برترین فیلم های جانی دپ Johnny Depp

برترین فیلم های جانی دپ Johnny Depp

جانی دپ 60 ساله در طول سال های طولانی زندگی حرفه ای خود، همیشه تمام توانش را به کاراکترهای فیلمی که روی پرده بزرگ زنده کرده، داده است؛ از بسیاری از شخصیت های عجیب و غریب که توسط کارگردان مشهور تیم برتون ساخته شده است تا کمی شخصیت های ظریف تر و معمولی تر در چند فیلم مستقل که کم کم به کلاسیک های کالت تبدیل شده اند. استعداد جانی دپ به عنوان بازیگر بارها در طول دوران حرفه ای اش مورد ستایش و قدردانی قرار گرفته است و او جوایز مختلفی از جمله جایزه گلدن گلوب برای سوینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت و جایزه انجمن بازیگران سینما را دریافت کرد. او همچنین نامزد سه جایزه اسکار (به عنوان بهترین بازیگر مرد برای بازی در دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه، یافتن نورلند، و سوینی تاد: آرایشگر شیطان خیابان فلیت) و دو جایزه فیلم آکادمی بریتانیا شده است. وبسایت ما نگاهی به برخی از بهترین فیلم های جانی دپ و نمادین ترین شخصیت های خلق شده توسط او انداخته است.

15. ادوارد دست قیچی در فیلم Edward Scissorhands

در این داستان عاشقانه فانتزی دلگرم کننده، جانی دپ نقش شخصیت اصلی ادوارد دست قیچی را ایفا می کند، اثری عمدتا بی کلام، ناتمام، بی سن، مصنوعی و انسان نما که به خانه خانواده باگز برده می شود و عاشق دخترشان کیم می شود. این افسانه مدرن یکی از نقش های عجیب دپ است و به شخصیت او پایان غم انگیزی می دهد که مترادف با پایان های نه چندان شاد داستان های پریان قدیمی است. علیرغم دیالوگ های محدود شخصیتش، دپ می تواند دقیقاً آنچه را که شخصیتش احساس می کند تنها از طریق حالات چهره اش به مخاطب منتقل کند.

 

  1. گیلبرت گریپ در فیلم What’s Eating Gilbert Grape

بر اساس کتابی به همین نام توسط پیتر هجز، فیلم چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد داستان مرد جوانی را روایت می کند که تمام تلاش خود را برای تأمین مخارج خانواده اش انجام می دهد و با این کار دست و پنجه نرم می کند. لئوناردو دی کاپریو نقش برادر کوچکتر معلول ذهنی گیلبرت را که عادت به بالا رفتن از اجسام دارد، در کنار دپ در این داستان تاثیرگذار بازی می کند. ما شخصیت جانی دپ را در حالی دنبال می کنیم که او با وقایع فیلم گلاویز است و گهگاهی از زندگی بسیار سخت خود فاصله می گیرد تا زمانی که عواقب آزادی به او برسد و خیلی سریع از انتخاب هایش پشیمان شود. این یک داستان دلخراش با پایانی خوش است.

 

  1. سوینی تاد در فیلم Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

فیلم اسلشر سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت به کارگردانی تیم برتون استعدادهای شگفت انگیز موسیقایی جانی دپ را به نمایش می گذارد. یکی دیگر از شخصیت های عجیب و غریب او، دپ نقش یک آرایشگر در لندن را بازی می کند که از کسب و کار خود به عنوان یک پوشش برای رشته طولانی قتل های خود استفاده می کند و از خانم نلی لاوت (با بازی هلنا بونهام کارتر) که صاحب نانوایی است، کمک می گیرد. این یک داستان غم انگیز درباره مردی است که قصد دارد از شخصیت شرور فیلم، قاضی تورپین (با بازی آلن ریکمن) انتقام همسرش را بگیرد.

 

  1. جوزف دی پیستون در فیلم Donnie Brasco

جانی دپ در کنار آل پاچینو در این فیلم جنایی، درام و گانگستری ایفای نقش می کند که بر اساس زندگی جوزف دی. پیستون است. جانی دپ به عنوان یک پلیس مخفی با نام دانی براسکو وارد گروه‌های تبهکاری می‌شود. فیلم براساس جریانی واقعی ساخته شده‌است. دانی براسکو نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شده‌است. تماشاگران می بینند که پیستون با یک سرکرده در خانواده جنایتکار، لفتی روگریو (آل پاچینو) پیوند محکمی برقرار می کند و در خانه به مشکل می خورد، زیرا شخصیت مخفی او شروع به ورود به زندگی شخصی اش می کند و منجر به درگیری با همسرش می شود. دپ مبارزاتی را که ماموران مخفی باید با آن دست و پنجه نرم کنند و عواقبی را که حتی پس از انجام وظایفشان به دنبال دارد را به تصویر می کشد.

 

  1. جان دیلینگر در Public Enemies

دشمنان ملت یک درام جنایی دیگر با بازی دپ. این بار او جان دیلینگر، یک سارق بدنام را به تصویر می کشد که توسط FBI “دشمن شماره یک ملت” اعلام می شود. دپ گفته است که “جان دیلینگر” یک مزیت رابین هودی داشته است. دپ با این شخصیت ارتباط برقرار کرد و برای زنده کردن او اهمیت زیادی قائل شده و تحقیقات زیادی در مورد نحوه صحبت کردن آن مرد انجام داده است. دپ در کنار کریستین بیل که ملوین پورویس را به تصویر می کشد، بازی می کند. بینندگان دیلینجر را دنبال می کنند، زیرا او تا جایی که می توانست از مقامات طفره می رفت تا در نهایت پس از نابودی اکثر اعضای تیمش بمیرد. این فیلم داستانی غم انگیز درباره عشق، مرگ و مردی است که ناامید از زندگی برای خود است.

 

  1. ایچابد کرین در فیلم Sleepy Hollow

یک اقتباس سینمایی به کارگردانی تیم برتون و بر اساس The Legend of Sleepy Hollow (که توسط واشنگتن ایروینگ نوشته شده است)، در این فیلم ترسناک گوتیک، جانی دپ ایچاباد کرین را زنده می کند، یک پاسبان پلیس در سال 1799 که وظیفه حل یک سری از قتل های وحشیانه در Sleepy Hollow و به زودی متوجه می شود که مسبب آنها افسانه سوار بی سر است. یک روح مرده از یک مزدور که در جنگ انقلابی آمریکا می جنگد و در حین جستجوی سر گمشده اش، سوار بر اسبی سیاه می شود. ایچاباد یکی دیگر از شخصیت های عجیب دپ است و وسواس زیادی به استفاده از علم مدرن در تحقیقات پلیسی خود دارد، چیزی که بیشتر مورد انتقاد دیگران قرار می گیرد.

 

  1. ویلی وونکا در فیلم Charlie and the Chocolate Factory

فیلمی دیگر به کارگردانی برتون و بر اساس کتابی به همین نام نوشته رولد دال. این بار دپ نقش مالک عجیب و غریب کارخانه شکلات سازی، ویلی ونکا را بازی می کند. ویلی ونکا پس از بسته شدن دسترسی عموم به کارخانه، مسابقه ای را برگزار می کند که به 5 برنده خوش شانس اجازه می دهد تا از آن بازدید کنند و طی یک فرآیند حذفی، یکی از این 5 شخص را برای تصاحب کارخانه از او انتخاب کند.

 

  1. کلاهدوز دیوانه در فیلم Alice in Wonderland

یک بار دیگر برتون در حال اقتباس از کتابی محبوب در فیلمی بود که در آن جانی دپ در کنار میا واسیکوفسکا (آلیس)، هلنا بونهام کارتر (ملکه سرخ) و تعدادی دیگر از بازیگران ستاره نقش داشتند. به دپ افتخار ایفای نقش یکی از شخصیت های عجیب و غریب تر داستان، کلاهدوز دیوانه یا مد هتر داده شد که به عجیب ترین شخصیتی تبدیل می شود که دپ تا به حال در یک فیلم بازی کرده است.

 

  1. سر جیمز متیو بری در فیلم Finding Neverland

برترین فیلم های جانی دپ

فیلم در جستجوی ناکجاآباد داستان J.M. Barrie و پیوندی که او با خانواده ایجاد کرده را روایت می کند که در نهایت الهام بخش او برای نوشتن پیتر پن می شود. در کنار دپ، کیت وینسلت، بازیگر نقش سیلویا لولین دیویس بیوه که مادر چهار پسر جوان جورج، جک، پیتر و مایکل بود، حضور داشت. این یک فیلم بسیار شیرین، لطیف و دلگرم کننده است و توانایی دپ در به تصویر کشیدن مراقبت های بری از خانواده لولین دیویس فوق العاده است.

 

  1. اد وود در فیلم Ed Wood

فیلمی که داستان زندگی اد وود را روایت می کند، فیلم سازی که بیشتر به خاطر آثار نه چندان مشهورش که بعداً به فیلم های کلاسیک کالت تبدیل شدند، شهرت داشت. این فیلم توسط تیم برتون کارگردانی شد که بار دیگر جانی دپ را به عنوان شخصیت اصلی خود انتخاب کرد. کل فیلم سیاه و سفید فیلمبرداری شده و در حالی که از نظر مالی ناموفق بود (که با توجه به اینکه فیلم در مورد چه کسی است کمی شاعرانه به نظر می رسد) بسیاری از بازی دپ در فیلم تمجید می کنند. این فیلم حول محور تلاش اد وود است که سعی دارد نشان خود را در صنعت سینما حک کند و مدام در انجام این کار به طرز فجیعی ناکام می ماند. مبارزه اش او را به فرصت های زیادی سوق می دهد، مانند زمانی که با بت و دوست بعدی اش بلا لوگوسی (با بازی مارتین لاندو) آشنا می شود و همچنین درد دل های زیادی مانند زمانی که دوست دخترش دولورس فولر را به دلیل سبک زندگی اش از دست داده با ما در میان می گذارد.

 

  1. کاپیتان جک اسپارو در فیلم های Pirates of the Caribbean

برترین فیلم های جانی دپ

این یکی از نمادین ترین شخصیت هایی است که جانی دپ تا به حال در طول چندین سال بازیگری خود به تصویر کشیده است. دپ با بازی در کنار اورلاندو بلوم (که در نقش شاگرد آهنگر که بعدها به دزد دریایی و کاپیتان هلندی پرنده تبدیل شد، ویل ترنر) و کایرا نایتلی (که نقش دختر فرماندار تبدیل شده به پادشاه دزدان دریایی، الیزابت سوان) را بازی می کند، دپ در نقش یک آدم رذل محبوب با عشق به رام بازی می کند. کلاه او و کشتی او، مروارید سیاه نمادین هستند. علیرغم اینکه برخی از طرفداران احساس می کنند که این فرانچایز کمی خسته شده است، اما همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد و هر کسی که طرفدار سرسخت دزدان دریایی است می تواند از آن لذت ببرد.

 

  1. رنگو در فیلم انیمیشن Rango

Rango یک انیمیشن کمدی درباره یک آفتاب پرست با عشق به تئاتر است که خود را در Dirt می یابد، شهری کوچک که بحران آب را تجربه می کند و به یک کلانتر جدید نیاز دارد. او به طور تصادفی کلانتر شهر می شود و به ماموریتی برای بررسی کمبود آب شهر فرستاده می شود و در این فرآیند تنها منبع آب Dirt به سرقت می رود. رنگو پس از فرار از شهر توسط Rattlesnake Jake، که توسط شهردار Dirt فراخوانده شده بود، حقیقت خشکسالی را که توسط شهردار ایجاد شده بود کشف می کند و می فهمد که او این کار را کرده تا بتواند تمام زمین های اطراف شهر Dirt را خریداری کند.

 

  1. وایتی بالجر در فیلمBlack Mass

برترین فیلم های جانی دپ

عشاء ربانی سیاه یک درام جنایی به کارگردانی اسکات کوپر و بر اساس کتاب Black Mass، داستانی را روایت می کند در جنوب بوستون سال ۱۹۷۰، مأمور اف‌بی‌آی جان کانلی (جوئل اجرتون)، تبهکار ایرلندی وایتی بالجر (جانی دپ) را ترغیب به همکاری با اف‌بی‌آی و از بین بردن دشمنی مشترک یعنی گروه مافیای ایتالیایی کردند. این اثر درام داستان واقعی اتحادی را نشان می‌دهد که از کنترل خارج شده و به وایتی اجازهٔ فرار از اجرای قانون و تحکیم قدرت را می دهد، که بدین سبب او تبدیل به یکی از قدرتمندترین و خطرناک‌ترین تبهکارها در بوستون می شود. دپ در نقش وایتی عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد و ماهرانه نشان می دهد که چگونه موقعیت ها را تا زمان دستگیری نهایی اش در سال 2011 به نفع خود دستکاری می کرد.

 

  1. ویکتور ون دورت در فیلم Corpse Bride

فیلم عروس مرده یک انیمیشن استاپ موشن است که توسط تیم برتون کارگردانی شده و جانی دپ (که ویکتور ون دورت را با اخلاق ملایم بازی می کند). فیلم روایتی میان دنیای زندگان و مردگان است. دنیای بی‌روح زندگان که در آن رنگ‌ها مرده و انسان‌ها بیمار و رنجورند و دچار روزمرگی و تزویرند و در عوض در دنیای مردگان همه شاد و مهربانند و محیطی با رنگ‌های شاد دارند و برخلاف زندگان در حال عشق ورزیدنند. علی‌رغم فضای تاریک و تلخی موجود در جهان داستانی این پویانمایی، نکوهش تزویر و شرارت از نقاط قوت آن به‌شمار می‌آید. یک پویانمایی، به دو روش (سنتی و روش دیجیتال) ایجاد می‌شود.

 

  1. سم در فیلم Benny & Joon

برترین فیلم های جانی دپ

یکی دیگر از شخصیت های عجیب و غریب جانی دپ در این فیلم درام عاشقانه به کارگردانی جرمیا چچیک است که داستان سم و جونیپر «جون» (که توسط مری استوارت مسترسون بازی می شود)، دختری بیمار روانی را روایت می کند. این دو نفر پس از اینکه جون شرطی را می بازد ملاقات می کنند که به زندگی سم با او و برادرش بنی (با بازی آیدان کوین) ختم می شود. در طول فیلم، رابطه آنها به شکل شیرینی توسعه می یابد و عجیب و غریب اینجاست که به شکلی دوست داشتنی یکدیگر را تکمیل می کنند. وقتی بنی رابطه آنها را کشف می کند و سام را به خاطر آن از آپارتمان بیرون می کند، فیلم کمی بدتر می شود، اما همه چیز در نهایت حل می شود.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان