معرفی برترین فیلم های آنجلینا جولی Angelina Jolie

معرفی برترین فیلم های آنجلینا جولی Angelina Jolie

پس از جلب توجه جریان اصلی عالم سینما به خاطر نقشش در فیلم جنایی دهه 90 هکرها، تحسین منتقدان برای آنجلینا جولی با فیلم Gia در سال 1998 به دست آمد. آن فیلم بیوگرافی سوپر مدل تراژیک دهه  70 و یک فیلم HBO بود که دسترسی آن را محدود می کرد، اما جولی فقط باید یک سال دیگر صبر می کرد تا از آستانه فوق ستاره بودن عبور کند. در سال 1999 نه تنها اولین فیلم پرفروش باکس آفیس او The Bone Collector، با بازی دنزل واشنگتن، بلکه اولین (و تنها) جایزه اسکار او به عنوان بازیگر نقش مکمل زن در فیلم دختر، قطعی شد. پس از آن، حرفه جولی روی غلتک افتاد. به معنای واقعی کلمه، نقش بعدی او فیلم بلاک باستر بزرگ سرقت خودرو Gone in 60 Seconds بود. او به سرعت در نقش لارا کرافت در دو فیلم Tomb Raider جا افتاد و تلاش کرد تا حماسه شمشیر و صندل را با الکساندر احیا کند و فیلم اکشن آقای و خانم اسمیت را منتشر کند. جولی بهترین عملکرد خود را با منتقدان در پایان دهه 2000 با Wanted، Kung Fu Panda، Beowulf و A Mighty Heart داشت که همگی در کنار هم منتشر شدند و همگی Certified Fresh بودند. در فیلم A Mighty Heart، جولی در نقش ماریان پرل، همسر روزنامه نگار آمریکایی دنیل پرل، که در سال 2002 در پاکستان به قتل رسید، بازی می کند. شبح جنگ روی سه فیلمی که جولی از آن زمان کارگردانی کرده است یعنی In the Land of Blood and Honey، Unbroken و First They Killed My Father سایه انداخته.

جولی به لطف فیلم Changeling نامزد جایزه اسکار شد و سالت یک تلاش اکشن معتبر بود، اما توریست با جانی دپ در سال 2010 یک اشتباه بزرگ بود. فیلم Ditto By the Sea را با شوهر آن زمان خود برد پیت کارگردانی کرد. اما جای نگرانی نیست! او پس از شروع روند بازسازی لایو اکشن دیزنی از طریق Maleficent در سال 2014 و همچنین دنباله آن Mistress of Evil، به آغوش باز مورد استقبال خانواده دیزنی قرار گرفت. او این اواخر با فیلم The Eternals اثر Chloe Zhao به MCU پیوسته، اما ما تولد دوباره او را با نگاهی به برترین فیلم های آنجلینا جولی، که توسط Tomatometer رتبه بندی شده اند، جشن می گیریم!

 

  1. فیلم Gia

سینمایی جیا یک فیلم تلویزیونی زندگی نامه ای دربارهٔ زندگی جیا کارنگی سوپرمدل آمریکایی است. این فیلم محصول سال ۱۹۹۸ است و بازیگران آن آنجلینا جولی، فی داناوی، مرسدس روئل و الیزابت میچل هستند. این فیلم به کارگردانی مایکل کریستوفر و نویسندگی کریستوفر و جی مک اینرنی است. موسیقی متن جیا را ترنس بلنچرد ساخته است. جیا کارنگی (آنجلینا جولی) اصلیتی فیلادلفیایی دارد و به نیویورک مهاجرت می کند تا یک مانکن شودو بلافاصله توجهش به وکیل قدرتمند، ویلهلمینا کوپر (فی داناوی) جلب می شود. طرز برخورد و زیبایی جیا به او کمک می کند به سرعت رشد کند و صنعت مدل مسلط می شود، اما تنهایی مداوم او پس از مرگ ویلهلمینا او را به داروی تغییر حالت دهنده مثل کوکائین می کشاند. او به عشق شهوتی با لیندا (الیزابت میچل)، یک هنرمند گریم گرفتار می شود.

 

  1. فیلم Kung Fu Panda

فیلم انیمیشن پاندای کونگ فوکار یک فیلم کمدی رزمی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۸ است. کارگردانی این فیلم توسط جان استیونسن و مارک آزبرن و نویسندگی آن توسط جاناتان ایبل و گلن برگر بر پایه داستانی توسط اتان ریف و سایرس ووریس صورت گرفته است. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم های پاندای کونگ فوکار است. گویندگان این فیلم افرادی چون جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، ایان مک شین، ست روگن، لوسی لیو، دیوید کراس، رندل دوک کیم، جیمز هنگ، دن فوگلر، مایکل کلارک دانکن و جکی چان می باشند. داستان این فیلم در چین باستان که حیوانات در آن حضور دارند روایت می شود که بر روی یک پاندا به نام پو (بلک) که به کونگ فو علاقه دارد، تمرکز دارد. زمانی که یک پلنگ برفی بدنام به نام تای لانگ (مک شین) پیش بینی شده است که از زندان چور گام فرار می کند، پو ناخواسته به عنوان «جنگجوی اژدها» نامیده می شود. آنجلینا جولی نقش ببری را بازی می کند.

 

  1. فیلم A Mighty Heart

یک قلب قدرتمند یک فیلم درام آمریکایی محصول سال ۲۰۰۷ به کارگردانی مایکل وینترباتم بر اساس فیلمنامه ای از جان اورلوف است. این بر اساس خاطرات سال 2003 به همین نام اثر ماریان پرل است. آنجلینا جولی در فیلم A Mighty Heart، یک فیلم فوری و در عین حال با درایت درباره موضوعی دشوار، طیف کامل احساسی زنی را در یک موقعیت ناامیدکننده منتقل می کند. پرل توسط هواداران عمر شیخ در کراچی ربوده شده. این فیلم همچنین تلاش های نیروهای امنیتی پاکستان، وزارت دادگستری و سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده (DSS) را برای ردیابی آدم ربایان و تحویل آنها به عدالت پوشش می دهد. شیخ مسئولیت ربودن و سر بریدن پرل را در سال 2002 به عهده گرفت.

 

  1. فیلم Wanted

‏ ‏

سینمایی تحت تعقیب نام یک فیلم اکشن و هیجان آور تخیلی به کارگردانی تیمور بکمامبتوف و با بازی جیمز مک آووی و آنجلینا جولی که در سال ۲۰۰۸ اکران شده است. تحت تعقیب اقتباسی است از کتاب کمیک استریپی به همین نام نوشته مارک میلر. هر چند داستان فیلم عملاً چندان ارتباطی با کمیک بوک ندارد. Wanted یک فیلم پاپ کورن لازمِ شیک و پرانرژی با اجرایی شوخ  از آنجلینا جولی (در نقش یک قاتل حرفه ای)، جیمز مک آوی و مورگان فریمن است که به منحرف شدن حواس از طرح بی معنی آن کمک می کند. وسلی گیبسون (جیمز مک آووی) جوان بدشانسی است که دوست دخترش بی وفا از آب درآمده است. در اداره ای که کار می کند نیز تحت نظارت یک رئیس عذاب دهنده و خشن است. روزی دختری به نام فاکس (آنجلینا جولی) او را از دست یک قاتل نجات می دهد. سپس وسلی را وارد گروه تروریستی به نام گروه برادران می کند.

 

  1. فیلم Beowulf

سینمایی بئوولف، یک فیلم انیمیشن سه بعدی آمریکایی در ژانر فانتزی به کارگردانی رابرت زمکیس و نویسندگی نیل گیمن و راجر آوری است، که بوسیلهٔ فناوری ضبط حرکت ساخته شده است. در این فیلم هنرپیشگانی همچون آنتونی هاپکینز (به نقش هروتگار)، ری وینستون (بئوولف)، آنجلینا جولی (مادر گرندل) و کریسپین گلاور (گرندل) به عنوان مدل پویانمایی و صداپیشه بازی کرده اند. فیلم نامه بر اساس اثر حماسی بیوولف که اولین متن حماسی آنگلوساکسون است نوشته شده است و با اثر اصلی تفاوت هایی دارد، هر چند شخصیت ها حفظ شده اند. فیلم ماجرای درگیری بئوولف با گرندل، مادر گرندل و اژدها را که در اثر اصلی آمده اند به تصویر می کشد.

 

  1. فیلم The One and Only Ivan

ایوان منحصربه فرد، یک فیلم درام و فانتزی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ میلادی به کارگردانی تئا شاروک است. فیلمنامه این اثر توسط مایک وایت و بر اساس رمان کودکانه ای با همین نام نوشته شده است. سم راکول به عنوان صدا پیشه ایوان (گوریل) است. آنجلینا جولی، برایان کرانستون، رامون رودریگز، پرنس بروکلین، آریانا گرینبلات، دنی دویتو، و هلن میرن نیز در این فیلم صداپیشه دیگر کاراکترها هستند. فیلم داستان یک گوریل به نام ایوان را روایت می کند که در یک مرکز خرید بزرگ در قفس زندگی می کند. زندگی ایوان پس از آشنا شدن با یک فیل به نام راب کاملاً تغییر می کند و در این فروشگاه یک سگ ولگرد به نام باب هم حضور دارد. ایوان به کمک راب خاطرات پیش از حضور در این فروشگاه و قفس را به یاد می آورد و او هم به راب کمک می کند تا قطعه های گذشته اش را کنار هم قرار دهد تا طرحی برای فرار از این قفس و فروشگاه پیدا کنند.

 

  1. فیلم Sky Captain and the World of Tomorrow

سینمایی کاپیتان اسکای و دنیای فردا که اغلب به کاپیتان اسکای خلاصه می شود، یک فیلم علمی تخیلی ‏اکشن و ماجراجویی محصول سال ۲۰۰۴ به نویسندگی و کارگردانی کری کنران در اولین کارگردانی خود و تهیه ‏کنندگی جان آونت، سدی فراست، جود لاو و مارشا اوگلزبی است. جود لاو، گوئینت پالترو و آنجلینا جولی ‏بازیگران آن هستند. این نمونه ای از دیزلپانک “‏Ottensian‏” (قبل از جنگ جهانی دوم) است. در سال 1939 از ‏نظر فناوری پیشرفته، زپلین هندنبورگ ‏III‏ خود را بر فراز ساختمان امپایر استیت لنگر انداخت. در کشتی هوایی ‏دکتر خورخه وارگاس، دانشمندی است که ترتیبی می دهد تا بسته ای حاوی دو ویال به دکتر والتر جنینگز ‏تحویل داده شود. پس از آن، دکتر وارگاس ناپدید می شود. پولی پرکینز، خبرنگار ‏The Chronicle، در حال ‏بررسی ناپدید شدن وارگاس و پنج دانشمند مشهور دیگر است. یک پیام مرموز او را به تالار موسیقی رادیو ‏سیتی هدایت می کند، برخلاف هشدارهای سردبیرش، آقای پیلی، جایی که او در طول نمایش جادوگر شهر اوز ‏با دکتر جنینگز ملاقات می کند.‏

 

  1. فیلم Changeling

سینمایی بچه جایگزین فیلمی جنایی درام آمریکایی به کارگردانی کلینت ایستوود بزرگ و نویسندگی جی. مایکل استرکزینسکی است که دربارهٔ یک داستان واقعی رخ داده در دهه ۱۹۲۰ میلادی می باشد. سال ۱۹۲۸، در لس آنجلس، کریستین کالینز (آنجلینا جولی)، مادر مجرد مجبور می شود برای رفتن به سر کار، پسر ۹ ساله اش والتر را در خانه تنها بگذارد. اما زمانی که بازمی گردد، والتر را در خانه نمی یابد. جستجوهایش نتیجه نمی دهد و مراجعه اش به پلیس نیز سود چندانی ندارد. اما خطابه کشیش گوستاو برایگلب دربارهٔ فساد، بی لیاقتی و سهل انگاری پلیس لس آنجلس سبب می شود تا رئیس پلیس و مأمورین پرونده تلاش خود را چند برابر کنند. چند ماه بعد، پلیس به کریستین اطلاع می دهد فرزندش زنده در شهری دیگر یافته شده است. اما زمانی که کریستین برای تحویل گرفتن پسرش در مراسم برگزار شده توسط پلیس در ایستگاه راه آهن حاضر می شود، خود را با بچه ای اشتباهی روبرو می بیند.

 

  1. فیلم Those Who Wish Me Dead

سینمایی کسانی که آرزوی مرگ مرا می کنند یک فیلم اکشن و دلهره آور آمریکایی به کارگردانی تیلور شریدان با فیلمنامه ای از مایکل کوریتا، چارلز لیویت و شریدان است که براساس رمانی به همین نام از کوریتا ساخته شده است. در این فیلم آنجلینا جولی، نیکلاس هولت، فین لیتل، آیدان گیلن، مدینه سنگور، تایلر پری، جیک وبر و جان برنثال بازی می کنند. آنجلینا جولی در این فیلم نقش یک آتش نشان را بازی می کند. فیلم ماجرای پسر نوجوانی را روایت می کند که شاهد یک قتل وحشیانه بوده و حال، به واسطه برنامه حفاظت از شاهد تحت مراقبت نامحسوس پلیس است. در این بین، او برای پنهان شدن از دست دو قاتل بی رحمی که قصد جانش را دارند، به درون جنگل می گریزد اما حالا باید جانش را هم از خطر قاتل ها نجات دهد و هم از خطر آتش سوزی مهیبی که جنگل را فرا گرفته است.

 

10 . فیلم Salt

سینمایی سالت، فیلمی در ژانر اکشن مهیج و جاسوسی آمریکایی به کارگردانی فیلیپ نویس و نویسندگی کورت ویمر است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. زنی به نام اِولین سالت (آنجلینا جولی) که مأمور سی آی ای است در روز سالگرد ازدواجش با یک آلمانی به نام مایک (آگوست دیل) که حشره شناس بزرگی است برای بازجویی از یک جاسوس روسیه می رود. این جاسوس از برنامهٔ قتل رئیس جمهور روسیه که در مراسم تشییع معاون رئیس جمهور شرکت کرده است پرده برمی دارد و می گوید نام مأمور روسی که برای این کار اجیر شده است اِولین سالت است. سالت بلافاصله فرار می کند و پس از تعقیب و گریزی طولانی رئیس جمهور روسیه را به قتل می رساند و خودش را به اُرلُف که فرار کرده است می رساند.

 

  1. فیلم The Good Shepherd

چوپان خوب یک فیلم جاسوسی آمریکایی محصول سال 2006 به تهیه کنندگی و کارگردانی رابرت دنیرو و با بازی مت دیمون، آنجلینا جولی و دنیرو است که بازیگران زیادی در نقش مکمل دارد. اگرچه این یک فیلم تخیلی است که بر اساس وقایع واقعی جیمز عیسی آنگلتون ساخته شده است، اما به عنوان داستان ناگفته ای از تولد ضد جاسوسی در آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) تبلیغ می شود. در سال 1961، حمله به خلیج پیگز به طرز فاجعه آمیزی پایان یافت. به ‏افسر ارشد سیا ادوارد ویلسون هشدار داده می شود که فردی مشکوک به جاسوسی در بخش او وجود دارد. با بازگشت به خانه، او یک عکس و صدای ضبط شده از یک زن و مرد را در رختخواب پیدا می کند. با این حال، ضبط دستکاری شده است و جزئیات خاصی مشخص نیست.

 

  1. فیلم Maleficent

سینمایی مالفیسنت، فیلمی آمریکایی در ژانر فانتزی تاریک، محصول سال ۲۰۱۴ می باشد که کارگردانی آن را رابرت استرومبرگ و نویسندگی آن را لیندا وولورتون به عهده گرفته است. آنجلینا جولی در نقش شخصیت مالیفیسنت این افسانه ظاهر شده است. در این فیلم که بازسازی پویانمایی سال ۱۹۵۹ والت دیزنی به نام زیبای خفته می باشد بیشتر داستان حول محور نقش متضاد زیبای خفته یعنی پلید می چرخد. همچنین این فیلم توانست چهارمین فیلم پرفروش سال نام بگیرد و تا کنون پرفروش ترین فیلمی محسوب می شود که آنجلینا جولی در آن هنرنمایی کرده است. از نکات قابل توجه فیلم، می توان به حضور فرزند آنجلینا جولی در نقش پرنسس آرورا ی جوان اشاره کرد.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)