نقد و بررسی انیمه Maou no Ore ga Dorei Elf wo Yome ni Shitanda ga, Dou Medereba Ii

An Archdemon's Dilemma: How to Love Your Elf Bride

توسط ErfaNEP

سیر و پیدایش انیمه دوراهی یک ابرشیطان: چطور به عروس الفت عشق بورزی

«دودلی یک ابرشیطان: چطور عروس الف خود را دوست داشته باشیم» یا «منِ سلطان شیطان یک برده الف را عروس خود کردم؛ اما چطور باید عاشقش شوم؟» که به اختصار «مادومه» هم شناخته می شود یک سری رمان ژاپنی به قلم فومینوری تشیما (Fuminori Teshima) و تصویرگری کومتا (COMTA) می باشد. جلد اول رمان در فوریه سال 2017 توسط سرگرمی ژاپن (Hobby Japan) و تحت حق نشر اچ جی بونکوشان (HJ Bunko) منتشر شد. تا آوریل 2024 هشت جلد از این داستان منتشر شده است. یک نسخه مانگا با تصویرگری هاکو ایتاگاکی (Hako Itagaki) از فوریه 2018 در وبسایت آتش داستان مصور (Comic Fire) سرگرمی ژاپن شروع به انتشار کرد. هم رمان و هم مانگا در آمریکای شمالی توسط کلوب رمان ژاپنی (J-Novel Club) مجوزدهی شدند.

تا دسامبر 2023 یازده جلد از این مانگا به انتشار رسیدند. یک مانگای فرعی بر اساس این داستان به نام «دودلی دوست یک ابرشیطان: چطور یک شوالیه بچه ننه را دوست داشته باشیم» (Akuyū no Ore ga Ponkotsu Kishi o Miterarenai nda ga, Dō Sewa o Yakya Ī?) نوشته مومو فوتابا (Momo Futaba) نیز از دسامبر 2021 در همان وبسایت مانگای اصلی منتشر شد که تا سپتامبر 2023 تعداد جلد های آن به دو رسید. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به ساخت پایگاه مغز (Brain’s Base) و کارگردانی هیروشی ایشیدوری (Hiroshi Ishiodori) از آوریل 2024 روی آنتن توکیو ام اکس (Tokyo MX) و شبکه های دیگر رفت. گرچه مجوز سریال با کرانچی رول (Crunchyroll) بود؛ مجوز پخش آن در آسیای جنوب شرقی را شبکه های پلاس مدیا آسیا (Plus Media Networks Asia) فراهم کرد. آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه «عشقی که نمی توانم درک کنم» (Wakaranai Ai) اجرای برو بیت (Brow Beat) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «توییدا (ستاره آبی)» اثر سایاکا یاماموتو (Sayaka Yamamoto) می باشد.

 

نقد و بررسی انیمه Maou no Ore ga Dorei Elf wo Yome ni Shitanda ga, Dou Medereba Ii

چکیده داستان

به عنوان یکی از قوی ترین جادوگران جهان، چیزی نیست که زاگان (Zagan) از آن واهمه داشته باشد. تنها با یک نگاه به چهره قاطعش ترس را در دل رقیبش می اندازد و زبان تیزش هم سلاحیست به وحشتناکی جادویش. بنابرین، تمام این چیز ها شگفت زدگی او از دیدن یک دختر برده الف به اسم نفیلیا (Nephilia) در یک حراج قاچاق را حتی بیشتر می کنند. او ناگهان چیزی کاملا ناشناخته در قلبش احساس می کند که او را اغوا کرده و  باعث می شود خشکش بزند. پس به جای عتیقه جادویی ای که در ابتدا قصد خریدنش را داشت، تمام ثروتش را خرج خریدن الف زیبا می کند. نفیلیا اما مدتی پیش میلش به زندگی را از دست داده و نسبت به عاقبتی که در دستان این جادوگر مخوف در انتظارش است احساس پکر و تاریکی دارد. اما وقتی این جادوگر هیچ تلاشی برای قربانی کردن او در یکی از مراسم های سهمگینش نمی کند و به جایش او را مثل یک میهمان تا خانه دور افتاده اش همراهی می کند، گیج می شود و احساس می کند نمی تواند اهداف او را درک کند. اما در واقع زاگان به علت خوبی منزوی و به دور از مردم زندگی می کند؛ چرا که هرگز در شرایط اجتماعی احساس راحتی نمی کند و مردم مدام راجع به او دچار سوتفاهم هستند. او با این وجود می خواهد به نفیلیا نزدیک شود و این هر روز برای او چالش تازه ای به همراه دارد؛ چراکه او هیچ ایده ای ندارد چگونه اتفاقاتی که در قلب پر جوش و خروشش می افتند را به زبان بیاورد. آیا زاگان موفق می شود به الف ثابت کند که او برایش بیشتر از یک برده قابل تعویض ارزش دارد؟

 

نقد و بررسی انیمه Maou no Ore ga Dorei Elf wo Yome ni Shitanda ga, Dou Medereba Ii

بازخورد مخاطب

Maou no Ore ga Dorei Elf wo Yome ni Shitanda ga, Dou Medereba Ii در سال 2020 نسخه مانگا نامزد دریافت جایزه مانگای بعدی (Next Manga Award) در دسته وب شد. واکنش تماشاچیانی که مانگا یا رمان این انیمه را نخوانده بودند به دو دسته تقسیم می شد؛ یک دسته می ترسیدند که یک داستان پر کلیشه باشد و شخصیت ها همیشه به نقش های ثابت خود بچسبند. دسته دوم نسبت به این مسائل خوش بین تر بودند و با توجه به تجربه هایی که از تعدادی انیمه های دیگر داشتند پیش بینی کردند که قرار است انیمه صحنه های شیرین و خنده داری را به دنبال داشته باشد. یکی از مسائلی که در بین مخاطب ها مورد بحث زیادی قرار گرفت این بود که آیا می توان از شخصیت اصلی به عنوان یک موجود خوب طرفداری کرد یا خیر. کاربری می نویسد: «در بستر این انیمه می توانم درک کنم که چرا خریدن برده و مهربان بودن با او شما را به انسان خوب آن زمانه تبدیل می کند.

در ژانر ایسکای که دنیا و زمانه با چیزی که در آن هستیم فرق می کند مود و شرایط زمینه خیلی مهم است؛ حتی اگر سریال یک چیز خرکی اچی و رومانس باشد.» شخص دیگری اضافه می کند: «در واقع این همان قضیه «دوشیزه درمانده» است که عملا در تمام داستان های دیزنی می بینیم، منتهی به جای این که طرف ماجراجویی داشته باشد و بعد دختر را نجات دهد، اول دختر را نجات می دهد و بعد با هم به ماجراجویی می پردازند».  از مسائلی که تماشاچیان انیمه در قسمت های بعد تر از آن تقدیر و استقبال کردند این بود که برعکس بسیاری از انیمه ها که تا لحظه آخر حتی کارشان به یک بوسه هم نمی رسد، سیر رمانتیک این انیمه بسیار سریع حرکت کرد و ضمن دلگرمی بسیار راضی کننده بود. چندین کاربر این انیمه را با «برای بانوی اشراف رسواشده ای که نجات دادم یک دوره شیطنت می گذارم: با تنقلات و تیپ لوسش می کنم تا خوشحال ترین زن جهانش کنم» (Konyaku Haki sareta Reijou wo Hirotta Ore ga, Ikenai Koto wo Oshiekomu) مقایسه کردند و کاربر های دیگر خندیدند و گفتند که آن انیمه آن ها را یاد این انیمه انداخته است.

هر دو قشر از هر دو انیمه راضی بودند. شخصی می نویسد: «این… از چیزی که فکر می کردم بهتر بود؟ اصلا خودش را جدی نمی گیرد و عملا فقط با هر موجی که سمتش می آید پیش می رود و داستان دو هجده ساله که سعی می کنند با قدم های پر تلو تلو «عشق اول» خود را طی کنند و اتفاق های رمانتیکی را که در یک بستر بسیار عجیب و غریب اتفاق می افتند را تعریف کند. شوخی ها مدام به هدف می زدند و به درستی می خنداندند. چیز خوبی بود.» اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Maou no Ore ga Dorei Elf wo Yome ni Shitanda ga, Dou Medereba Ii به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید