نقد و بررسی فیلم Bad Boys: Ride or Die پسران بد: بران یا بمیر

معرفی فیلم Bad Boys: Ride or Die

نزدیک به سه دهه از زمانی که مایک لوری، کارآگاه متعهد و شریک شُل شلیک او، مارکوس برنت، برای اولین بار در خیابان های میامی در سال 1995 در فیلم پسران بد ظاهر شدند، می گذرد. از طریق فرارهای انفجاری و زد و خورد های کمدی، این دو در ژانر پلیسی به یک نماد تبدیل شده اند. آخرین بازی آنها در فیلم Bad Boys for Life در سال 2020 ثابت کرد که این کهنه سربازان هنوز هم جای زیادی برای بازی دارند و استعداد و رشد شخصیت هایشلن را با هم ترکیب می کنند. اکنون آنها دوباره در فیلم پسران بد: بران یا بمیر مشغول هستند و نشان می دهند که پس از 17 سال، برخی چیزها هرگز تغییر نمی کنند، چیزهایی مانند پیوند تزلزل ناپذیرشان و توانایی ایجاد هیاهوی آن ها در جمعیت. در طول مسیر، آنها شخصیت های محبوبی را دوباره گرد هم می آورند، چهره های جدیدی را معرفی می کنند و در هر دقیقه آدرنالین، هیجان ها را با خود به همراه می آورند. با این حال، با تمسخر ژانرها و متمایل شدن به نمایش های پر زرق و برق، باید ببینیم که آیا این چهارمین فیلم پسران بد دقیقاً همان چیزی است که طرفداران سرسخت آن می خواهند؟ یا بازی بیش از حد ایمن، این فرانچایز را از دستیابی به پتانسیل کامل خود باز می دارد؟ یک چیز مطمئناً واقعی است: با وجود این مبارزان و جنایتکاران، آتش بازی در این فیلم حتمی است.

 

درآمدی بر داستان فیلم Bad Boys: Ride or Die

پس از بیش از یک دهه دوری، مایک لوری و مارکوس برنت برای یک ماجراجویی با هیجان بالا در فیلم بران یا بمیر بازگشته اند و پدال اکشن را حتی بیشتر فشار می دهند. این پلیس های کهنه کار در طول سال ها با هم چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته اند، در جدیدترین سفر خود، پیوندشان را یک بار دیگر آزمایش می کنند. مارکوس در اوایل فیلم ترس از سلامتی را تجربه می کند و خوردن غذاهای کاملاً سالم، او را با یک چشم انداز جدید  و خوش بینانه رها می کند. در همین حال، مایک همچنان سنگینی حسرت های گذشته را به دوش می کشد. وقتی کاپیتان سابق آنها پس از مرگ به همدستی با مافیا محکوم می شود، آن دو می دانند که نمی توانند عقب بنشینند. برای پاک کردن نام او، آنها باید بر خلاف روند سیستم حرکت کنند. این بار فقط آن دو در برابر دنیا نیستند. مایک و مارکوس توسط پسر مایک، آرماندو همراهی می شوند. چند چهره آشنای دیگر نیز دوباره وارد میدان می شوند. ریتا، دوست دختر سابق مایک اکنون این نیرو را اداره می کند، در حالی که طرفداران مورد علاقه مانند کلی و دورن مهارت های خود را به کار می گیرند. جودی، دختر دوست کشته شده آنها، یک پلیس تازه کار است که به دنبال انتقام می گردد. با این همه شخصیت، ارتباطات در این فیلم ممکن است به هم ریخته شود اما خوشبختانه، پویایی بین مایک و مارکوس در قلب داستان باقی مانده است.

 

عادل و بلال روح تازه ای به فرانچایز پسران بد دمیده اند

کارگردانان عادل العربی و بلال فلاح که به عنوان دو نفر تحت نام های عادل و بلال با هم کار کرده اند، استعدادهای منحصر به فرد خود را بار دیگر به فیلم Bad Boys: Ride or Die قرض دادند. فیلم چهارم پسران بد، دومین باری بود که آنها در این فرنچایز حضور داشتند و پیش از این کارگردانی فیلم پسران بد برای زندگی را در سال 2020 را بر عهده داشتند. عادل و بلال اولین بار با تزریق یک انرژی تازه به این فرانچایز سه دهه ای، با سریال پسران بد نشان خود را محکم کردند. آنها ماهیت افراطی این فیلم ها را پذیرفتند و در عین حال اکشن و کمدی را در درام شخصیت محور فیلم پایه گذاری کردند. این رویکرد متعادل به دمیدن زندگی جدید در پویایی فیلم پلیسی رفاقتی بین مایک و مارکوس کمک کرد. کارگردانی شیک آن ها همچنین بر یک فیلمبرداری پویا تأکید دارد که صحنه ها را به روش های درست، هیجان انگیز و آشفته نگه می دارد.

 

ویل اسمیت و مارتین لارنس، همان پسران بد همیشگی

این که هر شراکتی که روی صفحه نمایش داده شود و پس از نزدیک به 30 سال سرزنده و سرگرم کننده باقی بماند، نکته قابل توجهی است. با این حال، ویل اسمیت و مارتین لارنس زمان بندی کمدی خود را در فیلم پسران بد: بران یا بمیر، به طور طبیعی در مقابل یکدیگر مانند همیشه حفظ می کنند. در حالی که مایک لوری با بازی اسمیت از سال 1995 به طور پیوسته نقش یک مرد رک و راست را در مقابل مارکوس برنت بی نظیر با بازی لارنس بازی می کند، پیوندی از احترام عمیق بین این شخصیت ها وجود دارد. این یکی از محاکمه های مشترک آنها به عنوان کارآگاه و آزمونی برای تعهدشان به عدالت است، هر چند روش آنها دور از ذهن است. این تاریخچه به بحث های داغ و نگرانی های دلسوزانه آن ها در هنگام مواجهه با خطر، جاذبه واقعی می بخشد. هر دوی آنها محبت فوق العاده ای را به درون نقش هایی می ریزند که مدت ها پیش می توانستند از بین رفته باشند. حالات روانی اسمیت به طرز زیرکانه ای بین عصبانیت از شیطنت های مارکوس و درکی گرم از آنچه در زیر آن نهفته است تغییر می کند. جنجال اخیر او در مراسم اسکار همچنان زنده باقی مانده است، زمانی که مارکوس در بحبوحه نبرد به طور مکرر به مایک سیلی می زند، این بازیگر با بازیگوشی ظاهر می شود. در همین حال، لارنس از هر مسخره بازی جدیدی که از مارکوس بیرون می آید، لذت می برد، خواه یک تولد دوباره عرفانی باشد یا جسارت اقدامات غیرممکن  یا یک شادی ناپسند.

 

فیلم پسران بد 4 واقعاً تماشایی است

در حالی که فیلم Bad Boys for Life کاملاً به یک فرمول آشنا چسبیده بود، کاریزما و ارتباط اسمیت و لارنس تضمین می کند که این سواری در فیلم پسران بد: بران یا بمیر همچنان لذت بخش باشد. کارگردانان عادل و بلال این اکشن را هیجان انگیز نگه می دارند. این دنباله ای است که برای طرفدارانی که به دنبال صرف زمان بیشتری با این شخصیت های دوست داشتنی هستند، ارائه می شود و حداقل آنها نباید این فیلم را از دست بدهند؛ علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Bad Boys: Ride or Die به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی