معرفی و بررسی فیلم Babylon 2022 بابیلون

فیلم سینمایی Babylon – معرفی و بررسی فیلم Babylon 2022

محصول 2022

فیلم Babylon روایتی از جاه طلبی های بزرگ و افراط بی حد و حصر که ظهور و سقوط شخصیت های بی‌شماری را در دوران انحطاط و تباهی افسارگسیخته در اوایل هالیوود ردیابی می کند.

معرفی و بررسی فیلم Babylon 2022

معرفی سینمایی Babylon 2022

فیلم سینمایی بابیلون(Babylon) محصول سال 2022 آمریکا، یک فیلم کمدی-درام دوره حماسی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل (Damien Chazelle) کارگردان فیلمهایی همچون لالالند (La La Landفرست من (First Man) و گرند پیانو (Grand Piano) است. در این فیلم گروهی از بازیگران مشهور همچون برد پیت (Brad Pitt) ، مارگو رابی (Margot Robbieدیگو کالوا (Diego Calva)، ژان اسمارت (Jean Smart)، جووان آدپو (Jovan Adepo) و لی جون لی (Li Jun Li) حضور دارند. از دیگر ستاره های مطرح این فیلم می توان به سامارا ویوینگ، کاترین واترستون و توبی مگوایر اشاره کرد.

 

تاریخ انتشار فیلم بابیلون 2022

فیلم Babylon قرار است در تاریخ 23 دسامبر 2022 (جمعه، دوم دی ماه 1401) توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده آمریکا اکران شود. طول فیلم 3:08 (سه ساعت و هشت دقیقه) خواهد بود.

معرفی عوامل و شرح ساخت Babylon

در تابستان 2019، دیمین شزل، نویسنده و کارگردان، پیش نویس فیلمنامه فیلم را به استودیوهای بزرگ برد. به دلیل کیفیت بالای فیلمنامه بلافاصله سر و صدایی به پا شد که بعداً برد پیت بازیگر آن را به عنوان “خیلی خیلی خوب” ستایش کرد. با این حال، گزارش شده که چندین مدیر اجرایی به دلیل بودجه پیش بینی شده در محدوده 80 تا 100 میلیون دلار تردید داشتند. در نتیجه، شزل برای کاهش بودجه زمان خود را صرف بازسازی فیلمنامه کرد. بلافاصله پس از آن، مزایده ای عجیب بین پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) و لاینزگیت اینترتینمنت (Lionsgate Entertainment) درگرفت تا حق پخش جهانی فیلم را به دست آورند. پارامونت در پایان آن مزایده پیروز شد.

پیش درآمدی بر فیلم بابیلون

داستان در هالیوود پیشا-کد در اواخر دهه 1920 و اوایل دهه 1930، در دوران گذار صنعت فیلم از فیلم های صامت به فیلم های ناطق اتفاق می افتد. این دوره از هالیوود نه تنها به خاطر مهمانی‌های افسانه‌ای و رفتار آشوب‌گرانه‌اش، بلکه به دلیل محتوای فیلم‌های هنجار شکنانه‌اش نیز شهرت داشت. قبل از سال 1934، فیلم‌های هالیوودی می‌توانستند برهنگی، حرکات زننده، روابط همجنس‌گرایانه، زنا، تجاوز جنسی، سقط جنین و مصرف مواد مخدر را به تصویر بکشند یا بر آنها دلالت کنند. زمانی که قانون تولید تصاویر متحرک در سال 1934 اجرا شد، محتوای فیلم‌ها به شدت محدود شد و فیلم‌های پیشا-کد به واسطه‌ی سانسور اجازه انتشار مجدد بدون برش‌های دائمی در چاپ اصلی را نداشتند. این قانون تا سال 1968 به قوت خود باقی بود و تا آن زمان دوران هنجارشکنانه‌ی سینمای پیش از تصویب این قانون در آرشیو ملی فراموش شد.

معرفی و بررسی فیلم Babylon 2022

بابیلون، فیلم محبوب 2022 (معرفی فیلم Babylon 2022)

اولین تریلر فیلم Babylon در 13 سپتامبر 2022 منتشر شد و به طور گسترده ای توسط بینندگان در رسانه های اجتماعی که عملکرد رابی را تحسین کردند، مورد استقبال قرار گرفت.

از شب‌های پر از مواد مخدر و هنجارشکنی‌های افراطی گرفته تا مهمانی‌های وحشیانه و ماشین‌های سریع قدیمی، تریلر برشی از لذت‌گرایی هالیوود آن زمان را به تصویر می‌کشد و آن را به شیوه‌ای هیجان انگیز با حمایت موسیقی جاز که محبوب آن دوران بوده، ارائه می کند.

مراحل فیلمبرداری

فیلمبرداری در ابتدا قرار بود در اواسط سال 2020 در کالیفرنیا پس از تضمین اعتبار مالیاتی ایالتی انجام شود، اما به دلیل همه‌گیری COVID-19 به تعویق افتاد. فیلمبرداری در 1 ژوئیه 2021 آغاز شد و در 21 اکتبر 2021 به پایان رسید.

موسیقی فیلم Babylon (معرفی فیلم Babylon 2022)

جاستین هورویتز (Justin Hurwitz)، یکی از همکاران شزل، موسیقی متن فیلم را ساخته است. دو قطعه از موسیقی متن، «من را مَنی صدا کن» (Call Me Manny) و «وودو ماما» (Voodoo Mama)، به صورت دیجیتالی در 10 نوامبر 2022 منتشر شد که از آهنگ دوم برای برجسته کردن تریلر فیلم استفاده شد. این آلبوم موسیقی متن توسط Interscope Records در 9 دسامبر 2022 منتشر خواهد شد.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی