نقد و بررسی فیلم Brightwood برایت وود

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم Brightwood

دن الکار با فیلم برایت وود به دستاوردی کاملاً خاص دست یافته است. او با محدودیت های بودجه ای شدید، داستانی نگران کننده را خلق کرده است که تأثیر آن مدت ها پس از فریم های نهایی باقی می ماند. الکار با یک درام روان شناختی عجیب با محوریت ازدواج و شکوفایی وحشت درونی، تمثیلی عمیقاً نگران کننده برای تله های یک ازدواج متزلزل می سازد. این فیلم به عنوان یک شاهکار در داستان سرایی محسوب می شود که فراتر از هرگونه فقدان جلال و جبروت یک فیلم پرفروش است. فیلم برایت وود می خواهد که با ذهنی باز و کنجکاو تجربه شود.

 

درآمدی بر داستان فیلم سینمایی Brightwood

دن الکار، نویسنده و کارگردان، ناامیدی از یک ازدواج ناموفق را می پذیرد و آن را در یک چرخه بی پایان و دیوانه کننده با یک فیلم تریلر روانشناختی یعنی فیلم برایت وود به دام می اندازد. ستارگان دانا برگر و مکس وورتندایک در نقش جن و دن نقش های قانع کننده ای را ارائه می کنند، زوجی که به تدریج روح های پرپیچ و خم خود را بر روی چندین حلقه هم پوشان در یک مسیر سرنوشت ساز برای پیاده روی آشکار می کنند. ما به جن و دن در پیاده روی معمول صبحگاهی آن ها می پیوندیم، هر چند هوای کینه در زیر سطح می جوشد. جن به صورت تکراری به پادکست طلاق گوش می دهد در حالی که تلاش های دن برای مکالمه رد می شود. همانطور که تنش ها به نقطه جوش می رسند، آنها از مسیر منحرف می شوند و با یک ناراحتی فزاینده متوجه می شوند که نمی توانند از چشم انداز این حلقه فرار کنند. دن الکار با هر دیالوگ این گره را محکم می کند و لایه های پشتی روح و روان آنها را حفر می کند تا زخم های عمیق تری آشکار شود. آنچه به عنوان استعاره ای از رابطه ناکارآمد آنها شروع می شود، تبدیل به یک وحشت روانی تمام عیار می شود. همانطور که واقعیت ها تکه تکه می شوند، یک حس قابل لمس از قطع ارتباط ظاهر می شود. برگر و وورتندایک از یک زوج بیگانه به ارواح بی عمق سابقشان تبدیل می شوند که در اثر فرسایش بی وقفه زمان فرسوده شده اند. فیلم برایت وود از طریق فرضیه علمی-تخیلی مبتکرانه خود، نگاهی سرسختانه به آنچه که وقتی افراد در روابطی که واقعاً پوسیده شده است باقی می مانند، ارائه می دهد. این تحریف وحشتناک یک سرنوشت مشترک و در عین حال تلخ است، کابوس بیداری که بینندگان به راحتی نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

 

نقد و بررسی فیلم Brightwood برایت وود

بررسی شخصیت های فیلم برایت وود

در مرکز فیلم Brightwood، جن و دن، زن و شوهری هستند که رابطه شان از بین رفته، اما به هم نزدیک تر شده اند. آنها که توسط دانا برگر و مکس وورتندایک  به کمال می رسند و از زوجی جدا شده به چیزی تاریک تر تبدیل می شوند، زیرا مسیر فیلم آنها را به هسته ی خود باز می گرداند. وقتی برای اولین بار با جن و دن ملاقات می کنیم، تنش ها درست زیر سطح می جوشند. جن در پادکست های خود به دنبال فرار است، در حالی که تلاش های دن برای مکالمه آشکارا نادیده گرفته می شود. حس می کنید که این رقص خیلی آشناست. با این حال، جرقه های محبت زنده می ماند، هر چند کبود باشد و امید به آشتی را در برابر همه شواهد زنده نگه می دارد. همانطور که حلقه آنها را به دام می اندازد، ناامیدی افزایش می یابد. با باز شدن دوباره دردهای گذشته، برخوردهای ظریف به اتهامات وحشیانه تبدیل می شود. برگر اسیر خشم و اندوه جن و رنج شکست در این رابطه آزاد می شود. وورتندایک با او تطبیق می کند و حیرت دن را منتقل می کند و می جنگد تا بفهمد که چگونه به این نتیجه رسیده است.

 

نقد و بررسی فیلم Brightwood برایت وود

شاهکار دل الکار با یک بودجه بسیار محدود در فیلم Brightwood

تدابیر فیلم برایت وود فوراً آشکار می شوند؛ فقط دو شخصیت و یک محیط جنگلی… با این حال، دن الکار داستانی جذاب را روایت می کند. محدودیت ها هر فیلمسازی را به چالش می کشند، اما او به خوبی از پس آزمون برمی آید. کارگردانی الکار علیرغم حداقل تغییرات، حرکت خود را حفظ می کند. مسیرهای تکراری ممکن است خسته کننده باشد، اما او هر گذر را با تفاوت های ظریف آغشته می کند. محل قرارگیری دوربین بر انقباض بدون احساس بازیافت تاکید دارد. زیبایی طبیعت در تضاد با زوال جن و دن است، حلقه ای که معنای شاعرانه پیدا می کند. فیلمبرداری او ما را در حبس این زوج نگه می دارد. نمای نزدیک در میان جنگل های متراکم باعث افزایش ناراحتی می شود و راه فرار را از بین می برد. الکار از طریق مشاهده، چه صمیمی و چه وسیع، در جهنم آنها ما را همراهی می کند. او به طرز ماهرانه ای، تصاویر بصری داستان را تکمیل می کنند. یافتن آیتم های آشنا از نو، جرقه درک کنترل حلقه را القا می کند. نشانه هایی که به حضوری ناشناخته اشاره می کنند و راز را عمیق تر می کنند. الکار به تخیل اجازه می دهد تا جاهای خالی را پر کند در حالی که با چنین بودجه ای نمی توان این را نشان داد. در تمام طول مدت این فیلم، او کنترل این منظره ساده و در عین حال پیچیده از نظر روانی را حفظ می کند و همیشه بینندگان را با جن و دن در مسیری مارپیچ نگه می دارد.

 

در فیلم برایت وود خیلی زود با وحشت آشنا خواهید شد

برایت وود به گونه ای شما را تحت تأثیر قرار می دهد که کاملاً درگیر داستان می مانید. الکار یک عنصر آزاردهنده را خیلی زود معرفی می کند، زیرا جن در جنگل، هدفون های عجیب و غریبی را پیدا می کند. معنای آنها مانند هدف علامت «شنا ممنوع» مبهم است. این سرنخ های ظریف به عمیق تر شدن رمز و راز اشاره می کنند و فضایی از ناراحتی را ایجاد می کنند. تنش به طور پیوسته افزایش می یابد زیرا جن و دن در جستجوی بیهوده ای برای خروج از این حلقه هستند. هر دوری که در اطراف دریاچه می زنند، هراس آنها و ما را تشدید می کند. هنگامی که برای اولین بار چهره های ماسک دار عجیب در کنار درختان ظاهر می شوند، ضربان  قلب همه را تند می کنند. آیا این افراد برای کمک به این زوج آمده اند یا وحشت این زوج را تشدید می کنند؟

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید