معرفی بهترین فیلم های جنایی تاریخ + دانلود

برترین فیلم های جنایی تاریخ

جنایت در زندگی واقعی ممکن است بزرگترین چالش در جهان نباشد، اما فیلم های جنایی در دنیای سینما چطور؟ این اصلاً بحث دیگری است. ژانر جنایی یکی از هیجان انگیزترین، جذاب ترین و احساسی ترین ژانرهای اصلی فیلم است. برخی داستانشان را از طریق شخصیت‌های ضدقهرمان ارائه می‌کنند، برخی داستان‌های واقعی را به شیوه‌ای سینمایی‌تر به گردونه تخیل می کشند، و برخی جدی‌تر هستند و به داستان‌های تلخ یا تاریکی می‌پردازند که هدفشان به چالش کشیدن مخاطبان یا اثبات مسائل تفکر برانگیز است. در انیمه لیست بر آن شدیم تا بهترین و برترین فیلم های جنایی را به شما معرفی کنیم.

 

 

  1. فیلم The Godfather

فیلم پدرخوانده محصول 1972 یکی از تحسین‌شده‌ترین سه‌گانه‌های سینمایی تمام دوران را عرضه کرد (فیلم سوم در سطح دو فیلم اول نیست ولی باز هم نمی توان گفت که فیلم بدی است). این فیلم راویِ یک حماسه جنایی است که بقیه ی فیلم ها با آن سنجیده می شوند و به عنوان مقدمه ای استادانه برای دنیای خانواده مافیای کورلئونه و امپراتوری وسیع آن ها، هرچند که اغلب به چالش کشیده می شوند، عمل می کند. مارلون براندو، رابرت دنیرو، آل پاچینو و دیگر بزرگان سینما در این سه گانه به ایفای نقش می‌پردازند.

 

  1. فیلم Goodfellas

مارتین اسکورسیزی، حرفه ای پر از موفقیت در فیلمسازی دارد، اگرچه فیلم رفقای خوب بهترین فیلم اوست. این فیلم، هنری هیل و تجربیات او با مافیا را دنبال می کند (موضوعی که آن را شبیه به یک فیلم بیوگرافی آزاد می کند). داستان او که به عنوان پسر جوانی شروع می شود که مافیا را بت خود قرار داده، نشانگر اوج سرگیجه ای است که وابستگی به مافیا می تواند به همراه داشته باشد و در نهایت در این فیلم تمام این مسائل را از نگاهی پر از تجربه به چالش می‌کشد.

 

  1. فیلم Pulp Fiction

به همان اندازه که فیلم Reservoir Dogs خارق‌العاده بود، فیلم Pulp Fiction که یک شاهکار است در سال 1994 ثابت کرد که کوئنتین تارانتینو به عنوان یک فیلمساز توانایی بیشتری نسبت به بازیگری دارد. این فیلم به داستان‌های مختلفی می‌پردازد که همگی شامل یک سری شخصیت‌های به هم پیوسته می‌شوند و سبک زندگی مجرمانه‌شان و سناریوهای دراماتیک مختلفی را که همگی در آن قرار می‌گیرند، دنبال می‌کند.

 

  1. فیلم Heat

مانند برادران کوئن، مایکل مان کارگردانی است که در طول زندگی حرفه‌ای خود فیلم‌های جنایی زیادی ساخته ، اما شاهکار او فیلم مخمصه است. این فیلم یک حماسه گسترده است که زمان خود را بین یک باند دزد که قصد دارند یک سرقت بزرگ انجام دهند و کارآگاهان مختلف پلیس در تعقیبِ آنها تقسیم می کند. در سال‌های پس اکران این سینمایی، فیلم‌های مختلفی وجود داشته‌اند که تحت‌تاثیر Heat قرار گرفته‌اند، و اگرچه برخی از آن‌ها همین احساس را به ما می دهند، اما این فیلم ها رابرت دنیرو و آل پاچینو را روبروی هم ندارند که بتوانند از فیلم مخمصه پیشی بگیرند.

 

  1. فیلم Fargo

برادران کوئن با فیلم‌های جنایی غریبه نیستند و اگرچه فیلم No Country for Old Men در سال 2007 موفق‌ترین فیلم از نظر جوایز برای آنها بود، اما همین فیلم فارگو محصول 1996 است که مسلماً بهترین فیلم جنایی آنها (یا حتی شاید بهترین فیلم آنها به طور کلی) است. اگر بخواهید آن را به عنوان یک کمدی به حساب بیاورید، باید به عنوان یکی از بهترین کمدی ها رتبه بندی شود، اگرچه مسلماً بیشتر یک فیلم جنایی، درام و هیجانی است تا کمدی.

 

  1. فیلم Scarface

اگرچه فیلم Scarface 1932 بسیار خوب است، اما فیلم Scarface 1983 از آن هم بهتر است. این یک فیلم جنایی عالی برای دهه 1980 است، فیلمی بزرگ، پر از عناصر نمایشی و حتی افراطی در حالی که به بررسی زیاده‌روی، طمع و اشتهای غیرقابل توقف شخصیت اصلی آن، تونی مونتانا می پردازد، که در نهایت ثابت می شود که عامل سقوط او همین خصائص اخلاقی است. پیام این فیلم دور از ظرافت است، اما سبک کلی و نمایشی فیلم Scarface باعث کارآمدی آن می شود و در نتیجه به یک نمایشنامه اخلاقی شگفت انگیز تبدیل می شود.

 

  1. فیلم High and Low

فیلم بهشت و دوزخ یکی دیگر از فیلم های همیشه معرکه ی کوروساوا است، فیلمی که نشان می‌دهد این فیلمساز افسانه‌ای ژاپنی توانایی ساخت فیلم های معرکه به غیر از فیلم‌های سامورایی را نیز داشته است. کینگو گوندو (توشیرو میفونه) سهامدار یک کارخانه تولید کفش است که با دیگر شرکای خود در کارخانه اختلاف دارد. گوندو پس از یک جلسه مشاجره‌آمیز با شرکای خود تلفنی از فردی ناشناس دریافت می‌کند که به او می‌گوید پسرش را دزدیده و برای آزاد کردنش تقاضای ۳۰ میلیون ین پول می‌کند. گوندو در ابتدا حاضر است با کمال میل پول را پرداخت کند، اما ناگهان متوجه می‌شود که آدم‌ربا دچار اشتباه شده و به جای پسر او پسر راننده‌اش را دزدیده‌است.

 

  1. فیلم Zodiac

زودیاک یکی از بدنام ترین قاتلان زنجیره ای تاریخ است، به ویژه به این دلیل که پنج قتل شناخته شده ی او تا به امروز حل نشده باقی مانده است. زودیاک 2007 فیلمی است که درامِ پیرامون پرونده را در زمانی که در حال باز شدن است بررسی می کند و سه مرد مصمم را دنبال می کند که سعی می کنند (اما در نهایت شکست می خورند) قاتل را شناسایی کنند.

 

  1. فیلم Bonnie and Clyde

صنعت فیلم آمریکا در دهه 1960 شروع به رادیکال‌تر شدن کرد که باید گفت یک دهه غیرقابل انکار برای سینما محسوب می شود و با دور شدن از کد هایس (نظامنامه تولید تصاویر متحرک) به سمت فیلمسازی مولف رفت که در نهایت باعث تولد جنبش جدید هالیوود در دهه 1970 شد و یکی از فیلم‌هایی که همیشه از آن به عنوان پیشگام در آغاز آن دوران یاد می‌شود، فیلم بانی و کلاید محصول 1967 است.

 

  1. فیلم Once Upon a Time in America

شایسته است که آخرین فیلم این فهرست، فیلم سرجیو لئونه با توجه به ماهیت ساختارشکنانه آن، مانند وداع با نقطه‌ای از تاریخ و همچنین چیزی شبیه به تمجید از ژانر گانگستری به پایان برسد. فیلم حماسی روزی روزگاری در آمریکا تقریباً چهار ساعت است و تا به امروز به عنوان یک دستاورد بزرگ که به ندرت در صدر قرار گرفته است، همچنان پر طرفدار است. در واقع، یکی از بهترین فیلم های لئونه، که واقعا حرف های زیادی مخصوصاً از طریق رابرت دنیرو برای گفتن دارد.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های جنایی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم وس ریال مراجعه کرده و از تماشای آن ها بدون سانسور لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)