معرفی بهترین فیلم هایی که توسط استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg ساخته شد

معرفی بهترین فیلم هایی که توسط استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg ساخته شد

استیون اسپیلبرگ بدون شک بهترین فیلمساز تمام دوران است. در طول تقریباً پنج دهه، این کارگردان تحسین شده سی و چهار فیلم بسیار سرگرم کننده و اغلب عمیقاً تکان دهنده در ظاهرا هر ژانر منتشر کرده است. آخرین فیلم او، The Fabelmans است که داستان کودکی اسپیلبرگ را روایت می کند و با نقدهای مثبتی روبرو شد و ثابت کرد که نویسنده هنوز در اوج بازی خود است. اما یک سوال باقی می ماند که کاربران IMDb کدام یک از بهترین فیلم های استیون اسپیلبرگ را بهترین اثر او می دانند؟

 

  1. فیلم Schindler’s List

سینمایی فهرست شیندلر شاهکار استیون اسپیلبرگ است. این فیلم که بیشتر سیاه و سفید فیلمبرداری شد و بیش از سه ساعت پخش می شود، هفت جایزه اسکار خیره کننده را از آن خود کرده و اسپیلبرگ جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را برای آن به خانه برده است. این فیلم فوق العاده تکان دهنده داستان اسکار شیندلر، یک صنعت گر را روایت می کند که در طول اشغال لهستان توسط آلمان، شروع به ترس از امنیت نیروی کار یهودی خود می کند. مانند فیلم نجات سرباز رایان، فهرست شیندلر از واقعیت های وحشتناک جنگ و آزار و شکنجه هولناکی که یهودیان با آن روبه رو بودند ابایی ندارد. تماشای این فیلم از بسیاری جهات دشوار است، اما همچنین بسیار مهم است که همه این فیلم را ببینند تا اطمینان حاصل شود که وحشت های جنگ جهانی دوم هرگز فراموش نمی شوند. لیام نیسون، رالف فاینس و بن کینگزلی همگی بازی های بسیار خوبی ارائه می دهند که توسط کارگردانی عالی و صداقت دوربین اسپیلبرگ تقویت شده است.

 

  1. فیلم Saving Private Ryan

نجات سرباز رایان نه تنها یکی از بهترین فیلم های اسپیلبرگ است، بلکه بسیاری آن را بهترین تصویری از جنگ جهانی دوم می دانند که تاکنون ساخته شده است. صحنه آغازین تصویری دلخراش از تهاجم متفقین به نرماندی است که تماشاگران را به ساحل انداخته و وحشت های غیرقابل تصوری را که در آنجا رخ داده است به آنها نشان می دهد. نجات سرباز رایان یک داستان فوق العاده تکان دهنده از ارتباط انسانی است که راه هایی را بررسی می کند که مردم برای همنوعان خود حتی در تاریک ترین زمان ها می جنگند. این فیلم برنده 5 جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین کارگردانی برای اسپیلبرگ شد. با فیلمنامه احساسی، پر از اکشن و بازی های استثنایی اش، جای تعجب نیست که این فیلم یکی از بهترین آثار اسپیلبرگ در نظر گرفته شود.

 

  1. فیلم Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark

فیلم ایندیانا جونز و مهاجمان صندوق گمشده، تولد شخصیتی بود که بدون زحمت بسیار جذاب و کاملاً قابل تماشا بود که در آزمون زمان مقاومت کرد. به طوری که در سال های آینده، بیش از چهار دهه پس از اینکه او برای اولین بار در پرده سینما ظاهر شد، برای پنجمین ماجراجویی مورد انتظار خود به سینماها بازخواهد گشت، اگرچه متأسفانه، اسپیلبرگ در راس کار نخواهد بود. این فیلم درباره پروفسور باستان شناسی ایندیانا جونز است که به دنبال صندوق عهد می گردد و برای یافتن این مصنوع در مقابل نیروهای نازی به رقابت می پردازد. Raiders of the Lost Ark یک شادی مطلق از یک فیلم است، پر از مجموعه های فوق العاده، تک دیالوگ های طنز و مجموعه وسیعی از شخصیت های مکمل کاملاً به یاد ماندنی.

 

  1. فیلم Jurassic Park

شاید بزرگترین گواهی بر توانایی استیون اسپیلبرگ به عنوان کارگردان این واقعیت باشد که او به نوعی توانسته دایناسورها را به زندگی بازگرداند و هم شگفتی موجودات باشکوه و هم وحشت محض مواجهه با تی رکس را به تصویر بکشد. پارک ژوراسیک کاملاً اکشن پرمخاطره خود را با شخصیت های توسعه یافته که هسته عاطفی داستان را ایجاد می کنند، متعادل می کند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر مایکل کرایتون، گروهی از کارشناسان را دنبال می کند که در حال گشت وگذار در یک پارک موضوعی تقریباً کامل هستند، که قطع برق به دایناسورهای شبیه سازی شده پارک اجازه فرار می دهد. با جلوه های بصری پیشگامانه و صحنه های افسانه ای، بدون شک یکی از نمادین ترین فیلم های این کارگردان است که دهه 90 را تعریف کرد.

 

  1. فیلم Catch Me If You Can

سینمایی اگه می تونی منو بگیر، شورش مطلق یک فیلم است. داستان واقعی به ظاهر غیرممکن فرانک، جاعل ماهر جوانی را روایت می کند که از هوش و حیله گری خود استفاده می کند تا به عنوان پزشک، وکیل و خلبان، همه اینها را در حالی که توسط FBI مورد تحقیق و تعقیب قرار می گیرد، انجام دهد. این شاید سرگرم کننده ترین فیلم اسپیلبرگ باشد و این فیلم واقعاً حرف های زیادی برای گفتن دارد. این فیلم با دو بازی واقعاً درخشان توسط دو بازیگری که به نظر می رسد زمان زندگی خود را سپری می کنند، اوج می گیرد. تام هنکس و لئوناردو دی کاپریو شیمی باورنکردنی را به اشتراک می گذارند.

 

  1. فیلم Jaws

هرگز کارگردانی مانند استیون اسپیلبرگ با آرواره های وحشتناک و سرگرم کننده خود را به دنیا معرفی نکرده بود. علیرغم اینکه اسپیلبرگ برای این فیلم به شدت به مشکل برخورده بود و از بودجه و برنامه عقب افتاده بود، او همچنان موفق شد شاهکاری بسازد که برنده سه جایزه اسکار شد و این فیلم دیگر یک فیلم کلاسیک به حساب می آید. این فیلم که همیشه در هر بحثی درباره بهترین فیلم های اسپیلبرگ گنجانده شده است، یک کلانتر، یک زیست شناس دریایی و یک دریانورد قدیمی را دنبال می کند که با هم متحد می شوند تا یک کوسه قاتل را شکار کنند که یک جامعه کوچک ساحلی را به وحشت انداخته است. آرواره ها شامل بازیگرانی از بازیگران استثنایی، از جمله رابرت شاو، روی شیدر، و ریچارد دریفوس است که همگی بازی های فوق العاده ای ارائه می دهند.

 

 

  1. فیلم E.T. the Extra-Terrestrial

اگرچه کودکان دهه 80 با انواع فیلم های استثنایی خانوادگی مانند The Goonies و Karate Kid روبرو می شدند، اما به احتمال زیاد E.T. فرازمینی را بیشتر از بقیه دوست دارند. این فیلم که داستان کودکی آشفته را روایت می کند که باید به یک بیگانه دوست کمک کند تا به سیاره خود بازگردد، رکورد طولانی ترین نمایش را در اختیار دارد و بیش از یک سال در سینماها ماند. این فیلم یک پدیده فرهنگ پاپ است که هنوز بر برخی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی تأثیر می گذارد و هنوز هم افرادی هستند که خواستار ادامه آن هستند. این فیلم حماسی هنوز هم تا به امروز تماشاگر دارد و یکی از تماشایی ترین فیلم های اسپیلبرگ است.

 

  1. فیلم The Color Purple

به رنگ ارغوانی بر اساس رمان همنام برنده جایزه پولیتزر در سال 1982 اثر آلیس واکر، یک درام برنده جوایز دوره بلوغ با محوریت سلی هریس جانسون (با بازی استادانه ووپی گلدبرگ) است. سلی یک زن سیاهپوست جوان است که در قرن بیستم در روستاهای جورجیا مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. این فیلم سختی هایی را که او و همسالانش با آن ها زندگی می کنند به شیوه ای سرسختانه و قدرتمند روایت می کند. این فیلم یک لحظه مهم در فیلم شناسی اسپیلبرگ است، زیرا او از فیلم های پرفروش تابستانی فاصله می گیرد و نشان می دهد که می تواند داستان های پیچیده، ناب و دردناک انسانی را تعریف کند. همچنین به خاطر اجرای درخشان و عمیقاً احساسی گلدبرگ، دنی گلاور و اپرا وینفری به یاد می آید.

 

  1. فیلم Empire of the Sun

امپراتوری خورشید بر اساس رمان زندگی نامه ای جی جی بالارد، داستان پسر جوان انگلیسی را روایت می کند که از والدینش جدا می شود و در جریان تهاجم ژاپنی ها به شانگهای در سال 1941 به یک اردوگاه توقیف منتقل می شود. با موسیقی زیبای جان ویلیامز با همکاری اسپیلبرگ، این فیلم نامزد شش جایزه اسکار شد. امپراتوری خورشید یکی از تامل برانگیزترین فیلم های اسپیلبرگ است که با بازی واقعا استثنایی کریستین بیل که جهان را با برنده آینده اسکار معرفی کرد، به عظمت رسید.

 

  1. فیلم The Fabelmans

جدیدترین اکران اسپیلبرگ در حال حاضر ثابت کرده است که یکی از پرمخاطب ترین آثار او بوده است. خانواده فیبلمن ها یک فیلم نیمه اتوبیوگرافیک است که پسر جوانی را دنبال می کند که در آمریکای پس از جنگ جهانی دوم بزرگ می شود و رویای فیلمساز شدن را در سر می پروراند و از قدرت سینما برای کنار آمدن با یک راز خانوادگی تکان دهنده استفاده می کند. این در حال حاضر با هفت نامزدی خود برای جوایز آتی اسکار به عنوان یک رقیب قدرتمند در نظر گرفته شده است. اسپیلبرگ یک دست بازیگر تمام ستاره را به خدمت گرفت تا به او کمک کنند تا داستان خود را روایت کند، از جمله ست روگن، پل دانو و میشل ویلیامز که همگی بازی های صادقانه و صمیمانه ای ارائه می دهند. اگرچه هنوز روزهای اولیه برای فیلم مورد تحسین منتقدان است، Fabelmans در حال حاضر شهرت چشمگیری در بین طرفداران و منتقدان دارد.

 

  1. فیلم Minority Report

فیلم گزارش اقلیت یک فیلم علمی تخیلی دوست داشتنی است که دنیای وحشتناکی را به تصویر می کشد که در آن مقامات جنایات را پیش بینی می کنند و عاملان احتمالی را قبل از انجام هر کاری دستگیر می کنند. این فیلم بر روی افسر مجری قانون، جان اندرتون (تام کروز) متمرکز است که متوجه یک نقص بزرگ در عملیات بخش خود می شود. این فیلم که بر اساس داستان کوتاه 1956 فیلیپ کی دیک ساخته شده است، به عواقب فاجعه آمیز ترکیب جبرگرایی و قانون می پردازد. این سؤالات مهمی را در مورد اراده آزاد، به ویژه از طریق خط داستانی پر پیچ و خم (و غم انگیز) اندرتون ایجاد می کند. توانایی جهان سازی اسپیلبرگ نیز در این فیلم بصری خیره کننده برجسته شده است.

 

  1. فیلم Close Encounters of the Third Kind

کی از بهترین فیلم های بشقاب پرنده ای که تا کنون ساخته شده است، برخورد نزدیک از نوع سوم حول محور کارگر، روی نیری (ریچارد دریفوس) ساکن ایندیانا می چرخد که روزهای عادی او پس از یک برخورد غیرعادی برای همیشه تغییر می کند. روی تصمیم می گیرد تا اطلاعات بیشتری در مورد حیات فرازمینی کشف کند و در این فرآیند شیفته یوفوها می شود. فیلم اسپیلبرگ که به خاطر نمایش جسورانه اش از وسواس فزاینده نسبت به موجودات فضایی و روشی که می تواند بر افراد و خانواده های آنها تأثیر بگذارد، شهرت دارد، امروز به طرز باورنکردنی از خود دفاع می کند. این فیلم مانند چندین فیلم دیگر کارگردان، مرزهای آنچه را که با جلوه های ویژه امکان پذیر بود، در حالی که داستانی به یاد ماندنی ارائه می کرد را جابه جا کرد.

 

  1. فیلم Bridge of Spies

پل جاسوس ها، یک فیلم درام تاریخی و مهیج بر اساس داستانی واقعی از دوره ای مهم از زندگی جیمز داناوان به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. برادران کوئن به همراه مت چارمن فیلم نامهٔ این فیلم را نوشته اند. برای فیلمبرداری از پل گلینیک استفاده شد که بین برلین و پوتسدام واقع است و در جریان جنگ سرد به منظور تبادل اسرا استفاده می شد. این پل برای فیلمبرداری این فیلم در یک آخر هفته از ماه نوامبر به روی ترافیک بسته شد. هدف اصلی فیلم دربارهٔ داستان واقعی نجات جان سربازان وفادار به وطن و انسان های بسیار بواسطه مذاکره و دیپلماسی یک وکیل مجرب و شهروند ساده ایالات متحده به نام جیمز داناوان است که پس از تبادل یک سرباز شوروی به نام رودلف ایبل (با بازی مارک رایلنس) با یک سرباز ایالات متحده به نام فرانسیس گری پاورز و یک دانشجو در سال ۱۹۶۲، همان طور که در متن پایانی فیلم مطرح می شود وقتی در ۲۱ دسامبر ۱۹۶۲ قراردادی بین داناوان و فیدل کاسترو برای تبادل ۱۱۱۳ زندانی در قبال ۵۳ میلیون دلار غذا و دارو امضا می شود داناوان در ۳ ژوئیه ۱۹۶۳ نهایتاً موفق می شود که ۹۷۰۳ مرد، زن و کودکان اسیر را نیز از بازداشت در کوبا نجات دهد.

 

  1. فیلم Duel

فیلمی از اسپیلبرگ که تبدیل به یک فیلم کلاسیک کالتی شگفت انگیز شد، دوئل در ابتدا یک فیلم تلویزیونی بود که برای مجموعه فیلم هفته ABC ساخته شد – آنقدر خوب بود که مدتی بعد در سینماهای بین المللی اکران شد. بر اساس داستان کوتاه 1971 ریچارد متسون، دوئل داستان ساده یک فروشنده دوره گرد (دنیس ویور) را دنبال می کند که ناگهان توسط یک راننده کامیون وحشی(و عمدتاً دیده نشده) در حالی که در حال رانندگی در بیابان است وحشت زده می شود. با وجود طرح های زیادی برای ادامه، فیلم به شدت به بازی بازیگران، بدلکاری های خارق العاده و البته استعداد اسپیلبرگ در ایجاد تنش متکی است. این یک فیلم اعصاب خردکن با فیلمنامه ای فشرده است که یادآور آنچه می توان با یک پیش فرض ساده و کارگردانی درجه یک جهانی به دست آورد.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)