معرفی و نقد فیلم یک مکان ساکت یا آرام A Quiet Place

معرفی و نقد فیلم یک مکان ساکت یا آرام A Quiet Place

A Quiet Place مجموعه ای از فیلم های ترسناک آمریکایی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی جان کرازینسکی است. این مجموعه که از تا سال 2023 از دو فیلم تشکیل شده است، در دنیایی آخرالزمانی می گذرد که در آن هیولاهای فرازمینی کور با حس شنوایی شدید زندگی می کنند. با شروع فیلم 2018 A Quiet Place، این فرنچایز در دنباله 2021 A Quiet Place Part II گسترش یافت.

این فرنچایز با قسمت سوم فیلم یک مکان آرام، یک فیلم اسپین آف با عنوان فیلم یک مکان آرام: روز اول، و یک بازی ویدیویی که در همان دنیای داستانی در حال ساخت است، ادامه خواهد یافت.

معرفی فیلم A Quiet Place یک مکان آرام (2018)

یک مکان آرام یک فیلم ترسناک پسا آخرالزمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی جان کرازینسکی و نویسندگی اسکات بک و برایان وودز و خود کرازینسکی است که برگرفته از داستانی توسط وودز و بک است. خلاصه داستان حول محور یک پدر (کراسینسکی) و مادر (امیلی بلانت) است که برای زنده ماندن و پرورش فرزندانشان (میلیسنت سیموندز و نوآ ژوپ) در دنیایی پسا آخرالزمانی که در آن موجودات فرازمینی کور با حس شنوایی حاد زندگی می کنند، مبارزه می کنند.

معرفی فیلم A Quiet Place یک مکان آرام 2 (2020)

A Quiet Place Part II یک فیلم ترسناک پسا آخرالزمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی است. این دنباله فیلم A Quiet Place 2018 است که خانواده را از فیلم اول دنبال می کند و در همان دنیای پسا آخرالزمانی ، به حرکت و زنده ماندن ادامه می دهند. امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ ژوپ دوباره نقش های خود را از فیلم اول بازی می کنند، در حالی که کیلیان مورفی، جیمون هونسو و اوکیریته اوناودووان به بازیگران می پیوندند و کرازینسکی از فیلم اول در یک سکانس فلش بک جدید بازمی گردد.

معرفی فیلم رو به اکران یک مکان آرام: روز اول (2024)

فیلم رو به اکران A Quiet Place: Day One یک فیلم ترسناک آمریکایی به کارگردانی مایکل سارنوسکی با فیلمنامه ای از جف نیکولز و سارنوسکی بر اساس داستانی اصلی از جان کرازینسکی است. قرار است این فیلم یک پیش درآمد و سومین قسمت کلی از مجموعه فیلم A Quiet Place باشد. این فیلم قرار است در تاریخ 8 مارس 2024 (جمعه 18 اسفند 1402) در سینماها اکران شود.

در نوامبر 2020، پارامونت پیکچرز اعلام کرد که فیلمی اسپین آف در همان دنیایی به نام A Quiet Place با جف نیکولز به عنوان نویسنده بر اساس داستانی اصلی از جان کرازینسکی می گذرد. کرازینسکی همچنین به عنوان تهیه کننده در کنار مایکل بی، اندرو فرم و برد فولر خدمت خواهد کرد. این فیلم محصول مشترک پارامونت پیکچرز، ساندی نایت پروداکشن و پلاتینیوم دنز است. در ماه مه 2021، کرازینسکی اعلام کرد که فیلمنامه کامل است و به استودیو ارائه شده است. با این حال، در اکتبر همان سال، نیکولز به دلیل تفاوت های خلاقانه از سمت کارگردانی کنار رفت و  سارنوسکی جایگزین او شد. در ژانویه 2022، مایکل سارنوسکی به عنوان کارگردان معرفی شد و همچنین قرار است بازنویسی فیلمنامه را تکمیل کند. در آوریل 2022 در CinemaCon، عنوان فیلم به طور رسمی به عنوان یک مکان آرام: روز اول اعلام شد.

معرفی فیلم رو به اکران یک مکان آرام 3 (2024)

در ماه مه 2021، امیلی بلانت فاش کرد که همسرش جان کرازینسکی (که به عنوان همبازی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این مجموعه فعالیت می کند) برنامه هایی برای سومین فیلم A Quiet Place دارد. او با اذعان به اینکه او می خواست ببیند قسمت دوم چگونه مورد استقبال قرار گرفت قبل از اینکه فیلم بعدی را ادامه دهد، اظهار داشت که قرار است این فیلم یک سه گانه باشد. در ژوئیه 2021، بلانت تأیید کرد که کرازینسکی در حال کار بر روی قسمت سوم، جدا از فیلم اسپین آف است و قصد دارد بار دیگر به عنوان کارگردان کار کند. در فوریه 2022، A Quiet Place Part III به طور رسمی با تاریخ انتشار برنامه ریزی شده در سال 2025 اعلام شد.

نقد و بررسی فرانچایزA Quiet Place

یک پیام قوی و توانمند در هسته فیلم یک مکان آرام وجود دارد. این فیلمی است که بیشتر درباره توانمندسازی است تا پناه دادن و همین یک قلاب عاطفی است که واقعاً عمل پایانی را ارتقا می دهد. بسیار کمک می کند که کرازینسکی به طور کامل پایان را دربیاورد. این فیلم یکی از بهترین نماهای پایانی ترسناک در سال های اخیر را دارد  و البته، با یک نشانه شنیداری آشنا همراه است.

این فیلم تقریباً بدون دیالوگ تا حد زیادی بر داستان گویی بصری تکیه می کند، اما اعتراف می کنم که از هنر تارهای مارکو بلترامی آهنگساز برای ایجاد ترس های پرشی نیز استفاده می کند. این کاملاً حدس است، اما تقریباً می توان درک کرد که مایکل بی، رئیس Platinum Dunes بر روی آن دستگاه ها پافشاری می کند، و من دوست دارم نسخه ای از “A Quiet Place” را ببینم که از نظر انتخاب های ظاهری مانند ترس از صدا حتی کم رنگ تر باشد.

ما در چنین دنیای پر سر و صدایی زندگی می کنیم که به سختی می توان تصور کرد که این صدای ثابت از بین برود. ما از سر و صدا برای بیان خود استفاده می کنیم این بخشی از شخصیت ما به عنوان انسان است. و «یک مکان آرام» آن بخش از شرایط انسانی را به گونه ای به سلاح تبدیل می کند که مدیون فیلم هایی مانند «بیگانه» است، اما زمینه جدید خود را نیز ترسیم می کند. بسیاری از فیلم های ژانر وحشت فوق العاده درباره افرادی هستند که باید برای زنده ماندن خود را با شرایط تطبیق دهند، آن ها باید ناامنی ها یا پیش فرض های خود را به چالش بکشند تا بتوانند در طول شب به سرمنزل مقصود برسند. از این نظر، فیلم های ترسناک بزرگ اغلب در مورد توانمندسازی هستند و آنچه را که برخی ضعیف می دانند از بین می برند. فیلم های یک مکان آرام اعصاب را خرد می کند، اما این کار را به گونه ای انجام می دهد که احساس لذت می کنید. شما فقط با تجربه یک سواری هیجان انگیز از آنجا بیرون نمی آیید، بلکه از یک ارتفاع می پرید، همان ارتفاعی که ساختن آن فقط از بهترین فیلم های ترسناک بر می آید.

Related posts

Unsung Hero – معرفی، نقد و بررسی فیلم قهرمان گمنام

انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند!

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته اول شهریور