نقد و بررسی فیلم American Star ستاره آمریکایی

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم American Star

فیلم ستاره آمریکایی یک مطالعه شخصیتی از ویلسون (ایان مک شین) است، یک قاتل دوره گرد که منتظر کشتن هدف بعدی خود در جزیره آفتابی اسپانیایی فوئرتونتورا مانده است. در حالی که این قاتل زمان خود را در اطراف مناظر خشک جزیره می گذراند، به طور غیرمنتظره ای پس از برقراری ارتباط با چند نفر از مردم محلی، مانند یک متصدی بار سرزنده و یک پسر جوان تنها، با اخلاقیات و وجدان خود روبرو می شود. کارگردان فیلم گونزالو لوپز گالگو برای درون نگری از کنش طفره می رود و یک قطعه بصری خیره کننده می سازد که در چین های صورت فرسوده قهرمان داستان هویدا می شود. با این حال، علیرغم فیلمبرداری جذاب و بازی ظریف مک شین، سرعت پایین و پیچش های قابل پیش بینی فیلم اغلب روایت را متوقف می کند. فیلم ستاره آمریکایی درخشش هایی از عمق موضوعی را نشان می دهد، اما نمی تواند به طور کامل از کسالت بار بودن خود پیشگیری کند.

 

نقد و بررسی فیلم American Star ستاره آمریکایی

درآمدی بر داستان فیلم American Star

فیلم ستاره آمریکایی بلافاصله بینندگان را به شن های سفید در فوئرتونتورا می برد، جایی که ما با ویلسون (ایان مک شین) که یک آدمکش است آشنا می شویم، کسی که خود را برای آخرین مأموریت خود آماده می کند. ویلسون با کت و شلوار مشکی که در خورِ مراسم تشییع جنازه (شاید هدفش) است و یک خودروی کرایه ای، خود را به یک عمارت مدرن و شیک در میانه ناکجاآباد می رساند. از درون، او فقط به دنبال سکون است و سیگنال آغاز به کار او هنوز نرسیده است. ویلسون بدون اینکه کاری انجام دهد تا زمان شروع نمایشش، لباس های کار خود را با لباس های رنگی و لباس شنا عوض می کند و در یک هتل ساحلی شیک مستقر می شود. برای سایر گردشگران، او فقط یک روباه نقره ای دیگر در تعطیلات است. اما با وجود نوشیدنی های چتردار و تفریحات کنار استخر، ویلسون به کار خود ادامه می دهد و چشمانش همیشه پر از تمرکز است. وقتی یک زیباروی اسرارآمیز در بار هتل خود را نشان می دهد، در نهایت جرقه های فتنه در ویلسون شعله ور می شود. فیلم در لحظات منجمد خود، آرامش قبل از طوفان را نشان می دهد و به مک شین اجازه می دهد بی سر و صدا صحنه را هدایت کند. ما ممکن است بدانیم چرا ویلسون اینجاست، اما بقیه فقط یک مرد آرام را می بینند که در بهشت غوطه ور شده است و تا زمانی که کار تمام شود، یک قاتل را در تعطیلات مشاهده خواهیم کرد.

 

نقد و بررسی فیلم American Star ستاره آمریکایی

ایان مک شین، یک ستاره با کلاس آمریکایی است

در فیلم American Star‏، ایان مک شین به عنوان یک استاد بازیگری در شاخه مینیمالیسم تئاتر ظاهر می شود. مک شین که به شدت کم حرف است، بدون هیچ زحمتی هر قاب آفتاب گرفته ای را که اشغال می کند و به پیشروی فیلم فرمان می دهد. ما تنها از درخشش حکیمانه در چشمان او، صفحاتی از داستان را جمع آوری می کنیم، که حکایت از یک عمر پشیمانی دارد که به طور پویا با وضعیت غیرقابل ستایش مک شین مبارزه می کند. او هیچ چیزی را فاش نمی کند، اما در عین حال همه چیز را فاش می کند. مک شین به عنوان قاتل حرفه ای داستان یعنی ویلسون، هم با ظرافت لئونی و هم با قدرتی پیچیده حرکت می کند و شدت آتشفشان خود را با چشمانش حفظ می کند. وقتی ویلسون سیگاری روشن می کند، تلنگر ساده مک شین به فندکش هم، آشفتگی عاطفی را منتقل می کند، بدون اینکه یک کلمه گفته شود. عملکرد دقیق مک شین به جای انفجارهای بزرگ و خودنمایی بر کوچکترین رفتارها متکی است. یک پوزخند خشم آلود، یک آهِ ساده… و ناگهان تمام معضلات اخلاقی ویلسون در نمای پرتگاهی مهیب حس می شود. او یک استاد متبهر در کلاس مینیمالیسم است.

 

سرعت پایین، عیب بزرگ فیلم American Star

فیلم ستاره آمریکایی بدون عجله، با سرعت یک قاتل بازنشسته در حال قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده عجیب و غریب و آزاد یک جزیره در جهان است، که دقیقاً همان حسی است که گونزالو لوپز-گالگوی کارگردان، به دنبال آن است. این فیلم از کشیدن لحظات کوتاه به ابدیت های مینیاتوری لذت می برد: ویلسون به مدت طولانی یک نوازنده را تماشا می کند که گیتار خود را کوک می کند. یک توپ فوتبال را می بینیم که مدت زمانی را صرف رد شدن از یک کوچه می کند و دود از سیگار ویلسون برای یک دقیقه کامل بلند می شود و ما صبورانه، شاهد همه این ها هستیم. واضح است که لوپز-گالگو می خواهد تماشاگران را در بی برنامگی و لذت در تعطیلات اجباری ویلسون جذب کند. با این حال، اغلب اوقات، فقدان سرعت داستان، فیلم ستاره آمریکایی را کاملاً کسل کننده می کند. صحنه ها بی هدف بدون انگیزه روایی پیش می روند. علاوه بر اجرای بی سر و صدای متقاعد کننده مک شین، خود فیلم، آنقدر رک و پوست کنده نیست که تماشاگران را مجذوب خود کند. برخی ممکن است از حال و هوای مراقبه و فرصت تماشای مک شین که به طرز ماهرانه ای احساساتی می شود، قدردانی کنند. با این حال، برای اکثر افراد، سرعت خزنده و حلزونی فیلم باعث می شود که زخم بستر بگیرند.

 

بررسی فیلم American Star از منظر سینمایی

فیلم ستاره آمریکایی که بر روی شکوه بصری و کاریزمای ایان مک شین شناور است، گهگاه قبل از اینکه دوباره در تیرگی فرو رود، سطح چاهی عمیق را در هم می شکند. گونزالو لوپز-گالگوی کارگردان، به طور موثر حال و هوای جذابی را القا می کند و تماشاگران را در زیبایی های بیابانی فوئرتونتورا و حس دود شدن ویلسون غرق می کند. نیمه اول فیلم که با اجرای بی کلام مک شین تثبیت شده است، نوید یک فرود روان و غنی را به روح شکسته قهرمانش می دهد. با این حال، زمانی که ویلسون دوباره حرفه خشونت آمیز خود را در آغوش می گیرد، این مطالعه شخصیت  جذاب در نهایت به یک تریلر هیجان انگیز تبدیل می شود. با وجود تمام صحنه های زیبا و جاه طلبی موضوعی اش، فیلم ستاره آمریکایی همچنان تحت تأثیر گام های سست و یک کنش نهایی سرگردان است که تفاوت های ظریف را برای یک فیلم ارزان کاهش می دهد. این فیلم در نهایت بیشتر یک سبک است تا ماهیت و در هسته خود، خالی است. مک شین مطالب را جذاب می کند، اما نمی تواند به طور کامل بر ناامیدی فیلم غلبه کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم American Star‏‏ به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید