پیشنهاد بهترین انیمه‌ها برای کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند!

تمامی ما دوست داران انیمه تجربه لذت بخش اولین جرئه از این دنیا را چشیده‌ایم. بعد از اولین عنوان خود صرفا می‌خواستیم بیشتر در این دنیا فرو رویم و به مرور صنعت انیمه به بخشی از شخصیت‌مان بدل شده و تا به امروز ادامه داشته. اما این اتفاق به هر دلیلی برای برخی نیافتاد. در ادامه با انیمه لیست برای پیشنهاد بهترین انیمه‌ها برای کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند!

Vinland Saga

اکثر انیمه‌های مدرن، با نمایش کاراکترهایی که با خشونت بسیار بالا کشتار‌هایی بی‌مثال راه می‌اندازند. تماشاگر را به وجد می‌آورند. تمام این کاراکتر‌ها یک نقظه مشترک دارند: گذشته‌ای هولناک که آن‌هارا بدل به این موجودات هیولا مانند کرده.

«حماسه وینلند» قصه پسرکی با داستانی مشابه است. «تورفین» برای انتقام پدرش دیوانه شده. و در این راه دست به هرکاری می‌زند. فقط برای اینکه در نهایت بیابد که هیچ هدف واقعی‌ای در زندگی ندارد.
با روایت قصه «تورفین» انیمه حماسه وینلند به برسی عمیق موضوعات اخلاقی و فلسفی می‌پردارد. و فلسفه‌ای ساده ولی عمیق را ارائه می‌دهد: آرامش ابدی در مسیر بخشش است.

داستانی عمیق و چندلایه ، شخصیت پردازی‌های پیچیده و رهایی از قصه‌های معمول این کانسپت‌ می‌تواند حتی کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند را به خود جلب کند.

 

Neon Genesis Evangelion

برای افرادی که در دهه 90 بزرگ شده‌اند، “نیون جنسیس اوانگلیون” اغلب اولین آشنایی آن‌ها با انیمه بود. حتی برای کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند، احتمالاً نام آن را شنیده است، زیرا تأثیر آن بر فرهنگ عامه غیرقابل انکار است.

“نیون جنسیس اوانگلیون” داستان شینجی، یک نوجوان 14 ساله را روایت می‌کند. که در دنیایی پساآخرالزمانی زندگی می‌کند و توسط پدرش به سازمان نظامی NERV دعوت می‌شود .تا با موجودات شیطانی معروف به “فرشتگان” مبارزه کند. این سریال به خاطر داستان‌گویی فلسفی‌اش که با نمادگرایی مذهبی ترکیب شده، منحصر به فرد است و داستانی دراماتیک را روایت می‌کند. مخاطب را  با همین عناصر به شدت درگیر نگه می‌دارد.

Violet Evergarden

“وایولت اورگاردن” یک انیمه سریالی 13 قسمتی است. که به خاطر داستان‌گویی و توسعه شخصیت‌های دقیقش بسیار مورد تحسین قرار گرفته. این سریال داستان خود را به طور منحصر به فردی با معرفی یک شخصیت جدید در هر قسمت پیش می‌برد و احساسات عمیق‌تری به پس‌زمینه‌های آن‌ها می‌بخشد.

این داستان‌ها از دید وایولت، یک سرباز سابق که در حال بهبود از تروماهای پس از جنگش است. روایت می‌شود. به او شغل جدیدی پییشنهاد می‌شود. که طی آن باید نامه‌هایی برای کسانی بنویسد که خود نمی‌توانند احساسات خود را بیان کنند. در ابتدا او در این کار مشکل دارد، اما به زودی از طریق این داستان‌های شخصی، هم او و هم بیننده شروع به درک عمیق‌تر احساسات انسانی می‌کنند.
سرگذشت وایولت عمق عشقی تراژیک و بزرگسالانه را روایت می‌کند که می‌تواند به خصوص مختص کسانی که شیفته ادبیات کلاسیک هستند باشند. حتی اگر جز گروهیکسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند باشند.

Monster

با الهام از برنامه تلویزیونی دهه 1960 “The Fugitive“، داستان یک پزشک که به نادرستی متهم شده را دنبال می‌کند. در حالی در حال فرار به دنبال پیدا کردن قاتل واقعی است. نائوکی اوراساوا این مفهوم را با تأثیرات زیادی از فرهنگ ژاپنی و آلمان پس از جنگ جهانی دوم تطبیق داده و انیمه سریالی “هیولا” را خلق کرده است.

“هیولا” عمدتاً بر روی دکتر تنما تمرکز دارد که بین پایبندی به اصول اخلاقی‌اش و تسلیم شدن در برابر فساد اطرافش دست و پنجه نرم می‌کند. داستان این سریال چندین شخصیت را در هم تنیده و همچنین به دلیل تصویر فوق‌العاده‌ای از یک روان‌پریش خالص، یوهان لیبرت، مخاطبان وسیع‌تری را جذب می‌کند و برای کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند بسیار جالب خواهد بود.

Full Metal Alchemist: Brotherhood

“کیمیاگر تمام فلزی” به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین انیمه‌ها شناخته شده و به خاطر داستان محکم و هوشمندانه‌اش تحسین گسترده‌ای دریافت کرده است. اما این سریال فراتر از این با عمق خود با موضوعاتی مانند علم، دین و حتی ملی‌گرایی پیش می‌رود.

“کیمباگر تمام فلزی” داستان برادران الریک، ادوارد و آلفونس را روایت می‌کند که هر دو دانش‌آموزان نابغه‌ای در علم کیمیاگری هستند؛ علمی شگفت‌انگیز که کارهای فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد اما بر طبق قانون اول کیمیاگری نمی‌توانند زندگی ایجاد کنند. زمانی که برادران سعی می‌کنند مادر مرده‌شان را زنده کنند. عواقب وحشتناکی رخ می‌دهد و آن‌ها بخشی از بدنشان را از دست می‌دهند. اکنون در جستجوی سنگ فلاسفه باید آن را پیدا کنند تا آنچه را که از دست داده‌اند، بازگردانند.

داستانی تو ام با سیاست و آیین‌هایی تاریک، داستان‌سرایی قدرتمند و بعضا کمدی. به همراه ایده‌ای ناب و تازه. انیمه “کیمیاگر تمام فلزی” بدل به یکی از بهترین انیمه‌های تاریخ کرده که حتی به قطع برای کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند نیز جذاب است.

Dragon Ball ‌Z

همه افراد یک انیمه خاص دارند که آن‌ها را از ندانستن هیچ چیز درباره انیمیشن ژاپنی به سمت دیوانگی در مورد آن صنعت برده و از گروه کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند نجات داده. برای بسیاری از مردم، این انیمه “دراگن بال” بود. انیمه‌ای به قدری محبوب که بر روی برخی از شناخته‌شده‌ترین سریال‌های شونن مانند “وان پیس” و “ناروتو” تأثیر گذاشت. سه گانه “ناروتو”، “وان‌پیس”و “دراگون بال” که سالها لقب “Big Three ” را به خود اختصاص داده بودند. به تنهایی نسلی از انیمه دوستان را پدید آوردند.

حتی امروز نیز این انیمه به طور گسترده‌ای مورد بحث قرار می‌گیرد و برخی از معروف‌ترین شخصیت‌ها را دارد. گوکو به ویژه، الهام‌بخش بی‌شماری از طرفداران بوده. تا مرزهای خود را ادامه دهند. و با شخصیت قدرت‌مندش به آن‌ها انگیزه داده. این انیمه همچنین دارای برخی از بهترین صحنه‌های نبرد است که از سبک بسیاری از انیمه‌های مدرن متمایز است و یا الهام بخش آنان بوده.

Death Note

تریلر روان‌شناختی “دفترچه مرگ” سریالی است که تقریباً توسط همه برای کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند توصیه می‌شود. داستان زمانی آغاز می‌شود که ریوک، یک شینیگامی، دفترچه مرگی را به دنیای انسان‌ها می‌اندازد؛ دفترچه‌ای با قدرت کشتن هر کسی که نامش در آن نوشته شود.

وقتی یک دانش‌آموز دبیرستانی نابغه به نام لایت یاگامی این دفترچه را پیدا می‌کند. شروع به کشتن افرادی می‌کند که از نظر او از نظر اخلاقی شایسته جامعه نیستند، به‌ویژه مجرمان. از آنجا که هیچکس نمی‌تواند او را متوقف کند. پلیس با یک کارآگاه مرموز به نام ال همکاری می‌کند که خود را با این پرونده به شدت درگیر می‌کند. انیمه به یک نبرد هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود که در آن این دو سعی می‌کنند یکدیگر را فریب دهند. این انیمه در حال حاضر تبدیل به یک اثر کلاسیک جاودانه و یکی از بهترین انیمه‌های مقدماتی شده.

Attack On Titan

“حمله به تایتان” به خاطر اکشن خونین و جو ترسناک خود که شما را با ترسی ملموس احاطه می‌کند، ارزش هر نوع توجهی را دارد؛ اما این چیزی نیست که آن را به یک اثر نمادین تبدیل می‌کند. این انیمه بر اساس مانگای مشهور هاجیمه ایسایاما ساخته شده . داستان آخرین بازماندگان بشریت را روایت می‌کند که تحت محاصره تایتان‌های ترسناک قرار دارند و باید برای بقا مبارزه کنند.

این سریال هر فصل تعداد کمتری قسمت نسبت به دیگر انیمه‌های محبوب دارد، بنابراین پیگیری داستان برای بیننده آسان‌تر است. اما نکته برجسته واقعی، چرخش‌های غیرمنتظره داستانی آن است که هر آنچه را که فکر می‌کردید درباره این نمایش می‌دانید، به چالش می‌کشد. و برای همگان حتی کسانی که به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند جذاب است.

Cowboy Bebop

این انیمه در سال 1998 پخش شد، تا اوایل دهه 2000 محبوبیت پیدا نکرد. اما پس از معرفی به مخاطبان غربی از طریق دوبله انگلیسی، به یک پدیده جهانی تبدیل شد. این انیمه در یک دنیای نئو-نوآر فضایی غربی قرار دارد که در آن انسان‌ها مکان‌های مختلفی را در منظومه شمسی استعمار کرده‌اند.

داستان ماجراجویی‌های “کابوی‌ها”، گروهی از شکارچیان جایزه را دنبال می‌کند. که در جستجوی جوایز خود در کیهان وسیع سفر می‌کنند. این انیمه ترکیبی از شوخی‌های سبک و مضامین جدی مانند افسردگی بزرگسالی را ارائه می‌دهد . که باعث می‌شود که این انیمه در طول سال‌ها همچنان مرتبط بماند. و برای کسانی به صنعت انیمه علاقه‌ای ندارند ورودی زیبا را رقم بزند.

Studio Ghibli Movies

برای انیماتورها، ساختن دنیای جدید می‌تواند چالش سختی باشد. زیرا هر عنصر بصری در یک فیلم باید از ابتدا ترسیم شود. به همین دلیل استودیوی انیمیشن افسانه‌ای به نام استودیو جیبلی، که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شده، واقعاً برجسته و با آثار بی‌نظیرش افسانه‌ای می‌شود.

چه در حال تماشای “همسایه من توتورو” باشید و چه “قلعه متحرک هاول”، هر فریم در فیلم‌های جیبلی داستانی شبیه به رویا را روایت می‌کند. که شما را به سفری به دنیای رنگارنگی پر از شخصیت‌ها و سناریوهای خیال‌انگیز می‌فرستد. تقریباً همه چیز درباره فیلم‌های استودیو جیبلی مورد تحسین قرار دارد. زیرا به دیدگاه قصه‌گویی و کارگردانی جیبلی وفادار مانده، به لطف تکنیک‌های سنتی دستی ژاپنی و توجه دقیق به جزئیات در هر صحنه. این باعث می‌شود که فرقی نمی‌کند نظر شما درباره انیمه چیست یا چه نوع انیمه‌ای قبلاً دیده‌اید، هر فیلمی از استودیو جیبلی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

Related posts

Unsung Hero – معرفی، نقد و بررسی فیلم قهرمان گمنام

انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند!

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته اول شهریور