معرفی برترین فیلم های هیث لجر Heath Ledger

معرفی برترین فیلم های هیث لجر Heath Ledger

بازیگر هیث لجر در سال 2008 در سن 28 سالگی به طرز غم انگیزی در جوانی درگذشت. از دست دادن این بازیگر در چنین سن کم نه تنها ضربه بزرگی به خانواده، دوستان و طرفداران او بود، بلکه حفره بزرگی در تاریخ سینما به جای گذاشت. هرگز نخواهیم فهمید که او آیا به بزرگترین بازیگر تاریخ سینما تبدیل می شده یا خیر. این امر به طرز عجیبی مرگ او را غم انگیزتر می کند، زیرا به نظر می رسید لجر به عنوان یک بازیگر به طرز معجزه آسایی پیشرفت می کند. بازی او در نقش جوکر در «شوالیه تاریکی» که مدت کوتاهی پس از مرگش اکران شد، برای او تحسین منتقدان و اسکار پس از مرگش به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به همراه داشت. لجر بازیگری را از نوجوانی در تلویزیون در زادگاهش استرالیا آغاز کرد. مجموعه ای از نقش های موفق در آنجا و در چند فیلم استرالیایی باعث شد که او در کمدی نوجوانانه آمریکایی “10 چیزی که از تو متنفرم” انتخاب شود. لجر با وجهه آیدل وار خود در نوجوانی توجه زیادی را برای آن فیلم به خود جلب کرد و در ادامه برای بازی در تعدادی از نقش های برجسته در فیلم های آمریکایی انتخاب شد. با این حال، هیچ یک از آنها کاملاً انتظارات را برآورده نکردند، و به نظر می رسید که نفوذ لجر در باکس آفیس قبل از اینکه واقعاً شروع شود در حال محو شدن بود. او همچنین دائماً درگیر شایعات مربوط به سوء مصرف مواد مخدر بود که باعث می شد به نظر می رسد مقصد آب های آشفته را در پیش گرفته است. به نظر می رسید در سال 2005 با اکران «کوهستان بروکبک» که او را به عنوان یک بازیگر مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار داد، چیزی که قبلاً هرگز در حرفه خود ندیده بود، زندگیش در سال 2005 تغییر کرد و نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد. همچنین به نظر می رسید که او با شروع رابطه با میشل ویلیامز، که نقش همسر روی پرده او را در فیلم بازی می کرد، زندگی شخصی خود را تغییر داده است. این دو با هم صاحب دختری به نام ماتیلدا شدند و لجر یک دوره بسیار پربار از حرفه خود را با اجراهای تحسین شده متعدد آغاز کرد. متأسفانه او در 22 ژانویه 2008 بر اثر مصرف بیش از حد دارو از دنیا رفت.

  1. فیلم The Dark Knight

نقش جوکر مدتهاست که یک شخصیت سارقِ صحنه در تجسم های مختلف بتمن بوده است. سزار رومرو اغلب در سریال تلویزیونی قدیمی «بتمن» در این نقش ظاهر شده و زمانی که تیم برتون فیلم بتمن خود را در سال 1989 ساخت، جک نیکلسون نیز در این نقش مورد تشویق و تمجید قرار گرفت. زمانی که لجر برای بازی در دومین نقش کریستوفر نولان در مجموعه بتمن انتخاب شد، هیچ کس انتظار نداشت که او به این شخصیت چیزی اضافه کند. اما از زمزمه های هیستریک تا لحظات کمیک او، لجر فیلم را دزدید، یکی از بزرگترین سرقت ها از نقش اصلی یک فیلم. متأسفانه، او در فاصله بین تکمیل فیلم و اکران آن بر اثر مصرف بیش از حد دارو جان خود را از دست داد. پس از مرگ او اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد و او را به دومین فردی در تاریخ تبدیل کرد که پس از مرگ برنده جایزه بازیگری شد. شوالیهٔ تاریکی فیلمی ابرقهرمانی محصول ۲۰۰۸ به کارگردانی کریستوفر نولان است که فیلم نامه اش را او به همراه برادرش جاناتان به نگارش درآورده است. این فیلم که بر اساس ابرقهرمان دی سی کامیکس یعنی بتمن ساخته شده، دنبالهٔ بتمن آغاز می کند (۲۰۰۵) است و دومین فیلم در سه گانهٔ شوالیهٔ تاریکی به شمار می رود. در داستان فیلم، ابرقهرمان بتمن، ستوان پلیس جیمز گوردون و دادستان ناحیه ای هاروی دنت برای از بین بردن جرائم سازمان یافته در گاتهام سیتی متحد می شوند، اما کوشش آن ها با مداخلهٔ مغز متفکر آنارشیسمی یعنی جوکر (هیث لجر) که در پی آزمایش این است که بتمن تا کجا پیش خواهد رفت تا شهر را از هرج و مرج کامل نجات دهد، بی نتیجه می ماند. گروه بازیگران فیلم شامل کریستین بیل، مایکل کین، هیث لجر، گری اولدمن، آرون اکهارت، مگی جیلنهال و مورگان فریمن می شود.

 

  1. فیلم Brokeback Mountain

برترین فیلم های هیث لجر

سینمایی کوهستان بروکبَک؛ فیلمی رمانتیک محصول سال ۲۰۰۵ میلادی است که پیچیدگی های رابطهٔ احساسی و جنسی بین دو مرد همجنس گرا/دوجنس گرا را در آمریکا بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۳ میلادی به تصویر می کشد. این فیلم توسط آنگ لی کارگردانی شده است و برگرفته از داستان کوتاه «کوهستان بروکبک» نوشتهٔ انی پرو می باشد. در این فیلم بازیگرانی مانند هیت لجر، جیک جیلنهال، ان هتوی و میشل ویلیامز ایفای نقش کرده اند. کوهستان بروکبَک برندهٔ شیر طلایی فستیوال ونیز شد و از طرف آکادمی فیلم و هنرهای تلویزیونی مفتخر به دریافت بهترین وصف و بهترین کارگردانی گشت. علاوه بر این، این فیلم جوایز گلدن گلوب، جوایز فیلم منتخب منتقدین و جوایز ایندیپندنت اسپریت را نیز در کارنامهٔ خود ثبت کرده است. کوهستان بروکبَک بیشترین تعداد نامزدی را برای جوایز (۸ مورد) در هفتاد و هشتمین جوایز اسکار را به دست آورد که توانست سه جایزه را از آن خود کند. لجر برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

 

  1. فیلم I’m Not There

من آنجا نیستم فیلمی آمریکایی، آلمانی به کارگردانی تاد هینز و محصول سال ۲۰۰۷ میلادی است. این فیلم الهام گرفته از زندگی باب دیلن، خواننده و شاعر است. در این فیلم ۶ پرسونای جداگانه از باب دیلن به نمایش در می آید، که هر اجرا را یک بازیگر انجام داده است، شاعر، نبی، یاغی، مقلد، ستاره و گرایش دوباره اش به مسیحیت. شش هویت با هم جمع شده اند و باب دیلن را به ما یادآوری می کنند؛ که این نقش ها را: هیث لجر، مارکوس کارل فرانکلین، بن ویشاو، کریستین بیل، ریچارد گی یر و کیت بلانشت بازی می کنند بدون اینکه در فیلم، نامی از باب دیلن برده شود. تاد هاینز، فیلمساز خیال پرداز، این بیوگرافی بی نظیر از خواننده باب دیلن را طراحی کرده است. این فیلم به دور از درام بیوگرافی استاندارد، شش بازیگر را در نقش خواننده مشهور فولکلور انتخاب کرد. کار جنسیتی کیت بلانشت به عنوان یکی از دیلن ها برنده گلدن گلوب شد و نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد، اما لجر همچنین عملکرد فوق العاده ای را در برداشتی بسیار ملایم و ظریف از این شخصیت ارائه می دهد.

 

  1. فیلم Monster’s Ball

به عنوان فیلمی که برای هلی بری جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به یاد می آوریم (او را به اولین و تا به امروز تنها زن آفریقایی-آمریکایی برنده این جایزه تبدیل می کند)، در «رقص هیولا» همچنین لجر در نقش پسر رئیس زندان (بیلی) بازی می کند که بری در نهایت عاشق او خواهد شد. او نقش مرد حساسی را بازی می کند که به خاطر وظایف ناظر زندان و از طرد شدن پدر بی مهرش نیز به شدت آسیب دیده است. سینمایی رقص هیولا نام فیلم درامی است که در سال ۲۰۰۱ به کارگردانی مارک فورستر ساخته شد. این فیلم موفق شد در رشتهٔ بهترین فیلم نامهٔ غیراقتباسی نامزد جایزه اسکار شود. همچنین هلی بری برای بازی در این فیلم، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را از آنِ خود کرد.

 

  1. فیلم The Brothers Grimm

برترین فیلم های هیث لجر

سینمایی برادران گریم؛ فیلمی ماجراجویی و فانتزی به کارگردانی تری گیلیام محصول سال ۲۰۰۵ کشور ایالات متحده آمریکا است. برادران گریم دو نویسنده آلمانی به نام های جیکوب (هیت لجر) و ویلهم (مت دیمون) هستند که می خواهند داستان خود را به اتمام برسانند برای همین به یک روستای عجیب می روند در آنجا همه دختران جوان شهر دزدیده می شوند و جنگل و وقایع آن عجیب و ماورایی است. آنها به درون جنگل می روند و متوجه می شوند که ملکه ای که سالها پیش باید مرده بود با استفاده از طلسم زنده مانده و برای جوان ماندن خودش باید آن دختران جوان را بکشد و آنها (برادران گریم) تصمیم به مبارزه با او می گیرند و می خواهند تا طلسم او را باطل کنند. در میان چهار فیلم لجر که در سال 2005 منتشر شد، این داستان، داستان نویسان مشهور داستان، برادران گریم بود. این فیلم از کارگردان تری گیلیام بود، بنابراین تماماً پر از صحنه های مجلل است که معمولاً در فیلم های او دیده می شود. لجر برخلاف تیپ همیشگی خود به عنوان مردی ساکت تر و کتاب  خوان از دو برادر انتخاب شد و مت دیمون نقش صریح تر و کاریزماتیک تر را بازی می کرد.

 

  1. فیلم Lords of Dogtown

سینمایی لردهای داگ تاون یک فیلم درام بیوگرافی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی کاترین هاردویک و به نویسندگی استیسی پرالتا است. این فیلم گروهی از اسکیت بازهای جوان را در اواسط دهه ۱۹۷۰ در سنتا مونیکا، کالیفرنیا را دنبال می کند. این نخستین تولید مشترک کمپانی های کلمبیا پیکچرز و ترای استار پیکچرز است. لجر در سال 2005 سال پرباری را سپری کرد که زندگی پرتلاش او را تغییر داد. یکی از اولین نسخه هایی که او در آن سال داشت، این داستان واقعی از اسکیت بورد سواران بود که در سانتا مونیکا، کالیفرنیا اتفاق می افتاد. او نقش صاحب اسکیت فروشی را بازی می کند که تعدادی از اسکیت بازان جوان دور او جمع می شوند.

 

  1. فیلم 10 Things I Hate About You

سینمایی ۱۰ چیز دربارهٔ تو که ازشان متنفرم، یک فیلم کمدی رمانتیک محصول سال ۱۹۹۹ آمریکا به کارگردانی گیل جانگر و با بازی جولیا استایلز، هیث لجر، جوزف گوردون لویت و لاریسا اولینیک است. این فیلم برگرفته شده از یکی از نمایشنامه های شکسپیر به نام رام کردن زن سرکش می باشد که به شکل مدرن و در میان دانش آموزان دبیرستانی به اجرا در می آید.  اولین فیلم آمریکایی لجر این بازخوانی امروزی از شکسپیر “رام کردن حیله گر” بود که در دبیرستانی در شمال غربی اقیانوس آرام اتفاق می افتاد. لجر نقش پسر بد مدرسه ای را بازی می کند که برای اهلی کردن یک پتیاره استخدام می شود (نوجوان عبوس با بازی جولیا استایلز).

 

  1. فیلم Candy

برترین فیلم های هیث لجر

سینمایی کندی، فیلمی در ژانر رمانتیک و درام است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به هیث لجر، ابی کورنیش و جفری راش اشاره کرد. کندی دختری که عاشق دن (هیث لجر) است. هر دو گرفتار اعتیاد هستند و با وجود اعتیاد شدید با یکدیگر ازدواج می کنند. در مسیر زندگی عاشقانه خود برای بدست آوردن برای پول مواد دست به دزدی و کلاه برداری و اخاذی و … می کنند؛ و در نهایت این زوج برای ادامه زندگی خود به یک خانه متروکه در یک روستای دور افتاده میرودند و نوع خاصی از زندگی ها در آنجا با یکدیگر شروع می کنند. این فیلم در سه صحنه ساخته شده است که می پردازه به زندگی دو زوج که در دامن اعتیاد به دام افتاده اند: آسمان، زمین و جهنم در بهشت و عشاق جوان نهایت خوشوقتی جنسی و مواد مخدر را تجربه می کنند. در زمین آنها ازدواج و زندگی مقابله با واقعیت های اعتیاد و خانوادگی است. در جهنم آنها انحلال رابطه و بهبود خود را تجربه می کنند.

 

  1. فیلم A Knight’s Tale

فیلم داستان یک شوالیه، فیلمی تاریخی به کارگردانی برایان هالگلند در ژانر کمدی ماجراجویی قرون وسطایی محصول ایالات متحدهٔ آمریکا است. هیث لجر، شانین سوسامون، مارک ادی، آلن تودیک، روفس سوئل، لورا فریزر و پل بتانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم به سبک آناکرونیسم روایت می‌شود و دربارهٔ یک دهقان است که به عنوان یک شوالیه ظاهر می‌شود و در مسابقات شرکت می‌کند و موفق به دوستی و آشنایی با شخصیت‌هایی همچون ادوارد، شاهزاده سیاه و جفری چاوسر می‌شود. ویلیام تاچر (هیث) دوره‌گردی است که هیچ اصل و نسبی ندارد و با جعل عنوان لرد اولریک وارد مسابقات مبارزه با نیزه شوالیه‌ها می‌شود.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای