معرفی بهترین فیلم های تام هاردی Tom Hardy

معرفی بهترین فیلم های تام هاردی Tom Hardy

ادوارد تامس هاردی بازیگر انگلیسی است. او پس از تحصیل در رشته بازیگری در مرکز درام لندن، نخستین فعالیت سینمایی خود را در سال ۲۰۰۱ در فیلم سقوط شاهین سیاه ساختهٔ ریدلی اسکات تجربه کرد. او در طول حرفهٔ خود نامزد دریافت یک جایزهٔ اسکار، دو جایزهٔ فیلم به انتخاب منتقدان و دو جایزهٔ آکادمی فیلم بریتانیا شده‌است. هاردی در سال ۲۰۱۱ جایزه ستاره نوظهور بفتا را دریافت کرد. آخرین فیلم این بازیگر، کاپون، بیشتر بر اساس حضور پررنگ و تهدیدآمیز او در صفحه نمایش ساخته شده است، اما جنبه دیگری نیز وجود دارد که در برخی از نقش های بزرگ هاردی می درخشد.

  1. فیلم The Reckoning

تسویه حساب یک فیلم معمایی درام محصول مشترک انگلیس و اسپانیا به کارگردانی پل مک گوگان در سال ۲۰۰۳ است. هاردی در راهی وحشیانه قدم زده و به اندازه کافی به مردانگی طنین انداز خود اطمینان داشته تا در این فیلم عجیب و غریب در قرن چهاردهم، نقش یک شخصیت بسیار چالش برانگیز جنسیتی را بازی کند. این فیلم شامل گروهی متشکل از بازیگران به رهبری ویلم دافو است و یکی از آن ها استراو با بازی هاردی است که در مبدلپوشی و زدن رژ لب با دقت فراوان قبل از رفتن روی صحنه تخصص دارد.

 

  1. فیلم Lawless

فیلم های تام هاردی

سینمایی بی قانون فیلمی در ژانر جنایی و درام به کارگردانی جان هیلکات است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. شایا لابوف، تام هاردی، گری اولدمن، میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، جیسون کلارک و گای پیرس از جمله بازیگران این فیلم هستند. هاردی به خصوص برای لباس بافتنی طرح دار شناخته شده نیست، اما با توجه به لباس پشمی اش در این درام گنگستری دوره ممنوعیت الکل، شاید بهتر باشد که او به این تیپ نیز بشناسیم. حضور آرام و جالب هاردی به فیلم کمی صلابت می بخشد.

 

  1. فیلم Warrior

این فیلمی بود که در زمان خود خیلی سر و صدا به پا کرد. هاردی نقش تامی، کهنه سرباز جنگ عراق را بازی می کند که به فیلادلفیا برمی گردد تا با پدر الکلی و قلدرش، پدی، با بازی نیک نولتی، تسویه حساب کند. پدرش موافقت می کند که تامی را برا ورود به عرصه حرفه ای خود به عنوان یک مبارز MMA مربیگری کند، اما مشخص می شود که حریف تامی برادر او، برندان، با بازی جوئل ادگرتون است. هاردی در این فیلم به شدت کاریزماتیک است.

 

  1. فیلم Dunkirk

فیلم های تام هاردی

او در این فیلم یک نقش جانبی دارد، اما دانکرک فیلمی بی نظیر است و چه فیلمی از کارگردانی که بهترین نقش های خود را به هاردی داده است. این فیلم صحنه معجزه آسای ساختن پیروزی از شکست دانکرک است، زمانی که هزاران سرباز بریتانیایی سرگردان از سواحل شمال فرانسه با کمک یک ناوگان از قایق های کوچک نجات یافتند. هاردی نقش فاریر، خلبان تنهای RAF را بازی می کند که با خطر خودکشی با جنگنده های دشمن درگیر می شود.

 

  1. فیلم Capone

اجرای بسیار عجیب اما گیرا از هاردی در نقش آل کاپون که در این سینمایی پیر شده و در حبس خانگی در فلوریدا آخرین سال های زندگی خود را می گذراند و مبتلا به زوال عقل و سیفلیس شده و شروع به توهم زدن و نشان دادن عادت ناگوار خود برای کثیف کردن خود در لحظات استرس است را بازی می کند. هاردی در این فیلم غرغر می کند و توهین هایش را به زبان ایتالیایی و انگلیسی می گوید و به زیبایی خالق نقشی منحصر به فرد شده است.

 

  1. فیلم Bronson

بسیاری از متخصصان علاقمند به هاردی بر این باورند که این فیلم، از کارگردان دانمارکی نیکلاس ویندینگ رفن بود که واقعاً این بازیگر را به لیگ بزرگان سوق داد. مهمتر از همه، او 100 پوند اضافه کرد (که به این معنی بود که او از خاصیت راسل کرویی و هیبت بدنی او برخوردار می شد) تا نقش چارلز برانسون زندانی بدنام بریتانیایی را بازی کند (نامی که خودش روی خودش گذاشته و در اصل با نام مایکل پترسون متولد شده است)، یک زندانی حبس ابدی که توهمات و تمایلات عجیب و غریبش به خشونت در زندان را در سه دهه گذشته سرکوب کرده است. برانسون مستقیماً مخاطب را مورد خطاب قرار می دهد. این یک فیلم عجیب است، اما با یک بازی قوی از هاردی.

 

 

  1. فیلم Legend

فیلم های تام هاردی

بازی در نقش دوقلوها آزمونی برای هر بازیگری است، و هاردی در این نقش دوگانه که مطمئناً برای ایفای آن به دنیا آمده، با ذوق و شوق از عهده آن برمی آید – رجی و رونی کری، برادرهای ترسناکی که در دهه 1960 بر گنگلند ایست اند حکومت می کردند. رجی ظاهراً منطقی تر است، هرچند بدون عینک، و رونی همچون دیوانه ها پارس می کند، با عینک و وزن کمی بیشتر. رونی هاردی نگاهی ابدی از نارضایتی روان پریشی دارد و بر همجنس بازی خود با صدایی مانند تامی کوپر ترسناک اصرار می ورزد. رجی، با تمام عادی بودن نسبی اش، به نقش اول رمانتیک فیلم نزدیک تر است.

 

  1. فیلم London Road

این فیلم عالی و آندر ریت از روفوس نوریس یکی از شگفت انگیزترین تجارب سینما در دهه گذشته بود: یک اپرای سینمایی بر اساس پرونده قاتل سریالی ایپسویچ در سال 2006، به سبک رپورتاژی کلمه به کلمه، برگرفته از اظهارات شاهدان عینی و کاملاً بر اساس بازی صحنه ای در تئاتر ملی لندن است. هاردی نقش مارک، راننده مینی کابی را بازی می کند که عملکردی خاص دارد و در مورد تخصص خود در مورد قتل روان پریشی می خواند. او در حالت دفاعی می گوید: «من قاتلان زنجیره ای را مطالعه کرده ام ولی به این معنی نیست که من یکی از آن ها هستم.» (اما قبل از عبارت: «من یکی از آن ها هستم» مکث نگران کننده ای وجود دارد.) این نزدیکترین نقش هاردی به تراویس بیکل رابرت دنیرو در فیلم راننده تاکسی است.

 

  1. فیلم Inception

هاردی در فیلم هیجان انگیز سرگیجه آور و پیشرفته نولان، نقش یکی از خدمه ای را بازی می کند که توسط کاب (لئوناردو دی کاپریو)، یک هکر جاسوسی صنعتی که تخصصش حمله به ضمیر ناخودآگاه مردم برای ربودن اسرار حساس تجاری آنهاست، بازی می کند یا در این مورد، مغز متفکر استقرار (یا آغاز) ایده ای که یک امپراتوری تجاری را از بین می برد. هاردی در این فیلم، ایمز، یار کاب است که تخصص او دزدی هویت و تغییر شکل است، مهارتی که برای دستکاری دشمن بسیار مفید است. این نقش شیک، روان تر و شیطنت آمیزتر از آن چیزی است که از هاردی انتظار داشتیم و فیلم نولان تمام سبک پنهان و تهدید بازیگر را به نمایش می گذارد.

 

  1. فیلم The Dark Knight Rises

این یکی دیگر از نقش های پرهیجان بود که هاردی را تا حد زیادی روی نقشه سینما قرار داد. در سومین و آخرین فیلم شوالیه تاریکی نولان، هاردی نقش بِین قدرتمند و بی رحم را بازی می کند که با بتمن رقابت می کند. بین مردی است که یک ماسک تنفسی چرمی سنگینرا به عنوان نقاب بر صورت زده است تا یک تغییر شکل وحشتناک را پنهان کند، او در این فیلم رهبر یک ارتش زیرزمینی از شورشیان است. گیج کننده تر از همه این است که او با ماسک خود کاملاً نامشخص صحبت می کند و شما اغلب باید خیلی سخت تمرکز کنید تا متوجه شوید که او چه می گوید. صدای او شبیه فریاد دارث ویدر است، در حالی که آکاردئون باس را از طریق لوله اگزوز هارلی دیویدسون می نوازد. اما هاردی هرگز آن را کمتر از 100 درصد به شما ارائه نمی دهد.

 

  1. فیلم The Revenant

این احتمالاً ناب ترین و موفقیت ترین نقش شرور در زندگی حرفه ای هاردی بود، اگرچه ممکن بود به همین راحتی نقش اصلی را بر عهده بگیرد. لئوناردو دی کاپریو نقش هیو گلس مرزنشین قرن نوزدهمی را بازی می کند که بخشی از یک نیروی اعزامی برای ایجاد یک پایگاه در میسوری بود. جان فیتزجرالد از هاردی یکی از مردان شیطانی است که در کنار او کار می کند که گلس را پس از اینکه گروه توسط یک قبیله جنگجو مورد حمله قرار می گیرد، رها می کند و بعداً به خاطر اینکه او را به خاک سپرده است، ادعای دستمزد اضافی می کند. اما گلس هنوز زنده است، در برابر این وضعیت وحشتناک زنده می ماند و برای بازپرداخت می آید. به نوعی، هاردی برای تجسم همه چیزهایی است که شخصیت دی کاپریو با آن مبارزه می کند: او باید یک حریف آلفای شایسته باشد، نه صرفاً پست و دوگانه. حضور بدخواهانه او در آغاز و پایان، فیلم را به پایان می رساند و ما به سمت یک رویارویی قدرتمند پیش می رویم.

 

 

  1. فیلم Tinker Tailor Soldier Spy

تریلرهای هوشمندانه ژان لو کره با فانتزی های رمانتیک جیمز باند فاصله زیادی دارد. او دنیایی از بچه های کسل کننده با لباس های کسل کننده است که سعی می کنند به سازش ها و خیانت های کهنه و پر از شرم فکر نکنند. اما در این نسخه عالی از فیلم بندزن خیاط سرباز جاسوس، شخصیت هاردی Ricki Tarr نزدیک ترین چیزی است که درامی شبیه به شخصیت 007 دارد که توسط خانم ها احاطه شده است. او یک جاسوس جوان و از نظر بدنی مناسب است که در زندگی خود کمی حس بداخلاقی و زن ستیزی دارد و به طرز چشمگیری به نقش اسمایلی گری اولدمن از پستش در استانبول گزارش می دهد. او مانند دیگران شیک نیست و یک ژاکت پوست گوسفند و پیراهن جین خشن به تن دارد – و هاردی همچنین یک کلاه گیس بلوند مایل به قرمز برای این نقش دارد. شاید لب مرز بی معنی بودن باشد، اما هاردی آن را ادامه می دهد و کاملاً با آن دوره سازگار است. با هوشمندی، هاردی یک باند عالی خواهد ساخت.

 

  1. فیلم The Drop

از میان تمام نقش های اصلی سینما که هاردی داشته است، این احتمالاً از همه دلسوزانه ترین و قهرمانانه ترین نقش است. در یک درام جنایی بوستون که از داستانی از دنیس لیهان اقتباس شده است، هاردی نقش یک مرد خوب و معمولی به نام باب را بازی می کند که در یک بار متعلق به پسر عمویش مارو (جیمز گاندولفینی) کار می کند. گانگسترهای چچنی از این مکان برای پول نقد غیرقانونی خود استفاده می کنند. باب یک توله سگ را از سطل زباله در همان نزدیکی نجات می دهد و این عمل عجیب نوع دوستی و بی گناهی مجموعه ای از حوادث دراماتیک و غم انگیز را در قطار رقم می زند. باب یک چهره منحصر به فرد در رزومه هاردی است: او اساساً دوست داشتنی و قابل ارتباط است و چهره و استایل هاردی همیشه در برابر این نوع خشنودی مقاومت کرده است. شخصیت او نیز کاملاً آسیب پذیر است و توسط یک پلیس محلی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و توسط او به ناامید کردن کلیسا متهم می شود. قطره، از بسیاری جهات، برای هاردی دور از ذهن است، اما می تواند راه پیش رو برای آینده حرفه ای او را نشان دهد.

 

  1. فیلم Mad Max: Fury Road

برای اکثر طرفداران او، احتمالاً این فیلم کلیدی هاردی است: ریبوت پرطرفدار جورج میلر از فرنچایز Mad Max یک فانتزی اکشن تعقیب و گریز عجیب و غریب در صحرای پسا آخرالزمانی استرالیا، جایی که یک جنگ سالار نفت، آب و گلوله ها را کنترل می کند و هاردی نقش مکس روکاتانسکی کم حرف (تقریباً شخصیتی که مل گیبسون در نسخه اصلی بازی می کرد)، یک مرد قانون سابق و اکنون یک گرگ تنها است که از خاطرات همسر و فرزندی که نمی توانست نجات دهد، عذاب می کشد. او توسط یک رئیس نفرت انگیز دستگیر می شود و به سنگر خود برده می شود و در همراهی شارلیز ترون کاریزماتیک از آنجا فرار می کند. او قرار است یک مبارزه فمینیستی علیه ظلمی زن ستیز را رهبری کند که زنان را مانند حیوانات مزرعه تحت ستم نگه می دارد، و او باید با مکس به اهداف مشترکش بپردازد. این تقریباً یک نقش سینمایی صامت برای هاردی است، اما حضور قدرتمند، خوش بینانه، خشونت بار و چهره خشن او را به کارتونی زنده از خشم در آفتاب صحرا تبدیل می کند.

 

  1. فیلم Locke

این بهترین فیلم هاردی است، فیلمی که نشان می دهد او واقعاً چه کاری می تواند به عنوان یک بازیگر انجام دهد، در حالی که به نظر می رسید همه فیلم هایی که او را به شهرت رسانده اند، ویژگی های ظریف و حساسیتی را که او در اینجا نشان می دهد سرکوب می کنند. هاردی نقش مدیر ساختمانی بریتانیایی ایوان لاک را بازی می کند و کل فیلم صرفاً تصویری از او پشت فرمان ماشینش است، مانند دوربین داش کم، در حالی که با موبایل هندزفری اش با افرادی که در زندگی اش مهم هستند صحبت می کند. او مردی قابل اعتماد، حرفه ای و بی عاطفه است که می خواست بر ریختن هزاران تن سیمان خیس در پایه های ساختمان جدید در میدلندز نظارت کند. اما درست زمانی که شخصاً به او نیاز است، لاک سایت را رها کرده و در حال رانندگی به سمت جنوب و لندن است. او دچار یک بحران زناشویی و یک فروپاشی عاطفی است، اما آن را با هم حفظ می کند. بازی برجسته هاردی کمابیش نشان دهنده آسیب وحشتناکی است که این کار به شخص او وارد می کند. این یک اجرای صوتی و فیزیکی است که می توان آن را با ریچارد برتون مقایسه کرد، اما یک کار شخصی کاملاً متمایز است. این نقش ها هاردی را میان بازیگران این نسل برتر می کند.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای