بوستون، پس از اینکه یکی از اعضای یک گروه دوستی به طور غیرمنتظره ای در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهد، این حلقه دوستی به شدت شوکه می شوند. دوستان متوجه می شوند که باید بالاخره به زندگی خود برسند چرا که با غم فقدان دوست کنار خواهند آمد. عنوان سریال اشاره ای است به ضرب المثل “دوستی چیز بزرگی نیست، یک میلیون چیز کوچک است”.

 

بررسی داستان سریال یک میلیون چیز کوچک

در برنامه ای که مانند آمدن شب بعد از روز، قابل پیش بینی است، «This Is Us» – محبوبیت انتقادی و تجاری شبکه تلویزیونی – اولین سریال تقلیدی برجسته خود را دارا شده است و با این حال، سریال میلیون چیزهای کوچک از ABC، نمایشی که خودپسندی سریال این ما هستیم و احساساتی بودن را به عاریت گرفته است، داستان را از یک خانواده نزدیک به گروهی از دوستان منتقل کرده است. این تفاوت برای یک قسمت پایلوت جذاب است، زیرا می بینیم که تکه هایی از فریب کاری ها، زیربنای گروهی کاملاً مردانه شده، و ناامیدکننده است، زیرا اغلب زودباوری ها و همچنین مرزهای سلیقه ای خاص را تحت فشار قرار می دهد.
نکته: مانند سریال این ما هستیم، مجموعه میلیون چیزهای کوچک نیز یک مرگ در مرکز توجه خود قرار داده و با مکانیزم غم و اندوه و رمز و راز، پیرامون حادثه درگیر است. با این حال، بر خلاف نسخه قبلی، از دست دادن محوری «چیزها» در زمان حال و درست در شروع نمایش اتفاق می افتد و شخصیت های آن مانند ما در تاریکی هستند. جان ران لیوینگستون، یک تاجر ثروتمند و محبوب، در همان لحظات اولیه قسمت پایلوت در یک پرونده خودکشی می میرد. سوالی که نمایش به دنبال پاسخ به آن است این است که چرا شخصی که ستون حمایتی مؤثری برای دوستانش بوده، چنین انتخاب غیرقابل برگشتی انجام داده است. مشکل اینجاست که سوال به این راحتی آشکار نمی شود. با تماشای این سریال پس از تابستانی که در آن چهره های سرشناس مانند آنتونی بوردین و کیت اسپید – که تا آنجایی که عموم مردم می فهمیدند، با موفقیت و مزیت زندگی می کردند – با خودکشی جان خود را از دست دادند، احتمالاً مخاطبان متوجه شده اند که زندگی خصوصی هر شخص چقدر می تواند پیچیده باشد. و این سریال لحظاتی در قسمت پایلوتش نشان می دهد که به واسطه آن ما در نهایت چیزی را متوجه خواهیم شد: این که چرا جانِ جان به لب رسیده بوده است.

 

نقد و بررسی سریال A Million Little Things

مهمتر از همه این است که رابطه جان با دوستانش به همان اندازه که روی یک نفر متمرکز است، ضعیف است. توجه اجمالی به درد و رنج سه دوست دیگر، از جمله اقدام به خودکشی رومانی مالکو، تحت الشعاع قرار می گیرد چرا که اقدام به خودکشی او با رسیدن خبر مرگ جان ناتمام باقی می ماند. با این حال، نویسندگان راهی برای حفظ جان در مرکز توجه پایلوت، حتی پس از ترک صحنه پیدا کرده اند: به ما تصاویر قدیمی گفتگوی تصویری از چهار دوست را نشان می دهند، که در آن جان به بیان تک گویی درباره معنای دوستی می پردازد. او توضیح می دهد که « دوست کسی است که کیف پول، کلیدها و همسر و بچه هایتان را به او می توانید بسپارید… دوست کسی است که بتواند با شما جر و بحث کند و مایل به گوش دادن باشد. دوست یک چیز ساده نیست، یک میلیون چیز کوچک است». در سریال این ما هستیم، شخصیت های مرتبط با یکدیگر به هم چسبیده اند. برای کسی که همه در زندگی اش آن را منبعی از خرد می دانستند، جان چیزی بیش از انسانی مبهم است. این که دوستان همه اسرار را از یکدیگر پنهان می کردند، درست است و این راهی امیدوارکننده برای به تصویر کشیدن نهاد ناقص دوستی است. اما این واقعیت که هر دوست یک مشکل بزرگ دارد (افسردگی، خودکشی، سرطان، ناهنجاری در زندگی زناشویی) به نظر شماتیک می آید و راهی فهرست وار برای بررسی تمام اتفاقات زندگی است. چهار نفر مرکزی داستان زمانی با هم دوست شده اند که در آسانسور گیر کرده بودند و تصمیم گرفتند با هم بلیط فصل بوستون بروینز را تهیه کنند. اما با باز شدن درب آسانسور، به راحتی می توان تصور کرد که هر کس در جهت دیگری گام بر می دارد. ادی در مراسم ختم دوست از دست رفته اش می گوید: «جان، تو می گویی که همه چیز به دلیلی اتفاق می افتد. من نمی توانم دلیلی برای خودکشی تو پیدا کنم.» انگیزه برای دست کشیدن از تلاش برای زندگی، دلیل چیزی است که در نمایش باید دنبال شود. یک نمایش شبکه ای که از طریق غم و اندوه کار می کند بدون اینکه آن را به منظره ای از حدس و گمان و استنتاج تبدیل کند؛ البته شاید در مقیاس کوچک تر این کار را انجام دهد. با این حال، قسمت اول «یک میلیون چیز کوچک» ضربات قابل پیش بینی خود را می زند و برای هر شخصیت مشکلی ایجاد می کند و آن ها را برای تلاشی برای پرده برداری از پرونده خودکشی جان آماده می کند.

 

آیا سریال A Million Little Things را تماشا کنیم یا نه؟

ممکن است احساس کنید که به اجبار به خاطر صحنه طولانی تشییع جنازه یا چاه های عمیق درد شخصیت ها اشک ریخته اید. اما عناصر اسرارآمیز سنگین و روشی که هر شخصیت و مشکلات بزرگشان مورد مطالعه قرار داده می شود، بینندگان بسیاری را سردرگم خواهد کرد. اما باز هم بررسی شخصیت ها و همراهی با آنان در سریال مزیت های خود را دارد و درس خوبی برای زندگی ماست.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)