نقد و بررسی سریال چاکی Chucky

نقد و بررسی سریال چاکی Chucky

قسمت آخر فصل دوم یعنی Chucky Actually، یک اپیزود پیچیده با مضمون کریسمس ارائه می کند که می تواند سریال عروسک قاتل را برای فصل سوم آماده کند. پایان فصل 2 سریال چاکی ثابت می کند که این فصل زمانی که از محیط مدرسه کاتولیک فاصله می گیرد، در قوی ترین حالت خود قرار دارد و شخصیت ها و روابط بین آنها را که در فصل 1 شکل گرفت، مورد توجه قرار می دهد و با وظیفه شناسی راهی را پیشنهاد می کند که در آن سریال عروسک  قاتل ممکن است خود را با فصل سوم مورد انتظارش نجات دهد.

معرفی سریال Chucky‏

سریال Chucky یک مجموعه تلویزیونی ترسناک، رازآلود و مهیج آمریکایی است که توسط دان مانچینی، بر اساس مجموعه فیلم های Child’s Play ساخته شده است. این سریال دنباله ای بر فیلم اسلشر Cult of Chucky، هفتمین فیلم این مجموعه است و براد دوریف دوباره نقش خود را به عنوان صداپیشه شخصیت اصلی بازی می کند، او در کنار زاکری آرتور، تئو بریونز، آلیویا آلین لیند و بیورگوین آرنارسون بازیگران اصلی سریال هستند. بازیگران دیگر نیز شامل فیونا دوریف، الکس وینسنت، کریستین الیز، جنیفر تیلی، و بیلی بوید هستند که نقش های خود را از فیلم های قبلی تکرار می کنند.

این سریال که برای شبکه کابلی Syfy و شبکه USA Network ساخته شده، داستان پر از وحشت چاکی را که یک سری قتل مرموز در شهری آرام در ایالات متحده مرتکب می شود را دنبال می کند. خالق سریال، مانچینی و تهیه کننده، دیوید کرشنر هر دو به عنوان تهیه کنندگان اجرایی سریال در کنار نیک آنتوساکا، هارلی پیتون و الکس هدلاند فعالیت می کنند. این سریال به طور همزمان در شبکه Syfy و USA Network در 12 اکتبر 2021 پخش شد. سریال چاکی به طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده است. در نوامبر 2021، این سریال برای فصل دوم تمدید شد که اولین بار در 5 اکتبر 2022 پخش شد. در ژانویه 2023 نیز، این سریال برای فصل سوم تمدید شد که به طور آزمایشی در سال 2023 پخش خواهد شد.

درآمدی بر داستان سریال Chucky‏

داستان مجموعه چهار سال پس از وقایع Cult of Chucky در شهر هکنساک نیوجرسی روایت می شود؛ جیک ویلر، نوجوان 14 ساله، یک عروسک گود گای می خرد تا از آن در پروژه هنری خود در طول فصل هالووین استفاده کند. او بعداً متوجه می شود که این عروسک توسط روح قاتل زنجیره ای چارلز لی ری، معروف به چاکی، تسخیر شده که در چند ماه گذشته باعث افزایش میزان قتل  در شهر شده است. جیک به زودی مظنون به یک سری از اتفاقات عجیب حول آن عروسک می شود که موجی از قتل های تکان دهنده را در اطراف شهر به راه انداخته. برخی از همکلاسی هایش نیز خود را مرتبط با این رویدادها خواهند دید. علاوه بر این، مجموعه ای از فلش بک ها به بررسی گذشته چارلز به عنوان یک بچه به ظاهر عادی می پردازد که به نوعی به یکی از بدنام ترین قاتلان هکنساک تبدیل شده است. این سریال با بازی عمدتاً نوجوانان در محیط مدرسه به موضوعات جنسی، قلدری، زندگی خانوادگی و قتل می پردازد.

بررسی شخصیت های سریال Chucky

خب، اینجا هستیم، این همه سال گذشته و چاکی نه تنها هنوز یک بازیگر اصلی در فرهنگ عامه است، بلکه از بعد از ترس های کودکی به یکی از شخصیت های مورد علاقه ما در تاریخ ژانر وحشت سینما تبدیل شده است. از اولین قسمت سریال تلویزیونی چاکی راضی بودم و آن را یک دنباله خوشایند برای داستان عروسک قاتل خواندم که قبلاً در 7 فیلم سینمایی معرفی شده بود.

اگرچه در پیش نمایش های اولیه و همین طور در قسمت اول به نظر می رسید که چاکی محافظ مرگبار شخصیت جیک ویلر است، اما همه چیز آنطور که انتظار می رفت، پیش نرفت. اگرچه جیک بی امان مورد آزار و اذیت قرار می گیرد (حتی توسط پسر عموی خود جونیور) او حاضر نمی شود که چاکی او را متقاعد به ارتکاب قتل کند. اگرچه او توسط این فکر وسوسه شده است و وضعیت ذهنی او باعث می شود که به سمت تاریکی خیز بردارد، اما جیک انعطاف پذیر است و این باعث عصبانیت چاکی می شود. چاکی با فهمیدن اینکه توطئه هایش بیهوده بوده، از ساختن جیک قاتل منصرف شده و در عوض شروع به ایجاد هر چه بیشتر خرابکاری می کند.

فلش بک هایی از زندگی چاکی – سریال Chucky‏

به موازات آخرین حمله چاکی، فلش بک هایی وجود دارد که ریشه های او را گسترش می دهد. ما از چارلز لی ری جوان صحبت می کنیم که با آسیب زدن به خود، مسحور یک قاتل زنجیره ای می شود که پدر و مادر چاکی را می کشد و پس از آن با شریک جنایی اش تیفانی آشنا می شود. اگرچه کل مجموعه Child’s Play به لطف عروسک قاتل نمادینش، شاهد وقوع این آشفتگی است، اما دیدن این که در وهله اول چه چیزی او را بسیار بیمار و منحرف کرده بوده، به نظر من خوب بود. این فلش بک ها همچنین به خاطر حضور فیونا دوریف، که نقش شخصیت نیکا را در فیلم های Curse of Chucky، Cult of Chucky و در همین سریال، چارلز لی ری را بازی کرده است، قابل توجه است. ممکن است اشتباه کنم، اما معتقدم این اولین بار در تاریخ سینما و تلویزیون است که یک بازیگر زن شخصیتی را به تصویر می کشد که پدرش آن را به شهرت رسانده.

چیزی که من در مورد سریال چاکی دوست دارم این است که به تماس ها و واکنش های شخصیت های شناخته شده در خطر تحت الشعاع قرار دادن شخصیت های جدید متکی نیست. داستان جیک نیروی عاطفی محرک نمایش است و دان مانچینی از بسیاری از ترفندهای ترسناک معمولی برای توصیف اضطراب در دوران بلوغ استفاده می کند. به این واقعیت اضافه کنیم که جیک با تمایلات جنسی خود دست و پنجه نرم می کند و به خاطر آن مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. چاکی در ابتدا این حس را القا می کند که یک ضدقهرمان است، اما نمایش تمام تلاش خود را می کند تا به شما نشان دهد که او چقدر نسبت به دیگران بی تفاوت فکر می کند. ممکن است در آن بدن کوچک به دام افتاده باشد، اما خواسته های او بزرگتر از همیشه است. این هنوز چاکی را از داشتن بهترین بذله گویی های سریال باز نمی دارد، زیرا او به همان اندازه که می خواهد در بدن دیگران چاقو فرو کند، به روش خودش حکیمانه فکر می کند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم چینی Polar Rescue نجات قطبی

نقد و بررسی سریال کره ای Moving‏ متحرک

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان