معرفی و تاریخ انتشار فیلم قهرمانان 2023 Champions

معرفی و تاریخ انتشار فیلم قهرمانان 2023 Champions

نام های بزرگ هالیوود از دوران طلایی سینما، منبع جذب تماشاگران به فیلم ها بوده اند. بنابراین جای تعجب نیست که فیلم ورزشی قهرمانان نیز از قدرت ستاره برای جذب تماشاگران سینما استفاده می کند. اما ستاره واقعی فیلم وودی هارلسون نیست یعنی فیلم فقط یک بازیگر ستاره ندارد. کل گروه بازیگران اوتیسم با توانایی های متفاوت و ویژه خود بیشتر از سایر بازیگران می درخشند.

معرفی فیلم قهرمانان Champions

سینمایی قهرمان ها یا قهرمانان، یک فیلم کمدی ورزشی آمریکایی محصول سال 2023 به کارگردانی بابی فارلی در اولین کارگردانی انفرادی خود، بر اساس فیلمنامه ای توسط مارک ریزو است. این فیلم یک بازسازی انگلیسی زبان از یک فیلم اسپانیایی به همین نام در سال 2018 است. در این فیلم وودی هارلسون نقش یک مربی فوق العاده و بیش از حد خوش اخلاق لیگ بسکتبال را بازی می کند که پس از دستگیری باید تیمی متشکل از بازیکنان دارای معلولیت ذهنی را به عنوان مجازات تعیین شده اش یعنی خدمات اجتماعی، مربیگری کند. کیتلین اولسون، ارنی هادسون و چیچ مارین نیز در این فیلم ایفای نقش می کنند.

درآمدی برداستان فیلم Champions

مارکوس یک مربی با خلق و خوی وحشتناک در لیگ برتر بسکتبال، در راه مربیگری در NBA، با مشکل قانونی مواجه می شود و به عنوان مجازات باید خدمات اجتماعی را پشت سر بگذارد و به همین منظور باید تیمی متشکل از بازیکنان دارای معلولیت ذهنی را مربیگری کند. به زودی، آنها خود را در رقابت برای کسب یک مقام در المپیک ویژه (با پارالمپیک فرق دارد) می بینند.

سینمایی قهرمانان، اقتباسی از یک فیلم اسپانیایی

نسخه آمریکایی فیلم قهرمانان بر اساس فیلم اسپانیایی Campeones محصول 2018 که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است به کارگردانی بابی فارلی ساخته شده. او با فیلم هایی مانند  There’s Something About Mary، Stuck on You و Dumb and Dumber جایگاه خود را در عرصه کمدی تثبیت کرده و حس کمدی و بشردوستانه او را می توان در فیلم Champions نیز حس کرد.

آخرین فیلم وودی هارلسون داستانی با حس خوبی دارد

وودی هارلسون در نقش مارکوس، یک مربی رده پایین بسکتبال که نمی تواند فراتر از زمین بازی را ببیند، بازی می کند. مارکوس، بداخلاق، ترش رو و بدجنس است و شغل نه چندان پر زرق و برق خود را پس از درگیری با سرمربی تیم د موین استالیون از دست می دهد. اما این آخر ماجرا نیست، دعوای کوچک او به نوعی وارد مرکز توجه ورزش دوستان می شود و خود او تبدیل به یک میم می شود و این برای او خوب نیست. جای تعجب نیست که مارکوس در اثر ناراحتی مست می شود و در نهایت به خاطر مستی تحت اثر الکل دستگیر می‌شود. این یک مسیر آشنا در داستان های ورزشی است. یک ورزشکار یا تیم ضعیف برای رشد و دستیابی به موفقیت تلاش می کنند و سپس یک فینال که در آن قهرمانان کم بضاعت پیروز می شوند.

برای مارکوس، آرک رستگاری او از جلسه دادگاه رسیدگی جرم او شروع می شود. او با این انتخاب که نزدیک به دو سال به زندان برود یا 90 روز خدمات اجتماعی انجام دهد، مسیر کوتاه تر را انتخاب می کند. بالاخره او باید در NBA مربیگری کند و رویای خود را محقق کند. او زمانی برای ماندن در Des Moines ندارد. خدمات اجتماعی او مربیگری در تیم محلی بسکتبال المپیک ویژه به نام دوستان است. مارکوس که به نظر می رسد هرگز با انسان دیگری ارتباط نداشته است، در حین مربیگری این تیم پویا دچار تحول می شود. تیم دوستان از بدی تا خوبی انسانیتِ ورای بسکتبال را به او نشان می دهند و این چیزی است که او شدیداً به آن نیاز دارد.

تیم دوستان، بازیگران ستاره فیلم Champions

باز هم ستاره های واقعی فیلم بازیکنان تیم بسکتبال هستند. یک بازیکن ستاره با لمس جادویی، به نام داریوس (جاشوا فلدر) در فیلم وجود دارد. جانی (کوین ایانوچی) قلب و روح تیم است، کسی که فقط می خواهید او را در آغوش بگیرید. شوتایم (برادلی ادنز) که دارای مشکل ذهنی، اما همیشه غایب است، بسیار شیرین است و به متحد شدن تیم در لحظه ای حیاتی کمک می کند. کودی (اشتون گانینگ) نه تنها بسکتبال بازی می کند بلکه در یک گروه راک نیز حضور دارد. بلر (تام سینکلر) همیشه هست و به نوعی سنگ بنای تیم دوستان است. آرتور (الکس هینتز) یک دایره المعارف متحرک و کمدین است، اگرچه ممکن است خودش این را نداند. با بنی آشنا خواهیم شد که به درستی عنوان قهرمانی را به دست می آورد که برای بازی با تیمش تلاش می کند. اجرای جیمز دی کیث آنقدر دوست داشتنی و معتبر است که او به سرعت به یکی از محبوب ترین ها تبدیل می شود. کریگ (متیو فون در آهه) و مارلون (کیسی متکالف) که هر دو ورزشکاران و بازیگرانی قوی هستند و کوسنتینو (مدیسون تولین) تیم را تکمیل می کنند. گلوله آتش، فمینیست و ملکه تمام عیار. دیالوگ های وحشیانه او طلا هستند و تولین کل صفحه را روشن می کند.

چرا باید همه‌ی بازیکنان دوست داشتنی تیم را بشناسیم؟ چون فیلم هایی مثل «قهرمانان» کم و بعید هستند. فرصت هایی برای بازیگرانی مانند این افراد فوق العاده نیز نادر است. آخرین فیلم مهمی که بازیگری با سندرم داون در آن بازی می کند،  فیلم Peanut Butter Falcon (2019) با بازی زک گوتساگن و شیا لبوف است و حتی آن فیلم بیش از آنکه در کانون توجه هالیوود قرار بگیرد، در فضای فیلم مستقل قرار دارد.

هالیوود در این مورد سابقه طولانی دارد و وقتی که پای بازیگران و گروه های مختلف و خاص وسط باشد خوب عمل نمی کند. و اگر به دنبال فیلم هایی با بازیگران مستقل نباشید، به ندرت استعدادهای متنوعی را که آنها دارند مشاهده می کنید و این مایه شرمساری است.

آیا فیلم قهرمانان نوعی سوءاستفاده از جامعه معلولان است؟ اصلاً!

این پرسش در فیلم به آرامی مطرح و پاسخ آن نیز روشن می شود و البته که پاسخ منفی است. هر یک از اعضای تیم دوستان یک فرد کامل است. این فیلم به نکته ای اشاره می کند که نشان می دهد هر یک از آنها برای تیم چه می کنند، ویژگی ها و شخصیت هایشان نشان داده می شود و اثبات می شود که می توانند مستقل باشند. این فیلم به مخاطب این امکان را می دهد که ببیند همه ما انسان هایی هستیم که سعی می کنیم دنیا را معنا کنیم و زندگی خود را بسازیم. تنها بخشی از فیلم که زیاد به آن پرداخته شده، رابطه مارکوس با الکس خواهر جانی (کیتلین اولسون) است که چیز زیادی به داستان اضافه نمی کند. در حالی که این فیلم کامل نیست، به خصوص رستگاری سریع برای شخصیت مارکوس، اما سینمایی قهرمانان دل نشین، خنده دار و سرگرم کننده است. این همان فیلمی است که مردم وقتی نیاز به یک استراحت دو ساعته دارند به دنبال آن خواهند بود.

تاریخ انتشار فیلم Champions

فیلم Champions‏ قرار است در تاریخ 10 مارس 2023 (جمعه 19 اسفند 1401) توسط ‏Focus Features‏ در ایالات متحده منتشر شود. علاقمندان نیز می‌توانند به محض انتشار فیلم.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)