معرفی، نقد و بررسی فیلم Beau Is Afraid بیو می ترسد

معرفی، نقد و بررسی فیلم Beau Is Afraid بیو می ترسد

آیا تا به حال داستان پسری که از مادرش می ترسید را شنیده اید؟ فیلم Beau Is Afraid این داستان لطیفه‌وار را برای سه ساعت غم انگیز، گاهی اوقات خسته کننده و مادام فریبنده تعریف می کند. در مرکز، اجرای جذابی از واکین فینیکس وجود دارد، که به نظر می رسد پسری است که ناگهان رشدش متوقف شده و صرفاً بدنش بزرگ شده است. فینیکس دهانش را طوری کوچک می کند که انگار هنوز در حال شیر خوردن است و صدایش به شدت ضعیف است. چشمان او که اغلب برای نشان دادن طبیعت اولیه استفاده می شود، هرگز به این نرمی به نظر نمی رسیده است. شخصیت او برای این دنیا بسیار بی گناه است. داستانی که باز می شود، کابوس بیو و سرنوشت اوست.

معرفی کارگردان فیلم Beau Is Afraid

نویسنده/کارگردان فیلم آری آستر است که همیشه آدم بامزه ای بوده است. درام های عالی و مملو از آسیب های روحی او «Hereditary» و «Midsommar» ممکن است مملو از وحشت روابط باشد، اما این شوخی بی رحمانه برای آن است که نیروی محرکه آن ها را فراهم می کند – آن ها کمدی های سیاهی هستند درباره ترس جهانی از دست دادن اراده آزاد. فیلم بیو می ترسد نیز از ابتدا پیچ خورده است، یک فانتزی گیرا و همه‌جانبه با برسی مسائل مربوط به مادر و فرزند درباره محکومیت از بدو تولد. این خنده دارترین فیلم آستر تا کنون است.

 

بررسی نقش اصلی فیلم بیو می ترسد

بیو یک قهرمان اورجینال در ژانر فیلم های آستر است که به سختی می توان آن را در یک منظره جهنمی قرار داد که با عشق Aster و طراح تولید فیونا کرومبی جزئیات آن را شرح داده اند. محله مرکز شهر که بیو در آن زندگی می کند با خشونت و جنون تعریف می شود: مردم در وسط خیابان با هم دعوا می کنند، آنها تهدید می کنند که دیگری از بالای ساختمان پرت می کنند و غیره. این فیلم یک موزیکال بازبی برکلی است که مرگ و ویرانی را به عنوان طراحی رقص وام گرفته. آستر با همکار قدیمی اش، پاول پوگورزلسکی، این هرج و مرج مجلل را بررسی می کند، مانند پیتر گرینوی که در «آشپز، دزد، همسرش و معشوقش» آن کار را در صحنه بردن همسرش انجام داد. در اینجا، چنین تصاویری به طرز شگفت انگیزی دنیایی غمگین را به تصویر می کشند.

این جهان سازی برای Beau مانند یک پیش درآمد خشمگین از اضطراب های عظیمی است که بعداً در زمان حال و در فلاش بک خواهیم دید: کمبود فضای شخصی، تهدید ناتوانی در جلب رضایت دیگران و عدم امکان بدشانسی افسارگسیخته. آستر با در آغوش گرفتن حس شوخ طبعی بی رحمانه خود، شما را با هر تحول پوچ و کلاستروفوبیک جذب می کند، مانند زمانی که یک همسایه عصبانی مدام یادداشت هایش را از زیر در می فرستد تا او صدا را کم کند، حتی اگر او در سکوت نشسته باشد و نان و ماستش را بخورد. این یک کار دست اول تند و پرغوغا است که می خنداند تا فریادی در کار نباشد و ریتمی با ترس ایجاد می کند. از اینجا به بعد هیچ چیز به همین راحتی نخواهد بود. ناهماهنگی می تواند باعث سردرگمی شود.

 

واکین فینیکس دوباره در اوج

فینیکس جنجالی‌ترین بازیش را در فیلم جوکر، یکی از شخصیت‌های شرور دی‌سی کامیکس، به کارگردانی تاد ‏فلیپس چند سال پیش تجربه کرد. افتتاحیه فیلم در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز رقم ‏خورد که برنده جایزه شیر طلایی، مهمترین جایزه این جشنواره شد. موج بهترین انتقادات این سال همگی به ‏سمت فینیکس روانده شده بود و اوون گلیبرمن در مجله معروف ورایتی نوشته‌است: «بازی فینیکس به عنوان ‏بیمار روانی که تبدیل به یک دلقک قاتل در فیلم نوین تاکسی درایور تاد فیلیپس می‌شود، حیرت‌انگیز است. ‏فیلم‌های کامیک بوک بسیار کمی وجود دارد که بتواند دنیای واقعی را در آن نشان‌ دهد.» فیلم در ۴ اکتبر ۲۰۱۹ ‏در آمریکا اکران شد و با فروش ۱ میلیارد دلار در جهان، هم تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم فینیکس و هم ‏پرفروش‌ترین فیلم جهان در درجه سنی آر (‏R‏) (که از مرز یک میلیارد دلار گذشته‌است) شود. فینیکس دومین ‏جایزه گلدن گلوب خود را در ۶ ژانویه ۲۰۲۰ به دست آورد که منتقدین، معتقد بودند شانس او برای بردن اولین ‏اسکارش در این فیلم بسیار زیاد است. (که توانست آن را ببرد)‏

 

نقد و بررسی فیلم Beau Is Afraid

دلهره آورترین لحظات زندگی بیو، تماس های تلفنی مادرش، مونا واسرمن، است که حروف اول او بر روی یک لوگوی فانتزی حک شده است که تقریباً بر روی تمام وسایل آپارتمان ویران شده اش دیده می شود. نقش مونای فوق العاده موفق که توسط پتی لوپون از طریق تلفن با زهری نفیس پخش می شود، تنش های بسیار زیاد و ناراحت کننده ای ایجاد می کند و باعث می شود که Beau حتی کوچک تر به نظر برسد. دیالوگ های تهوع آور آستر در این فیلم می درخشند (مامان می گوید: «من اعتماد دارم که کار درست را انجام خواهی داد). گناه، شرم و تحقیر، همه اینها در یک تماس تلفنی جمع می شود، آن هم پس از اینکه او به طور تصادفی پرواز خود را برای دیدن او از دست می دهد (داستان طولانی است). بیو اراده آزادی ندارد، اما نیاز دارد که مادرش را ناامید نکند. بهترین لحظات فینیکس در این فیلم، کلوزآپ های طولانی مدتش است، زمانی که با تلفن صحبت می کند و تلاش می کند تا همه چیز را یکپارچه نگه دارد، به خصوص زمانی که بعداً اخبار وحشتناکی درباره مادرش می شنود.

فیلم Beau is Afraid در آرک هایی با طول زیاد و لحن های مختلف روایت می شود که در آن ها Beau احساس امنیت نوسانی ای را تجربه می کند. پس از بحرانی که باعث می شود او در خیابان ها فریاد بزند و برهنه بدود، بیو خود را به شدت مجروح و تحت مراقبت دو شخص در حومه شهر (ناتان لین و امی رایان) می بیند، که در حین مراقبت درد خود را با لبخند می پوشانند و به او قرص می دهند. بو باید به دیدن مادرش برود و فردا به او کمک خواهند کرد تا این کار را انجام دهد. بیو تبدیل به پسری جایگزین برای پسر سربازشان ناتان شده است و دشمن جدیدی درون تونی (کایلی راجرز) پیدا می کند که از این مرد عجیب و غریب که در اتاق خواب رنگین کمانش می خوابد عصبانی است. همه و همه این موارد تاریکیِ شگفت انگیزی را به وحشت خندان این سکانس می آورند، اما راجرز یک نقص واضح در شبیه سازی وحشتناک این فصل از یک خانواده است. او در هر صحنه، اودیسه بیو را گیج کننده تر می کند.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای