نقد و بررسی سریال Chicago Fire شیکاگو فایر

نقد و بررسی سریال Chicago Fire شیکاگو فایر

تهیه کننده ی اجرایی، دیک ولف زمانی که Chicago Fire را روی صفحه کوچک خانه هایمان نمایش داد، به دنبال بازنویسی کتاب بازی نبود. این کاری نیست که او انجام می دهد. او داستان ها را به شکلی حرفه ای تبدیل می کند و سپس از آنها می خواهد که 45 دقیقه قوی داشته باشند و هفته آینده دوباره این کار را انجام دهند. اگر بخت یای کند، شیکاگو فایر برای همیشه ساخته خواهد شد و دنور فایر و میامی فایر دنبال خواهند شد و پول به جیب سازندگان آن جاری خواهد شد.

درآمدی بر داستان سریال Chicago Fire

این نمایش زندگی حرفه ای و شخصی آتش نشانان، پرسنل امداد و نجات و امدادگران آتش نشانی شیکاگو ‏را در ‏Firehouse‏ خیالی 51، کمپانی موتور ساختگی شرکت 51، کمپانی کامیون 81، شرکت جوخه نجات 3 ، ‏گردان 25 و آمبولانس 61 بررسی می کند. آنها توسط قهرمان و رئیس ‏مصمم منطقه والاس بودن رهبری می ‏شوند‎.‎ وقتی سریال شروع می شود، تیم آتشنشان یک مرد را از دست داده است. و این باعث مشاجره بین رهبران تیم، ستوان متیو کیسی (جسی اسپنسر)، مسئول کامیون، و ستوان کلی سووراید (تیلور کینی)، مسئول جوخه نجات شده است. هر کدام، دیگری را مسئول ضرر می داند. ایمون واکر در نقش رئیس گردان والاس بودن، میزان زیادی از خرد و رهبری کهنه کار را به تیم می بخشد، اگرچه بودِن به فکر کاهش استرس خود با انتقال به یک منطقه آرام و یک شغل بی هیاهو می باشد. دیوید ایگنبرگ نقش کریستوفر هرمان را بازی می کند، یک آتش نشان قدیمی که خانه اش را از دست داده و می داند که هدف این همه مبارزه چیست. آیگنبرگ دارای آن کیفیتی است که به نبرد بین کینی و اسپنسر کمک می کند. مونیکا ریموند و لورن ژرمن امدادگران هستند، در حالی که چارلی بارنت نقش پیتر میلز را بازی می کند، پسر خوش چشمی که از خانواده ای آتش نشان است.

 

معرفی سریال Chicago Fire

سریال شیکاگو فایر یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که توسط مایکل برانت و درک هاس و دیک ولف به عنوان تهیه کننده اجرایی آن ساخته شده است. این اولین قسمت از فرنچایز Wolf Entertainment در شیکاگو است که به خدمات عمومی مختلف در شیکاگو، ایلینوی می پردازد. شیکاگو فایر زندگی حرفه ای و شخصی آتش نشانان، پرسنل امداد و نجات و امدادگران آتش نشانی شیکاگو را در آتشنشانی خیالی 51 دنبال می کند. این سریال در 10 اکتبر 2012 در NBC پخش شد. تا 29 مارس 2023، سریال دارای 234 قسمت بوده است. در 27 فوریه 2020، NBC سریال را برای فصل نهم، دهم و یازدهم تمدید کرد. فصل دهم در 22 سپتامبر 2021 پخش شد. فصل یازدهم در 21 سپتامبر 2022 پخش شد.

 

توسعه و ساخت سریال شیکاگو فایر

پایلوت سریال، که توسط مایکل برانت و درک هاس نوشته شده بود، در شیکاگو فیلمبرداری شد و به گفته یکی از نمایندگان NBC، سریال همچنان در آنجا فیلمبرداری خواهد شد. تهیه کننده جان ال. رومن از ابتدا با اداره آتش نشانی شیکاگو و معاون رئیس منطقه استیو “چیک” چیکروتیس در Backdraft همکاری داشته است. شهردار شیکاگو رام امانوئل در قسمتی آزمایشی از سریال شیکاگو فایر ظاهر شد. امانوئل اظهار داشت: “شهردار بودن آسان تر از شهردار بازی کردن است. من به آنها گفتم که این کار را تحت یک شرط انجام خواهم داد: “برنامه تلویزیونی باید باعث سرمایه گذاری در صندوق بیوه ها و یتیمان آتش نشانان باشد.” عنوان Chicago Fire باعث ایجاد سردرگمی در فصل اول سریال شد زیرا این عنوان، نام یک تیم فوتبال حرفه ای محلی، یعنی Chicago Fire Soccer Club بود که بعداً به Chicago Fire FC تغییر نام داد. تیم ورزشی شیکاگو فایر نام مشترک را پذیرفت و این سریال را در 2 اکتبر 2012 پس از بازی با اتحادیه فیلادلفیا در پارک تویوتا به نمایش گذاشت.

 

اسپین آف های سریال Chicago Fire

در 27 مارس 2013، ان‌بی‌سی برنامه‌هایی را برای طرح پیشنهادی «شیکاگو فایر»، درام شغلی پلیسی Chicago P.D. که شامل اداره پلیس شیکاگو می‌شود، مطرح کرد و سریالی که توسط دیک ولف ساخته و تولید شد و درک هاس، مایکل برانت و مت اولمستد به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی خدمت می کردند، اولین بار در 8 ژانویه 2014 پخش شد. این سریال یک واحد اطلاعاتی پلیس را دنبال می کند و به طور کامل در شیکاگو فیلمبرداری می شود. بازیگران اصلی عبارتند از: جیسون بگه، جان سدا، سوفیا بوش، جسی لی سوفر، پاتریک فلوگر، الیاس کوتاس، مارینا اسکورسیاتی، لارویس هاوکینز و آرچی کائو.

در فوریه 2015، NBC اعلام کرد که قصد دارد اسپین آف دیگری به نام درام پزشکی Chicago Med را بسازد. اپیزود پایلوت ویژه این سریال در فصل سوم شیکاگو فایر پخش شد. در 1 می 2015، سریال شیکاگو مِد رسماً دستور ساخت سریال را دریافت کرد،  که الیور پلات، اس. اپاتا مرکرسون، نیک گهلفوس، یایا داکوستا، توری دویتو، ریچل دی پیلو، مارلین بارت، کالین دانل و برایان تی در آن بازی کردند و برای اولین بار در 17 نوامبر 2015 پخش شد.

 

آیا شیکاگو فایر را تماشا کنیم؟

اگر به دنبال چیزی پیشگامانه در بخش رویه های شغلی هستید، سریالی بهتر از این درام ‏درباره افرادی سوار بر کامیون آتشنشانی و رقابت آنها با جوخه نجات که در ایستگاه مشترک هستند، پیدا ‏نخواهید کرد. تستوسترون به صورت شایع در این سریال وجود دارد و تا زمانی که دو زن امدادگر نرسند تا ‏شما را داغ کنند، از بین نمی رود. کسی در مورد مفهوم سریال نامطمئن است؟ خوب حال اینکه آیا این رویکرد ‏اشکالی دارد یا خیر، بحث دیگری است. اما رویه هایی که می توانید برای یک ساعت سرگرمی ‏در هفته روی ‏آنها حساب کنید، اشکالی ندارد. ولف می داند چگونه این کارها را انجام دهد. سریال ‏Chicago Fire‏ از ‏خالقان و نویسندگان درک هاس و مایکل برانت (3:10 تا یوما)، از فیلمبرداری در لوکیشنی ثابت بسیار سود ‏می برد. نیمی از هیجان سریالی مثل این واقع گرایی در محله هاست و کامیون های قرمز رنگش. داشتن ‏تعلق به یک مکان همیشه برای ولف مهم بوده است، حتی اگر آن مکان بیشتر در نیویورک بوده باشد‎.‎

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای