معرفی 50 انیمه برتر رازآلود و معمایی

در این مقاله قرار است به 50 انیمه رازآلود و معمایی که حداقل باید یک بار تماشا کنیمشون، بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

انیمه های اسرارآمیز زیاد نیستن، بنابراین باید قدر انیمه هایی که از این ژانر وجود دارن رو بدونیم. اگه داستان این انیمه ها درست پیش برن، می تونن از جذاب ترین و پیچیده ترین داستان ها باشن و باید اقرار کنم که انیمه ها حاوی برخی از جذاب ترین مجموعه های رازآلود سه دهه اخیر هستن که لیست 50 انیمه برتر رازآلود رو با کمی توضیح براتون آماده کردیم که همگیشون از سایت اصلی قابل دانلودن.

  1. Steins;Gate

اشتاینز گیت، رتبه اول برترین انیمه های رازآلود

انیمه اشتاینز گیت در صدر لیست ما قرار داره، یه انیمه علمی تخیلی با تم سفر در زمان که طی دو فصل توسط استودیو White Fox ساخته شده. داستان انیمه حول گروهی که اوکابه رینتارو، دانشمند دیوانه، دور خودش جمع کرده می چرخه که بعد از تأسیس یه آزمایشگاه خونگی در پی ساخت گجت برای آینده هستن. تنها کار درخور تعریفشون هم ساختن یه مایکروویوه که موز رو یه یه چیز لزج سبز رنگ تبدیل می کنه؛ اما همین مایکروفر تلفنی بعداً به اساس تغییر سرنوشت بشر تبدیل میشه… چرا که چشم هایی در سایه معطوف این اختراع شدن. به هیچ عنوان از دانلود این انیمه غافل نشین چرا که داستان و شخصیت پردازیش فوق العاده بی نظیره و از اون انیمه های پر از احساسه که احتمالاً چندین بار ارزش دیدن رو داره.

  1. Monster

انیمه هیولا (Monster) و یکی از برترین انیمه های رازآلود، یک انیمه سینن 74 قسمتی است که بین 7 آوریل 2004 تا 28 سپتامبر 2005 پخش شد. که دو قسمت دیگر آن در سال 2010 منتشر شد.

انیمه هیولا یا مانستر یکی از بهترین انیمه های درام و رازآلوده که طی 74 قسمت توسط استودیو مدهاوس در سال 2004 ساخته شده. داستان انیمه از این قراره که یه دکتر به اسم تنما کنزو به عنوان جراح مغز وارد بیمارستان میشه و خیلی زود مدارج ترقی رو طی می کنه و با دختری به اسم اوا نامزد می کنه، ولی مخالف سیاست های بیمارستان در قبال بیماراشه. از قضا یه روز بین جراحی یه سیاستمدار و یه بیمار دیگه، تصمیم می گیره که دومی رو جراحی کنه و سیاستمدار مذکور می میره و همین باعث می شه که زندگی تنما از این رو به اون رو شه؛ بعد از اخراج تنما؛ دکترهای بیمارستان یکی یکی به قتل می رسن و همین باعث میشه که همه به تنما مشکوک شن. مانستر یکی از بهترین انیمه های تاریخه و حتماً تماشاش رو بهتون پیشنهاد می کنیم.

  1. Death Note

دفترچه مرگ (Death Note) ساخت استادیو پر آوازه Madhouse هست که در 37 قسمت پخش شد و بین 4 اکتبر 2006 تا 27 ژوئن 2007 پخش شد.

انیمه دث نوت یا دفترچه مرگ یه انیمه 37 قسمتی و محبوبه که داستان پسری باهوش و منزجر از جرم و فساد به اسم یاگامی لایت رو روایت می کنه که زندگیش با پیدا شدن دفترچه شوم Death Note تغییر می کنه. تو پیش درآمد دفترچه اومده که اگه اسم کسی توی دفترچه نوشته شه، اون فرد خواهد مرد. بعد از نوشتن اسم دو قاتل توی دفترچه، یاگامی متوجه میشه که نوشته های توی دفترچه واقعیه و همین باعث میشه که بعد از آشنایی با یه شینیگامی یا فرشته مرگ به اسم Ryuk، در پی تصاحب جایگاه خدایی باشه و بخواد عدل رو به شیوه خودش حاکم کنه. بعد از مرگ مرموز چند مجرم و قاتل، توجه اینترپل و یه کارآگاه مرموز به اسم L به پرونده جلب می شه و همین سرآغازی می شه بر بازی عجیب این دو نفر. انیمه دث نوت محصول سال 2007 استودیوی Madhouse بوده و تماشاش رو حتماً به شما توصیه می کنیم.

  1. Made in Abyss

با تماشای این انیمه وارد یه دنیای خیالی و رازآلود می شیم، دنیایی پر از غار و گودالی عظیم به نام Abyss یا پرتگاه؛ پرتگاهی که غارهاش مکان هایی نامکشوف هستند، کسی خبر نداره که ته این گودال عظیم و غارهاش به کجا می رسه اما گفته شده که توی پرتگاه، موجوداتی زندگی می کنن که برای بشریت ناشناخته هستن. نسل ها از کشف پرتگاه گذشته و ماجراجوهای زیادی برای اکتشاف اون اقدام کردن و داستان ها و افسانه های زیادی حول اون پرتگاه شکل گرفته؛ تو شهر اوسو که روی لبه Abyss قرار داره، یه بچه یتیم به اسم ریکو زندگی می کنه که آرزو داره مثل مادرش که زمانی غارنورد بوده، پرده از اسرار این گودال و مکان های مرموزش برداره. انیمه مید این ابیس از سال 2017 به صورت فصلی توسط استودیو Kinema Citrus در حال ساخته میشه و همچنان اسرار ناشناخته ی زیادی داره.

 

  1. Bakemonogatari

انیمه معمایی و رازآلود

انیمه داستان هیولا یا باکمونوگاتاری یه انیمه رازآلود عاشقانه و پر از خشونت هستش که در سال 2009 توسط استودیو Shaft ساخته شده. این انیمه داستان یه دبیرستانی به اسم آراراگی رو روایت می کنه که از حمله یه خون آشام جون سالم به در می بره اما کم کم تغییراتی رو تو خودش حس می کنه و قدرت های عجیبی پیدا می کنه. انیمه باکمونوگاتاری از طریق چندین داستان در مورد شیاطین و خدایان، آراراگی رو دنبال می کنه که تلاش می کنه به کسایی که از بیماری های ماوراء طبیعی رنج می برن کمک کنه. این مجموعه انیمه چندین فصل داره که با رجوع به صفحه ی ترتیب تماشای این انیمه در همین سایت، می تونین باقی فصل هاش رو هم دانلود کنین و لذتشو ببرین. فصل های بعدی شامل انیمه Kizumonogatari، انیمه Nisemonogatari، انیمه Nekomonogatari، انیمه Hanamonogatari، انیمه Tsukimonogatari، انیمه Owarimonogatari و انیمه Koyomimonogatari هستن که پیشنهاد میکنیم هیچ کدومو از دست ندین.

  1. Mo Dao Zu Shi

انیمه Mo Dao Zu Shi یا هارمونی تضادها یه انیمه چینی محصول استودیو B.CMAY PICTURES بوده و در دو فصل ساخته شده. داستان انیمه حول محور وی ووژان که عنوان استاد بزرگ رو داشته و رهبر فرقه ای شیطانی بوده، می چرخه و بخاطر آشوبی که در چین به پا کرده نفرت میلیون ها انسان رو بر انگیخته و در نهایت توسط افرادی که به اون خدمت میکردن کشته شده. سیزده سال بعد از اون ماجرا، ووژان داخل بدن یه دیوونه تناسخ پیدا می کنه و با لان وانگجی، همکلاسی سابقش، همراه میشه و این شروعیه بر یه داستان رازآلود فانتزی که طایفه های زیادی رو آزار می ده و زندگی روزمره شون رو تهدید می کنه. انیمه مو دائو زو شی این دو مرد رو در ماموریتشون برای کشف اسرار دنیای معنوی دنبال می کنه و با مبارزه با شیاطین، ارواح و حتی سایر تزکیه کننده ها، این دو در نهایت پیوندی رو تشکیل می دن که هیچ کدومشون هرگز انتظارش رو نداشتن.

یک انیمه چینی، اما پر قدرت و عالی! داستان فوق العاده که حتی کسانی هم که طرفدار انیمه چینی نیستند، هم به سمت خودش جذب کرده!

  1. Kizumonogatari

از برترین انیمه های رازآلود سری مونوگاتاری هست که البته طراحی و آرت بخصوصی داره که ممکنه بعضی از بیننده ها خوششون نیاد، ولی داستان بسیار خاص و جذابی داره.

25 مارس – فقط یک روز دیگر در تعطیلات بهاری. کویومی آراراگی، دانش آموز سال دوم دبیرستان در دبیرستان نائوتسو، با سوباسا هانکاوا، دانش آموز ممتاز مدرسه اش دوست می شود. هانکاوا به شایعه ای در مورد یک “خون آشام بلوند” اشاره می کند که اخیراً در اطراف شهر آنها مشاهده شده است.

آراراگی که معمولاً ضداجتماعی است، به شخصیت زمینی خود علاقه دارد. در آن شب، آراراگی با خون آشام شایعه شده روبرو می شود: او کیس شات Acerola-Orion Heart-Under-Blade است که به عنوان “پادشاه خونسرد، خون گرم و خونسرد از Apparitions” نیز شناخته می شود. خون آشام زیبا و خیره کننده فریاد می زند که کویومی او را نجات دهد در حالی که او در حوضچه ای از خون خود دراز می کشد و هر چهار دست و پایش قطع شده است.

دیدن این انیمه به طرفداران سبک خون آشامی به شدت پیشنهاد می شود، چون علاوه بر خون آشام بودن انیمه نیر،  رازآلود و معمایی است که با مغز شما بازی می کند،

  1. MUSHI-SHI

انیمه معمایی و رازآلود

انیمه استادِ موشی یا موشی-شی، انیمه ای بسیار زیبا در ژانر ماجراجویی و رازآلود در دنیایی خیالیه که شما رو با وهمی شیرین و گاهی ترسناک همراه می کنه. موشی توی این داستان در واقع ساد ه ترین فرم زندگی در جهانه. موشی ها بدون هیچ هدف و مقصودی در این جهان فقط وجود دارن. موشی ها ورای قید و بندهایی که خیر و شر ایجاد می کنند هستن هستندو می تونن در فرم های بی نهایتی وجود داشته باشد و توانایی تقلید جنبه های طبیعت مانند گیاهان، بیماری ها و حتی پدیده هایی مثل رنگین کمان رو دارن. گینکو یه متخصص موشیه و در طول ماجراجوییش، پیوسته به این فکر می کنه که ماهیت واقعی موشی ها چیه. گینکو شایعاتی مربوط با حضور موشی ها رو دنبال می کنه که در نهایت، این تخقیق می تونه حتی منجر به درک معنی خود زندگی بشه… این انیمه رو استودیو Artland در طی چند فصل ساخته و به هیچ عنوان حق ندارین از دستش بدین.

موشی ها چیست و چه می خواهند؟

  1. Ghost in the Shell

انیمه Koukaku Kidoutai یا شبح درون پوسته یه مجموعه از ژانر انیمه سایبرپانک هستش که داستانش در سال 2090 و در شهر نیهاما که یه کلان شهر از نظر فناوریه می گذره. با توجه به پیشرفت های زیاد در حوزه سایبرنتیک، شهروندای این شهر می تونن اندام هاشون رو با قطعات رباتیک جایگزین کنن. جهان داستان بیش از هر زمان دیگه ای به هم پیوسته شده و بخش نهم امنیت عمومی این کلان شهر مسئول مبارزه با فساد، تروریسم و سایر تهدیدات خطرناکی که در پی این تغییر به سوی جهانی شدن به وجود اومده، هستن و داستان حول سرگرد کوساناگی ماکوتو افسر سرسخت این بخش می چرخه که همزمان با رسیدگی به پرونده ای مرموز و در تعقیب هکری اسرار آمیز باید پاسخی برای سؤالات فلسفی خودش هم پیدا کنه. این انیمه یه فرانچایزه و چندین فصل داره.

  1. Summer Time Rendering

انیمه معمایی و رازآلود

انیمه سامرتایم رندر یه انیمه در ژانر رازآلود و ماجراجوییه که استودیو OLM اون رو طی 25 قسمت ساخته. انیمه داستان آجیرو شینپه رو دنبال می کنه که بعد از مرگ والدینش در کودکی، تحت سرپرستی کوفونه آلانِ آشپز و به همراه دو تا دخترش یعنی اوشیو و میو تو یه جزیره بزرگ میشه و برای تحصیل به توکیو میره اما بعد از یه مدت بهش خبر می دن که اوشیو موقعی که برای نجات یه دختربچه به دریا زده غرق شده. شینپه به جزیره بر می گرده تا با جسد معشوقش وداع کنه اما تو مراسم تدفین کبودی هایی روی گردن اوشیو می بینه که اون رو در مورد دلیل مرگش به شک میندازه و از اونجا وارد بازی خطرناکی میون لشگر سایه ها میشه. برای تماشای این انیمه پر از تعلیق و راز باید حسابی به اتفاقاتی که دور از چشم در جریانن توجه داشته باشین.

  1. Yojouhan Shinwa Taikei

انیمه Yojouhan Shinwa Taikei در ژانر رازآلود و عاشقانه و کمدی، محصول سال 2010 استودیو Madhouse ـه و داستانش از یه غروب پاییزی تو یه رامن فروشی مرموز پشت معبد شیموگامو شروع میشه. یه دانشجوی سال سومی تنها می خوره به پست مردی با سر بادمجونی شکل که خودش رو خدای زناشویی معرفی می کنه. ملاقات با این مرد باعث میشه که دانشجو به دو سال گذشته اش تو کالج فکر کنه؛ دو سالی که به سختی تلاش می کرده تا زوج های عشقی دانشگاه رو با تنها دوستش اوزو از هم جدا کنه. این دانشجو تصمیم می گیره از بقیه زندگی دانشگاهیش حداکثر استفاده رو ببره و سعی می کنه از آکاشی غیر اجتماعی اما خوش قلب بخواد که باهاش قرار بذاره، اما موفق نمی شه و این باعث پشیمونی و حسرتش در مورد گذشته میشه. با این حال، به محض اینکه این افکار از سرش می گذره، هرطوری که هست تو زمان به عقب بر میگرده تا زندگی دانشگاهیش رو از نو بسازه. انیمه جذابیه، پیشنهاد می کنیم از دستش ندین.

  1. Odd Taxi

انیمه تاکسی عجیب، داستان راننده ش رو دنبال می کنه، اودوکاوا هیروشی، یه جامعه گریز با زبونی تند و یه زندگی نسبتاً عادی. برای امرار معاش راننده تاکسی شده و تو همون تاکسی با چندین شخص منحصربه فرد آشنا می شه: کاباساوا ‏تایچی بی کار و علاف که کل زندگیش تو شبکه های اجتماعی خلاصه شده، پرستار مرموز به اسم شیراکاوا میهو، دو تا کمدین از گروه هومو ساپینس و البته دوبو، یه خلافکار شناخته شده. این سلسله آشنایی، روش ساده و یکنواخت زندگی اودوکاوا رو در واژگونی قرار میده؛ چرا که نوک پیکان پرونده یه دختر گمشده که پلیس دنبالشه سمت اون برگشته و حالا هم یاکوزا و هم دو پلیس عجیب دارن تو زندگیش سرک می کشن. این انیمه محصول استودیو OLM ـه و یکی از بی نظیرترین پایان های ممکن رو داره، پس بدون اسپویل برین سراغش، چون قراره شاخ در بیارین.

  1. Boku dake ga Inai Machi

یه انیمه معمایی و رازآلود جذاب دیگه که شخصا 3بار ریواچ کردم و خیلی لذت بردم

انیمه Boku dake ga Inai Machi یه انیمه 12 قسمتی در ژانر رازآلود و فراطبیعی با چاشنی تعلیقه که توسط استودیو A-1 Pictures در سال 2016 ساخته شده. وقتی که یه تراژدی در شرف وقوعه، فوجینوما ‏ساتورو که قربانی بالقوه ی این تراژدیه، به یکباره خودش رو چند دقیه قبل از وقوع حادثه پیدا می کنه. این مانگاکای 29 ساله از این پدیده عجیب و اسرارآمیز که اسمش رو احیا گذاشته استفاده می کنه تا جون های بیشماری رو نجات بده. با این حال، وقتی که اون رو به ناحق متهم به قتل یکی از نزدیکاش می کنن، ساتورو یه بار دیگه به گذشته بازگردونده میشه، اما این بار به سال 1988، یعنی 18 سال قبل و به زودی متوجه میشه که اون قتل ممکنه به ربوده شدن و قتل یکی از همکلاسی هاش در دوران کودکی مرتبط باشه و این فرصتیه که بخواد اوضاعو مرتب کنه.

 

  1. The Promised Neverland

یک انیمه ترسناک تو سبک رازآلود که حسابی شما را به وجد می‌آورد و یکی از تجربه خاص شما می‌شود.

انیمه ناکجاآباد موعود، یه انیمه فانتزی رازآلود با تما بقاست که طی دو فصل توسط استودیو CloverWorks از روی مانگایی به همین اسم ساخته شده؛ البته پیشنهاد ما اینه که مانگاش رو هم بخونین چون این انیمه اقتباسی خیلی خلاصه شده مخصوصاً تو فصل دوم، اگرچه فصل اولش خیلی خیلی قشنگه. داستانش هم زندگی چند تا بچه یتیم رو تو یه یتیم خونه دنبال می کنه که بعد از پی بردن به وقایع وحشتناکی که انتظارشون رو می کشه، سعی دارن از یتیم خونه و دنیای ترسناکی که توش گرفتار هستن فرار کنن و در این راه با ناملایمات و سختی های خیلی ناجوری روبرو می شن. این انیمه از نظر ساختار، مخصوصاً تو فصل اول یه شاهکاره و پیشنهاد می کنیم که از دستش ندین.

 

  1. Mirai Nikki (TV)

یکی از انیمه های رازآلود و معمایی محبوب که شما را تو خودش غرق می‌کند.

انیمه Mirai Nikki یا خاطرات آینده، یه انیمه پر از تعلیق و رازآلوده که به داستان آمانو یوکیتِرو می پردازه؛ یه دختر کمرو و خجالتی که تمام کاراشو تو یه دفترچه  دیجیتال یادداشت می کنه؛ اون هیچ دوستی نداره ولی غالباً اونو در حال مکالمه با دوستای خیالیش دئوس اکس ماکینا، خدای زمان و مکان و خدمتکارش مورمور می بینیم. یه روز یوکیترو از خواب بیدار می شه و می بینه که تو یادداشتاش، وقایع روزی که باید سپری کنه یادداشت شده؛ اولش باور نمی کنه اما کم کم متوجه می شه که اون یادداشتا واقعاً قراره اتفاق بیفتن. تو همون روز متوجه میشه که همکلاسیش، گاسایی یونو هم یه دفترچه ی دیجیتال مشابه داره. تو راه خونه این دو نفر با هم تیم می شن تا یه تعقیب گنده ی مرموز رو گم و گور کنن و در همون حال دئوس اکس ماکینا بهشون توضیح می ده که اون دو نفر به همراه ده نفر دیگه وارد یه بازی بقا شدن که برنده ش جانشین یه خدا می شه. این انیمه رو استودیو asread ساخته و پیشنهاد می کنیم از دستش ندین.

 

  1. Detective Conan

کارآگاه کونان یه انیمه جذاب اما خیلی طولانی از ژانر جنایی و رازآلوده که البته از نظر من این انیمه، برشی از زندگی یکی از باهوش ترین کارآگاهاییه که به عمرتون دیدین و شامل ژانرای مختلفی از جمله کمدی، وحشت، ورزشی، اکشن، عاشقانه، درام، ماجراجویی و مهیج میشه؛ خلاصه آنچه خوبان همه دارن، کارآگاه کونان یکجا داره و از معدود انیمه های بلندیه که فیلر هاش هم می تونه جذاب باشه. کارآگاه کونان یه انیمه اپیزودیک کارآگاهیه که توش، شین ایچی کودو در تلاشه تا علاوه بر حل پرونده هایی که روزانه عین آهنربا جذبشون می کنه، بتونه از رازهای ارگان بسیار مخوفی که با یه دارو باعث شده بدنش آب بره، پرده برداره و انتقام بگیره… تو این هزار و اندی قسمت سازمان هایی مثل FBI، CIA، MI6 و غیره و غیره وارد داستان میشن تا پرونده ها یکی از یکی رازآلودتر باشن. راستی از نظر حضور صداپیشه های معروف و شخصیت های فوق العاده این انیمه یکی از غنی ترین انیمه هاست. خلاصه اینکه حقیقت محض رو همون طور که هست می بینه… شبیه بچه ها می مونه اما ذهن یک بزرگسال رو داره… اسمش…؟ کارآگاه کونان!

  1. Psycho-pass

انیمه سایکو پس، یه انیمه بی نظیره در مورد عدالتی که نحوه ی برقراریش تغییر کرده… داستانش تو قرن بیست و دوم روایت میشه و ژاپن تو اون روزگار سیستم Sibyl رو اجرا می کنه، ابزاری عینی برای تعیین سطح تهدید هر شهروند با بررسی وضعیت روانیشون که نشونه هایی از مقاصد مجرمانه داره و به نام Psycho-Pass هر فرد شناخته می شه. افراد پلیس با تحت نظر قراردادن مردم، غالباً با اعمال زور، هر کسی که کوچکترین نیت بدی تو سرش داره رو مجازات می کنه و اینطوری از قانون حمایت می کنه. در کنار اونا افراد دیگه ای هم هستن، بازرسایی که به جنایتکار پنهان تبدیل شدن و در ازای انجام کارهای کثیفشون آزادی نسبی بهشون اعطا شده. سونموری آکانه که یه زن جوون عدالتجو هستش باید تو این دنیا قدم برداره و با تماشای این انیمه با اون همراه خواهیم شد. این انیمه زیبا و رازآلود رو استودیو Production I.G ساخته. از دستش ندین.

  1. From The New World

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

انیمه ‏Shinsekai Yori‏ یا از دنیای نو، یه مجموعه انیمه ترسناک و رازآلود و فانتزی 25 قسمتی، محصول سال 2013 استودیو ‏انیمه سازی ‏A-1 Pictures‏ ـه. داستانش در شهر کامیسو 66 روایت میشه، واتانابه ‏ساکی 12 ساله به تازگی با قدرت های روانیش ‏بیدار شده و از پیوستن دوباره به دوستاش خیالش راحت شده، دوستایی مثل آساهینا ‏ساتوروی بدجنس، ایتو ‏مامورو ‏خجالتی، آکیزوکی ‏ماریای شاد و آئونوما شون که مرموز است و ساکی اونو دوست داره. با این حال، زمانی که ساکی شروع به زیر سوال بردن سرنوشت کسایی ‏می کنه که قادر به هوشیاری خودشون نیستن، ناراحتی به وجود میاد و بچه ها شروع به درگیر شدن با مسائلی ‏سری می کنن.

  1. Danganronpa: The Animation

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

با توجه به موفقیت بازی های Danganronpa، اسپین آف های مختلفی تو رسانه های مختلف از جمله انیمه اقتباسی، مجموعه ای از دو رمان نوشته شده توسط Tsuyoshi Kodakazu و تصویرگری Rui Komatsuzaki ساخته شده؛ انیمه دانگانرونپا یه انیمه رازآلود و ترسناکه که عمدتاً داستان ترسناک گروه های مختلفی ‏از دانش آموزان ظاهراً دبیرستانی رو روایت می کنه که توسط یه خرس عروسکی رباتیک به نام مونوکوما ‏مجبور به قتل همدیگه می شن. این انیمه شامل چندین فصل بوده و محصول استودیو لرچه ست که بر اساس ویژوال ‏‏ناول Spike Chunsoft‏ در سال 2013 ساخته شده و امیدواریم تماشاش رو از دست ندین. ‏

 

  1. Moriarty the Patriot

انیمه موریارتی میهن پرست یا Yuukoku no Moriarty یه انیمه معمایی تاریخی، ساخته شده در دو فصل، محصول استودیو Production I.G ـه. داستان این انیمه تو اواخر قرن نوزدهم و امپراتوری بریتانیا روایت میشه. به دلیل طبقه بندی سختگیرانه اجتماعی، شهروندای معمولی شانس کمی دارن که با تلاش به جایگاه های بالا دست پیدا کنن. ویلیام جیمز موریاتی دومین پسر خاندان موریاتی، پروفسور ریاضی جوونیه که به همراه برادراش آلبرت و لوییس، زندگی اشرافی معمولی ای داره. ولی رفتار آرومش این حقیقت رو که رییس گروهیه که دنبال ساخت دنیایی جدید از خاکستر دنیای قدیمه و آماده ی به بار آوردن خسارتی بزرگه رو اشتباه جلوه میده. انیمه یووکوکو نو موریاتی معنای تازه ای رو به اثر اصیل آرتور کونان دویل با قرار دادن کانون توجه بر شخصیت منفی داستان و اینکه اون چطور به تنها و اولین مشاور جنایی تبدیل میشه، می‎ده؛ پس از دستش ندین.

  1. Mononoke

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

انیمه شاهزاده مونونوکه، یه انیمه سینمایی محصول سال 1997 در سبک حماسی، رازآلود و ترسناک ژاپنی به نویسندگی و ‏کارگردانی هایائو میازاکی و ‏Studio Ghibli‏ ـه. انیمه پرنسس مونونوکه در اواخر دوره موروماچی ژاپن ‏همراه با عناصر خیال روایت میشه. داستان فیلم، درباره جنگجویی جوان به نام آشیتاکا ست که درگیر نبردی ‏میان ایزدان جنگل و آدم هایی می شه که خواهان استفاده از قدرت ها و منابع اونا هستن. هایائو میازاکی یه کارگردان خیلی بزرگ و شناخته شده در دنیاست و اصلاً پیشنهاد نمی کنیم که دانلود و تماشای هیچ کدوم از آثارش رو از دست بدین.

  1. Zankyou no Terror

انیمه طنین ترور یه مجموعه انیمه 12 قسمتی به کارگردانی واتانابه شین ایچیرو ی بزرگ (کارگردان Cowboy Bebop و Samurai Champloo) و از ساخته های اولیه استودیو MAPPA ست. کلمه “VON” قرمز رنگ، تنها چیزیه که بعد از حمله تروریستی به تاسیسات هسته ای تو ژاپن باقی مونده. دولت به دلیل ناتوانی بهم ریخته و پلیس دیوانه وار در جستجوی راهی برای سرکوب عاملاشه. مردم از اون اتفاق خبر ندارن تا اینکه شش ماه بعد، یه ویدیوی عجیب تو اینترنت پخش میشه. تو این ویدئو، دو پسر نوجوان که خودشون رو با عنوان “ابوالهول” معرفی می کنن، مستقیماً پلیس رو به چالش می کشن و تهدید به ایجاد ویرانی و آشوب در سراسر توکیو می کنن. پلیس به صرافت میفته تا این دو نوجوون رو پیدا و دستگیر کنه. Zankyou no Terror داستان Nine و Twelve رو روایت می کنه، دو پسری که پشت نقاب ابوالهول هستن. اونا نباید وجود داشته باشن، اما در دنیایی که از فریب و رازهای کثیف ساخته شده، دست به تخریب می زنن تا بلکه حقیقت تلخشون روشن شه.

  1. Death Parade

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

بعد از مرگ، یا بهشت یا جهنم در انتظار اکثر آدماست. اما برای چند نفر خاص، مرگ اونا رو به Quindecim می کشونه، باری که تنها دو نفر از افرادی که همزمان می میرند می تونن وارد اون بشن. متصدی بار یه چهره مرموز با اسم ‏Decim ـه که همچنین به عنوان داور هم عمل می کنه. اون کسایی رو که کارشون به  ‏Quindecim‏ ختم میشه، وارد یه بازی خطرناک می کنه تا قضاوتشون کنه. این بازیا تعیین می کنن که ‏آیا روح فرد به زندگی جدیدی تناسخ پیدا کنه یا به پوچی فرستاده بشه و دیگه هرگز دیده نشه. از دارت و بولینگ گرفته تا بازی های مبارزه ای، ماهیت واقعی هر فرد رو به آرامی آشکار میکنه. اگرچه روش های اون بدون تغییر باقی می مونه، اما ظهور ناگهانی یه فرد مبتلا به فراموشیِ مو مشکی باعث می شه که اون احکام خودش رو دوباره ارزیابی کنه. انیمه فستیوال مرگ ساخته Madhouse ـه و اگه می خواین تماشاش کنین باید بگم که به بار Quindecim‏ خوش اومدین.

  1. Baccano

انیمه باکانو یه مجموعه 13 قسمتیه که استودیو Brain’s Base، سازنده ی انیمه های ناتسومه و To Your Eternity اون رو ساخته؛ داستان این انیمه در اوایل دهه 1930 در شیکاگو اتفاق میفته، جایی که قطار بین قاره ای Flying Pussyfoot، سفر افسانه ای خودش رو آغاز می کند و قراره ردی از خون تو کل کشور به جا بذراه. همزمان تو نیویورک، یه دانشمند جاه طلب به اسم زیلارد و دستیارش انیس به دنبال بطری های گم شده اکسیر جاودانگی هستن. علاوه بر اینا، جنگ بین گروه های مافیایی هم بالا گرفته. این انیمه بر اساس یه لایت ناول معروف با همین نام ساخته شده و چندین واقعه اسرار آمیز رو دنبال می کنه که اول کار نسبت به همدیگه بی ربط به نظر می رسن اما اوضاع قر و قاطی میشه.

  1. serial experiments lain

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

انیمه تجربیات سریالی لین، یه انیمه 13 قسمتی ژاپنی محصول سال 1998 به کارگردانی ریوتارو ناکامورا و ‏تولید استودیو ‏Triangle Staff‏ ـه. داستانش هم زندگی ایواکورا ‏لین رو بررسی می کنه؛ دختر نوجوونی که تو ‏حومه ژاپن زندگی می کنه و با وایرد، شبکه رایانه ای مشابه با اینترنت، آشنا می شه؛ یعنی یکی از هم کلاسی هاش که خودکشی کرده، فردای روز مرگش، یه ایمیل برای همکلاسیاش می فرسته با این متن:”من زنده هستم. من در وایرد پیش خدا هستم.” به تبع این ماجرا، لین درگیر اتفاقات ‏وحشتناکی می شه. انیمه لین دارای تصویرسازی آوانگارد و سورئاله و موضوعات فلسفی مثل واقعیت، ‏هویت انسانی و ارتباطات رو بررسی می کنه. یه سریال معمایی آوانگارد روانشناختی که لین رو در حالی دنبال می کنه که انتخاب هاش هم بر دنیای واقعی و ‏هم بر روی وایرد تأثیر می ذاره. این انیمه خیلی تماشاییه، پس از دستش ندین.

 

  1. Hyouka

یکی دیگه از برترین انیمه های رازآلود که شخصا خیلی ازش لذت بردم:

انیمه هیوئوکا یه انیمه رازآلود 22 قسمتی، محصوله استودیو Kyoto Animation ـه و داستان هوتارو اورکی، دانش آموز سال اول دبیرستان رو روایت می کنه، اون فقط یه هدف داره، داشتن یه زندگی خنثی و در عین ‏حال صرفه جویی در انرژیش. اما متأسفانه، روزهای آرومش به پایان می رسه، چرا که خواهر بزرگترش، ‏توموئه، اونو مجبور می کنه تا با عضویت تو باشگاه کلاسیک بدون عضو، اونجا رو سرپا نگه داره.‏داستان چهار عضو کلاب کلاسیک، یعنی دوستای اورکی، ساتوشی فوکوبه و مایاکا ایبارا رو دنبال می کنه که با کنجکاوی سیری ناپذیر چیتاندا، اسرار بی اهمیت و در عین حال جذابی رو که تو زندگی روزمره شون وجود داره رو باید حل کنن. این انیمه آرت خوبی داره و داستانش هم خیلی دلچسبه، حتماً بگیرین و تماشاش کنین.

  1. Land of the Lustrous

انیمه Houseki no Kuni یا سرزمین فروزنده، یه مجموعه انیمه 12 قسمتی ساخت استودیو Orange تو سال 2017 ـه. داستان این انیمه به آینده ای اسرارآمیز اشاره داره، موجودات کریستالی به نام Gem تو دنیایی زندگی می کنن که توسط شش شهاب از بین رفته. به هر Gem نقشی اختصاص داده می شه تا با ماه داران مبارزه کنن، گونه ای که به اونا حمله می کنه تا بدنشون رو خرد کنه و از اونا به عنوان تزئین استفاده کنه. فسفوفیلیت که با نام فس هم شناخته می شه، جواهری جوان و شکننده ست که آرزوی کمک به دوستاش تو این نبردها رو داره. انیمه Houseki no Kuni تلاش های فس رو برای مفید بودن و محافظت از جواهرات خود دنبال می کنه. این انیمه نمره 8.40 رو از MAL دریافت کرده و قطعاً باید انیمه خوبی باشه.

 

28. Darker Than Black

برترین انیمه های رازآلود

انیمه بالاتر از سیاهی یه انیمه با دو فصل به همراه چند قسمت ویژه ست که توسط استودیو Bones سازنده ی انیمه هایی مثل Fullmetal Alchemist و Mob Psycho و My Hero Academia، ساخته شده. داستان انیمه ده سال بعد از زمانی که دروازه بهشت در آمریکای جنوبی و دروازه جهنم در ژاپن پدیدار گشته روایت میشه. تو این دروازه ها قوانین فیزیک تغییر میکنن. هم زمان با پدیدار شدن دروازه ها یه سری آدم در ازای از دست دادن احساساتشون توانایی های ویژه ای بدست میارن که به اسم پیمانکار شناخته میشن. تو ژاپن و در نزدیکی دروازه جهنم، کارگاه کیریهارا میساکی خودش رو درگیر مسائل مربوط به یه پیمانکار مرموز و قدرتمندی با اسم رمزی هی می کنه. هی که معروف به دروگر سیاهه، تحت امر سازمانی مرموز و با نفوذ قرار داره و همزمان به مسائل مربوط به پیمانکارها می پردازه.

  1. Mahou Shoujo Madoka★Magica

گول ظاهرشو نخور!

انیمه Mahou Shoujo Madoka Magika در مورد کانومه مادوکاست، دختر 14ساله ای که یه شب تو خواب شاهد جنگ دختری با موهای سیاه و یه هیولای ترسناکه. صبح بعد از همون شب، موقع رفتن به مدرسه دختری رو ملاقات میکنه که تازه به مدرسشون منتقل شده و خیلی شبیه دختر توی خوابشه! عجیب تر از اون اینکه اون دختر مادوکا رو میشناسه و توی راهرو ازش سوال میکنه که به دوستاش اهمیت میده یا نه! بعد از مدرسه وقتی که مادوکا با دوستش میکی سایاکا درحال برگشته صدای کسیو میشنوه که ازش کمک میخواد و… خلاصه اینکه این انیمه داستانی از امید، ناامیدی و دوستیه و ما رو با مشکلات یه دختر جادویی و بهایی که یه نفر باید برای تحقق رویاهاش بپردازه، آشنا می کنه. این انیمه رو استودیو Shaft ساخته و تماشاش رو بهتون توصیه می کنیم.

  1. Gosick

انیمه گوسیک (برگرفته شده از کلمه گوتیک به ژاپنی) روایتگر داستان کازویا، یه دانش آموزه که به تازگی به آکادمی سنت مارگریت منتقل شده، آکادمی در شهری قرار داره که مهد داستان ها و افسانه های ترسناک و وحشت آوره و اونجا با دختری بنام ویکتوریک آشنا می شه که دختری بسیار مرموز و فوق العاده زیباست و از هوش بسیار بالایی بر خورداره، با این حال اون دختر تمایلی به آکادمی نداره و اصلاً تو کلاس درس حاضر نمیشه و بیشتر وقت خودش رو تو کتابخانه به مطالعه و حل پرونده هایی می گذرونه که هرگز توسط هیچ کارگاهی حل نشدن. با اسرار بیشتری که به سرعت در حال توسعه هستن؛ از جمله ظهور یه کشتی ارواح و یه کیمیاگر با قدرت تغییر شکل، ویکتوریک و کوجو که به سرنوشت و مهارت های منحصر به فرد خودشون محدود شدن، چاره ای جز تکیه به همدیگه ندارن. این انیمه هم کار استودیو Bones ـه.

  1. Kuroshitsuji

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

انیمه خادم سیاه یا Kuroshitsuji یه مجموعه انیمه ست که استودیو A-1 Pictures اون رو ساخته و داستانش در مورد Ciel Phantomhive یا سگ نگهبان ملکه ست که تو رویدادهای ناراحت کننده انگلستان ویکتوریایی مراقب و محافظ ملکه ست. سیل با کمک سباستین مایکلیس، پیشخدمت وفادارش که توانایی های به ظاهر غیرانسانی ای داره از هر وسیله ای که لازمه برای انجام این کار استفاده می کنه. با تماشای این انیمه قراره متوجه شیم که این خادم سیاهپوش فراتر از اون چیزیه که به ظاهر نشون می ده. در حالی که این دو تلاش می کنن تا رمز و راز پشت زنجیره بدبختی ها رو کشف کنن، پیوندی بین اونا شکل می گیره که نه بهشت و نه جهنم نمی تونن نابودش کنن.

  1. Gankutsuou

انیمه کونت مونت کریستو یا Gankutsuou یه انیمه 24 قسمتی، محصول استودیو Gonzo در سال 2004ـه. در سال 5053، اشراف فرانسوی ویسکونت آلبر د مورسرف و بارون فرانتس داپینای تو جشنواره کارناوال شهرروی ماه، لونا شرکت می کنن. در حالی که فرانتس فقط به دنبال خوش گذرونیه، آلبرت به دنبال چیزی بیشتر برای پرکردن زندگیشه اما تو چشمای کنت مونت کریستو، یه نجیب زاده اسرارآمیز و جذاب که در حین اجرای اپرا با نگاه او روبرو می شه، چیزی بیشتر از اونچه که انتظارش رو داشته پیاد می کنه. آلبرت طی چند اتفاق با کنت دوست می شه و اون رو وارد جامعه فرانسه می کنه. با این حال، کنت کشیده تا در نهایت انتقامش رو از کسایی که قرن ها قبل به او ظلم کردن، بگیره. انیمه گانکوتسو سرنوشت درهم تنیده آلبرت و کنت و بهای نهایی انتقام رو دنبال می کنه.

  1. Mawaru Penguindrum

انیمه Penguindrum‏ یه انیمه 24 قسمتی آوانگارد و رازآلوده که استودیو Brain’s Base اون رو ساخته. داستان این انیمه در مورد خانواده تاکاکورا ست که براشون، سرنوشت یه چرخ همیشه در حال چرخشه که با شور و شوق اون ها رو نشونه رفته. در نبود پدر و مادرشون، برادرای دوقلو، کانبا و شوما، تنها با خواهر کوچک محبوبشون هیماری زندگی می کنند، که وضعیت جسمانیش خیلی بده. تو روزی که به هیماری اجازه داده می شه تا به طور موقت بیمارستان رو ترک کنه، برادراش اون رو برای جشن گرفتن به آکواریوم می برن، جایی که سرنوشت مشخص خانواده با افتادن ناگهانی اون رقم می خوره. با این حال، وقتی که هیماری به طور غیرقابل توضیحی توسط یه کلاه پنگوئنی از فروشگاه سوغات آکواریوم احیا می شه، دست سرنوشت همچنان صادقانه اونا رو به پیش می بره. پیشنهاد می کنیم که این انیمه رو از دست ندین.

  1. Ghost Hunt

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

زمانی که تانیاما ‏مای و دوستاش تو مدرسه هستن، دوست دارن داستان ارواح برای هم ‏تعریف کنن. ظاهراً یه ساختمان متروکه تو محوطه مدرسه وجود داره که منبع خیلی از داستان های روحیه. در طول داستان، اونا با یه پسر مرموز رودررو می شن و معلوم می شه که این فرد شیبویا کازویا، یه ‏جوون 17 ساله ست که رئیس شرکت تحقیقات روانی شیبویاست و مدیر مدرسه اون رو برای بررسی داستان های ‏اطراف ساختمان متروکه مدرسه فراخوانده. در طی فعل و انفعالاتی کازویا به زور مای رو استخدام می کنه تا ‏هزینه دوربین رو پرداخت کنه و دستیار آسیب دیده ش رو جایگزین کنه. از اون نقطه به بعد، مای شروع به یادگیری ‏دنیای ماوراء الطبیعه و حرفه شکار ارواح می کنه. انیمه شکار روح، یه مجموعه انیمه 25 قسمتی محصول سال 2015 استودیو ‏J.C.Staff‏ بر اساس لایت ناولی ‏‏با همین اسمه.

 

  1. Dennou Coil

داستان انیمه دنّو کویل در مورد یه دختر مدرسه ای به اسم یوکو “یوساکو” اوکونوگی و خانواده شه که تازه به شهر دایکوکو نقل مکان کردن، اون هم علیرغم شایعاتی که میگن مردم توش ناپدید میشن. اونجا مادربزرگش، که لقب مگا-با رو داره، مغازه ای به اسم مگاسیا رو اداره میکنه و تخصصش ابزار غیرقانونیه که با دنیای مجازی ارتباط دارن. مگا-با همچنین یه آژانس کاراگاهی مخفی به نام “سیم پیچ” یا کویل رو هم اداره میکنه که درمورد اتفاقات فاسد دنیای مجازی تحقیق میکنه. یوساکو طی اتفاقاتی با این گروه درگیر میشه و داستان های جالبی رو رقم میزنه.

 

  1. Neuro: Supernatural Detective

داستان انیمه حول محور نئورو می گرده، نئورو یه موجود شیطانیه که تو دنیای شیاطین زندگی میکنه و به معما و رمز و راز علاقه داره؛ وقتی که با خبر میشه در دنیای خارج هم معما و رمز و راز وجود داره به سطح زمین میاد تا یه معمای نهایی پیدا کنه تا به وسیله ی اون قادر به رفع گرسنگی سیری ناپذیرش بشه. اون به سطح زمین میاد و با کاتسوراگی یاکو آشنا میشه که پدرش به قتل رسیده؛ اون حالا یه معمای خوب برای حل کردن داره و قبول میکنه که برای حل کردن معمای قتل پدرش به اون کمک کنه اما در عوض یاکو رو مجبور میکنه که به جای اون نقش کارآگاه رو بازی کنه؛ نئورو همیشه دنبال سخت ترین معما می گرده. انیمه نئورو: کارآگاه فراطبیعی (Majin Tantei Nougami Neuro) یه انیمه 25 قسمتی در ژانر رازآلود و اساطیریه که استودیو Madhouse اون رو ساخته.

  1. The Millionaire Detective: Balance Unlimited

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

انیمه کارآگاه میلیونر یه انیمه رازآلود 11 قسمتیه که سال 2020، استودیو CloverWorks اون رو ساخته و داستانش حول محور یه کاراگاه مایه داره به اسم دایسوکه کانبه که به پایگاه جنایات مدرن فرستاده شده و اونجا، همکار هارو کاتو می شه، یه بازرس که عدالت رو فراتر از هر چیزی می دونه. این دو نفر کاملاً از نظر شخصیتی در تضاد با همدیگه هستن  و حسابی در طول حل پرونده ها با هم دیگه درگیر میشن. هارو از روش های پولی دایسوکه سرخورده می شه و باورش اینه که همه چی به پول نیست. معماهای چالش برانگیزی مقابل این دو کاراگاه قرار می گیرن و این دو قطب متضاد باید برای حلشون  همکاری کنن.

  1. Persona 4

انیمه معمایی

انیمه پرسونا 4، یه مجموعه انیمه با دو فصله و داستان ناروکامی یو رو دنبال می کنه به دلیل کار پدر و مادرش مجبور میشه به شهر اینابا نقل مکان کنه و به مدت یه سال، همراه دایی و دختردایی خودش زندگی کنه. اون تو مدرسه با هانامورا یوسکه، ساتوناکا چیه، و یوکیکو آماگی آشنا میشه و قرار میذارن که روی افسانه شهری کانال نیمه شب تحقیق کنن. جریان افسانه کانال نیمه شب از این قراره که اگه تو یه نیمه شب بارونی، به یه تلویزیون خاموش نگاه کنی، می تونی نیمه گمشده خودت رو توش ببینی. طی یه سری اتفاقات، یو می فهمه که می تونه وارد دنیایی که پشت تلویزیون قرار داره، بشه و همین باعث میشه که همراه یوسکه، چیه، و یوکیکو درگیر یه سری قتل زنجیره ای بشن.

 

  1. Another

انیمه دیگری، یه مجموعه انیمه ای 12 قسمتی تو ژانر رازآلود و ترسناکه، این انیمه محصول سال 2012 استودیو ‏P.A. Works‏ ـه و ‏داستانش از این قراره که تو کلاس سوم ج دبیرستان یومیامای شمالی، یه دانش آموز انتقالی به اسم ساکاکیبارا ‏‏کوئیچی بعد از گرفتن مرخصی استعلاجی یه ماهه به مدرسه بر می گرده و میون همکلاسی های ‏جدیدش به طور غیرقابل توضیحی به سمت می میساکی کشیده می شه؛ یه دختر محجوب و آروم با یه چشمبند ‏که اونو تو زمان غیبتش و تو بیمارستان ملاقات کرده بوده اما هیچ کدوم از همکلاسی هاش وجود او دخترو تصدیق نمی ‏کنن و به اون هشدار می دن که خودش رو با چیزایی که وجود ندارن درگیر نکنه. در تضاد با هشدار اونا، ‏کوئیچی با می دوست می شه و خیلی زود متوجه حقیقت شوم پشت دلهره دوستاش می شه.

  1. B: The Beginning

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

این انیمه اکشن و رازآلود به سفارش نتفلیکس و توسط Production I.G در دو فصل 12 و 6 قسمتی ساخته شده و به داستان پر از تعلیق کیلر بی می پردازه. تو جزایر کرمونا، یه فرد انتقام جو ساکنه.  Killer Bبدنام که توسط برخی قهرمان شناخته میشه و توسط برخی دیگه تحت تعقیبه و عدالت رو تو مشت خودش گرفته؛ این فرد مسلح به تیغه ای تیز و دارای توانایی های فوق بشریه. سرویس تحقیقات سلطنتی (RIS) که قادر به دستگیری این مرتد نیست، از تخصص کیت فلیک، یه کارآگاه کارکشته و در عین حال عجیب و غریب که پس از فقدان شخصی به دپارتمان بایگانی منتقل شده، کمک می گیره. کیت با کمک دستیارش لیلی هوشینا و کمک های غیرمنتظره خود کیلر بی، شروع به کشف توطئه های مربوط به سازمان های مخفی، تروریسم داخلی و آزمایش های انسانی می کنه. و می فهمه وقتی که دخالت RIS فراتر از محدوده عدالت باشه، میزان فساد دولت و همچنین قابل اعتماد بودن متحدان نزدیک زیر سوال می ره.

  1. UN-GO

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

در آینده ای ویران، کارآگاه شینجورو یوکی که خیلیا اون رو «کارآگاه شکست خورده» می نامن، معماها رو تو سراسر توکیو حل می کنه. کارآگاه شکست خورده با کمک همکار عجیبش اینگا، بصیرت و نبوغ خودش در رسیدگی به پرونده ها، به ویژه مبحث قتل، قادر به حل معماهای متعدد و دستگیری مجرمان زیادی بوده؛ با این حال، به نظر می رسه که پارتنرش برای افرادی که دستگیر می کنن، افکار شوم دیگه ای در سر داره و حقیقت هویت و انگیزه دستیارش در پرده ای از راز پنهانه. این انیمه رازآلود 11 قسمت داره و استودیو Bones اون رو ساخته، البته فقط رازآلود نیست، تم فراطبیعی رو هم میشه در این انیمه دید.

  1. Haibane Renmei

انیمه هایبانه رنمه یه انیمه 13 قسمتی تو ژانر فانتزی و رازآلود با تم روانشناختیه که استودیو Radix در سال 2002 ساخته و داستانش تو شهری که مدتها پیش فراموش شده، اتفاق میفته؛ شهری که اطرافش با دیوارهای بلندی پوشیده شده و آدماش با هایبانه ها که مثل فرشته ها روی پشتشون بالهای سفیدی دارن و کسی نمیدونه که از کجا میان با هم زندگی میکنن. راکا بعد از اینکه از یک خواب عجیب بیدار میشه و خودش رو در حال خراش دادن یه پیله خیلی بزرگ پیدا می کنه، تبدیل میشه به جدیدترین Haibane این شهر. با اینکه چیزی از زندگی گذشته ش به یاد نمیاره، راکا تلاش میکنه خودش رو با محیط جدید وفق بده، اما یک سوال در ذهن او باقی می مونده. هایبانه ها چین و هدفشون چیه؟ چه چیزی اون طرف دیوارهای عظیم و عبورممنوع این شهر وجود داره؟ انیمه هایبانه رنمی یا رنمه نه تنها داستان راکا بلکه داستان اطرافیانش رو هم تعریف می کنه، چراکه اونا زندگی خودشون رو بدون خاطره ای از گذشته می گذرونن در حالی که سعی می کنن از درد قبلی خودشون رها شن و در نهایت نجات پیدا کنن.

  1. Ajin: Demi-Human

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

انسان های اسرارآمیز جاودانه معروف به آجین برای اولین ‏بار 17 سال پیش در آفریقا ظاهر شدن. پس از کشف، اونا رو به عنوان تهدیدی برای بشر شناختن، چرا که ‏ممکنه از قدرتشون برای شر استفاده کنن و اینکه آدما قادر به نابودیشون نبودن. از اون زمان، هر وقت یه ‏آجین در جامعه پیدا میشه، باید بلافاصله دستگیر و بازداشت بشه‎.‎‏ ناگای ‏کی که سخت درس می خونه تا دکتر ‏بشه، یه دبیرستانیه که اطلاعات کمی در مورد آجین ها داره و فقط دیده که اونا هر از چند گاهی تو ‏اخبار ظاهر می شن. به دانش آموزا آموزش داده می شه که این موجودات انسان محسوب نمی شن، اما ‏کی تو کلاس توجه زیادی به این آموزشا نداره و از قضا بعد از مرگ ناگهانیش به عنوان یه آجین به زندگی برمی گرده. انیمه آجین یه مجموعه انیمه تو ژانر وحشت و رازآلود 13 قسمتی، محصول سال 2016 استودیو ‏Polygon ‎‎Pictures‏ ـه و بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده. ‏

 

  1. Cuticle Detective Inaba

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

هیروشی اینابا یه کارآگاه استثنایی محسوب میشه چرا که اون از ژنی به نام اسپلیسینگ بوجود اومده که بهش این قابلیت رو میده که بتونه از شکل انسانی به شکل یه گرگینه تبدیل شه. اون با چشیدن و مزه کردن تار موی افراد میتونه تمام اطلاعات مربوط به اونها رو بدست بیاره… هیروشی یکی از اعضای سابق پلیس محسوب میشه و سابقا با یکی از افسرهای پلیس همکار بوده ولی در حال حاضر با روحیه سادیستی خودش یه آژانس کارآگاهی راه انداخته… دشمن اصلی هیروشی فردیه به اسم دان والنتینو یه شیطان واقعی ولی در لباس انسان که همه چی رو تو پول میبینه و واسه پول هرکاری میکنه و همچنین فردی به اسم سامورایی لارنس که همیشه سرشو با یک کیسه میپوشونه. هیروشی و دوستاش اکثر اوقات در تکاپو هستن که “دان” رو دستگیر کنن و تحویل قانون بدن تا به سزای اعمالش برسه ولی هر دفعه به یه دلیلی تو این کار شکست میخورن. انیمه Cuticle Tantei Inaba یه انیمه کمدی و جنایی 12 قسمتیه که استودیو Zexcs اون رو از مانگایی به همین اسم ساخته.

 

  1. Gleipnir

انیمه گلیپنیر یه انیمه 13 قسمتی اکشن، رازآلود و اچیه که بهار 2020 توسط استودیو PINE JAM ساخته شده و داستان کاگایا شوئیچی، یهدبیرستانی معمولی تو یک شهر کوچیک رو روایت می کنه. اون یه روز، وقتی همکلاسی خوشگلش تو آتیش سوزی انبار گیر میفته، به قدرت مرموزی پی می بره: اون میتونه به یه سگ پشمالو با یه هفت تیر بزرگ با یه زیپ پشت کمرش تبدیل بشه. زندگی آئوکی کلر رو نجات میده و رازش رو باهاش درمیون میذاره ولی اون دختر به دنبال خواهرشه که اون هم به هیولا تبدیل شده و خانوادش رو کشته و براش اهمیت نداره که این کار رو چقدر کثیف انجام بده و سعی داره با اخاذی از شوئیچی به هدف خودش برسه. این انیمه از رو مانگایی به همین اسم ساخته شده.

 

  1. Psychic Detective Yakumo

برترین انیمه های رازآلود

انیمه Shinrei Tantei Yakumo یه انیمه 13 قسمتی ترسناک و رازآلوده توسط استودیو Bee Train ساخته شده و داستانش از این قراره: سال دوم دانشگاهِ اوزاوا هاروکا به شدت ترسناک می شه. یکی از دوستاش تسخیر شده، یکی دیگه خودکشی کرده و هاروکا می تونه نفر بعدی باشه. سایتو یاکومو، دانشجوی مرموزیه که با یه چشم قرمز به دنیا اومده؛ چشمی  که به اون اجازه می ده ارواح رو ببینه و با اونا ارتباط برقرار کنه. اما متوفی همیشه دست از کار نمی کشه و برخی از قاتلا هم آماده کشتار دوباره هستن تا جلوی اجساد رو از گفتن یه سری داستان بگیرن. ولی این مانع مهارت هاروکا در کشف اسرار دفن شده نمی شه. آیا این جفت کارآگاه فرا طبیعی می تونن پرونده های مردگان رو حل کنن یا خودشون به سردخونه میرن؟

 

  1. xxxHOLiC

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

xxxHOLiC  داستان Watanuki Kimihiro است، پسری گیج با “قدرت” دیدن ارواح.

این انیمه با چند فصل و یک فیلم سینمایی به داستان واتانوکی کیمیهیرو می پردازه. اون پسر قدرت دیدن ارواح و انواع مختلف جانوران فرا طبیعی رو داره و اون رو قدرت فوق العاده آزار دهنده ای می دونه و به شدت ازش متنفره. یه روز تو راه خونه، همون طور که ارواح اذیتش می کنن، به شکل غیرقابل توصیفی مجبور میشه بره تو یه انبار. اونجا، یوکُو رو ملاقات می کنه، زنی اسرارآمیز که ادعا می کنه که می تونه اون رو از شر این قدرت آزار دهنده  که موجودات دردسرساز رو جذب می کنه، خلاص کنه، ولی اون کار یه بهایی داره. پس ازش می خواد که تو فروشگاهش که آرزوهای مردم رو برآورده می کنه، کار کنه و اینطوری ماجراجویی عجیب و اسرارآمیز واتانوکی شروع میشه. انیمه رو استودیو Production I.G از روی یه مانگا به همین اسم ساخته، امیدواریم ببینین و لذت ببرین.

  1. Paranoia Agent

انیمه معمایی

تو این انیمه  قراره با داستان یه پسر بچه دبستانی ملقب به شونن بت آشنا بشین ‏که با چوب بیسبال طلایی و خمیده ش به افراد مختلف حمله می کنه. دو تا بازرس پلیس مامور بررسی این ‏پرونده می شن تا بتونن مانع از انجام حملات بیشتر این بچه شن. ولی خیلی زود متوجه میشن که این پرونده فراتر از اون چیزیه که تصورش رو می کردن. انیمه ‏Mousou Dairinin، عامل پارانویا یا پارانویا ایجنت، یک انیمه رازآلود و ترسناک 13 قسمتی محصول ‏‏سال 2004 استودیو ‏Madhouse‏ ـه و توصیه می کنیم که حتماً تماشاش کنین.

  1. Dusk Maiden Of Amnesia

انیمه Tasogare Otome x Amnesia یک مجموعه انیمه 12 قسمتی به همراه یک قسمت ویژه محصول سال 2012 ‏استودیو SILVER LINK ـه. داستان انیمه تو آکادمی خصوصی سیکیو اتفاق می افته: یه مدرسه خیلی قدیمی ‏با چندتا ساختمون که هر کدوم در مقاطع مختلف تاریخ بدون توجه به معماری موجود ساخته شدن. خیلی از اون ساختمونا روی هم قرار گرفتن و با همدیگه ادغام شدن و در نتیجه یه ساختار هزارتو مانند به صورت ‏ناخواسته ایجاد می کنن که افراد ناآشنا به راحتی راه خودشون رو گم کنن. اون مدرسه روی یه ‏زیارتگاه قدیمی ساخته شده، جایی که یوکو توش درگذشته. از اونجایی که بدن و حسرتش به مدرسه گره ‏خورده ، حتی اگه بخواد هم نمی توانه محوطه مدرسه رو ترک کنه. این انیمه داستان منحصربه فرد دانش آموزایی که با هم کار می کنن تا از رویداد های ماوراء الطبیعه مدرسه خودشون پرده بردارن رو تعریف می کنه و قراره  اونا در تمام این مدت به حقیقت پشت مرگ یوکو نزدیک تر شن.

  1. Beautiful Bones: Sakurako’s Investigation

انیمه معمایی

وقتی که تاتواکی ‏شوتارو برای اولین بار با کوجو ‏ساکوراکو ملاقات می کنه، می دونه که زندگیش هرگز مثل قبل نمیشه. اون اول معتقد بود که اون دختر مسئول ناپدید شدن یه نفر تو همسایگی خونه شونه ولی بعداً از استعداد واقعی اون مطلع میشه: تجزیه و تحلیل نمونه های استخوان. ساکوراکو مجموعه ای از استخوان های بازسازی شده حیونا رو جمع کرده، اما آرزوش اینه که از تنوع انسانی بیشتری برخوردار باشه و همین باعث ناراحتی اطرافیانش می شه. خیلی زود، شوتارو شروع به همراهی با استخون شناس عجیب و غریب برای حل موارد حل نشده  مختلف می کنه. اما با توجه به اتفاقات زیادی که در اطرافشون رخ می ده، باید ببینیم که راز بزرگتری پشت پرده دارن یا نه؟ Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatteiru داستان دو شریک غیرمحتمل رو روایت می کنه که هر کدوم به روش خودشون نشون می دن که استخونا می تونن نحوه مرگ هر شخصی رو بگن، اما باید به این اشاره کرد که فقط مردم می تونن بگن که چطور زندگی کردن. این انیمه 12 قسمته و محصول استودیو TROYCA ست.

 

51. Id:Invaded

سیستم Mizuhanome یه سیستم بسیار پیشرفته ست که به افراد اجازه می ده تا به یکی از جذاب ترین مکان های موجود یعنی ذهن انسان وارد بشن. کارآگاهای گروه تخصصی پلیس کورا با استفاده از “ادوات ادراکی” که تو صحنه جرم به جا مونده، می تونن ذهن ناخودآگاه یک جنایتکار رو به عنوان جریانی عجیب از افکار در دنیای مجازی نشون بدن. وظیفه اونا کاوش تو این دنیای روانیه که به اون «ID Well» می گن تا هویت مجرم رو پیدا کنن. هر کسی نمی تونه وارد ID Well بشه. پیش نیاز این کار اینه که خودتون باید یه نفرو کشته باشین. چنین موردی برای کارآگاه سابق ناریهیساگو آکیهیتو، که به اسم “ساکایدو” شناخته می شه و تو زندانه مصداق داره. با پیشروی داستان اون قراره بفهمه که ماجرا به این سادگیا نیست. این انیمه رازآلود 13 قسمتیه و استودیو NAZ اون رو ساخته.

 

52. Joker Game

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

انیمه جوکر گیم یه انیمه 12 قسمتی، محصول استودیو Production I.G ـه و  داستانی نظامی رو روایت می کنه که دو سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم یعنی سال ۱۹۳۷ میلادی اتفاق میفته؛ سرهنگ دوم یوکی از ارتش امپراتوری ژاپن دست به تاسیس یک گروه خاص برای تجسس با ویژگی هایی فراتر از محدودیت های خشک نظامی ارتش میزنه و این نهاد خاموش آژانس D نام داره. همراه یوکی ، یه نفر دیگه به نام سرهنگ ساکوما هست تا فعالیت ها و عملکرد های این گروه رو زیرنظر بگیره. این آژانس، محلی برای تربیت اشخاصیه که ماموریت های سری و جاسوسی خارج از چارچوب ارتش رو انجام می دن. «نمیر، نکش و دستگیر نشو»، سه قانون معیار برای هر عضو این آژانسه. و حالا یه مأموریت سرنوشت ساز بر عهده این آژانسه، اونا باید پرونده ای بنام “Black Note” رو حل کنن که حل شدنش بقای آژانس رو تضمین می کنه.

 

53. Durarara!!

برترین انیمه های رازآلود و معمایی

انیمه دورارارا یه مجموعه انیمه رازآلود و اکشنه که در چند فصل توسط استودیو Brain’s Base بر اساس لایت ناولی به همین اسم ساخته شده. تو ناحیه مرکزی شهر توکیو، محله ایکبوکورو، میون شایعات و هشدارهای عجیب و غریب از باندهای ناشناس و سرنشینای خطرناکش، یه افسانه شهری بیش از بقیه برجسته نشون می ده، وجود یه Black Rider بی سر که گفته می شه در حال روندن یه موتور سیکلت جت بلک تو خیابونای شهر دیده میشه. ریوگامین ‏میکادو همیشه تو کف هیجان زندگی شهری بوده و دعوت یکی از دوستای دوران کودکیش اونو متقاعد می کنه که بره به توکیو. به نظر می رسه که در اولین روز حضورش تو اون کلانشهر، سوار سیاه رو می بینه و آرزوهاش برآورده شده. اما با شروع رویدادهای ماوراء طبیعی، شهروندای عادی مثل خودش، همراه با رنگارنگ ترین ساکنان ایکبوکورو، در هیاهویی که تو شهرشون به راه می افته، گرفتار می شن. پیشنهاد می کنیم که حتماً تمام فصلاش رو تماشا کنین.

 

ویدئوی زیر رو از دست ندید

 

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل