معرفی و دانلود برترین فیلم های جنگی تاریخ

برترین فیلم های جنگی تاریخ

ژانر جنگی در طول تاریخ سینما رایج بوده است و به دوران صامت برمی گردد و تا به امروز یک ژانر محبوب اما تلخ باقی مانده است. تلخی آن متأسفانه ‏به ماهیت جنگ بر می گردد و تا جنگ ادامه دارد، این داستان ها همچنان گفته می شوند و با توجه به اینکه جنگ هرگز از بین نمی رود، این ژانر به طور یکسان در بین بینندگان و منتقدان طنین انداز می شود. فیلم های جنگی می توانند از درگیری های معاصر، از جنگ های گذشته و از جنگ های آینده بگویند. هر تلاشی برای رتبه بندی بهترین فیلم های جنگی تمام دوران طبیعتاً باید چندین کشور را پوشش دهد و فیلم هایی را درباره جنگ های متعدد برجسته کند. در انیمه لیست، تعدادی از بهترین فیلم های جنگی تمام دوران را برای شما عزیزان فهرست کرده ایم.

 

  1. فیلم Schindler’s List

فیلم فهرست شیندلر که به راحتی به عنوان یکی از بزرگترین برندگان اسکار بهترین فیلم در تمام دوران شناخته می شود، یک مجموعه حماسی قدرتمند در طول جنگ جهانی دوم است و احتمالاً نقطه اوج کل فیلموگرافی استیون اسپیلبرگ است. این داستان واقعی اسکار شیندلر، تاجری را روایت می کند که به شدت از راه حل نهایی نازی ها برای کشتار یهودیان ناراحت بود و در نهایت از ثروت شخصی خود برای نجات جان بیش از 1000 یهودی در طول هولوکاست استفاده کرد. لیام نیسون و بن کینگزلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

 

  1. فیلم Apocalypse Now

اگر دنبال یک فیلم از جنگ ویتنام هستید، فیلم اینک آخرالزمان را باید ببینید. این فیلم یک سال بعد از فیلم The Deer Hunter اکران شد و رویکردی بسیار متفاوت برای به تصویر کشیدن جنگ ویتنام روی پرده داشت. با فیلمسازی فرانسیس فورد کاپولا که فیلمش را یک کابوس سورئال و توهم آمیز نشان داد، فیلم اینک آخرالزمان به همان اندازه شکارچی گوزن ضد جنگ است، اما به روشی کاملاً متفاوت. مارلون براندو، رابرت دوال و هریسون فورد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

 

  1. فیلم Full Metal Jacket

فول متال جکت که در سال 1987، دقیقاً 30 سال پس از فیلم راه های افتخار ساخته شد، آخرین فیلم جنگی استنلی کوبریک و یک فیلم جنگی موفق دیگر از آن کارگردان نابغه و بزرگ بود. در این فیلم، کوبریک به جای جنگ جهانی اول، به جنگ ویتنام می پردازد و فیلم را به دو آرک تقسیم می کند: یکی سربازان را در اردوگاه نشان می دهد و آن یکی به نبرد آنها در ویتنام می پردازد. فیلم های استنلی کوبریک همگی به شدت خاص هستند و باید با دقت آن ها را تماشا کرد. فیلم Paths of Glory نیز به شدت ارزش تماشا دارد.

 

  1. فیلم The Deer Hunter

فیلم شکارچی گوزن به عنوان اولین فیلم از جنگ ویتنام معرفی شد که به سطح بالایی از تحسین منتقدان دست یافت؛ این یک فیلم برجسته ضد جنگ است. این فیلم شاهکار، از زمان پخش سه ساعته خود برای روایت یک داستان ویرانگر در سه پرده استفاده می کند. تقریباً یک ساعت آن به گروهی از آمریکایی های طبقه کارگر پیش از اعزام به ویتنام می پردازد. یک سوم میانی فیلم آن ها را در ویتنام دنبال می کند و ساعت پایانی زندگی آن ها پس از جنگ و آسیب های جبران ناپذیر آن را نشان می دهد. رابرت دنیرو، کریستوفر واکن و مریل استریپ ستاره های این فیلم هستند.

 

  1. فیلم Saving Private Ryan

نجات سرباز رایان یکی از مشهورترین فیلم های استیون اسپیلبرگ است و با توجه به اینکه بسیاری از فیلم های او مورد احترام هستند، حتماً حرف هایی برای گفتن نیز دارند. این فیلم از جنگ جهانی دوم با تصویری وهم آلود و کابوس وارش از فرود نرماندی آغاز می شود، و سپس به گروهی از سربازان می پردازد که برای نجات سرباز رایان به پشت خطوط دشمن فرستاده می شوند. تام هنکس، مت دیمن و وین دیزل در این فیلم بازی می کنند.

 

  1. فیلم The Thin Red Line

فیلم خط باریک سرخ شاید معروف ترین فیلم جنگ جهانی دوم نباشد که در سال 1998 اکران شد، اما بدون شک بهترین است. این یک فیلم جنگی فلسفی و درون نگرا است که گروه بزرگی از سربازان آمریکایی را به هنگام شرکت در نبرد وحشیانه گوادالکانال دنبال می کند، سربازانی که تعداد کمی از آن ها برای رسیدن به تیتراژ پایانی جان داشتند. شان پن، آدرین برودی، جان کیوساک، جرج کلونی، جان تراولتا و جرد لتو از ستاره های این فیلم به کارگردانی ترنس مالیک هستند.

 

  1. فیلم Come and See

یکی از شناخته شده ترین فیلم های روسی زبان تمام دوران، فیلم بیا و بنگر، به یکی از وحشیانه ترین فیلم های ضدجنگ تاریخ شهرت دارد. این فیلم داستان پسر جوانی به نام فلوریا را دنبال می کند که به گروهی از مبارزان مقاومت می پیوندد تا در طول جنگ جهانی دوم با نیروهای آلمانی بجنگند، اما خود را در یک درگیری خشونت آمیز و ویران کننده می بیند. بخش اعظم فیلم بیا و بنگر شبیه یک کابوس است و اگرچه از نظر فنی گرافیکی ترین فیلم جنگی تمام دوران نیست، اما ممکن است از نظر روانی ویرانگرترین فیلم باشد.

 

  1. فیلم Inglourious Basterds

در سال 2009، کوئنتین تارانتینو از ژانر کمدی تاریک معمول خود، که معمولاً به فیلم های جنایی و اکشن قدیمی ادای احترام می کرد، جدا شده و یک فیلم جنگی ساخت. نتیجه ی فیلم حرامزاده های لعنتی بود که شخصیت های مختلفی را در فرانسه ی تحت اشغال نازی ها در طول جنگ جهانی دوم دنبال می کرد که همگی به شیوه های منحصربه فرد خود در برابر ارتش آلمان مقاومت می کردند.

 

  1. فیلم The Hurt Locker

در حالی که فیلم مهلکه در سال 2008 اکران شد، تا سال 2009 اکران گسترده ای نداشت و در نهایت برنده بهترین فیلم در اسکار در آن سال شد. داستان این فیلم در طول جنگ عراق اتفاق می افتد و روی گروهی از افراد در یک گروه خنثی سازی متمرکز است که راه بسیار خطرناکی را دنبال می کنند. این فیلمی میخکوب کننده و شدید است که مانند بمبی که می تواند هر لحظه منفجر شود، واقعی، معتبر و غیرقابل پیش بینی است.

 

  1. فیلم Glory

از میان تمام فیلم هایی که جنگ داخلی آمریکا را پوشش می دهند، فیلم افتخار مشهورترین و احتمالاً بهترین است. تمرکز این فیلم بر یک جوخه داوطلب تماماً سیاهپوست است که برای شمال می جنگند و سطح احساسات بیشتری را به داستان اضافه می کنند. این فیلم به عنوان یک ویترین عالی برای بازیگران سیاه پوست، به ویژه دنزل واشنگتن عمل می کند که اولین اسکار خود را برای بازی در این فیلم دریافت کرد.

 

  1. فیلم Hacksaw Ridge

اندرو گارفیلد اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در فیلم‎ ‎ستیغ هک‌سا به کارگردانی مل گیبسون‎ ‎به دست ‏آورد، یک فیلم درام جدی و خشونت آمیز از جنگ جهانی دوم که درباره یک پزشک واقعی یعنی دزموند تی. ‏داس است. او علیرغم اینکه به خاطر عقاید مذهبی اش قصد شلیک با اسلحه را ندارد، به خدمت سربازی می ‏رود. پس از آن که مبارزه او برای ماندن در ارتش را شاهد هستیم، افسران ارشدش با او چپ می افتند، اما ‏داس خود را به طرز شگفت‌آوری قهرمان نشان می‌دهد و جانش را به خطر می‌اندازد تا سربازان مجروح را از ‏میدان نبردی که بسیار شبیه به یک کشتارگاه بزرگ است، نجات دهد.‏

 

علاقمندان می توانند جهت دانلود بهترین فیلم های جنگی به انیمه لیست مراجعه فرمایند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)