برترین فیلم های اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson

برترین فیلم های اسکارلت جوهانسن Scarlett Johansson

بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسن را برای شما لیست کرده ایم، کاری باورنکردنی که این بازیگر در طول سال ها انجام داده است و او را تا این حد برجسته می کند. استعدادهای اسکارلت جوهانسن در همکاری با برخی از بزرگترین کارگردانان این تجارت، از کریستوفر نولان گرفته تا وس اندرسون و تایکا وایتیتی، او را به یکی از پرتقاضاترین بازیگران هالیوود تبدیل کرده است و تقریباً هیچ شکی وجود ندارد که او به عنوان یک بازیگر بزرگ شناخته شود. اسکارلت جوهانسن از موفق ترین و محبوب ترین بازیگران نسل خود است. او که به عنوان یک بازیگر کودک از سنین جوانی شروع به کار کرد، به عنوان یک ستاره در حال ظهور در دهه 2000 تأثیرگذار بود تا اینکه در دهه 2010 تبدیل به یک ستاره بزرگ شد و همین باعث شد که او به یک فرنچایز بزرگ ملحق شود و نامزد جایزه اسکار شود. انتخاب بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسن به دلیل رزومه فوق العاده او می تواند دشوار باشد. اگرچه نقش او در نقش بیوه سیاه در MCU ممکن است شناخته شده ترین نقش او باشد، اما مخاطبان او را در بخش های مختلف فیلم های تحسین شده دوست داشته اند. بلاک باسترهای ابرقهرمانی، کمدی های خنده دار، درام های احساسی سنگین، صداپیشگی های فوق العاده و موارد دیگر برای تهیه این لیست به کار ما آمده اند. در میان برترین فیلم های اسکارلت جوهانسن چیزی وجود دارد که همه می توانند آن را پیدا کنند که نشان می دهد او چه بازیگر خارق العاده ای است و چه حرفه شگفت انگیزی که در طول این سال ها ساخته است.

 

  1. فیلم Isle of Dogs

جوهانسن صدای معروف خود را برای تعدادی از پروژه های برجسته از جمله انیمیشن ماجراجویی جذاب و پرهیجان جزیره سگ ها قرض داده است. از ذهن خلاق وس اندرسون، این انیمیشن استاپ موشن داستان پسری را روایت می کند که پس از انتقال این گونه به جزیره زباله دانی به دلیل بیماری، به دنبال سگش می گردد. این فیلم یک فیلم مهم برای اهل نقد بود و نامزدی اسکار بهترین انیمیشن بلند را به دست آورد. برایان کرانستون، ادوارد نورتون، بیل مری، جف گلدبلوم، باب بالابان، گرتا گرویگ، فرانسیس مک‌دورمند، کورتنی بی. ونس، هاروی کایتل، اسکارلت جوهانسن، تیلدا سوینتن و یوکو اونو صداپیشگان این فیلم هستند. جوهانسن صدای خود را به Nutmeg، سگ نمایشی و مورد علاقه چیف (برایان کرانستون)، سگ اصلی داستان، قرض می دهد. این یک جنبه دست کم گرفته شده از حرفه او است، اما صداپیشگی عالی جوهانسن فیلم جزیره سگ ها را در بین بهترین بازی های او قرار می دهد.

 

  1. فیلم Ghost World

اگرچه مخاطبان ممکن بود واقعاً تا قبل از فیلم Lost in Translation مجذوب اسکارلت جوهانسن نشده باشند، او سال ها قبل از آن کارهای بسیار خوبی انجام داده بود، از جمله در کمدی مستقل دنیای ارواح. درام کمدی دنیای ارواح بر اساس کتابی کمیک به همین نام ساخته شده است و جوهانسن و تورا برچ را در نقش دو دوست بدبین که سال آخر دبیرستان را دنبال می کنند، نشان می دهد. پس از شوخی با یک رانده ناجور (استیو بوشمی)، دوستی بین دختران شروع به تغییر می کند. جوهانسن یک اجرای محفوظ ارائه می دهد که با وجود شخصیت بسته، هم خنده دار و هم پر آب و تاب است. این فیلم خود یک موفقیت مستقل کوچک بود که نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی در اسکار شد. علاوه بر این این فیلم جوایز متعدد دیگری نیز به دست آورده است.

 

  1. فیلم The Prestige

فیلم های کریستوفر نولان بیشتر به خاطر ایده های پرمفهوم و هیجان انگیز شناخته می شوند و فیلم The Prestige نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما این یکی در مورد سحر و جادو و رقابت شدید بین دو شعبده باز در دهه 1800 است که بسیار فراتر از حد معمول جریان دارد. جوهانسن در فیلم پرستیژ به بازیگران فوق العاده ای از جمله کریستین بیل، هیو جکمن، ربکا هال، پایپر پرابو و مایکل کین می پیوندد. او اولیویا، دستیار شخصیت جکمن را به تصویر می کشد که به سراغ شخصیت بیل می رود تاعاشق او شود و از او جاسوسی کند. این تنها یکی از چندین پیچش در طول داستان جذاب فیلم پرستیژ است که به تدریج به عنوان یکی از بهترین فیلم های نولان پذیرفته شده است. پرستیژ در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۶ اکران شد و بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان داشت. این فیلم ۱۰۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت در حالی که بودجهٔ آن ۴۰ میلیون دلار بود. پرستیژ نامزد دریافت دو جایزهٔ اسکار در رشتهٔ بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلم‌برداری شد.

 

  1. فیلم Captain America: The Winter Soldier

علیرغم نقش های نمادین متعدد او، واضح است که مشهورترین شخصیت اسکارلت جوهانسن ناتاشا رومانوف در MCU یا دنیای مارول است. او در سال 2010 اولین نقشش در این فرانچایز را در مرد آهنی 2 بازی کرد و در سال 2012 در فیلم انتقام جویان دوباره آن را تکرار کرد، اما بسیاری از نکات برجسته او در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان بود. اگرچه این یک کپ فیلم است، ناتاشا نقش دوم را در آن دارد و در هر مرحله در کنار استیو کار می کند. این واقعاً دوستی بین دو شخصیت را که در بقیه زمان خود در فرنچایز حضور خواهند داشت، تقویت می کند. این فیلم به عنوان یک فیلم مهیج جاسوسی پر از اکشن مورد استقبال قرار گرفت و نشان داد که بیوه سیاه جوهانسن بیش از یک شخصیت مکمل است. فرش قرمز کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان، ۱۳ مارس ۲۰۱۴ در لس آنجلس برگزار شد و ۲۶ مارس ۲۰۱۴ به صورت جهانی و ۴ آوریل ۲۰۱۴، به صورت ۲بعدی، ۳بعدی و آی‌مکس ۳بعدی در آمریکای شمالی اکران شد. این فیلم در گیشه و نظر منتقدان موفق بود و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه نیز شد.

 

 

  1. فیلم Her

همانطور که اشاره شد، استعدادهای صداپیشگی اسکارلت جوهانسن به شدت دست کم گرفته شده است، اما بهترین کار او در آن دنیا احتمالاً در او بوده است. جاناسون با کارگردان اسپایک جونز در داستان مردی درونگرا (واکین فینیکس) که عاشق سیستم عامل خود، سامانتا (با صداپیشگی جوهانسن) می شود، همکاری می کند. این فیلم برنده بهترین فیلمنامه اورجینال مورد توجه منتقدان قرار گرفت، در حالی که مخاطبان همچنان آن را برای اولین بار در سرویس های استریم پیدا کرده اند. جوهانسن به خاطر زنده کردن سامانتا و به نمایش گذاشتن احساسات مختلف علیرغم اینکه شخصیتی انسانی نیست، تمجیدهای زیادی دریافت کرد. این فیلم نامزد سه جایزه گلدن گلوب شد: جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلمنامه و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی که موفق به دریافت یکی از آن‌ها یعنی بهترین فیلمنامه شد. فیلم او نامزد پنج جایزه اسکار شد که موارد زیر از آن جمله‌اند: جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی (اصلی، اوریجینال) (برنده).

 

  1. فیلم Under The Skin

اگرچه شاید فیلم زیر پوست پربیننده ترین فیلم اسکارلت جوهانسن نباشد، اما به نظر می رسد فیلم زیر پوست به یک فیلم کلاسیک تبدیل شود. جوهانسن در این فیلم نقش یک بیگانه را بازی می کند که ظاهر یک زن زیبا را به خود می گیرد تا مردان انسانی را به دام خود بکشاند. در حالی که فرضیه فیلم ممکن است شبیه یک فیلم ترسناک علمی تخیلی وحشیانه به نظر برسد، فیلم Under the Skin هم از نظر روایت و هم از لحاظ بصری بسیار تجربی و کارآمد است. این سینمایی بر اساس کتاب زیر پوست اثر مایکل فابر، با کارگردانی جاناتان گلیزر که لحظاتی فراموش نشدنی را به تصویر می کشد، هیجان انگیز و هیپنوتیزم کننده است. از زمان اکران، زیر پوست به عنوان یکی از بهترین فیلم های دهه اخیر شناخته شده است.

 

  1. فیلم Avengers: Endgame

پس از نزدیک به یک دهه، اوج داستان برای ناتاشا رومانوف در فیلم سینمایی انتقام جویان: پایان بازی رقم خورد. فروش این فیلم پرفروش در باکس آفیس از 2 میلیارد دلار گذشت و برای مدتی به پرفروش ترین فیلم تاریخ تبدیل شد، زیرا قهرمانان بیشتری را برای از بین بردن تانوس گرد هم آورد. جوهانسن مسلماً بهترین بازی خود را در نقش بیوه سیاه در اینجا ارائه می دهد و نشان می دهد که از دست دادن فیلم قبلی چه معنایی برای شخصیت او داشته است. او همچنین فداکاری بزرگی انجام می دهد و جان خود را می دهد تا دوستش بتواند دوباره به خانواده اش بپیوندد و بنابراین میلیاردها نفر بتوانند از Blip برگردند، به این معنی که Black Widow پایان مناسبی در MCU داشت. این فیلم دنبالهٔ انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) است و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. کارگردانی آن بر عهدهٔ آنتونی و جو روسو بوده و فیلم‌نامهٔ آن را کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی به نگارش درآورده‌اند. در پایان بازی گروه بازیگران آن یعنی رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسن، جرمی رنر، دان چیدل، پل راد، بری لارسون، کارن گیلان، دانای گوریرا، بندیکت وانگ، جان فاورو، بردلی کوپر، گوئینت پالترو و جاش برولین حضور دارند.

 

  1. فیلم Lost in Translation

از بسیاری جهات، فیلم گمشده در ترجمه فیلمی بود که چشمان بسیاری را به روی استعدادهای اسکارلت جوهانسن باز کرد. در فیلم سوفیا کاپولا، او نقش شارلوت، فارغ التحصیل دانشگاهی را بازی می کند که با ستاره سالخورده سینما (بیل موری) که در توکیو دچار بحران میانسالی است، پیوند برقرار می کند. تقریباً تمام جنبه های فیلم با تحسین و تمجید مواجه شد، به خصوص بازی موری و جوهانسنن. فیلم گمشده در ترجمه برای چهار جایزه اسکار نامزد شد (برنده بهترین فیلمنامه اصلی) و تحسین های زیادی در دیگر فستیوال ها را برانگیخت، جوهانسن به خاطر این فیلم برنده بفتا شد. این فیلم در سه بخش دیگر بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و نامزد گلدن گلوب بهترین کارگردانی و بازیگر نقش اول زن فیلم کمدی هم شد. همچنین برنده بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن و تدوین شد و نامزد بفتای بهترین کارگردانی، فیلم، فیلمنامه اوریجینال، موسیقی و فیلمبرداری هم شد.

 

  1. فیلم Jojo Rabbit

سال باورنکردنی 2019 برای اسکارلت جوهانسن شامل بازی او در فیلم جوجو خرگوشه بود. از ذهن عجیب و غریب تایکا وایتیتی، این فیلم بر روی یکی از اعضای انجمن جوانان هیتلر (رومن گریفین دیویس) تمرکز می کند که متوجه می شود مادرش (جوهانسن) یک دختر یهودی (توماسین مک کنزی) را در خانه خود پنهان کرده است. جوهانسن در همان سال با بازی خنده دار و دلخراش خود در JoJo Rabbit که یکی از آنها بود، دو نامزدی جایزه اسکار را به دست آورد. خود فیلم همچنین با برنده شدن وایتیتی، برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی و دریافت جایزه بهترین فیلم برای این داستان خنده دار و در عین حال احساسی، تحسین های زیادی را به دست آورد. اولین نمایش جهانی جوجو خرگوشه در ۸ سپتامبر ۲۰۱۹ در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو بود و در آن‌جا برندهٔ جایزهٔ گزینش مردم شد.

 

  1. فیلم Marriage Story

حتی زمانی که اسکارلت جوهانسن در میانه ماجراجویی های ابرقهرمانی خود در MCU بود، همیشه موفق شده بود فیلم های جالب و مورد تحسین منتقدان را برای نشان دادن طرف دیگر استعدادهای خود پیدا کند. چنین موردی در مورد فیلم داستان ازدواج، یک فیلم اصلی نتفلیکس صادق بود. داستان در مورد نیکول (جوهانسن) و چارلی (آدام درایور)، زن و شوهری است که در حال جدایی هستند. فیلم بسیار احساسی نوآ بامباخ پس از اکران مورد تحسین بیشماری قرار گرفت و شش نامزدی اسکار از جمله یکی برای جوهانسن به عنوان بهترین بازیگر زن را به دست آورد. او همچنین برای بازی اش در گلدن گلوب و بفتا حضور داشت، و واضح است که – اگرچه او را بیشتر به عنوان بیوه سیاه MCU می شناسند – این درام کوچک صمیمی بهترین فیلم اسکارلت جوهانسن تاکنون بوده است. در نود و دومین دوره جوایز اسکار، فیلم در ۶ رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار بود که در نهایت توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای درن را به خود اختصاص دهد.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی