انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند!

تاریخ انیمه پر است از عناوینی که برخلاف مانگا شاهکارشان ، طرفداران را از خود به شدت ناامید ساختند. اما در موارد معدودی، انیمه توانست حتی بهتر مانگا عمل کند. اقتباس از یک شاهکار به طور کل امر ترسناکی است. شجاعت تیم سازنده انیمه در موارد زیر باعث شده که در این لیست جای داشته باشند.  در ادامه برای انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند! با انیمه لیست همراه باشید.

Bunny Drop

به لطف تصمیم انیمه برای پایان دادن به داستان قبل از فصل‌های جنجالی مانگا. انیمه “Bunny Drop” به عنوان یک سری slice of life قابل تحسین می‌درخشد. که به زیبایی معنای واقعی مفهوم مراقبت از کسی که دوستش داریم را بررسی می‌کند.

این سری با دینامیک‌های دلنشین بین دایکیچی و رین، دختر نامشروع پدربزرگش، که او را بعد از مرگ والدینش به سرپرستی‌ می‌گیرد، آغاز می‌شود. در حالی که مانگا یک زیرمجموعه عاشقانه ناراحت‌کننده را بررسی می‌کند، انیمه به فصل‌های اولیه پایبند است که رابطه پدر و دختری بین این دو نفر را به تصویر می‌کشد. طرفداران از این انتخاب بسیار خوشحال شدند و به پایان انیمه تشویق کردند. و با داستانی مشخصا بهتر از مانگا جای خود را در میان انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند ؛ باز کرد.

Initial D

انیمه کلاسیک مسابقات خیابانی از دهه 90، “Initial D”، ما را با تاکومی فوجیوارا، 18 ساله، آشنا می‌کند که از یک پسر پیک بی‌خیال به یک مسابقه‌دهنده خیابانی درجه یک تبدیل می‌شود. وقتی انیمه برای اولین‌بار پخش شد، همه از انیمیشن آن که شامل مسابقات در خیابان‌های خالی و دریفت کردن خودروها در جاده‌های کوهستانی پیچ‌درپیچ منطقه کانتو ژاپن بود، شگفت‌زده شدند.در حالی که مانگا بر تصاویر ثابت خودروها تکیه داشت، انیمه توانست بیننده را در صندلی راننده قرار دهد. و با تزریق آدرنالین انیمه در میان انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند. قرار گرفت.

Nichijou

“Nichijou” به راحتی می‌تواند یکی از خنده‌دارترین انیمه‌ها در ژانر slice-of-life باشد. این انیمه انقدر فراموش‌نشدنی است. که ممکن است حتی اگر خود انیمه را ندیده باشید. کلیپ‌های کمدی و خارج از متن آن را در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید.

“Nichijou” زندگی‌های غیرمعمول مردم توکیسادامه را به تصویر می‌کشد و عمدتاً بر روی سه دوست کودکی تمرکز دارد و در حالی که روز آنها پیش می‌رود، به طرز عجیبی خنده‌دارتر می‌شود زیرا رفتارهای غیر عادی آنها به طور مداوم افزایش می‌یابد. در حالی که شباهت‌های زیادی با مانگای خود دارد، انیمه به دلیل انیمیشن خیره‌کننده و لبه کمدی تیزترش یک اثر کامل است. و در لیست انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند. قرار  می‌گیرد.

Hunter X Hunter

“Hunter X Hunter” بدون شک یکی از بزرگ‌ترین سری‌های شونن است. که جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین  انیمه سال 2011 را دریافت کرده است.

این سری که توسط یوشیرو توگاشی تصویرسازی شده. داستان‌های شگفت‌انگیزی را در قالب آرک‌های فوق‌العاده طولانی ارائه می‌دهد. اما ادر صورتی که انیمه به این صورت اجرا نمیشد، این آرک‌ها اینقدر حماسی نمی‌شدند. انیمیشن زنده و طراحی شخصیت‌های منحصر به فرد آن را از مانگا متمایز کرده و استانداردی را تعیین کرده که تنها چند سری توانسته‌اند به آن برسند. و با وجود بی‌نظیر بودن مانگا، انیمه و در لیست انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند. قرار میگیرد.

Kimetsu no Yaiba

“Kimetsu no Yaiba” بلافاصله پس از اینکه استودیو Ufotable مانگای آن را در سال 2019 اقتباس کرد، به اوج رسید. انیمیشن خشن و بی‌رحمانه این سری یکی از جذاب‌ترین نکات بود که همه انیمه دوستان را در برخی صحنه‌ها شگفت‌زده کرد.

سکانس‌های مبارزه به طرز فوق‌العاده‌ای طراحی شده بودند و داستان انتقام ساده تانجیرو علیه موزان کیبوتسوجی را به چیزی واقعاً استثنایی تبدیل کردند. در حالی که مانگا نیز به نوبه خود عالی است و بسیاری از تم‌ها و شخصیت‌ها را شکل داده است، واقعاً انیمه بود که این عناصر را زنده کرد و محبوبیت مانگا را به اوج جدیدی رساند. مبارزه‌های این اثر که سیر صعودی دارد نیز استانداردهای مبارزات انیمه‌ای را به سطح جدیدی رساند و انیمه را لایق بودن در لیست انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند. گرداند.

Mob Psycho 100

هنر One در زمان شروع کار بر روی مانگای “Mob Psycho” بسیار ابتدایی بود، اما مفاهیم خلاقانه او آنقدر قوی بودند که وقتی استودیو انیمیشن وارد عمل شد، او مانگای خود را به یک انیمیشن جهانی تبدیل کرد.

بدون شک، انیمیشن “Mob Psycho” بی‌نظیر است و برخی از بهترین سکانس‌های اکشن تولید شده را دارد. این انیمه همچنین موفق می‌شود بسیاری از صحنه‌های احساسی خود را با کمال دقت اجرا کند. و کل شخصیت Mob را به گونه‌ای بهبود بخشد که او را واقعی‌تر و قابل باورتر کند. همچنین بهترین تکامل و پیشرفت شخصیت‌های انیمه‌ای را که در مدت طولانی دیده‌ایم، برای او فراهم کند. تا انیمه در میان انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند قرار گیرد.

JoJo’s Bizarre Adventure

“JoJo’s Bizarre Adventure” یک انیمه بسیار محبوب است که شخصیت‌های فراموش‌نشدنی مانند جوتارو کوجو و دیو براندو، یک شرور بی‌نظیر که تا به حال دیده‌ایم، را به ما معرفی کرده است.

به‌طور اصلی اقتباسی از یک سری مانگای ژاپنی، ماهیت عجیب انیمه با سبک انیمیشن خاص و مفهوم تازه «استندها» به خلق یک اثر هنری منحصر به فرد کمک کرد که به مراتب بهتر از مانگا بود. و جای انیمه را در لیست انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند گذاشت. هیچ شکی نیست که مانگا پر از کمدی هوشمندانه و دیالوگ‌های اغراق‌آمیز است، اما نمی‌توانیم ماجراجویی جوجو را بدون تمام بهبودهایی که استودیو انیمیشن انجام داد، تصور کنیم.

Frieren: Beyond Journey’s End

“Frieren: Beyond Journey’s End” داستان یک دختر الف جاودانه به نام فریرین است. که شاهد پیری و مرگ همراهانش است قبل از اینکه واقعاً آنها را بشناسد. هر کسی که انیمه را دیده باشد می‌تواند تأیید کند که این یک اقتباس تقریباً بی‌نقص بود که با مانگا صادق ماند.

یکی از زمینه‌هایی که انیمه واقعاً در آن درخشید، نحوه پرورش زیبایی‌شناسی خود و توجه بیشتر به جزئیات مناظر بود، بر خلاف مانگا که با سرعتی کُند پیش می‌رود. انیمه همچنین صحنه‌های مبارزه را با چیدمان بهتر بهبود بخشید و این یک ارتقاء بصری بارز نسبت به مانگا بود و یکی از بهترین اقتباس‌هایی که می‌توان از یک مانگا داشت، به شمار می‌رود.

Related posts

Unsung Hero – معرفی، نقد و بررسی فیلم قهرمان گمنام

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته اول شهریور

دردناک‌ترین دیالوگ‌های انیمه‌ای