برترین فیلم های ترسناک تمام دوران

برترین فیلم های ترسناک

باد پنجره  پشت پرده را باز می کند. شمع ها خاموش می شوند و تاریکی همه جا را فرا می گیرد. ترس روی ستون فقراتت رژه می رود، نه… دچار توهم نشدی… حسی ناجور روی مانیتور می خزد و آماده است تا تمام اوقات فراغت شما را زهر مار کند: با فهرست بزرگ بهترین فیلم های ترسناک در تمام دوران همراهی کرده و اگر طرفدار ژانر وحشت هستید برای دانلود فیلم ترسناک به صفحه اصلی وبسایت ما سر بزنید.

شگفتی  ناشی از دیدن ناشناخته ها همیشه وسوسه فریبنده فیلم ها بوده است، بنابراین ژانر وحشت به ویژه به این مقوله قرابت دارد، ژانری که مخاطب را در معرض چیزهایی فراتر از  مرسومات عادی و حتی مرگ قرار می دهد. بنابراین ما در اینجا از دل این 100 سال تاریخ سینما، از همان روزهای اولیه اکسپرسیونیسم آلمانی (فیلم نوسفراتو و فیلم مطب دکتر کالیگاری)، از هیولاهای وحشتناک (فیلم دراکولا و گرگینه) از جانوران غول آسا (کینگ کنگ و گودزیلا)، از عقاید و باورها (فیلم جن گیر یا فیلم Get)، از دل فیلم های اسلشری همچون فیلم Scream، از وسط گله ی زامبی ها، از میان قبیله خون آشام ها، فهرستی گلچین کرده ایم، سرشار از وحشت، سرشار از ترغیب های روانی.

هر یک از این بهترین فیلم های ژانر وحشت که در دیگ جوشان ما معرفی می شوند، حداقل ۲۰ نقد با رتبه بندی تازه در سایت انتقادی RottenTomatoes دارند و قبل از اینکه بر اساس فرمول رتبه بندی ما، که تعداد نقدها و سال اکران یک فیلم را محاسبه می کند، مرتب مرتب می شوند.

آیا آماده اید تا شب های تاریک پر از وحشت را بپذیرید؟ اگر جوابتان مثبت است.

 

  1. فیلم Psycho

برترین فیلم های ترسناک

فیلم روانی، فیلمی در ژانر وحشت روان شناختی و دلهره آور به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۶۰ کشور آمریکا است. این فیلم یکی از برترین فیلم های ژانر وحشت و از برجسته ترین آثار تاریخ سینما شمرده می شود. در فهرست «صد سال… صد فیلم» بنیاد فیلم آمریکا که لیستی از ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب منتقدان سینماست، در رتبهٔ ۱۸ قرار دارد. شخصیت منفی این فیلم، نورمن بِیتس، جزو برترین شروران تاریخ سینمای جهان محسوب می شود و در فهرست «۱۰۰ سال… ۱۰۰ شرور و قهرمان» بنیاد فیلم آمریکا، که فهرستی از ۵۰ تا از برترین قهرمان ها و ۵۰ تا از برترین شرورهای تاریخ سینما به انتخاب منتقدان سینماست، در رتبهٔ ۲ قرار دارد. .

  1. فیلم Get Out

برترین فیلم های ترسناک

فیلم برو بیرون، یک فیلم آمریکایی در سبک ترسناک و روانشناسانه به نویسندگی و کارگردانی جوردن پیل است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به دنیل کالویا، کاترین کینر، الیسون ویلیامز، برادلی وایتفورد و کلب لندری جونز اشاره کرد. اولین نمایش فیلم در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ و در جشنواره فیلم ساندنس بود و بعد از آن در ۲۴ فوریه توسط یونیورسال در ایالات متحده منتشر شد.برو بیرون پدیده اکران بهار سال ۲۰۱۷ لقب گرفته است و به عنوان یکی از تحسین شده ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما شناخته می شود. فیلم با استقبال خیره کننده منتقدین و تماشاگران همراه بوده است و توانسته تحسین منتقدان را به خاطر فضاسازی، کارگردانی، نویسندگی و بازیگری دریافت کند.

  1. فیلم The Cabinet of Dr. Caligari

فیلم مطب دکتر کالیگاری، یک فیلم دلهره آور و روانشناسانه صامت سیاه و سفیدِ آلمانی، محصول سال ۱۹۲۰ میلادی به کارگردانی رابرت وینه و بر پایه فیلمنامه ای از هانس یانوویتز و کارل مایر می باشد.این فیلم یکی از تأثیرگذارترین آثار سینمای اکسپرسیونیسم آلمان است و از برجسته ترین فیلم های ترسناک اولیه به شمار می رود، بگونه ای که راجر ایبرت (Roger Ebert) آن را «اولین فیلم واقعاً ترسناک» می داند. همچنین به عنوان نمونه شاخصی از پایان مبهم و دوگانه در سینما شناخته می شود. مانند دیگر آثار سبک اکسپرسیونیسم، در طراحی صحنه از خطوط مورب و اشکال کج و معوج استفاده شده است.

 

  1. فیلم Us

فیلم ما، یک فیلم آمریکایی در ژانر ترسناک به نویسندگی و کارگردانی جوردن پیل و محصول سال ۲۰۱۹ است. لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، الیزابت ماس، یحیی عبدالمتین دوم، و آنا دیوپ ستارگان فیلم هستند. پروژه ساخت فیلم از فوریه ۲۰۱۸ آغاز شد. پیل، بعد از موفقیت گسترده نخستین فیلم بلند خود، یعنی برو بیرون، توانست بودجه ساخت فیلم را بدست آورد. در تابستان سال ۱۹۶۸ ، دختر جوانی به نام آدلاید به همراه پدر و مادرش به سانتا کروز در تعطیلات می رود . در تالار ساحل سانتا کروز ، او سرگردان و وارد یک شهربازی می شود ، جایی که در سالن آینه ها با یک همزاد از خودش روبرو می شود . و با ترس فرار می کند. سال ها بعد او بزرگ شده و همراه همسرش و فرزندانش دوباره به آنجا نقل مکان می کنند و آنجا با اتفاقاتی ترسناک روبرو میشوند…

 

  1. فیلم Alien

بهترین فیلم های ترسناک

فیلم بیگانه، فیلمی علمی–تخیلی ترسناک به نویسندگی دان اوبانون و کارگردانی ریدلی اسکات، محصول سال ۱۹۷۹ است که اولین فیلم از مجموعه بیگانه است. داستان این فیلم موجود فرازمینی مهاجم و خطرناکی را به تصویر می کشد که وارد یک فضاپیمای باری شده و خدمه کشتی را از بین می برد.سینمایی بیگانه سرآغاز یک سری فیلم با حضور شخصیت اِلن ریپلی (با بازی سیگورنی ویور) شد که مجموعاً شامل ۴ قسمت است. بیگانه ها، بیگانه ۳ و رستاخیز بیگانه دنباله های این فیلم محسوب می شوند. فیلم از نظر گیشه فروش بسیار خوبی را تجربه کرد به طوری که با بودجهٔ ۱۱ میلیون دلاری و فروش ۱۰۵ میلیون دلاری توانست حدود ۱۰ برابر بودجه خود فروش کند.

 

  1. فیلم King Kong

بهترین فیلم های ترسناک

فیلم کینگ کونگ، فیلمی ترسناک در سبک فانتزی و ماجراجویی هیولایی است. این فیلم در دوم مارس ۱۹۳۳ (۱۳۱۲ خورشیدی) در نیویورک به نمایش درآمد. کارگردانی به نام کارل دنهم می  خواهد فیلمی در یک جزیره متروکه بسازد. او دختری به نام آن داررو را متقاعد می  کند که نقش اول فیلم را بازی کند. آنها با کشتی به جزیره می  رسند و در ابتدای ورود با بومیان جزیره رو در رو می  شوند. گروه فیلمبرداری جزیره را ترک می  کند و به کشتی که نزدیک جزیره پهلو گرفته بازمی  گردند. شب هنگام بومیان جزیره وارد کشتی شده و آن را می  دزدند و به جزیره می  برند تا به میمونی عظیم الجثه به نام کونگ هدیه بدهند،

 

  1. فیلم Nosferatu

فیلم نوسفراتو، سمفونی وحشت یا فیلم نوسفراتو، فیلمی سیاه و سفید و در ژانر فانتزی و ترسناک است. کارگردان فیلم نوسفراتو فریدریش ویلهلم مورنائو است. این فیلم در سال ۱۹۲۲ بر اساس رمان دراکولا اثر برام استوکر ساخته شد. همچنین، این فیلم نخستین فیلم تاریخ سینما در ژانر ترسناک است.

 

  1. فیلم The Invisible Man

برترین فیلم های ترسناک

فیلم مرد نامرئی، فیلمی علمی تخیلی ترسناک به نویسندگی و کارگردانی لی ونل است که در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ اکران شد. بازیگرانی چون الیزابت ماس و الیور جکسون-کوهن در آن حضور دارند. این فیلم اقتباسی از رمان مرد نامرئی اثر اچ.جی. ولز و بازسازی فیلم مرد نامرئی اثر سال ۱۹۳۷ به کارگردانی جیمز ویل است. سینمایی مرد نامرئی  نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده و از بهترین فیلم های ترسناک است. در این نقد ها به خصوص بر اجرای ماس، اقتباس جدید و مبتکرانه رمان و ترکیب ترس با «داستانی هوشمندانه دربارهٔ آزار زنان در روابط بد» تأکید شده.

 

  1. فیلم A Quiet Place

بهترین فیلم های ترسناک

فیلم یک مکان ساکت یا فیلم یک مکان آرام، یک فیلم در گونهٔ ترسناک تریلر؛ به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی است. داستان فیلم در آینده رخ می  دهد و دورانی را به تصویر می  کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده  اند و کوچک  ترین صدایی می  تواند آنان را به سوی انسان کشانده و سبب نابودی شان شود. در این داستان لی (جان کرازینسکی) و اِوِلین (امیلی بلانت) و فرزندانشان حضور دارند. خانواده  ای که کاملاً در سکوت مطلق قرار دارند و تمام مواردی که باعث می  شود صدایی تولید شود و امنیت خانواده به خطر بیفتد را نیز زیر نظر دارند تا اشتباهی رخ ندهد. حال این خانواده در تمام طول مدت زندگی خود باید هر کاری را بدون هیچ صدایی انجام دهند؛ وگرنه توسط این موجودات شکار می  شوند.

 

  1. فیلم Bride of Frankenstein

فیلم عروس فرانکنشتاین، فیلمی ۷۵ دقیقه ای به کارگردانی جیمز ویل محصول کشور ایالات متحده آمریکا است. این فیلم اولین دنبالهٔ فرانکنشتاین است. شبی توفانی در ژنو، «مری شلی» (لنچستر) ادامهٔ داستان «فرانکنشتاین» را برای «پرسی شلی» (والتن) و «لرد بایرون» (گوردون)، تعریف می کند: مخلوق (کارلوف) موفق به گریز از دست گروه تعقیب کنندگان خشمگین می شود و پس از چندی دکتر «پرتوریوس» (تسیگر)، دانشمند خبیث از؛ «فرانکنشتاین» می خواهد که با او برای خلق مخلوقی مؤنث هم کاری کند و همدمی برای مخلوق قبلی بیافریند.

 

  1. فیلم Jaws

برترین فیلم های ترسناک

فیلم آرواره ها، یک فیلم دلهره آور آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و محصول سال ۱۹۷۵ است. فیلم آرواره ها داستانی از حمله های یک کوسه بزرگ سفید به انسان ها و تلاش های یک افسر پلیس برای نگاهبانی از مردم در برابر این کوسه است. آرواره ها بر پایهٔ رمانی به همین نام نوشتهٔ پیتر بنچلی ساخته شده است. این فیلم اولین فیلم مهم اسپیلبرگ محسوب می شود که برای او شهرت جهانی آورد. بیشتر شهرت فیلم به خاطر سبک نوآورانهٔ و خاص خود در آن سال ها بود که بسیار در سطح جهانی دیده شد. این فیلم نه تنها پرفروش ترین فیلم سال شد و تا سال ۱۹۷۷ پرفروش ترین فیلم جهان بود بلکه اکنون با محاسبه نرخ تورم با فروشی معادل ۲/۰۲۷ دلار یکی از ده فیلم پرفروش تاریخ با محاسبه نرخ تورم است.

 

  1. فیلم The Babadook

برترین فیلم های ترسناک

فیلم بابادوک، فیلمی ترسناک به کارگردانی جنیفر کِنت است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. آملیا وانک یک زن بیوه با پسر شش ساله اش ساموئل زندگی می کند. او شوهر خود (اسکار) را در یک تصادف از دست داده است. ساموئل به خاطر بردن سلاح های خود به مدرسه اش اخراج می شود. یک شب مادر ساموئل کتابی را برایش می خواند، به نام آقای بابادوک. ساموئل اعتقاد دارد بابادوک واقعی است و تداوم او باعث می شود کا آملیا برای راحتی او، شب ها نخوابد. پس از آن اتّفاقات عجیبی رخ می دهد؛ در باز می شود به طرز مرموزی صداهای عجیب و غریبی شنیده می شود و آملیا در غذای خود، خرده شیشه پیدا می کند. ساموئل، بابادوک را مقصر این اتّفاقات می داند. آملیا کتاب را از بین می برد و…

 

  1. فیلم Frankenstein

بهترین فیلم های ترسناک

فرانکشتاین فیلمی در ژانر ترسناک و علمی-تخیلی به مدت ۷۱ دقیقه به کارگردانی جیمز ویل و تهیه کنندگی کارل لملی و با بازی بوریس کارلوف و کالین کلایو و می کلارک محصول سال ۱۹۳۱ ایالات متحده آمریکا است. داستان فیلم سینمایی فرانکشتاین از این قرار است: دانشمند جوانی به نام «دکتر هنری فرانکنشتاین» (کلایو) مشغول آزمایش‌هایی برای حیات بخشیدن به مردگان است. او تحقیقاتش را با استفاده از اجسادی که با کمک دستیار گوژپشتش، «فریتس» (فرای) از گورستان‌ها می‌رباید، به انجام می‌رساند… این فیلم اقتباسی از رمان فرانکنشتاین نوشته مری شلی می باشد. در سال ۱۹۹۱ کتابخانه ملی کنگره آمریکا این فیلم را به دلیل اثر قابل توجه تاریخی، فرهنگی در فهرست فهرست ملی ثبت فیلم به ثبت رسانید.

 

  1. فیلم The Lighthouse

فیلم فانوس دریایی، فیلمی در ژانر درام و وحشت روان شناختی به کارگردانی رابرت اگرز است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. بازیگران این فیلم رابرت پتینسون و ویلم دفو هستند. داستان کلی فیلم درمورد دو نگهبان فانوس دریایی است که در جزیره ای دور افتاده در دههٔ ۱۸۹۰ مشغول به کار هستند و با گذر زمان و وقوع طوفانی بزرگ در آن مکان، درگیر اتفاقات شومی می شوند. فیلم از سبک سوررئالیسم پیروی می کند.این فیلم توانست در نود و دومین دوره جوایز اسکار، نامزد بهترین فیلمبرداری شود.

 

  1. فیلم Invasion of the Body Snatchers

فیلم سینمایی هجوم ربایندگان جسم، فیلمی در ژانر وحشت علمی تخیلی به کارگردانی دان سیگل است که در سال ۱۹۵۶ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به کوین مک کارتی، کارولین جونز و لری گیتس اشاره کرد. یکی از بهترین تمثیل های سیاسی دهه 1950، هجوم ربایندگان جسم، ترکیبی کارآمد و مهیج از علمی تخیلی و ترسناک است.

 

  1. فیلم Vampyr

فیلم خون آشام یا به آلمانی: Vampyr – Der Traum des Allan Grey، فیلمی در ژانر ترسناک به کارگردانی کارل تئودور درایر است که در سال ۱۹۳۲ منتشر شد. فیلم خون آشام اثر کارل تئودور درایر، پر از جلوه های بصری پر از تعلیق است و به همان اندازه که از لحاظ بصری ترسناک است، شما را در وحشت فرو می برد.

 

  1. فیلم Hereditary

برترین فیلم های ترسناک

فیلم موروثی، فیلم ترسناکی به کارگردانی آری استر است که در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به تونی کولت، گابریل بیرن و آن داود اشاره کرد. زمانیکه بزرگ خاندان گراهام فوت می کند، دخترش، آنی، احساس می کند که او همچنان در بین خانواده آنها حضور دارد و به طرز عجیب و غریبی با دختر آنی، یعنی چارلی، انس گرفته است. به این ترتیب، در حالیکه تمام خانواده تحت تهدید یک نیروی فراطبیعی قرار دارد، آنی باید در میان تاریکی ها کاوش کند، برای تماشای بقیه داستان،

 

  1. فیلم Let the Right One In

فیلم آدم درست را راه بده، فیلمی سوئدی در ژانر ترسناک به کارگردانی توماس آلفردسن است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به لینا لئاندرشون اشاره کرد. این فیلم با آمیختن مؤثر عنصر ترس با داستان سرایی هوشمندانه، ژانر به ظاهر کسالت بار خون آشام را دوباره زنده می کند.

 

  1. فیلم It Follows

فیلم او تعقیب می کند، فیلمی ترسناک و درام به کارگردانی دیوید رابرت میچل است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. ماجرا با دختری جوان به نام «جی» شروع می شود که پس از رابطهٔ جنسی با پسری به نام هیو، وجود شخص یا چیزی را احساس می کند که مدام به دنبال تعقیب و گریز اوست تا او را به قتل برساند. هیو به او می گوید که آن شخص یا چیز پس از یک رابطه جنسی با یک دختر به او سرایت کرده است و جی اگر می خواهد چیزی که او را تعقیب می کند دست از سر او بردارد باید شخصی را پیدا کرده و با او رابطه جنسی برقرار کند.

 

  1. فیلم Freaks 1932

عجیب الخلقه ها، فیلمی ترسناک به کارگردانی تاد براونینگ محصول کشور ایالات متحده آمریکا است. یک بندباز سیرک که دختری زیبا است، تصمیم می گیرد با رئیس سیرک ازدواج کند. دوستان ناقص الخلقهٔ این دختر می فهمند که او فقط برای پول قصد ازدواج با این مرد را دارد… برای تعقیب این سینمایی ترسناک کلاسیک،

 

  1. فیلم Night of the Living Dead

فیلم شب مردگان زنده، فیلمی ترسناک به مدت ۹۶ دقیقه در ژانر ترسناک به کارگردانی جرج رومرو با بازی دوین جونز ، محصول سال 1968 است. اولین کار جورج آ. رومرو الگوی فیلم زامبی را تنظیم کرد، این فیلم دارای تدوین فشرده، با چاشنی غم و اندوه واقع گرایانه و راوی یک جریان پنهان سیاسی حیله گر است.

 

  1. فیلم Aliens

برترین فیلم های ترسناک

فیلم بیگانه های جیمز کامرون، فیلمی علمی–تخیلی، اکشن و ترسناک، محصول سال ۱۹۸۶ است. این فیلم دومین قسمت از مجموعه فیلم های بیگانه به شمار می رود و همچنین اولین دنبالهٔ فیلم موفق بیگانه (به کارگردانیِ ریدلی اسکات) محسوب می شود. از بازیگران این فیلم می توان به سیگورنی ویور در نقش الن ریپلی، بیل پاکستون، مایکل بین، لانس هنریکسن، پل رایزر و ویلیام هوپ اشاره کرد. بیگانه ها، همچون بیگانه، در ژانر خود از برترین فیلم ها به حساب می آید.

 

  1. فیلم The Silence of the Lambs

فیلم سکوت بره ها، فیلم آمریکایی محصول سال ۱۹۹۱ در ژانر وحشت روان شناختی به کارگردانی جاناتان دمی است که از رمانی به همین نام اثر توماس هریس اقتباس شده است. جودی فاستر نقش کارآموز جوان اف بی آی یعنی کلاریس استارلینگ را ایفا می کند که در جستجوی قاتل زنجیره ای به نام «بیل بوفالو» (تد لواین) است که پوست قربانیان خود را از بدن جدا می کند. استارلینگ برای دستگیری او از روان پزشک نابغه و قاتل زنجیره ای دیگری به نام هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) کمک و راهنمایی می گیرد. دیگر بازیگران آن اسکات گلن، آنتونی هیلد و کیسی لمونز هستند.

 

  1. فیلم Halloween

برترین فیلم های ترسناک

فیلم هالووین، فیلمی ترسناک و اسلشر محصول ۱۹۷۸ ایالات متحدهٔ آمریکا است. این فیلم به کارگردانی جان کارپنتر، کارگردان شناخته شده در ژانر وحشت و علمی-تخیلی، ساخته شده است. افزون بر کارگردانی، نویسندگی و آهنگ سازیِ فیلم نیز بر عهده کارپنتر بوده است. سینمایی هالووین به یکی از پرفروش ترین و سودآورترین فیلم های مستقل تاریخ تبدیل شد. داستان فیلم دربارهٔ قاتلی روانی به نام مایکل مایرز است که قصد کشتن قهرمان داستان، لوری استرود را دارد.

 

  1. فیلم Rosemary’s Baby

فیلم بچه رزماری، فیلمی به ژانر ترسناک روانشناسانه، محصول سال ۱۹۶۸ به کارگردانی رومن پولانسکی و با بازی میا فارو، جان کاساوتیس، روث گوردون و سیدنی بلکمر است. فیلم نامه این کار را پولانسکی بر اساس رمانی از آیرا لوین نوشته است که تقابل دین و شیطان را در زندگی روزمره نشان میدهد.این فیلم در فهرست ۱۰۰ سال… ۱۰۰ هیجان، به انتخاب بفا، در میان ۱۰۰ فیلم هیجان انگیز تاریخ سینما، این فیلم در رتبه نهم قرار گرفته است.

 

  1. فیلم Eyes Without a Face

برترین فیلم های ترسناک

فیلم چشمان بدون چهره، فیلمی ترسناک فرانسوی-ایتالیایی سال ۱۹۶۰ به کارگردانی جورج فرانژو و بازی پییر براسور و آلیدا والی است؛ که بر اساس رمانی به همین نام، از ژان رودون ساخته شد. در طول تهیه فیلم، استانداردهای سانسور اروپا در نظر گرفته شد؛ با استفاده از لحن مناسب، کم کردن خشونت و حذف کردن شخصیت “دانشمند دیوانه”. علی رغم اینکه این فیلم از فیلترهای استاندارد اروپا گذر کرده بود ولی بعد از انتشار آن چالش هایی را در اروپا رقم زد. این فیلم یکی از برجسته ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینماست.

 

  1. فیلم Repulsion

فیلم انزجار، فیلمی است که در سال ۱۹۶۵، توسط رومن پولانسکی ساخته شده است. فیلم نامۀ آن کار مشترک جرارد براچ و رومن پولانسکی است. این فیلم اولین فیلم انگلیسی زبان پولانسکی است و در بریتانیا فیلم برداری شده است. کاترین دنو، یان هنری، جان فریسر، یونه فِرنوکس، به همراه خود رومن پولانسکی که در یکی از صحنه های فیلم ظاهر می شود، در این فیلم ایفای نقش می کنند. این فیلم به عنوان یک شاهکار مهیج روانی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

  1. فیلم The Cabin in the Woods

بهترین فیلم های ترسناک

فیلم کلبه ای در جنگل، یک فیلم ترسناک آمریکاییست، محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی درو گودارد و تهیه کنندگی جاس ویدون. از بازیگران آن می توان به کریستن کانلی، کریس همسورث و جسی ویلیامز اشاره کرد. سینمایی کلبه ای در جنگل یک متا شاهکار حیرت انگیز است که می تواند خنده دار، عجیب و ترسناک باشد، آن هم اغلب در یک زمان.

 

  1. فیلم The Witch

فیلم جادوگر، فیلمی در ژانر فراطبیعی ترسناک به نویسندگی و کارگردانی رابرت اگرز است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به آنیا تیلور-جوی، رالف اینسون، کیت دیکی و جولیان ریچینگز اشاره کرد. سینمایی جادوگر به همان اندازه که از نظر بصری متقاعدکننده است، پروسه ای عمیقاً ناراحت کننده را در وحشتی که به کندی ساخته می شود، ارائه می دهد که نقدهایی عالی را برای اولین نویسندگی و کارگردانی رابرت اگرز پیشنهاد می کند.

 

  1. فیلم Peeping Tom

بهترین فیلم های ترسناک

فیلم چشم چران، یک فیلم ترسناک اسلشر به کارگردانی مایکل پاول است که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد. شخصیت اصلی این فیلم مرد جوانی است که در یک استودیوی فیلم سازی کار می کند و به انواع پارافیلیا (گرایشات جنسی غیر جریان اصلی/ ناهنجارانه)، از جمله اسکوپتوفیلیا (چشم چرانی) مبتلا است. فیلم سینمایی چشم چران با توجه به موضوع تابو وار، فیلمنامهٔ قوی، تکنیک های سینمایی استفاده شده در آن، و عناصر ارجاعی اش به رسانهٔ سینما، با در نظر گرفتن تاریخ ساخته شدنش، اثری خاص و بی نظیر است.

 

  1. فیلم 10 Cloverfield Lane

فیلم شمارهٔ ۱۰ خیابان کلاورفیلد، یک فیلم ترسناک رمزآلود، فراطبیعی به کارگردانی دان تراختنبرگ است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به مری الیزابت وینستد، جان گودمن، جان گلگر، جونیور اشاره کرد. «میشل» که بعد از مشاجره با نامزدش خانه را ترک کرده با ماشین دچار سانحه می شود. روز بعد در اتاقی دربسته به هوش می آید در حالی که مرد فربهی که خود را هوارد می نامد ادعا دارد کره زمین مورد حمله موجودات فضایی قرار گرفته و او میشل را از مرگ نجات داده است. بعد از دیدن «امت» که بازماندهٔ دیگری است کمی از تردیدهای میشل کاسته می شود اما وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می شود.

 

  1. فیلم Host

بهترین فیلم های ترسناک

فیلم میزبان، فیلمی در ژانر اسلشر ترسناک به کارگردانی راب شاوج محصول ۲۰۲۰ انگلستان است. بازیگران اصلی این فیلم هیلی بیشاپ، جما مور، اما لوئیز وب، رادینا دراندووا و کارولین وارد هستند. هیلی و چند نفر از دوستانش در خانه های جداگانه، جلسه ای آنلاین را از طریق برنامه زوم ترتیب داده اند، تا به کمک زنی به نام سِی لان که در احضار روح سر رشته ای دارد، با عالم مردگان ارتباط برقرار کنند…

 

  1. فیلم Under the Shadow

فیلم زیر سایه، نخستین فیلم بلند بابک انوری، فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا است که در ژانر وحشت ساخته شده است. این اثر از فیلم های قابل توجه جشنواره سینمایی ساندنس بود که در بخش جنبی میدنایت به نمایش درآمد و توسط شبکه نتفلیکس خریداری شد. فیلم فارسی زبان زیر سایه محصول مشترک قطر، اردن و بریتانیا است و به عنوان نماینده بریتانیا در فیلم های غیر انگلیسی زبان هشتاد و نهمین دوره جایزه اسکار شرکت کرد اما میان نامزدهای نهایی قرار نگرفت. این فیلم همین طور برنده جایزه بفتای بهترین فیلم اول یک نویسنده، کارگردان یا تهیه کننده بریتانیایی در هفتادمین دوره جوایز بفتا شده است.

 

  1. فیلم The Wailing

فیلم شیون، فیلمی در ژانر معمایی و ترسناک به نویسندگی و کارگردانی نا هانگ-جین و محصول کرهٔ جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. تعدادی قتل مرموز در روستایی واقع در کوه های کره جنوبی رخ می دهد و تنها افرادی که از صحنه جنایت جان به در می برند به جنون حالتی شبیه به آن مبتلا اند. افسر پلیسی ترسو و دست و پا چلفتی مامور می شود تا به این حوادث رسیدگی کند. در ابتدا پلیس این قتل ها را با مصرف نوعی قارچ روان گردان مرتبط می داند، اما با ورود یک مرد ژاپنی، دختری سفید پوش، یک جن گیر و یک کشیش جوان ماجرا پیچیده تر از قبل نیز دنبال می شود.

 

  1. فیلم The Birds

فیلم پرندگان، فیلمی ترسناک و دلهره آور است که در سال ۱۹۶۳ در ایالات متحده آمریکا توسط کارگردان بریتانیایی آلفرد هیچکاک و بر اساس داستان پرندگان اثر دافنه دوموریه ساخته شده است. ملانی دانیلز (تیپی هدرن) دختری ماجراجو و ثروتمندی است که با وکیل جوانی به نام میچ برنر (راد تیلور) مقیم خلیج بودگا آشنا می شود. سپس به بهانه اینکه دو مرغ عشق برای جشن تولد خواهر کوچکش هدیه ببرد رهسپار خلیج بودگا می شود. در آنجا ملانی مورد حمله یک پرنده قرار می گیرد و آسیب دیده مجبور می شود شب را در خانه «انی هیورث» (سوزان پلشت) آموزگاری محلی که دلباخته میچ است سر کند. از روز بعد حمله پرندگان به شهر جدی می شود…

 

  1. فیلم Don’t Look Now

فیلم حالا نگاه نکن، فیلمی به کارگردانی نیکلاس روگ است که در سال ۱۹۷۳ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به جولی کریستی، دونالد ساترلند، لئوپولدو تریئسته و دیوید تری اشاره کرد. فیلم حالا نگاه نکن، با تصاویر دلخراش و خصومتی دلخراشتر، با صبر و حوصله، تعلیق ایجاد می کند و باعث می شود بینندگان غم و اندوه دونالد ساترلند و جولی کریستی را عمیقاً احساس کنند.

 

  1. فیلم It

برترین فیلم های ترسناک

فیلم آن، یک فیلم آمریکایی در ژانر فراطبیعی ترسناک به کارگردانی اندی موسکیِتی است که در سال ۲۰۱۷ اکران شد. فیلم نامهٔ این فیلم توسط کری فوکوناگا بر اساس رمانی به همین نام، نوشتهٔ استیون کینگ به رشتهٔ تحریر درآمده است. اتفاقات فیلم در تابستان سال ۱۹۸۹ رخ می دهد و داستان هفت کودک از شهر خیالی دِری در ایالت مین آمریکا را دنبال می کند که در اثر مواجهه با دلقکی ناشناس دچار وحشت شده اند. پیش تر نیز در سال ۱۹۹۰، مینی سریالی بر اساس این رمان ساخته شده بود که با واکنش های ضدونقیضی همراه بود.

 

  1. فیلم Mandy

فیلم مندی، یک فیلم اکشن فیلم ترسناک، محصول سال ۲۰۱۸ است که به کارگردانی پانوس کسماتوس ساخته شده است. فیلمنامه این فیلم که توسط پانوس کوستماس و آرون استوارت آهن نوشته شده است. فیلم تولید مشترک ایالات متحده و کانادا می باشد و بازیگران اصلی آن نیکلاس کیج، آندره آ ریسبرو، لاینس روچ، ند دنهی، اولون فوره، ریچارد بریک و بیل دوک می باشند. فیلم برای نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس۲۰۱۸ به تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ نمایش داده شد و نمایش عمومی آن توسط آرال جی ایی فیلمز از ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز شد. مندی تحسین منتقدان را برانگیخت که به ستایش سبک کارگردانی، اصالت و همچنین بازی کیج پرداختند.

 

  1. فیلم Tigers Are Not Afraid

برترین فیلم های ترسناک

فیلم ببرها نمی ترسند، یک فیلم ترسناک جنایی-فانتزی مکزیکی محصول ۲۰۱۷، با عناصر رئالیسم جادویی، به نویسندگی و کارگردانی عیسی لوپز است. استرلا دختری جوان در یکی از شهرهای مکزیک است که در اثر جنگ بر سر مواد مخدر ویران شده است. در حین کار بر روی یک تکلیف انشاء، کلاس درس استرلا با شلیک گلوله در خارج از مدرسه، مختل می شود. در میان وحشت پیش آمده، معلم استرلا سه تکه گچ را به او می دهد و می گوید آن گچ ها سه آرزو را برآورده می کنند. در پی این حادثه کلاس ها به طور نامحدود متوقف می شود…

 

  1. فیلم Ready or Not

فیلم آماده ای یا نه یا فیلم آماده باشی یا نه، فیلمی آمریکایی در ژانر کمدی ترسناک به کارگردانی مشترک مت بتینلی-اولپین و تایلر گیلت که از فیلمنامه گای باسیک و آر. کریستوفر مورفی ساخته شده است. یک عروس جوان (با بازی سامارا ویوینگ) در یک سنت قدیمی به همسر خود (با بازی مارک اوبرایان) و خانواده ثروتمند و البته عجیب و غریب او (با بازی آدام برودی، هنری چنی و اندی مک داول) می پیوندد؛ سنتی که تبدیل به یک بازی کشنده می شود و در نهایت هر کسی که در این بازی حضور دارد، باید برای حفظ جان و بقای خود، با تمام وجود مبارزه کند.

 

  1. فیلم His House

برترین فیلم های ترسناک

فیلم خانه او، یک فیلم سینمایی آمریکایی انگلیسی در ژانر ترسناک و دلهره آور محصول سال سال ۲۰۲۰ به کارگردانی رمی ویکس است. این فیلم داستان یک زوج پناهنده را به تصویر می کشد که از سودان جنوبی جنگ زده فراری هولناک را پشت سر می گذارند، اما پس این ماجرا آن ها تلاش می کنند زندگی جدیدی را در از شهرهای انگلیس شروع کنند، اما…

 

  1. فیلم A Girl Walks Home Alone at Night

دختری در شب تنها به خانه می رود فیلمی به کارگردانی و نویسندگی آنا لیلی امیرپور است. این فیلم را به عنوان نخستین فیلم ایرانی در ژانر ترسناک وسترن می شناسند. داستان فیلم به شکل حداقلی روایت می شود و فرم بصری فیلم نمود چشمگیری دارد. فیلمبرداری سیاه و سفید با نورپردازی ، لوکیشن های را در آمریکا به ایران شبیه می کند تا در تصاویری تاثیرپذیرفته از بزرگان سینما، همه چیز برای یک فیلم مفرح که رفته رفته لایه های متعددی می یابد، فراهم شود. فیلمساز به مدد فرمش، دنیای دیگری بنا می کند که هیچ شباهتی به واقعیت ندارد، اما باورپذیر است. ما همه آدم های داستان ساده فیلم را حس می کنیم و با آنها همراه می شویم.

 

  1. فیلم Drag Me to Hell

مرا به دوزخ بکش، نام یک فیلم ترسناک آمریکایی به کارگردانی سام ریمی است. سام ریمی (کارگردان مشهور سه گانه مرد عنکبوتی) قبل از ساخت فیلم قسمت چهارم مرد عنکبوتی به ساختن این فیلم دلهره آور پرداخته است. سام و برادرش، ایوان ریمی روی این پروژه از مدت ها پیش کار کرده اند.این فیلم در جشنواره فیلم تین چویس (انتخاب نوجوانان) نامزد جایزه بهترین فیلم ترسناک بود که در آخر برنده نشد. فیم سینمایی مرا به جهنم بکش ابتدا در مارس ۲۰۰۹ در جشنواره فیلم کن و سپس در ۲۹ مه ۲۰۰۹ در آمریکا اکران شد و سپس در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۰۹ بر روی دی وی دی و بلو-ری عرضه شد.

 

  1. فیلم House of Wax

برترین فیلم های ترسناک

فیلم خانه مومی، فیلمی در ژانر ترسناک به کارگردانی آندری دی تاث است که در سال ۱۹۵۳ منتشر شد. فیلم ترسناک House of Wax یک سینمایی ترسناک سه بعدی است که وهم آوری اتمسفریک موزه ای مومی را با حضور همیشه هیجان انگیز وینسنت پرایس ترکیب می کند. داستان این فیلم از این قرار است وینسنت پرایس در نقش یک مجسمه ساز بدنما، موزه موم ویران شده اش را با قتل مردم و استفاده از بقایای موم پوش شده شان به عنوان یک اثر مومی، بازسازی می کند.

 

  1. فیلم The Fly

فیلم مگس، فیلمی آمریکایی در سبک ترسناک و علمی–تخیلی به کارگردانی و تهیه کنندگی کورت نویمان است که در سال ۱۹۵۸ منتشر شد. فیلمنامه این کار توسط جیمز کلیول بر اساس داستانی کوتاه با همین نام اثر جرج لانگلان نوشته شده است. از بازیگران آن می توان به وینسنت پرایس، هربرت مارشال، کاتلین فریمن، بتی لو جرسون و توربن مایر اشاره کرد. این فیلم با همین عنوان در سال ۱۹۸۶ توسط دیوید کراننبرگ بازسازی شد.

 

  1. فیلم Midsommar

برترین فیلم های ترسناک

فیلم میدسامر به معنای نیمه ی تابستان، یک فیلم فولکلور دلهره آور آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی آری استر است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به فلورنس پیو، جک رینور، ویل پولتر، و ویلیام جکسون هارپر اشاره کرد. این فیلم داستان یک گروه جوان را روایت می کند که برای شرکت در یک جشنواره سنتی که هر ۹۰ سال یک بار در دهکده ای دورافتاده در سوئد برگزار می شود، راهی اسکاندیناوی می شوند اما ناگاه خود را دربند فرقه ای شمن باور می یابند.فیلم میدسامر تحسین منتقدین و مخاطبان را در پی داشت و از کارگردانی و بازی بازیگران تعریف و تمجید شد.

 

  1. فیلم Carrie

فیلم کری، فیلمی در ژانر ترسناک فراطبیعی، به کارگردانی برایان دی پالما برپایەی رمانی به همین نام از استیون کینگ فرآوردەی سال ۱۹۷۶ است. این فیلم به عنوان یکی از بهترین کارهای ژانر وحشت، شناخته می شود و در فروش نیز پیروز بوده است. (کَری)، یک دانش آموز دبیرستانی، با شخصیتی، کم رو است. وی در روابط اجتماعی بسیار ناتوان بوده و مشکلات بزرگی از این بابت، دارد. از همین رو، همواره، ازسویِ هم کلاسیان و هم سالان اش دچار دست انداختن و آزار می شود. ولی (کَری)، نیروهای ویژه و فراطبیعی دارد که در دنبالەی فیلم، بەگونەای، از دشمنان خود انتقام سختی می گیرد… این فیلم، نامزد دریافت جایزەهای اُسکارِ بهترین بازیگر نقش اول زن و نقش دوم زن، نیز شده بود.

 

  1. فیلم Green Room

فیلم اتاق سبز یا فیلم اتاق انتظار، یک فیلم ترسناک مهیج و جنایی محصول ایالات متحدهٔ آمریکا است که توسط جرمی سالنی یر نوشته و کارگردانی شده است. از جمله بازیگران این فیلم می توان به آنتون یلچین، ایموجین پوتس و سر پاتریک استوارت اشاره کرد. داستان فیلم اتاق انتظار دربارهٔ یک گروه موسیقی راک است که درگیر قتل یک شخص در هنگام خروج آن ها از محل اجرای نمایش می شوند.

 

  1. فیلم Creep 2

فیلم Creep 2 یک فیلم ترسناک روانشناختی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی پاتریک بریس و نویسندگی بریس و مارک دوپلاس است. این فیلم دنباله ای بر فیلم کریپ محصول ۲۰۱۴ بریس است که توسط دوپلاس و بریس نیز نوشته شده است. دوپلاس نقش خود را از اولین فیلم به عنوان یک قاتل زنجیره ای که فیلمبرداران ناآگاه را به سمت مرگ می کشاند، با دزیره اخوان که آخرین هدف او را به تصویر می کشد، تکرار می کند.

 

  1. فیلم The Evil Dead

فیلم مرده شریر، فیلمی ترسناک به کارگردانی و نویسندگی سم ریمی محصول سال ۱۹۸۱ است. سام ریمی و بروس کمپبل مدیر اجرایی تولید این فیلم بودند. بروس کمپبل در این فیلم به همراه الن سندوایس و بتسی بیکر به ایفای نقش پرداخته است.این فیلم در ایران به نام های شیطان مرده، مرده شیطانی، مرده شوم و کلبه وحشت هم معروف است. ۲ مرد و ۳ زن برای گذراندن تعطیلات به کلبه ای جنگلی می روند در حین جستجو در زیر زمین کلبه با یک ضبط صوت و کتابی عجیب مواجه می شوند پس از گوش دادن به نوار نیرویی شیطانی آزاد می گردد و در جسم این اشخاص یکی پس از دیگری حلول می کند و آنها را به موجوداتی ترسناک و شیطانی تبدیل می کند که تنها راه نابودی این موجودات سوزاندن یا تکه تکه کردن است.

 

  1. فیلم Raw

فیلم خام، فیلمی فرانسوی-بلژیکی محصول سال ۲۰۱۶ در ژانر ترسناک است. نویسنده و کارگردان این فیلم ژولیا دوکورنو است که این اولین ساخته بلند او می باشد.این فیلم در سال ۲۰۱۶ برنده دوربین طلایی جشنواره کن شد. این فیلم خشونت و تمایلات جنسی خشن را مطابق با عنوان خود به نمایش می گذارد، اما آن تصاویر با فضایی غوطه ور و نمادگرایی عمیقی که مدت ها پس از محو شدن جلوه های بصری تحریک آمیز باقی می ماند، تثبیت شده اند.

 

  1. فیلم The Innocents

فیلم بی گناهان، فیلمی در ژانر ترسناک و دلهره آور و محصول سال ۱۹۶۱ میلادی انگلستان است که در مدت زمان صد دقیقه توسط جک کلِایتون به شیوه سیاه و سفید ساخته شده است. بی گناهان نامزد دریافت دو جایزه بافتا شد و همچنین در جشنواره فیلم کن ۱۹۶۲ نامزد نخل طلای کن گردید. داستان فیلم در انگلستان و اواخر قرن نوزدهم می گذرد، دوشیزه گیدنز به عنوان معلم سرخانه برادرزاده های مالک یک عمارت اربابی و به دور از شهر استخدام می شود. این دو کودک در ابتدا معصوم به نظر می رسند، اما گیدنز کم کم به وقایعی مرموز در خانه پی برده و درمی یابد که کودکان توسط ارواح دو عاشق مرده تسخیر شده اند.

 

  1. فیلم Invasion of the Body Snatchers

برترین فیلم های ترسناک

فیلم حملهٔ جسددزدها، فیلمی در ژانر علمی–تخیلی و ترسناک به کارگردانی فیلیپ کافمن است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به دونالد ساترلند، لنارد نیموی، جف گلدبلام، بروک آدامز و ورونیکا کارترایت اشاره کرد. این فیلم با استفاده از شات های زمخت و جلوه های صوتی خاطره انگیز، بازسازی قدرتمندی است که تم ها و ایده هایی را که فقط در نسخه اصلی به صورت جزئی بررسی شده اند، گسترش می دهد.

 

  1. فیلم Ring

فیلم حلقه یا به ژاپنی رینگو، فیلمی ژاپنی در ژانر وحشت روان شناختی به کارگردانی هیدئو ناکاتا، تهیه کنندگی تاکا ایچیسه و با بازی ناناکو ماتسوشیما محصول سال ۱۹۹۸ است. این فیلم به نویسندگی هیروشی تاکاهاشی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشتهٔ کوجی سوزوکی است.اولین دنباله ای که برای فیلم ساخته شد مارپیچ بود. اما دنباله ی دیگری نیز با نادیده گرفتن فیلم مارپیچ با عنوان حلقه ۲ ساخته شد. چند نسخه هالیوودی نیز از فیلم ساخته شد از جمله حلقه که بازسازی همین فیلم است. داستان این فیلم دربارهٔ نوار ویدئو مرموزی است که هر کس آن را ببیند تلفن با او تماس می گیرد و به او می گوید هفت روز بعد خواهد مرد… این فیلم از مشهورترین فیلم های ترسناک است.

 

  1. فیلم Suspiria

برترین فیلم های ترسناک

فیلم سوسپریا فیلم ترسناکی به کارگردانی داریو آرجنتو بر اساس مقاله سوسپریا دِ پروفاندیس (جیغ هایی از اعماق) نوشته شده است. این فیلم به طور مشترک توسط کلاودیا و سالواتوره آرجنتو تولید شده است. فیلم با بازیگری جسیکا هارپر که هنرجوی باله آمریکایی است که به تازگی آکادمی رقص پر آوازه ای در آلمان منتقل شده است. او اما متوجه چیزی بسیار شوم و ماورای طبیعی که در میان سلسله ای از قتل ها در گوشه و کنار آکادمی در جریان است می شود. این اولین فیلم ترسناک آرجنتو است که تی اچ اکس THX-certified صوتی و تصویری دارد.

 

  1. فیلم Revenge

فیلم انتقام، داستان دختر جوانی است که به همراه معشوق متأهلش به ویلایی در دشتی دورافتاده می رود؛ ولی ناگاه دو تن از دوستان مرد برای شکار به ویلا می آیند. یکی از مردها که شیفتهٔ دختر شده در فردای آن روز در ساعتی که دختر از مرد مورد علاقه اش دور است به او تجاوز جنسی می کند. مرد در بازگشت وقتی متوجه داستان می شود به معشوقه اش پیشنهاد می کند در برابر دریافت امتیازاتی این ماجرا را فراموش کند، ولی وقتی مقاومت دختر را می بیند برای فرار از درد سر اقدام به قتل دختر می کند، ولی دختر به طور معجزه آسایی زنده مانده و با آن سه مرد درگیر می شود…

 

  1. فیلم Train to Busan

فیلم قطار بوسان، یک فیلم اکشن و دلهره آور دربارهٔ مردگان متحرک به کارگردانی یان سنگ-هو محصول سال ۲۰۱۶ سینمای کره جنوبی است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. زمانی که یک ویروس مرگبار زامبی در کره جنوبی شیوع پیدا می کند، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می کنند و باید تلاش کنند که زنده بمانند تا به بوسان که پاک سازی شده، برسند. سوآن برای تولد خود از پدرش می خواهد که به بوسان بروند و با مادرش دیدار کندکه در همین حین این ویروس در کره پخش می شود و کل کره را در بر می گیرد.

 

  1. فیلم The Host

فیلم میزبان یا فیلم هیولا، فیلمی در ژانر هیولایی به کارگردانی بونگ جون-هو و محصول سال ۲۰۰۶ میلادیِ کشور کرهٔ جنوبی است. سونگ کانگ-هو، بیونگ هی بونگ، پارک هه-ایل، بائه دونا و گو آ-سانگ ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم در مورد هیولایی برخاسته از رودخانهٔ هان و ماجرای ربوده شدن دختری به دست آن است. فیلم سینمایی میزبان حاوی مضامین سیاسی عمیقی بود و به پرفروش ترین فیلم سینمای کرهٔ جنوبی تا آن زمان تبدیل شد.

 

  1. فیلم A Nightmare on Elm Street

فیلم کابوس در خیابان الم، نام فیلمی ترسناک-فانتزی محصول سال ۱۹۸۴ کشور آمریکا است. شخصیت منفی این فیلم، فردی کروگر، یکی از برترین شروران تاریخ سینماست که در لیست ۱۰۰ سال… ۱۰۰ شرور و قهرمان بنیاد فیلم آمریکا نیز حضور دارد. این شخصیت بعدها در فیلم ها و بازی های دیگری نیز ایفای نقش کرد. فیلم کابوس در خیابان الم که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد بازسازی این فیلم محسوب می شود. این فیلم، اولین کار جانی دپ می باشد.

 

  1. فیلم Deep Red

فیلم قرمز تیره یا سرخ تند به ایتالیایی: Profondo Rosso، فیلمی ایتالیایی در سبک ترسناک به کارگردانی داریو آرجنتو است که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به دیوید همینگز، کلارا کالامی، توم فلگی، ماریو اسکاچا، فولویو مینگوتسی و آتیلیو دوتزیو اشاره کرد. این فیلم با تحسین فراوان منتقدان روبرو شد. فیلمبرداری جنبشی و بی رحمانه و وحشیانه ای که داریو آرجنتو را به شهرت رساند، به طور کامل در این فیلم به نمایش درآمده است، اما افزودن داستانی جذاب و پیچیده، Deep Red را به یک شاهکار تبدیل می کند.

 

  1. فیلم The Shining

برترین فیلم های ترسناک

فیلم درخشش یا تلألو فیلمی در ژانر ترسناک روانشناختی، محصول آمریکا و بریتانیا به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی استنلی کوبریک است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد. فیلم نامه این کار را کوبریک و دایان جانسون، رمان نویس آمریکایی نوشتند. در این فیلم هنرپیشگانی همچون جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید به ایفای نقش پرداخته اند.درخشش تنها فیلم کوبریک در ژانر وحشت محسوب می شود. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شد. دنباله فیلم با عنوان دکتر اسلیپ در سال ۲۰۱۹ اکران شد.

 

  1. فیلم It Comes at Night

فیلم در شب می آید، فیلمی در ژانر وحشت روان شناختی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و تری ادوارد شالتز نویسنده و کارگردان آن بود. از بازیگران آن می توان به جوئل اجرتون، کریستوفر ابوت، کارمن اجوجو و رایلی کیئو اشاره کرد. این فیلم توانست نظر مثبت منقدان را کسب کند و در باکس آفیس با ۱۹ میلیون دلار درآمد موفق ظاهر شد. یک بیماری واگیردار شیوع پیدا کرده است. پل و سارا و پسرشان تراویس همراه با باد، پدر سارا، در خانه ای در جنگل بدون برق و به دور از مردم زندگی می کنند…

 

  1. فیلم Zombieland

فیلم سرزمین زامبی ها، فیلمی ترسناک به کارگردانی روبن فلیشر و نویسندگی پال ورنیک و رت ریس محصول سال ۲۰۰۹ آمریکاست. از بازیگران آن می توان به وودی هارلسون، جسی آیزنبرگ، اما استون و ابیگیل برسلین اشاره کرد. این فیلم داستان یک دانشجوی کالج را روایت می کند که در آخرالزمان زامبی ها راه خود را طی می کند، در طول راه با سه غریبه ملاقات می کند و با هم یک سفر جاده ای طولانی را به سراسر جنوب غربی ایالات متحده انجام می دهند تا یک پناهگاه عاری از زامبی را پیدا کنند. سرزمین زامبی ها توسط کلمبیا پیکچرز در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۰۹ در ایالات متحده اکران شد.

 

  1. فیلم Re-Animator

فیلم احیاگر، یک فیلم ترسناک علمی تخیلی به کارگردانی استوارت گوردون محصول سال ۱۹۸۵ است که بر پایهٔ رمانی کوتاه و اپیزودیک از اچ. پی. لاوکرافت ساخته شد. از بازیگران آن می توان به جفری کمبس، بروس ابوت و باربارا کرامپتون اشاره کرد. این نخستین فیلم از سری احیاگر به شمار می رود. دو فیلم بعدی عروس احیاگر (۱۹۹۰) و فراسوی احیاگر (۲۰۰۳) نام دارند.احیاگر در ابتدا برای نمایش درجه X گرفت و سپس با تعدیل صحنه هایی برای نمایش ویدئویی درجه R را دریافت کرد. فیلم با بازخورد مثبت منتقدان مواجه شد و یک فیلم کالت قلمداد می شود.

 

  1. فیلم Dr. Jekyll and Mr. Hyde

فیلم دکتر جکیل و مستر هاید، فیلمی ۹۸ دقیقه ای به کارگردانی روبن مامولیان با بازی فردریک مارچ محصول کشور ایالات متحده آمریکا است. «دکتر جکیل» (مارچ) دارویی را که ساخته روی خودش آزمایش می کند. دارو تأثیری شگفت می گذارد و او را صاحب شخصیتی خبیث، «آقای هاید»، می کند. «دکتر جکیل» گاه به گاه به قالب «آقای هاید» درمی آید و …

 

  1. فیلم Dawn of the Dead

طلوع مردگان، فیلمی اکشن ترسناک آمریکایی با سبک زامبی، محصول سال ۲۰۰۴ و اولین فیلم کارگردانی شده توسط زک اسنایدر است. این فیلم نوشته جیمز گان و دوباره سازی فیلمی به همین نام به کارگردانی جرج رومرو در سال ۱۹۷۸ است. در این فیلم بازیگرانی همچون سارا پلی، وینگ ریمز، جیک وبر و کوین زیگرز ایفای نقش می کنند. طلوع مردگان توسط یونیورسال استودیوز در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۰۴ به نمایش درآمد.

 

  1. فیلم The Bird with the Crystal Plumage

پرنده ای با بال های بلورین، نخستین فیلم کارگردان ایتالیایی، داریو آرجنتو است که سال ۱۹۷۰ منتشر شد. این فیلم نخستین اثر از «سه گانهٔ جانوران» به شمار می رود؛ دو فیلم دیگر گربهٔ نُه دم و چهار مگس روی مخمل خاکستری نام دارند. پرنده ای با بال های بلورین از برجسته ترین نمونه های سبک جالوی ایتالیایی به شمار می رود و بر پایهٔ رمانی به نام می می جیغ زن از فردریک براون ساخته شده است.

 

  1. فیلم The Devil’s Backbone

فیلم ستون فقرات شیطان، فیلمی ساخته سال ۲۰۰۱ به نویسندگی گیرمو دل تورو، آنتونیو تراشوراس، دیوید میناز و کارگردانی گیرمو دل تورو در سبک ترسناک و درام است. داستان فیلم هنگام جنگ داخلی ۱۹۳۹ اسپانیا، در یک مدرسهٔ شبانه روزی دور افتاده است. بر اساس یاداشت کارگردان در نسخه دی وی دی، به غیر از فیلم پسر جهنمی، این فیلم از پروژه های بسیار شخصی وی می باشد. فیلم در مادرید فیلمبرداری شده است.

 

  1. فیلم Eraserhead

فیلم کله پاک کن، فیلمی سوررئال و ترسناک به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی دیوید لینچ با بازی جک نانس، شارلوت استوارت، جین بیتس، جودیت آنا رابرتس، لارل نیر و جک فیسک محصول سال ۱۹۷۷ است. فیلم حول هنری اسپنسر (جک نانس) پیش می رود که در چشم اندازهای متروکه صنعتی با کودک ناقصش که شکل و شمایلی غیرمعقول دارد، رها شده است. در طول فیلم اسپنسر با رؤیاها یا توهمات در مورد بچه و زن داخل رادیاتور مواجه می شود.

 

  1. فیلم Color Out of Space

رنگ خارج از فضا یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر ترسناک محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی ریچارد استنلی که براساس داستان کوتاه رنگ خارج از فضا ساخته اچ پی لاوکرفت می باشد. این نخستین فیلم بلند استنلی است که از زمان اکران فیلم جزیره دکتر مورو (۱۹۹۶) کارگردانی شده است. پس از فرود یک شهاب سنگ در حیاط جلویی مزرعه، ناتان گاردنر (نیکلاس کیج) و خانواده اش خود را در حال مبارزه با یک موجود فرازمینی جهش یافته می یابند که ذهن و بدن آنها را آلوده می کند و زندگی آرام روستایی آنها را به یک کابوس تبدیل می کند.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی