معرفی برترین فیلم های کیت بلانشت Cate Blanchett

معرفی برترین فیلم های کیت بلانشت Cate Blanchett

کمتر کسی مخالف این ایده است که کیت بلانشت یکی از بزرگ ترین بازیگران نسل خود است. تطبیق پذیری محض او در بازی هایش در فیلم به ویژه او را به یکی از محبوب ترین ستاره های سینما در سه دهه گذشته تبدیل کرده است. برای سال 2022، او هشتمین نامزدی اسکار حرفه ای خود را برای فیلم TAR دریافت کرد.

در سال 2021، تنها در عرض چند هفته، او استعداد چندگانه خود را به نمایش گذاشت: برای فیلم «به بالا نگاه نکن» آدام مک کی، بلانشت خودش را به مجری اخبار کابلی به سبک مگین کلی یا میکا برژینسکی تبدیل کرد. مسبب خنده اصلی در یک کمدی نیش دار; بلانشت برای «کوچه کابوس» ساخته گیلرمو دل تورو تبدیل به یک زن مهلک در دهه 1940 شد که با یک کلاهبردار بیش از حد با اعتماد به نفس (برادلی کوپر) روبرو می شود.

بلانشت دو جایزه اسکار را برای فیلم The Aviator (2004) و فیلم Blue Jasmine (2013) دریافت کرده است که بار اول به عنوان بازیگر نقش مکمل و سپس به عنوان بازیگر نقش اول آن را کسب کرد. بلانشت همچنین با سه جایزه برای «هوانورد»، «یاسمین آبی» و به عنوان بخشی از گروه بازیگران فیلم ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه (2003) نامزد جایزه انجمن بازیگران سینما شده است. او فراتر از پرده بزرگ، نامزدی جوایز امی و انجمن بازیگران سینما را برای بازی در نقش فیلیس شلافلای در فیلم خانم آمریکا دریافت کرده است.

 

  1. مجموعه فیلم HOBBIT

برترین فیلم های کیت بلانشت

اولین فیلم از مجموعه دو فیلم «هابیت»، «یک سفر غیرمنتظره»، حدود 60 سال قبل از اتفاقات سه گانه «ارباب حلقه ها» رخ می دهد که در آن بلانشت برای اولین بار در نقش بانو گالادریل ظاهر شد، قوی ترین و زیباترین میان همه الف هایی که در سرزمین میانه باقی مانده اند، به گفته نویسنده کتاب J.R.R. تالکین، بانو گالادریل یک الف است که قدرت زیادی دارد و یکی از معتمدین گندالف (یان مک کلن) می شود. مانند سه گانه «ارباب حلقه ها» که کارگردانی پیتر جکسون بر نمایش تاکید دارد اما هرگز شخصیت خود را از دست نمی دهد و در بازی بلانشت و مک کلن، آنها از شخصیت های خود نهایت استفاده را می کنند. بلانشت در نقش بانو گالادریل به معنای واقعی کلمه مسحور کننده است.

 

  1. فیلم Don’t Look Up

به ندرت کیت بلانشت موفق به بازی در کمدی واقعی شده است، بنابراین تماشای خنده های واقعی او در طنز غم انگیز آدام مک کی تقریباً هیجان انگیز است. بلانشت به عنوان یک مجری اخبار کابلی بدبین که بیشتر تمرکزش را روی درگیری با دانشمند خوش تیپ (لئوناردو دی کاپریو) که با هشدارهایی درباره پایان جهان در برنامه او می آید تا اطلاع رسانی به بینندگان در مورد تهدید، تمرکز دارد، او در این فیلم یک دزد صحنه از بازیگران بزرگ است.

 

  1. فیلم The Talented Mr. Ripley

برترین فیلم های کیت بلانشت

در اقتباس آنتونی مینگلا از رمان پاتریشیا هایسمیت، بلانشت نقش مکمل مردیت لوگ، یک جامعه شناس آمریکایی را بر عهده می گیرد که ریپلی (مت دیمون) او را فریب می دهد و فکر می کند که او وارث ثروتمند دیکی گرین لیف (جود لا) است که ریپلی به تازگی او را به قتل رسانده است. بلانشت به مردیث که عاشق ریپلی می شود و از ترس اینکه نقاب از او برمی دارد جلا می بخشد. اگرچه این فیلم در اوایل کار سینمایی بلانشت است، او در میان این بازیگران برجسته جایگاه خود را حفظ می کند.

 

  1. فیلم Nightmare Alley

بلانشت که برای اولین بار با کارگردان تحسین شده گیلرمو دل تورو کار می کند، آن هم در فیلم کوچه کابوس که باید نقش یک زن مهلک را بازی کند و با تخصص و سهولت بر امضای کهن الگوها تأثیر می گذارد. به ندرت این بازیگر چنین سرگرمی شیطانی را روی پرده داشته است و یک آنتاگونیست به یاد ماندنی خلق کرده است که ثابت می کند ترسناک ترین موجود در فیلمی با چیزهای عجیب و غریب است.

 

  1. فیلم های Elizabeth و Elizabeth: The Golden Age

بلانشت با ایفای نقش تحسین شده اش از الیزابت اول، چه در اوایل سلطنتش در فیلم تاریخی الیزابت و چه در سال های آخر دوران سلطنتش در «عصر طلایی»، وارد صحنه سینمای جهان شد. اگرچه بلانشت در زمان «الیزابت» عمدتاً به خاطر کارهای صحنه ای اش شناخته می شد، اما هر دو فیلم، به ویژه «الیزابت» قول دادند که او در صحنه فیلم نیز نقش آفرینی خواهد کرد. «الیزابت» اولین جایزه گلدن گلوب بلانشت و همچنین اولین نامزدی اسکار و جایزه SAG را به دست آورد. و برای «عصر طلایی»، چهارمین نامزدی جایزه اسکار، ششمین نامزدی گلدن گلوب و دهمین جایزه SAG را به دست آورد.

 

  1. فیلم BABEL

برترین فیلم های کیت بلانشت

در درام پانوراماگونه و چند طبقه کارگردان آلخاندرو گونزالس ایناریتو، بلانشت، سوزان جونزِ، گردشگر آمریکایی را به تصویر می کشد که با همسرش ریچارد (برد پیت) سفر می کند و این زوج در تلاش برای بهبود ازدواجشان به مراکش سفر می کنند که با مرگ نوزادشان متزلزل شده است. سوزان در یک اتوبوس توریستی به طور ناخواسته توسط یک جفت پسر جوان مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و در حالی که او به زندگی چسبیده، ریچارد در موقعیتی حساس برای دریافت مراقبت های پزشکی مورد نیاز او قرار می گیرد. بلانشت برای بازی در “بابل” نهمین نامزدی خود را در انجمن بازیگران سینما دریافت کرد.

 

  1. مجموعه فیلم The Lord Of The Rings

اگرچه داستان «هابیت» 60 سال قبل از آن اتفاق می افتد، اما سه گانه ‏ «ارباب حلقه ها» به نویسندگی جی.آر.آر. ‏تالکین و به کارگردانی پیتر جکسون، ابتدا در پرده های سینما قرار گرفت و تماشاگران اولین طعم برداشت جادوگونه بلانشت از گالادریل، حاکم مهربان اما قدرتمند الف ها را چشیدند. بازی او همچنان در فیلم دوم این سه گانه، «دو برج» (2002) و فیلم سوم، «بازگشت پادشاه» (که بلانشت اولین جایزه SAG خود را به عنوان بخشی از گروه بازیگران آن فیلم دریافت کرد) برجسته بود. اما مسلماً در اولین قسمت این مجموعه، «همراهان حلقه» بود، جایی که بلانشت تازه ترین و ماندگارترین تأثیر خود را در نقش ملکه الف های خیرخواه یعنی بانو گالادریل گذاشت.

 

  1. فیلم I’m Not There

در سینمایی من آنجا نیستم ساخته تاد هاینز، به عنوان یکی از شش بازیگر (و تنها زن) فرصت بازیگری منحصر به فردی را برای بلانشت فراهم کرد تا دیدگاه خود را در مورد ماهیت باب دیلن ارائه دهد. بخش بلانشت دیلن را به عنوان شخصیتی به نام جود کوین معرفی می کند و دوره ای را پوشش می دهد که دیلن در جشنواره جاز نیوپورت دست به گیتار اکتریک می شود و زمانی که او همان مسیر را در تور بریتانیا دنبال می کند هو می شود. در اینجا هیچ تلاشی برای آندروژنی وجود ندارد – بلانشت فقط دیلن را کانالیزه می کند. بلانشت برای نقش آفرینی جذابش در نقش «جود» (بهترین بازی در فیلم)، دومین جایزه گلدن گلوب، پنجمین نامزدی جایزه اسکار و یازدهمین نامزدی انجمن بازیگران سینما را دریافت کرد.

 

 

  1. فیلم The Aviator

بلانشت اولین جایزه اسکار خود را برای بازی در نقش کاترین هپبورن اسطوره سینما در فیلم نگاه مارتین اسکورسیزی به هاوارد هیوز (لئوناردو دی کاپریو) نمادین دریافت کرد. چیزی که در مورد تفسیر بلانشت شگفت انگیز بود این بود که آن طور که بسیاری از مقلدان انجام داده اند، این یک جعل هویت نبود، بلکه به نظر می رسید که او ستاره پرده سینما را مجسم می کرد، نه تنها در صدایش، بلکه از نظر جسمانی، با اعتماد به نفس با لباس های او راه می رفت به گونه ای که تعداد کمی از معاصران او تاکنون این تلاش را کرده اند. بلانشت برای بازی در نقش هپبورن دومین جایزه انجمن بازیگران سینما را نیز از آن خود کرد و نامزد چهارمین جایزه گلدن گلوب خود شد.

 

  1. فیلم The Curious Case Of Benjamin Button

برترین فیلم های کیت بلانشت

فیلم بنجامین باتن و نقش دیزی فولر، رقصنده ای که زندگی عاشقانه اش با بنجامین (برد پیت) در هم آمیخته است، چالش بازیگری بی نظیر دیگری را برای بلانشت فراهم کرد. مشکل اصلی پیوند آنها این است که در حالی که دیزی از نظر زمانی پیرتر می شود، بنجامین در همان زمان جوان تر می شود. در این فیلم درام فانتزی تحت هدایت دیوید فینچر، بلانشت می تواند سردرگمی زنی را به تصویر بکشد که عاشق مردی است، اما نمی تواند با این واقعیت که هر چه سال ها پیش می رود، از نظر سنی از او دورتر و دورتر می شود، کنار بیاید. بلانشت برای بازی در نقش دیزی دوازدهمین نامزدی انجمن بازیگران سینما را به دست آورد.

 

  1. فیلم Notes On A Scandal

هر زمان که مردم به بازی های عالی کیت بلانشت فکر می کنند، گهگاه از این جواهر فیلمی درام به کارگردانی ریچارد ایر و نویسندگی پاتریک ماربر در سال 2006 چشم پوشی می کنند. بلانشت نقش شبا هارت، یک معلم هنر جدید در یک مدرسه جامع لندن را بازی می کند که تحت نظر معلم تاریخ، باربارا کووت (جودی دنچ) قرار می گیرد. وقتی باربارا متوجه می شود که شبا با یک دانش آموز 15 ساله رابطه دارد، از آن اطلاعات علیه شبا برای اهداف خود استفاده می کند. اگرچه سهم عمده توجه دنچ به خاطر عملکرد ضد تیپ او معطوف شد، اما تماشا کنید که بلانشت در اینجا چه می کند، و شخصیتی خلق می کند که می خواهد با یک همکار دوست شود فقط به این دلیل که بر علیه او باشد. بلانشت برای بازی در نقش شبا، سومین نامزدی اسکار، پنجمین جایزه گلدن گلوب و هشتمین نامزدی اسکار خود را دریافت کرد.

 

  1. فیلم CAROL

بلانشت در یکی از تحسین برانگیزترین بازی هایش در نقش کارول ایرد، خانه دار ثروتمند نیوجرسی که به طور تصادفی دستکش هایش را در یک فروشگاه در نیویورک رها می کند، دوباره با کارگردان «من آنجا نیستم» تاد هاینز برای فیلم کارول متحد شد. کارمندی به نام ترز بیلیوت (رونی مارا) دستکش ها را پس می دهد و کارول که طلاق دردناکی را پشت سر می گذارد، برای قدردانی از ترز او را برای ناهار به بیرون دعوت می کند. هر دو زن فوراً جذب یکدیگر می شوند و رابطه ای را آغاز می کنند که پایان ناخوشایندی دارد. بلانشت برای بازی در نقش کارول، هفتمین نامزدی اسکار، نهمین جایزه گلدن گلوب و چهاردهمین نامزدی انجمن بازیگران سینما را به دست آورد.

 

  1. فیلم Blue Jasmine

به نظر من، این بهترین عملکردی است که بلانشت تا به امروز بر روی یک فیلم گذاشته است. زمانی که او برای ساخت یک فیلم وودی آلن قرارداد امضا کرد، فکر می کنم اکثر ما فکر می کردیم که می دانیم چه چیزی باید انتظار داشته باشیم، اما این عظمت کاری بود که او با شخصیت جاسمین هریس انجام داد، زنی که در بالای شهر زندگی می کرد. دنیای او با شوهرش از نوع برنی مدوف (الک بالدوین) زمانی که توسط فدرال رزرو شکسته می شود و دولت تمام پول این زوج را می گیرد و باعث می شود بسیاری از ما مهارت های قابل توجه او را دو چندان ببینیم. با اینکه جاسمین از او گرفته می شود، او به سانفرانسیسکو پرواز می کند تا با خواهر نه چندان ثروتمندش جینجر (نامزد اسکار سالی هاوکینز) زندگی کند، اما نزدیکان جینجر انگیزه های جاسمین را زیر سوال می برند. این یک بازی خیره کننده است که دومین جایزه اسکار، سومین جایزه گلدن گلوب و سومین جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بلانشت به ارمغان آورد.

 

  1. فیلم TAR

کیت بلانشت نتوانست سومین اسکار و دومین جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «TAR» ساخته تاد فیلد دریافت کند، اما این باعث نمی‌شود که کار او در این فیلم کمتر قابل توجه باشد. بلانشت به‌عنوان آهنگساز تخیلی لیدیا تار، به یاد ماندنی‌ترین اثر خود را انجام داد و شخصیتی به‌اندازه دنیل پلین‌ویو یا چارلز فاستر کین خلق کرد. «TAR» به بلانشت اجازه داد تا تمام استعدادهایش را به نمایش بگذارد: این یک کمدی تاریک است و اغلب بسیار شوم است و مخاطب را دعوت می‌کند تا با یک شخصیت مشکل‌ساز در زمان سقوطش همدلی کند. بلانشت برای اجرا در فیلم «TAR» جوایز متعددی از جمله بهترین بازیگر زن در جوایز انتخاب منتقدان و جوایز بفتا و جوایز برتر بازیگری از حلقه منتقدان فیلم نیویورک و انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس دریافت کرد. بلانشت درباره «‏TAR‏» می‌گوید: من این شانس را داشتم که با کارگردانان خارق‌العاده‌ای روی فیلم‌های واقعاً جالب کار کنم، اما هرگز چنین همکاری عمیق و غنی ای نداشته‌ام.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای