برترین فیلم های جود لاو Jude Law

برترین فیلم های جود لاو Jude Law

جود لاو در فیلم آقای ریپلی با استعداد به موفقیت دست پیدا کرد، اگرچه هرکسی که کار اولیه او را از طریق Gattaca، Music From Another Room و Wilde دنبال می کرد، تا زمانی که دنیا او را در فیلم دلهره آور آنتونی مینگلا دید، می دانست چه توانایی هایی دارد. مدت زیادی بعد از آن، لاو با افرادی مانند استیون اسپیلبرگ (او ربات ژیگولو جو در هوش مصنوعی بود) کار می کرد، نقش های اصلی (کاپیتان آسمان و دنیای فردا، آلفی) را بازی می کرد و جنبه تاریک خود را نشان می داد، مثلاً به عنوان یک تبهکاران تند و منزجرکننده (فیلم Road to Perdition). گاهی اوقات به نظر می رسد که لاو در گروه بازیگران بزرگ در بهترین حالت خود قرار می گیرد: برای اثبات، کافی است فیلم کوه سرد، فیلم I Heart Huckabees، فیلم Contagion، فیلم هتل بزرگ بوداپست، یا حتی کاپیتان مارول را بررسی کنید. آخرین فیلم او  Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore بود.

 

  1. فیلم Spy

سینمایی جاسوس فیلمی در ژانر جاسوسی، کمدی و اکشن به کارگردانی و نویسندگی پال فیگ محصول سال ۲۰۱۵ است. در این فیلم ملیسا مک کارتی، جیسون استاتهام رز بیرن، بابی کاناوله، آلیسون جانی و جود لا بازی کرده اند. داستان فیلم در مورد یک میزگرد محدود از تحلیلگران سازمان سیا (CIA) تشکیل می شود تا داوطلبان نفوذ مخفیانه به تشکیلات یک فروشنده سلاح های مرگبار را بررسی کنند و با یافتن گزینه مناسب، از وقوع یک فاجعه جهانی جلوگیری کنند. Spy که همزمان گسترده و مترقی است، شواهد بیشتری ارائه می کند که ملیسا مک کارتی و نویسنده و کارگردان پل فیگ بهترین هایشان را به نمایش می گذارند و در طول فیلم چندین بار شما را از خنده روده‌بر می کنند.

 

  1. فیلم HUGO

سینمایی هوگو فیلمی ماجراجویی و درام بر اساس رمان برایان سلزنیک است که داستان پسر بچه ای تنها که در ایستگاه قطار زندگی می کند را روایت می کند. این فیلم توسط مارتین اسکورسیزی کارگردانی، و توسط جان لوگان نوشته شده است. در این فیلم بازیگران مطرحی همچون بن کینگزلی، جود لاو، ساشا بارون کوهن و کلویی مورتز و ایسا باترفیلد بازی می کنند. هوگو اولین فیلم سه بعدی اسکورسیزی است که در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۱ توسط کمپانی پارامونت پیکچرز در ایالات متحده توزیع شد. هوگو، پسری تنها که پس از مرگ پدر و ناپدید شدن عمویش در ایستگاه قطاری در دهه ۳۰ میلادی زندگی می کند، علاوه بر کارش که شامل نگهداری از چرخ دنده های ساعت و روغن کاری آن هاست، به سینما عشق می ورزد و در صدد راه اندازی ماشین مکانیکی محبوبش است، همان که با پدرش به تعمیر آن می پرداخت. روزی که هوگو به دنبال دزدیدن یک موش اسباب بازی از پیرمرد اسباب بازی فروش است، در دام پیرمرد می افتد و چاره ای جز خالی کردن دو جیبش، طبق گفته ی پیرمرد، ندارد. هنگامی که دفترچه ی هوگو که شامل اطلاعات زیادی از همان ماشین مکانیکی او و پدرش است در مقابل چشمان پیرمرد قرار می گیرد، پیرمرد برافروخته شده و به او قول می دهد که دفترچه را خواهد سوزاند.

 

  1. فیلم The Grand Budapest Hotel

هتل بزرگ بوداپست فیلمی آمریکایی در ژانر کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی وس اندرسن است که در ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. ریف فاینز نقش اصلی گروه بازیگران ۱۷نفرهٔ این فیلم را بر عهده دارد و در آن نقش آقای گوستاو اچ. راهنمای میهمانان یک استراحتگاه کوهستانی قرن بیستمی در کشور خیالی زوبروکا در اروپای شرقی را ایفا می کند. هنگامی که گوستاو به قتل یک زن بیوهٔ ثروتمند (تیلدا سوینتن) متهم می شود، او و شاگردش زیرو (تونی ریوولوری) که اخیراً با آن دوست شده، در میان پیش روی یک رژیم فاشیستی متجاوز، به جستجوی ثروت و یک نقاشی گران قیمت رنسانسی می پردازند. در سال ۱۹۳۰ که دولتی فاشیست در حال قدرت گرفتن است و شعلهٔ جنگ در حال روشن شدن، هتل بزرگ بوداپست به واسطهٔ تلاش فراوانِ مهماندار و شاگردش، به یکی از برترین تفریحگاه های اروپا تبدیل شده است. یکی از مشتریان همیشگی هتل می میرد و یک نقاشی ارزشمند به مهماندار می رسد. با این اتفاق، همه چیز تغییر می کند.

 

  1. فیلم The Nest

لانه یک فیلم درام روان شناختی محصول ۲۰۲۰ به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی شان دورکین است. در این فیلم جود لا، کری کون، چارلی شاتول، اونا روش و ادیل اختر به ایفای نقش پرداخته اند. در دهه 1980، روری اوهارا و همسرش آلیسون با فرزندانشان بن و سام زندگی طبقه متوسطی را در شهر نیویورک زندگی می کنند که دومی از رابطه قبلی است. آلیسون اسب سواری را آموزش می دهد، در حالی که روری یک تاجر کار می کند. روری با این باور که فرصت های او در ایالات متحده محدود است، آلیسون را متقاعد می کند که با او به بریتانیا نقل مکان کند، جایی که او قصد دارد به شرکت کارفرمای سابق خود آرتور دیویس بازگردد. علیرغم تردیدهای اولیه آلیسون، خانواده به یک عمارت قدیمی بزرگ در ساری نقل مکان می کنند، جایی که روری آلیسون را متقاعد می کند تا مزرعه خود را در این ملک راه اندازی کند و در این فرآیند اسبی به نام ریچموند می خرد. ساخت و ساز در یک اصطبل آغاز می شود در حالی که بن و سام در یک مدرسه جداگانه ثبت نام می کنند. روری بعداً آلیسون را به مهمانی های شام باکلاس با آرتور و همکارانش می برد. با این حال، خانواده در تطبیق با آنها مشکل دارد، زیرا مکان خلوت و رفت و آمدهای مربوطه، رسیدن به موقع به مدرسه را برای کودکان دشوار می کند.

 

  1. فیلم Contagion

سینمایی شیوع یک فیلم آمریکایی در ژانر فاجعه ای مهیج به کارگردانی استیون سودربرگ است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. ماریون کوتیار، مت دیمون، لارنس فیشبرن، جود لا، گوئینت پالترو و کیت وینسلت بازیگران این فیلم هستند. این فیلم ابتدا در ۳ سپتامبر ۲۰۱۱ در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز اکران شد و سپس در ۹ سپتامبر به اکران عمومی آمد. فیلم نقدهای مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرد و در زمینه روایت و اجرا تیم بازیگری ستایش شد. داستان این فیلم الهام گرفته و تحت تأثیر از بیماری های واگیردار در دهه اول سال ۲۰۰۰، همچون شیوع نوعی از کرونا ویروس به نام سارس در سال ۲۰۰۲ و آنفلوانزای خوکی در سال ۲۰۰۹ است. این فیلم که در سال ۲۰۱۱ شصت و یکمین فیلم پرفروش بود، در سال ۲۰۲۰ هم زمان با دنیاگیری کروناویروس و پیامدهای آن و شباهت این رخدادها با داستان و فضای فیلم، توجهات جهانی را بسوی خود جلب کرد. شرکت برادران وارنر گزارش کرد که سال ها بعد از اکران فیلم، تماشاگران نسخه اینترنتی آن تنها در طی ماه ژانویه ۲۰۲۰ چندین برابر شد. این فیلم که پیش تر دویست و هفتادمین عنوان محبوب در کاتالوگ محصولات این استودیو بود، با گذشت سه ماه از شیوع کووید ۱۹ محبوبیتش فقط از هشت فیلم هری پاتر کمتر شد.

 

  1. فیلم Road to Perdition

سینمایی جاده ای به سوی تباهی یک فیلم گنگستری آمریکایی، محصول سال ۲۰۰۲ است. کارگردانی فیلم را سم مندس بر عهده داشته و ستارگانی چون تام هنکس، پل نیومن، جود لا و دنیل کریگ در آن به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم داستان پسربچه ای به نام مایکل را روایت می کند که چیزی در باره شغل پدرش نمی داند فقط می داند که پدرش برای آقای رونی کار می کند. آقای رونی وقتی پدر مایکل کودک یتیمی بوده او را پذیرفته و بزرگ کرده است. مایکل آن قدر درباره شغل پدرش کنجکاوی می کند که متوجه می شود آقای رونی یکی از سران مافیای آمریکاست و پدرش هم برای او دست به آدمکشی می زند. از طرفی پسر آقای رونی در یکی از شبها بدون اجازه پدرش و دیگر سران مافیا کسی را می کشد و پدرش هم به همین دلیل او را در جمع مافیا تحقیر می کند. او هم از آنجا که فهمیده مایکل صحنه جنایت را مخفیانه تماشا کرده عصبانیت و حسادت خود نسبت به پدر مایکل را در هم می آمیزد و باز هم بدون اجازه پدرش قصد کشتن مایکل و پدرش را می کند اما اشتباهاً مادر و برادر کوچک مایکل را می کشد و مایکل و پدرش از مهلکه می گریزند.

 

  1. فیلم A.I. Artificial Intelligence

ای. آی. هوش مصنوعی فیلمی سینمایی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی به نویسندگی و کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۲۰۰۱ میلادی بر پردهٔ سینماها رفت. تصمیم برای ساخت فیلمی بدین مضمون، آخرین پروژهٔ استنلی کوبریک، کارگردان مطرح سینما قبل از وفات بود که وی کارگردانی این پروژه را از آنجایی که معتقد بود موضوع آن به افکار و فلسفهٔ کارگردانیِ اسپیلبرگ نزدیک تر است، به وی پیشنهاد کرده بود و به علت مرگ کوبریک قبل از شروع فیلمبرداری، اسپیلبرگ خود را وقف اتمام این پروژه نمود. این فیلم یک اثر بسیار فلسفی و در نوع خود کم نظیر با موضوعی بکر و ناب بود که جشنواره های سینمایی، طبق سنت همیشهٔ خود، به آن از دید تجاری نگریستند. هالی جوئل آزمنت، جود لا، فرانسیس اوکانر، برندن گلیسون و ویلیام هرت در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. فیلم، اقتباس از داستان کوتاهی اثر برایان آلدیس است و همچنین اشارات زیادی به داستان مشهور پینوکیو دارد. هوش مصنوعی برندهٔ پنج جایزهٔ ساترن شامل بهترین فیلم علمی-تخیلی، و در هفتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار نامزد دو جایزه، شامل جایزهٔ اسکار بهترین جلوه های ویژه و بهترین موسیقی متن فیلم شد.

 

  1. فیلم Enemy at the Gates

سینمایی دشمن پشت دروازه ها نام یک فیلم جنگی به کارگردانی ژان-ژاک آنو محصول ۲۰۰۱ در مورد نبرد استالینگراد در طول جنگ جهانی دوم است که مرتبط به تک تیرانداز روسی به نام واسیلی زایتسف است. در پاییز ۱۹۴۲ ارتش آلمان نازی تا پشت دروازه های استالینگراد پیشروی کرده و سعی در تصرف شهر دارد. در سوی دیگر، واسیلی زایتسف تک تیرانداز ماهر روسی با حمایت دانیلف افسر تبلیغات به یک قهرمان محلی تبدیل می شود، اما با آمدن سرگرد کونیگ آلمانی که یک تیرانداز زبده است، مهارت او به چالش طلبیده می شود. در حالی که دامنه جنگ گسترده تر می شود، میان این دو نیز جدالی شخصی درمی گیرد و هر کدام سعی می کنند تا دیگری را هدف گلوله قرار دهند. جود لاو در نقش زایتسف، ریچل وایز در نقش تانیا چرنووا و اد هریس در نقش کونیگ و جوزف فاینس، باب هاسکینز، ران پرلمن، اوا ماتس، گابریل مارشال تامسون و ماتیاس هابیچ در نقش های فرعی حضور دارند.

 

  1. فیلم Sherlock Holmes

سینمایی شرلوک هولمز یک فیلم نئو نوآر معمایی جنایی به کارگردانی گای ریچی است که برگرفته از داستان های شرلوک هلمز، کارآگاه معروف خیالی اثر آرتور کانن دویل است. تهیه کنندگان فیلم جوئل سیلور، لئونل ویگرام (ویگرام به علاوه نویسنده داستان نیز هست)، سوزان دونی و دانی لین بوده اند. شرلوک هولمز توسط برادران وارنر در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۰۹ به نمایش درآمد. رابرت داونی جونیور و جودلاو در این فیل نقش های شرلوک هلمز و دکتر واتسون را ایفا می کنند. شرلوک مردی به نام لرد بلکوود را دستگیر می کند او پیش از این ۵ دختر را کشته و قصد دارد با جادوگری ششمین دختر را هم بکشد اما پیش از موفقیت دستگیر می شود و اعدام می شود. پس از این ماجرا زنی به نام آیرن آدلر که درگذشته شرلوک هولمز او را دوست داشته به او پیشنهاد می کند تا برای او بر روی یک پرونده کار کند و این مربوط به مردی مو قرمز می شود.

 

  1. فیلم Sky Captain And The World Of Tomorrow

سینمایی کاپیتان اسکای و دنیای فردا که اغلب به کاپیتان اسکای خلاصه می شود، یک فیلم علمی تخیلی اکشن و ماجراجویی محصول سال ۲۰۰۴ به نویسندگی و کارگردانی کری کنران در اولین کارگردانی خود و تهیه کنندگی جان آونت، سدی فراست، جود لاو و مارشا اوگلزبی است. جود لاو، گوئینت پالترو و آنجلینا جولی بازیگران آن هستند. این نمونه ای از دیزلپانک “Ottensian” (قبل از جنگ جهانی دوم) است. در سال 1939 از نظر فناوری پیشرفته، زپلین هندنبورگ III خود را بر فراز ساختمان امپایر استیت لنگر انداخت. در کشتی هوایی دکتر خورخه وارگاس، دانشمندی است که ترتیبی می دهد تا بسته ای حاوی دو ویال به دکتر والتر جنینگز تحویل داده شود. پس از آن، دکتر وارگاس ناپدید می شود. پولی پرکینز، خبرنگار The Chronicle، در حال بررسی ناپدید شدن وارگاس و پنج دانشمند مشهور دیگر است. یک پیام مرموز او را به تالار موسیقی رادیو سیتی هدایت می کند، برخلاف هشدارهای سردبیرش، آقای پیلی، جایی که او در طول نمایش جادوگر شهر اوز با دکتر جنینگز ملاقات می کند.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای