معرفی بهترین فیلم های جنیفر لارنس Jennifer Lawrence

معرفی بهترین فیلم های جنیفر لارنس Jennifer Lawrence

لارنس برای عملکردش در دفترچهٔ امیدبخش (۲۰۱۲) یک جایزهٔ اسکار در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن دریافت کرد. او سه جایزهٔ گلدن گلوب نیز دریافت کرده‌است: بهترین بازیگر زن – کمدی یا موزیکال برای دفترچهٔ امیدبخش و جوی (۲۰۱۵)، و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای حقه‌بازی آمریکایی (۲۰۱۳). او برای حقه‌بازی آمریکایی یک جایزهٔ بفتا در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن دریافت کرده‌است. دیگر جوایز او عبارتند از هفت جایزهٔ سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی (پنج جایزه برای مجموعهٔ بازی‌های گرسنگی و دو جایزه برای دفترچهٔ امیدبخش)، شش جایزهٔ برگزیده مردم (سه جایزه برای مجموعهٔ بازی‌های گرسنگی و سه جایزه برای مجموعهٔ مردان ایکس)، یک جایزهٔ ستلایت برای دفترچهٔ امیدبخش، و یک جایزهٔ ساترن برای بازی‌های گرسنگی (۲۰۱۲).

 

  1. فیلم The Burning Plain

لارنس به این درام رازآلود به کارگردانی گیلرمو آریاگا، نویسنده فیلم های Babel  و  21 Grams، حضور و بلوغ چشم نوازی می بخشد. لارنس نقش ماریانا در نوجوانی را بازی می کند که مادرش با بازی کیم بسینجر، با مردی که پسرش قرار است با ماریانا رابطه برقرار کند، رابطه ای پرشور دارد. این کوارتت سرنوشت ساز همچنین با یک مدیر رستوران با بازی شارلیز ترون در ارتباط است، شخصیتی که پیوندش با ماریانا برای ارائه پیچش فیلم ضروری است. باز هم: شاید این فیلم درخشان نباشد، اما اعتماد به نفس و سبک لارنس در این فیلم شروع به پا گرفتن کرده است.

 

  1. فیلم Don’t Look Up

طنز آرام و تند آدام مک کی، که به صورت استعاری به انفعال در بحران اقلیمی کارگردانی شده بود، یک فیلم کمدی برای افرادی است که کمدی را دوست ندارند و تعهدشان به محیط زیست محدود به حمله به منتقدان فیلم است. اما لارنس حداقل عملکرد خوبی در آن دارد: او کیت دیبیاسکی دانشجوی نجوم است که اولین کسی است که می بیند یک دنباله دار غول پیکر قرار است تا شش ماه دیگر به زمین برخورد کند و تمام زندگی انسان ها را از بین ببرد. بنابراین او و مشاور پایان نامه اش دکتر راندال میندی، با توانایی کافی توسط لئوناردو دی کاپریو، به یک تور ناامیدکننده از برنامه های گفتگوی تلویزیونی می روند و سعی می کنند مردم را متقاعد کنند که پایان نزدیک است. لارنس در فیلم بالا را نگاه نکن، تعهدی شدید و محکم به ارمغان می آورد.

 

  1. فیلم The Poker House

لری پتی، بازیگری که تبدیل به کارگردان شد، یک فیلم زندگی نامه ای طاقت فرسا درباره تربیت پر آسیبش به تماشاگران ارائه داد. آواتار این کارگردان برای جایگزینی خودِ آشفته اش جنیفر لارنس در نقش اگنس، یک نوجوان ایده آل گرا است که از دو خواهر کوچکترش بسیار محافظت می کند. همه آنها در خانه ای پر هرج و مرج زندگی می کنند که در آن مادرشان (سلما بلر) یک فرد آشفته با سوء مصرف کوکائین است که برای پول با مردان رابطه جنسی برقرار می کند و دلال او به ناچار شروع به یک پیشروی شوم به خود اگنس می کند. این احتمالاً همان فیلمی است که در آن لارنس واقعاً شروع به نشان دادن کیفیت ستاره وار و بلوغ خود کرد.

 

  1. فیلم Passengers

فیلم مسافران یک عاشقانه علمی تخیلی است که لارنس با ستاره نوظهور آن دوران کریس پرت همکاری کرده بود و از نظر خیلی ها کمی احمقانه تلقی می شد و در حقیقت باید گفت که پایان رضایت بخشی در کار ندارد. اما لارنس یک نمایش فوق ستاره ای و معتبر را در فیلمی تجملی با بودجه بالا در هالیوود ارائه می دهد. پرت نقش جیم را بازی می کند، یک مرد معمولی که در یک کشتی مسافربری وسیع از زمین به سیاره ای دور مهاجرت می کند. این سفر بیش از 100 سال طول می کشد، بنابراین او مانند بقیه در یک غلاف خواب زمستانی است. اما پس از آن ضربه ناشی از یک بارش شهابی غلاف او را باز می کند و جیم بیچاره در کشتی سرگردان می شود و می داند که 90 سال دیگر باقی مانده است. او نمی تواند دوباره به خواب برود و پیر می شود و در این کشتی به تنهایی می میرد. مگر اینکه او به طور تصادفی غلاف شخص دیگری را باز کند  و زیبای خفته ای که او انتخاب می کند آئورورا با بازی لارنس است. آنها اکنون عاشقان منزوی عجیبی در این دنیای جدید هستند.

 

  1. فیلم Serena

درام تاریخی پر آشوب سوزان بیر در آن زمان بسیار بد فهمیده و دست کم گرفته شد، و تبدیل به فیلم دیگری از لارنس شد که در ابتدا برای مدتی کنار گذاشته شد، اگرچه این یکی در واقع در بحبوحه محبوبیت عظیم لارنس ساخته شد. سرنای او (با نام کنایه آمیز) یک زن جوان فقیر اما مغرور در کارولینای شمالی در دوران افسردگی است. زیبایی خیره کننده او، دل یک کارآفرین جوان با بازی بردلی کوپر را می برد، او در این فیلم صاحب یک تجارت پرسود اما استثمارگرانه چوب بری است و ازدواج آنها به فاجعه منجر می شود. این فیلم کامل نیست، اما بازی لارنس عالی است: او صرفاً مجبور نیست در نقشی با صداقت و خوبی زندگی کند، بلکه در فیلم سرنا او یک شخصیت تندخو و زهرآگین است.

 

  1. فیلم Red Sparrow

شاید لارنس فکر می کرد که یکی از افراد حاضر شایسته برای حضور در یک اکشن مهیج است تا با حضورش در مجموعه های ماجراجویی ابرقهرمانی و نوجوانانه همراه شود. گنجشک قرمز به نتیجه دلخواه رسید، یک فیلم کاملا مضحک اما بدون شک هیجان انگیز. لارنس نقش دومینیکا، رقصنده روسی در بولشوی را بازی می کند که به دلیل جراحت مجبور به ترک رقص می شود و خود را در یک حرفه جایگزین می بیند: یک مامور نیروهای ویژه مخفی که در ترور، هنرهای رزمی و اغوای جنسی آموزش دیده است. این فیلم بسیار خشونت آمیز و پرخاشگرانه است. و لارنس برای این کار راهکارهای زیادی در اختیار دارد.

 

  1. فیلم Causeway

صحبت های هیجان انگیزی در مورد دریافت اسکار دیگر لارنس برای این فیلم پر طعمه وجود دارد. او بدون شک یک اجرای بسیار خوب و البته با نیت خوب ارائه می دهد، اگرچه فیلم می خواهد تکانه خود را داشته باشد. فیلم گذرگاه آرزوی جدی بودن فیلمی در مورد آسیب مغزی را دارد و هدف آن این است که به ستاره آن به دلیل شجاعتش در به تصویر کشیدن فردی که ظاهراً چنین رنجی کشیده است تبریک بگوییم و با این حال می خواهد او در بیشتر مواقع جذاب به نظر برسد و بنابراین علائم ناخوشایند آسیب مغزی اساساً پس از صحنه های آغازین ناپدید می شوند. لارنس نقش لینزی را بازی می کند، یک سرباز آمریکایی که پس از مجروح شدن در اثر بمب کنار جاده ای به شهر زادگاهش نیواورلئان بازگردانده شده است. او مشتاق است که بهتر شود و حتی دوباره به کار برگردد و با یک پسر محلی همیشه عالی یعنی برایان تایری هنری، دوستی جدیدی برقرار می کند.

 

  1. فیلم Like Crazy

فیلم های جنیفر لارنس

در فیلم دیوانه‌وار نمونه نادری از لارنس می بینیم و او در این فیلم در نقش مکمل شکوفا شد. یلچین و فلیسیتی جونز نقش جیکوب و آنا، یک پسر آمریکایی و یک دانشجوی بریتانیایی در لس آنجلس را بازی می کنند که عاشقانه تابستانی دارند. زمانی که ویزای آنا به پایان می رسد، او به طور غیرقانونی در آنجا می ماند، دستگیر می شود و به بریتانیا بازگردانده می شود. به دلایل مختلف، او نمی تواند به او بپیوندد و بنابراین این عاشقان جدا شده از اقیانوس اطلس هر کدام فصل جدیدی از تنهایی را آغاز می کنند. لارنس نقش سم، زن جوانی را بازی می کند که عاشق جیکوب شده و با او رابطه برقرار می کند. لارنس با احتیاط و بدون مزاحمت نشان می دهد که چگونه شخصیت او، اگرچه یک «زن دیگر» نامطلوب است، در واقع به عنوان دوست دختر جیکوب کاملاً قابل قبول است، کسی که نمی توان او را به خاطر اتفاقی که قبل از ورود او به صحنه رخ داد سرزنش کرد. این نقش استعداد او را برای معمولی بودن بدون رنگ نشان می دهد.

 

  1. فیلم های پیش درآمد X-Men

سری X-Men فاکس، که از نظر فنی مقدمه ای برای فیلم های X-Men اصلی است، تجسم جوان تر ریون دارکهولم یا Mystique را به تصویر می کشد، چهره ای پری دریایی با پوست آبی و موهای قرمز که می تواند به هر شخصی که می خواهد تغییر شکل دهد و لارنس نقش او را بازی کرد. شبه برهنگی با یک نوع جنسی بیگانه بی معنی. این بخش مانع از طبیعی بودن فیلم بود که لارنس را به یک ستاره تبدیل کرد، اما او مطمئناً نامتعارف بودن این نقش را از بین برد.

 

  1. فیلم Joy

فیلم های جنیفر لارنس

دیوید او راسل – که همکاری او با لارنس، این دختر را به یک بازیگر با پرستیژ تبدیل کرد – نقش بزرگی در این فیلم عجیب، رویایی و جذاب به او داد که مانند یک مونتاژ دو ساعته صداگذاری می شود. این فیلم از داستان واقعی زندگی مادر مجرد جوی مانگانو الهام گرفته شده است که در دهه 1990 از طریق فروش دستمال دستی که خودش اختراع کرده بود در کانال خرید خانه QVC ثروتمند شد. این یک فیلم هیجان انگیز یا طنز نیست. جوی جایی نیست که بتوان به آن خندید و در عوض داستان او به عنوان چیزی نزدیک به یک حس لینچی ارائه می شود. این یک فیلم بسیار کنجکاوانه و گیرا است و لارنس به راحتی بر آن مسلط است و چهارمین نامزدی اسکار خود را به دست می آورد.

 

  1. فیلم های The Hunger Games

بر اساس رمان های دیستوپیایی سوزان کالینز، این فرانچایز یک مگا هیت بود که لارنس را به یک ستاره درخشان تبدیل کرد. او نقش کتنیس اوردین را بازی کرد، زن جوانی که مجبور شد در یک برنامه تلویزیونی خشونت آمیز که توسط یک دولت توتالیتر اداره می شد شرکت کند و تبدیل به یک رهبر انقلابی شد. نقش کتنیس برای بلوغ لارنس و راهی که او می توانست در هر سنی از 18 تا 28 سالگی طی کند، عالی بود.

 

 

  1. فیلم Silver Linings Playbook

این فیلمی بود که جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای لارنس به ارمغان آورد: رویدادی که در تلویزیون تاریخ ساز شد، زیرا او برای گرفتن تندیس روی صحنه دوید و سپس با جک نیکلسون در میانه یک مصاحبه زنده برخوردی خنده دار داشت. لارنس نقش بیوه مضطرب یک افسر پلیس را بازی می کند که مسائل لب مرزی او منجر به برخوردهای جنسی بی بند و بار می شود: او عاشق یک معلم مدرسه با بازی بردلی کوپر می شود که به تازگی از بیمارستان روانی با اختلال دوقطبی مرخص شده است. عاشقانه های عجیب زوج های عجیب و غریب آنها با شیب کامل و حجم کامل پخش می شود.

 

  1. فیلم Mother!

کابوس فانتزی دارن آرنوفسکی یک رویداد هنری ، یک فیلم تحریک آمیز یا انفجار بود که برخی از منتقدان بعد از تماشای آن با خشم جیغ کشیدند. اما نوعی نبوغ در آن نهفته است و آرنوفسکی به لارنس نقشی عظیمی از دیوانگی، پوچی، فحاشی و پاکی بونوئلی می دهد. برون گرا بودن و طبیعی بودن کاملا آمریکایی او توسط چیزی عجیب و غریب تسخیر شده، لعاب و جلا داده شده و به یک کابوس تبدیل شده است. این فیلم برای همه مناسب نیست، اما این فیلم سازی پرتب و تاب آن چالش برانگیز است، و لارنس به این مناسب دست یافته است – حتی اگر برخی از مفسران از آن استقبال نکرده باشند.

 

 

  1. فیلم American Hustle

لارنس بازی باشکوهی را در این کمدی سیاه جهنمی پرخاشگرانه ارائه داد که بر اساس یک داستان واقعی بود درباره این که چگونه ماموران اف بی آی در اواخر دهه 1970 – دنیای فیلمی از آرایش های سر و صدا – یک مرد معروف نیوجرسیایی را مجبور به به دام انداختن سیاستمداران فاسد کردند. کریستین بیل نقش ایرو را بازی می کند، مردی که به خود ترحم می کند و خود را در حال کمک به نیروهای قانون و نظم می بیند، در حالی که لارنس در نقش همسر بسیار قوی اش روزالین، که مایکروویو را منفجر می کند و به تمسخر آن را اجاق علمی می نامد، فوق العاده است. این یک نوع اجرای کمیک است که او اغلب اجازه انجام آن را ندارد.

 

  1. فیلم Winter’s Bone

فیلم های جنیفر لارنس

این فیلم به کارگردانی دبرا گرانیک، فیلمی است که لارنس را هنگامی که تنها 20 سال داشت به عنوان یک ستاره معرفی کرد و هنوز هم بهترین بازی اوست: درامی که طبیعی بودن سبک اجرای او را در فیلمی که با نتی از رئالیسم ضعیف شروع می شود، آشکار کرد و سپس آن را به پایانی ترسناک رساند. لارنس نقش ری، زن جوانی در کوه های اوزارک در میسوری را بازی می کند که باید پدر فراری خود را پیدا کند: یک جنایتکار خشن که اموال خود را به عنوان وثیقه گذاشته است، اما همه نشانه هایی از عدم حضور در جلسه دادگاه خود را نشان می دهد و ری و بقیه را ترک می کند. خانواده در رکود او در یک مرحله توسط استخدام ارتش وسوسه می شود و می توانید ببینید که چگونه این زن مصمم در واقع یک سرباز عالی خواهد بود.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل