معرفی بهترین فیلم های جن گیری و تسخیری

توسط Alireza

فیلم های جن گیری و تسخیری

زیرژانر محبوب فیلم های ترسناک، یعنی جن گیری و تسخیر توسط شیاطین، ترکیبی عجیب از ژانر های روان شناختی و فراطبیعی است. مگر اینکه شما یک طرفدار سرسخت ترسناک باشید، تا فیلم های جن گیری روح و روانتان را نابود نکنند، زیرا دقیقاً همان چیزی هستند که شما انتظار دارید: داستان هایی معمولاً بازیافت شده و به ندرت اصلاح شده که شخصیتی را که قربانی تسخیرات ماوراء طبیعی شده، نشان می دهند و متأسفانه، عناوین آنها به ندرت به اندازه کافی خلاقانه است که بیننده را درگیر تصمیم گیری کند که آیا این فیلم برای آنها مناسب است یا خیر. با این حال، گروهی از فیلمسازان و ستارگان وجود دارند که فیلم های جن گیری تولید می کنند و می تواند هر بیننده ای با ذهن باز درباره وحشت را طرفدار خود کنند. بهترین فیلم های جن گیری، عناصر استاندارد و مورد نیاز خود را با انتخاب های سینمایی محکمی ترکیب می کنند که طرح اصلی را به یک تجربه فیلم سازی کامل ارتقا می دهد. این شاهکارهای جن گیری که از سوی منتقدان و مخاطبان ژانر ترسناک تحسین می شوند، از موفقیت های باکس آفیس گرفته تا نمادهای برنده اسکار را شامل می شوند. انیمه لیست بهترین فیلم های جن گیری و تسخیر را برای شما عزیزان فهرست کرده است.

 

  1. فیلم The Exorcist (1973)

معرفی بهترین فیلم های جن گیری و تسخیری

فیلم جن گیر، فیلمی است که همه چیز را برای این زیرژانر آغاز کرد، تکرارهای الهام بخشی ساخته شده که هنوز به ماهیت نمادین این فیلم پیشگام در دهه 70 جامه عمل نپوشانده اند. فیلم جن گیر که بر اساس رمان ویلیام پیتر بلاتی بر اساس یک داستان واقعی برای نمایش اقتباس شده است، داستان مادری نگران به نام کریس (الن برستین) را بازگو می کند که برای حفاظت از دخترش ریگان (لیندا بلر) که عجیب و ترسناک شده از دو کشیش کمک می گیرد.

 

  1. فیلم The Conjuring (2013)

معرفی بهترین فیلم های جن گیری و تسخیری

بر اساس پرونده های اد و لورین وارن محققین ماوراء الطبیعه ی واقعی، فیلم احضار مخاطبان ترسناک را با این زوج آشنا کرد که بعد از موفقیت فیلم، منجر به پاگرفتن یک فرنچایز نوپا در دنیای سینما شد. پس از نقل مکان به یک مزرعه ی منزوی، خانواده پرون و به طور خاص مادرشان، کارولین (لیلی تیلور)، شروع به تجربه تظاهرات ماوراء طبیعی می کنند. هنگامی که این رویدادها، به سرعت از حالت ناخوشایند به مخرب تبدیل می شوند و به نقطه  ی اوج وحشت می رسند، وارن ها برای کمک فراخوانده می شوند.

 

  1. فیلم The Wailing (2016)

معرفی بهترین فیلم های جن گیری و تسخیری

از کره جنوبی، این فیلم نه تنها یکی از بهترین فیلم های جن گیری موجود است، بلکه یکی از بهترین و دست کم گرفته شده ترین فیلم های ترسناک آسیایی است. فیلم شیون تعدادی قتل مرموز در روستایی واقع در کوه های کره جنوبی را بررسی می کند و تنها افرادی که از صحنه جنایت جان به در می برند به جنون مبتلا شده اند. افسر پلیسی ترسو مامور می شود تا به این حوادث رسیدگی کند. در ابتدا پلیس این قتل ها را با مصرف نوعی قارچ روان گردان مرتبط می داند، اما با ورود یک مرد ژاپنی، دختری سفید پوش، یک جن گیر و یک کشیش جوان ماجرا پیچیده تر از قبل نیز دنبال می شود.

 

  1. فیلم The Conjuring 2 (2016)

معرفی بهترین فیلم های جن گیری و تسخیری

این فیلم دنباله که توسط منتقدان Rotten Tomatoes تحسین شده است، بر رکود فیلم های دوم که گریبانگیر بسیاری از فرنچایزهای ترسناک شده است، غلبه کرد. اد (پاتریک ویلسون) و لورین وارن (ورا فارمیگا) به پرده بزرگ باز می گردند، این بار در لندن، برای کمک به یک مادر مجرد و چهار فرزند که توسط روحی ماوراء طبیعی که شروع به تصاحب یکی از دخترانش می کند، در عذاب هستند. فیلم احضار 2، از آب و هوای دلگیر لندن استفاده می کند تا بر ماهیت سرد و دلهره آور خانواده و مبارزه داخلی لورن ها علیه شیطان بدخواه، تأکید کند.

 

  1. فیلم The Exorcist III (1990)

فیلم جن گیر 3، جورج سی. اسکات نمادین را در نقش ستوان پلیس کیندرمن دنبال می کند که شروع به ارتباط دادن نقاطی بین تحقیقات روی یک قتل و الگوهای عمل یک قاتل زنجیره ای که بیش از یک دهه قبل اعدام شده است، می کند. تحقیقاتش، او را به یک بیمار روان پزشکی بستری می رساند که متقاعد شده است همان قاتل اعدام شده است، در حالی که شباهت هایی به کشیشی که کیندرمن می داند در جن گیری مرده است، نشان می دهد.

 

  1. فیلم The Last Exorcism (2010)

فیلم آخرین جن گیری، یک فیلم به سبک فیلم های فوند فوتیج است که قطعاً در مورد ژانر جن گیری، این نحوه ضروری به نظر می رسد. پس از سال ها فریب، یک اِوَنجلیسمِ دغل باز، یعنی کاتن مارکوس (پاتریک فابیان) از یک گروه فیلمبرداری دعوت می کند تا آنچه را که او ادعا می کند آخرین جن گیری او است، مستند کنند. پس از ملاقات با نل (اشلی بل)، دختر کشاورزی که او معتقد است تسخیر شده، کاتن شیرین کاری های معمول خود را بی فایده انجام می دهد و به سرعت متوجه می شود که روح تاریکی که نل را تسخیر کرده است، از او می خواهد که ایمان واقعی را برای نجات دخترک احضار کند.

 

  1. فیلم The Blackcoat’s Daughter (2017)

فیلم The Blackcoat’s Daughter که در ایران به اسم فوریه شناخته می شود، پس از اکران تبدیل به یک فیلم مهم شد و توانست ۷۵ درصد امتیاز را در Rotten Tomatoes کسب کند. این فیلم ترسناک روان شناختی وهم آور یک زن جوان پریشان با گذشته ای نگران کننده را دنبال می کند که به یک مدرسه منزوی می رود، جایی که دو دختر باید با یک شیطان مرموز مبارزه کنند، چرا که برای تعطیلات در خوابگاه جا مانده اند.

 

  1. فیلم The Rite (2011)

آنتونی هاپکینز که با ژانر ترسناک غریبه نیست، یک اجرای عالی دیگر در فیلم تشریفات مذهبی به بینندگان ارائه کرد. در این فیلم هاپکینز در نقش پدر لوکاس تروانت، یک جن گیر باتجربه است که یک شاگرد شکاک با نام مایکل کواک (کالین اودوناگو) را می پذیرد. باورهای مایکل در روانپزشکی در مورد جن گیری به زودی زمانی که او با یک نیروی وحشتناک روبرو می شود، وارونه می شوند. فیلم تشریفات مذهبی از داستان های پیرامون تجربیات زندگی واقعی پدر گری توماس، کشیش کالیفرنیایی که در واتیکان جن گیری را مطالعه کرده است، استخراج شده اند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های جنگیری به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید